Skriv svar

Namn:
E-post:
Ämne:
Meddelandeikon:

Verifiering:
Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
The swedish flag has two colors, blue and ???:
Write the lowest number of the following (340 or 360):
The club is called 400power club or 300power club ?:
Capital of sweden?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska


Ämnessammanfattning

Skrivet av: simlar
« skrivet: juni 20, 2022, 17:36:56  »

Anslutningen du ringat in ska anslutas till magnetventilen du hittat.

Det är en ånglåsventil.


Slanganslutningen på luftburken är till pulsair-systemet.
Har du inget pulsair så pluggar du bara anslutningen, köp gärna en svart gummihatt eller silikonhatt så det ser snyggt ut :)
Skrivet av: kullke
« skrivet: juni 20, 2022, 14:58:11  »

Minns inte exakt när jag inte haft någon original B19 på över 20år men vill minnas ventilen (solenoiden) är till flåtörhusventilation och ska antagligen vara stängd när bilen står så bensinen i förgasaren inte avdunstar om bilen står länge. Rätten mej någon om ja har fel.
Skrivet av: Torkel
« skrivet: juni 18, 2022, 21:00:30  »

Hej,

Jag har blivit ägare till en 360 med b19 från 84. Någon tidigare ägare har varit i farten och kopplat bort vakuumslangar verkar det som och det jag undrar över är vad skall anslutningen på förgasaren, då den inte verkar vara någon vanlig vakuumanslutning i alla fall.

Sedan sitter det även en solenoid av något slag nedanför luftburken som jag inte heller kan hitta någon info på. Det ser ju ut som att den tejpade anslutningen från luftburken sitter nära till, men vars skall den kopplas in sen?

Det hade varit kul att veta vad dessa anslutningar är till för eller om man bara skall plugga igen de. Annars märks det ingenting på bilens gång, den går att köra hur fint som helst.

Mvh Torkel