Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 120 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Meddelandeikon:

Verifiering:
Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Which car-brand built 300 series?:
The swedish flag has two colors, blue and ???:
What country built the 300 series ? (not Sweden):
44+10 = ??:
Write the lowest number of the following (340 or 360):
Volvo and this other car brand build 300 series:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska


Ämnessammanfattning

Skrivet av: stiffe94
« skrivet: maj 07, 2012, 20:11:12  »

Hej igen, nu har jag fått av allt med lite hjälp av svordomar och slag! Är det någon som har en axel liggandes som är i bättre skick och är nära skåne?  :)
Skrivet av: stiffe94
« skrivet: april 30, 2012, 09:35:08  »

Ok, ska försöka och få av dom, tack för svaren:)
Skrivet av: simlar
« skrivet: april 29, 2012, 23:17:03  »

Jag kapade av skallen på mina rundade bultar med en rondell och sen köpte jag nya på biltema (http://biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Skruv-och-Bult/El-och-Blankforsinkat/Insexskruv-19011/   M8x60, måste kapas ca 10mm för att bli samma längd som original).
Drog sedan ut drivaxeln och bultarna som var kvar räckte det att bara ta med en polygrip/rörtång och dra loss dem, gick riktigt enkelt att få loss dem.
Skrivet av: stiffe94
« skrivet: april 29, 2012, 22:22:43  »

Nu har jag gjort en användare istället:) Hur får du väck bultarna som sedan sitter kvar?:)
Skrivet av: kullke
« skrivet: april 29, 2012, 22:17:14  »

Du kan vara säker på att inget kommer att hända när allt hänger i luften  :)
Jag brukar kapa skallarna på de drivaxelskruvar som är rundade.
Skrivet av: Stefan Widell
« skrivet: april 29, 2012, 22:03:03  »

Man vet ju inte vad som ska hända, men hela bakänden hänger ju i luften, så det är ju inte något tryck på dom, men vill vara säker innan. Det ända problemet jag har nu är att två skruvar till ena drivaxeln är rundade så får försöka lösa det:)
Skrivet av: FREJ
« skrivet: april 29, 2012, 21:57:03  »

Har en ny fråga, ska ta bort axeln nu, tänkte ta bort allt med bladfjädrarna, har bilen upphissad på pallbockar, kan man lossa bladfjädrarna nu utan att något hände

Bra fråga, har lossat dem på en reservdelsbil en gång och den hängde på ett par truckgafflar genom sidorutorna. Då hände inget dramatiskt som jag kan minnas det.

Hoppas någon kommer med ett mer exakt svar på hur man bäst gör, OCH hur man får dit dem sen igen  :o
Skrivet av: Stefan Widell
« skrivet: april 29, 2012, 13:28:33  »

Har en ny fråga, ska ta bort axeln nu, tänkte ta bort allt med bladfjädrarna, har bilen upphissad på pallbockar, kan man lossa bladfjädrarna nu utan att något händer?:)
Skrivet av: FREJ
« skrivet: april 28, 2012, 22:24:37  »

Axeln på min är inte lönt att försöka laga, den är nästan av i ena hörnet:(, så det blir att köpa en bättre begagnad och slipa och göra vid den riktigt så ska den nog hålla ett tag:)

Absolut  8)
Skrivet av: Stefan Widell
« skrivet: april 28, 2012, 22:04:08  »

Axeln på min är inte lönt att försöka laga, den är nästan av i ena hörnet:(, så det blir att köpa en bättre begagnad och slipa och göra vid den riktigt så ska den nog hålla ett tag:)
Skrivet av: FREJ
« skrivet: april 28, 2012, 20:53:20  »

Trist som fan, men hur gjorde du när du skulle fixa ditt?

Riktade och svetsade på ett vinkeljärn som förstärkning. OBS bara "tillfällig" lagning som jag kört med ett tag nu. Ska byta axel snart.
Följer du länken i mitt senaste inlägg så ser du bilder och text på lagningen.
Skrivet av: Stefan Widell
« skrivet: april 28, 2012, 07:51:35  »

Trist som fan, men hur gjorde du när du skulle fixa ditt?
Skrivet av: FREJ
« skrivet: april 28, 2012, 00:10:28  »

Jag menar det runda röret som går bakom bakaxlen med drivningen på, Det är knäckt och sönder rostad, så hjulen lutar om man säger så:)

Aha. Råkat ut för samma sak själv. http://www.300power.com/forum/index.php?topic=574.msg92432#msg92432
Skrivet av: Stefan Widell
« skrivet: april 25, 2012, 09:03:40  »

Jag menar det runda röret som går bakom bakaxlen med drivningen på, Det är knäckt och sönder rostad, så hjulen lutar om man säger så:)
Skrivet av: FREJ
« skrivet: april 16, 2012, 23:01:35  »

Jag brukar kalla det där som sitter mellan bakhjulen för bakaxeln, men de-dion axeln kan man ju dra till med om man vill för att det ska låta lite finare  ;D