Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - V-Man

Sidor: [1] 2 3 4 5
1
Avstannade Projekt / SV: Brukis - 360
« skrivet: juni 04, 2009, 23:03:55  »
er det MIM felger til bmw eller noe? tror jeg også hadde de felgen en gang, ligner på en prikk ihvertfall

2
Projekt / SV: Prosjekt bilcross
« skrivet: juni 04, 2009, 22:59:48  »
?? veier sedan versjonen mindre enn combicoupe 3/5 dørs ??

3
Avstannade Projekt / SV: Brukis - 360
« skrivet: juni 04, 2009, 14:42:10  »
Hei, det var bil i fin stand! Tror ikke jeg har sett en så strøken 360 før. Liker skilt nummeret og, CAR 652.
Luftinntaket ble bra ja, blir arti å se hvordan den blir med senking og felger :)

4
Projekt / SV: Prosjekt bilcross
« skrivet: juni 04, 2009, 14:16:32  »
Hei, konge at noen kikket innom for å skrive :) bilcross er vel den billigeste motorsporten i norge, jeg mener å huske at bilene ble solgt for 5000kr for ikke så lenge siden, men nå er det altså 8000kr ja. Blir litt artigere sånn synes jeg, ettersom man kan investere litt mer penger i bilene. Er ikke helt sikker på om bilene kontrolleres så utrolig nøye før hvert løp her i Norge, men de må inn til en årlig godkjenning der de er ganske så kritiske til rust på alt av bærende konstruksjon iallefall, så derfor er vi ute etter en bil med lite rust på kritiske plasser iallefall. Overflate rust er jo ikke noe problem sånn sett. Har funnet en ferdigbygd 360 4-dørs sedan til salgs her i norge.
http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=914584;Modified=1243888941 men jeg må si jeg er mest interessert i en 3-dørs combicoupe  :P selv om vi sikkert ville spart en haug med tid og penger på å overta den der.. Hva tror dere?

5
Projekt / Prosjekt bilcross
« skrivet: juni 03, 2009, 20:49:37  »
Hei alle sammen, jeg og to kamerater skal bygge en bilcrossbil i løpet av sommeren/høsten. I utålmodig vente av å komme igang begynner jeg prosjekttråden nå. Har ikke kjøpt bil ennå, men det blir jo selvsagt en 300 ;) Bilcross er den Norske versjonen av Folkrace, og bilen må selges for 8000kr på løpene hvis det blir gitt bud, så det blir et budsjett bygge.         

( overladding er ikke lov i bilcross, så det blir sugis trim  ::) )

Planene hittil:

-Skaffe en ganske rustfri bil.                                                          Det kan ta litt tid før vi skaffer bil, så benytt
-Bytte til ekstraktorrøret som timos lager.                                        sjansen til å påvirke bilvalget/dele erfaringer og
-Lette bilen, bytte fangere til stålplat.                                            meninger angående hvilken 300 vi burde satse på osv.
-Bytte dempere, eventuelt bruke Peter Schmidts fine bytte-olje-trix.   Hvis noen har noen ekstremt lavbudsjett-løsninger på
-Montere FIA-stol og veltebur.                                                     diverse ting er det bare å skrive her! 8)
-Budsjett-trimme max.
-Sveise diffen.

8
Klotterplank / SV: Vad gör du just nu??
« skrivet: juni 22, 2008, 13:18:12  »
Limegreen og svart 8)

9
Klotterplank / SV: Vad gör du just nu??
« skrivet: juni 22, 2008, 13:17:38  »
Mr. Bean's car, a late 1970s MK IV British Leyland Mini 1000, developed a character of sorts. At first, an orange 1969 Morris Mini MK II (registration RNT 996H, although the body of the car was actually from an MK1 car of 1963/64) was Mr. Bean's vehicle of choice, but this was destroyed in a crash at the end of the first episode. From then on, the car was a 1977 model (registration SLW 287R), luminous lime green in colour with a black bonnet.

10
Klotterplank / SV: 2 takter
« skrivet: juni 22, 2008, 13:12:43  »
det er en aeon revo 100cc, det er svak gnist, men gnist ja, og bensin kommer til forgasseren og inn i forbrenningskammeret, kolv = stempel ja :) har startet den etter å ha byttet cylinder og kolv, men den vil bare gå 2-3 sekunder og dør ut, eller går bare på fullt turtall omtrent... reed ventilene virket OK, men det er ca første gang jeg skrur på noe med reedventiler. Har noen triks/tips for å teste dem uten å ta dem ut?
mvh Vemund

11
Klotterplank / SV: 2 takter
« skrivet: juni 18, 2008, 17:32:44  »
Her er ett bilde jeg tegnet i paint... ::)

12
Klotterplank / 2 takter
« skrivet: juni 17, 2008, 18:54:13  »
hei, jeg trenger hjelp av noen med god kunnskap om mopped/2 taktsmotorer.. det gamle stempelet mitt hadde hull på den ene siden, men det nye har ikke det?? motoren startet ikke før jeg byttet stempel heller, men starter ikke nå, og det kjennes ut som om forgasseren blåser utover, så jeg lurer på om dette kan ha med enten reedventil som er ødelagt eller rett og slett stempelet som ikke har hull?? mvh atv-V-man

13
Off topic / Fiat 126 "polski"
« skrivet: april 14, 2008, 11:05:46  »
Da har jeg kjøpt meg en liiiiiiiiten bil. Fiat 126, eller fiat polski som den også heter. Kjøpte den i Kalmar i Sverige, og kjørte den til Trondheim (ca 110-120 mil) i ett strekk, uten å overnatte  ::) Planen med bilen er å sette inn en mc eller snøscooter motor eller noe annet med ca 100hk og ikke alt for mye Nm. Noen som har noen motorforslag eller kjenner noen som har en trimmet/orginal fiat 500/126 med erfaringer? Er det greit om jeg legger ut bilen på prosjekt her, selv om det ikke er en 300 volvo? =P forøvrig skal jeg vrake begge mine to 360'er.. har ikke råd til å bygge 3 biler. Men jeg skal nok få tak i en 300 senere og fortsette med volvo en gang. Skal da prøve å skaffe meg en 3-dørs isteden for 5-dørs, de er mye finere synes jeg.

14
Övrigt / SV: Atv trimming
« skrivet: oktober 22, 2007, 19:11:04  »
har satt inn nytt stempel med nye ringer + nye pakninger osv, og honet sylinderen litt med det samme. men det er fortsatt alt for lite kompresjon??
fant foresten en rar vaier som bare hang der når jeg var og skrudde, tegnet bilde av den i paint :P

15
Övrigt / SV: Atv trimming
« skrivet: oktober 15, 2007, 12:01:26  »
har testet kompresjonen på motoren,og fant ut at den ikke eksisterer.. ble såvidt utslag på måleren når jeg sto å hoppet på kickstarten :P men har bestilt opp nytt stempel/ringer/topppakning osv så hvis ikke sylinderen er helt oppripet skal det bli orden på sakene :) jeg fikk foresten overtalt han som solgte meg atv'n til å betale for delene 8)

16
Övrigt / SV: Atv trimming
« skrivet: september 18, 2007, 21:16:19  »
æsj blir ikke så mye trimming på atv'en, for den går ikke..
jeg kjørte hjem fra skolen en dag, og den virket helt fint, men så døde den bare ut?
trenger tips for å få fikset den =( vil ikke betale verksted for å gjøre noe..

så her er saken:
motoren går ikke. det kommer gnist fra tennpluggen, og det kommer bensin til sylinderen (tennpluggen blir våt) kan det være noe annet enn kompresjonen? det er jo en enkel 2-takts motor så det kan jo ikke være sååå mye forskjellig?..
men er det ikke litt uvanlig at motoren skal virke helt ok, og 1 minutt etterpå har den ikke nok kompresjon til å antenne bensinen?? det ble ikke dårligere å dårligere effekt engang, den bare døde ut plutselig... batteriet er dårlig, men det tenner på pluggen og pluggen er ny. kan ikke ha noe med det å gjøre vell? ettersom det tenner? .............. er det noe jeg overser eller?

17
Övrigt / SV: Atv trimming
« skrivet: september 03, 2007, 00:21:32  »
hmm har lest meg litt inn i 2-takts motorer nå, og har skjønt at det må nesten være ventiler som slipper ut eksosen hvis det skal gå med turbo/kompressor.. hvis ikke blåser turboen/kompressoren bensin og luft rett gjennom sylinderen når eksosporten i stempelet åpner. peugeot har nettopp kommet med en 125cc scooter med kompressor, men den motoren har eksos ventil tror jeg. Men se på dette: http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo           er det ikke en 2takter?

18
Övrigt / SV: Atv trimming
« skrivet: augusti 28, 2007, 11:24:24  »
jaja da var atv'n kjøpt, samme dag som jeg kjøpte den gikk eksosrøret sund =P.. men sveiser det idag

19
Övrigt / Atv trimming
« skrivet: augusti 22, 2007, 22:31:47  »
da har jeg kjøpt meg atv. måtte bli en på kun 100cc pga av prisene i norge. blir fort dyrt med registrert atv på veien her. men det er 2-takts motor og den må jo kunne trimmes litt..? trenger litt tips hvis noen har peiling på mopedtrimming. hvilken forgasser burde jeg bytte til foreksempel? noe fra en 125cc sykkel? noen som har noe brukt kanskje? uansett: tar imot alle komentarer og tips med glede! (finnes det no turbo til 100cc?  ;))

20
Projekt / SV: V-Man's 360
« skrivet: augusti 13, 2007, 20:33:53  »
jaja da var det kanskje på tide å skrive litt her og! Bilder kommer når jeg får batteri til kameraet.. Det har ikke sjedd så veeeeldig mye siden sist, men jeg har fått prøvd meg litt på glassfiber, og driver på å monterer radiatoren baki ::) lettet bakdørene, og skal sette i plexiglass så fort jeg får litt penger igjen. blir vell ekstraktorrør etterhvert også eller hur? alfa de-dionen er fortsatt på andre siden av landet, og har ikke funnet en bra (billig) måte å få den opp hit enno...

21
Projekt / SV: v-12 power
« skrivet: augusti 09, 2007, 14:26:39  »
seriøst!!  :o  8)

22
Köpes / SV: Girkasse til 360
« skrivet: augusti 07, 2007, 14:34:53  »
elvin, jeg bor i trondheim og har 2 stk 360's. skal skrote den ene snart så girkasse + diff i fungerende skikk kan plukkes ut. hvor bor du?

23
Övrigt / SV: plexiglass
« skrivet: maj 22, 2007, 01:23:14  »
takk takk! vi får se hva det blir til i løpet av sommeren!

24
Projekt / SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« skrivet: maj 22, 2007, 00:47:08  »
hallo! snygge felger!! og din front ble niiice :) gleder meg til å se sideskjørt ++. følger denne tråden som ei hore selv om jeg ikke skriver komentarer hele tiden.. føler liksom ikke at jeg har så mye saklig å bidra med bortsett fra varme ord :P men du får ikke lov å slutte av tråden her på 300power!! din stereo er vell rimelig "power" uansett, så synes det passer bra ;D og mange lærer nok mye om glassfiber fra prosjektene, og det kan jo både brukes på en styling bil og en racer!

25
Övrigt / SV: plexiglass
« skrivet: april 25, 2007, 21:39:30  »
ikke 100% sikker på hvor mye glass veier i forhold til lexan/plexi men tror det er en god del. men det blir litt ekstra letting i tillegg på bakdørene siden jeg har kappet ut all innmaten osv, slik at bakdørene ikke kan åpne/lukke rutene. tenkte å bare sette inn en permanent rute istede.

26
Övrigt / SV: plexiglass
« skrivet: april 25, 2007, 21:24:07  »
planen var å bytte ut glasset i bakruta + bakdørene med plexi eller lexan. høres jo nestn ut som jeg må gå for lexan da. fant en butikk her i trondheim som solgte både plexi og lexan så får ta en tur å høre prisforkjeller osv. takker for svar! :)

27
Övrigt / SV: plexiglass
« skrivet: april 25, 2007, 13:16:51  »
takker for svar, men er ikke lexan veldig dyrt? mener du sånn gjennomsiktig plast som man har rundt skolebøker osv? det hørtes jo ganske så smart ut

28
Övrigt / plexiglass
« skrivet: april 24, 2007, 00:29:15  »
noen som har erfaring/tips på hvordan man kan behandle plexiglass så det ikke blir ripet opp med en gang? (billige løsninger :-\)

29
Projekt / Re:V-Man's 360
« skrivet: april 18, 2007, 03:06:45  »
grattis til Återfallet foresten, hvis du rotet deg bort til prosjektet mitt! orker ikke spamme opp tråden din med enda en gratulasjon, + nå fikk jeg enda ett innlegg i min egen tråd ;)

30
Projekt / Re:V-Man's 360
« skrivet: april 18, 2007, 03:03:05  »
delen kuttet ut

31
Projekt / Re:V-Man's 360
« skrivet: april 18, 2007, 03:02:40  »
og litt bedre plass på undersida av bilen bak snart. trenger mer plass til alfa de-dionen. skal sveise inn delen jeg kuttet av, bare gjøre den "grunnere" / feste den lengre opp så det ser orginalt ut.

32
Projekt / Re:V-Man's 360
« skrivet: april 18, 2007, 02:59:29  »
gjort ferdig 99% med maling innvendig så det er klart til å hive inn setene igjen.
(litt mye røyk på bilde på grunn av mr. vinkelsliper)

33
Projekt / Re:V-Man's 360
« skrivet: april 18, 2007, 02:56:24  »
hermer etter på lyktefronten:

34
Framvagn/Bakvagn / Re:Mjukare fjädring!!!
« skrivet: mars 27, 2007, 16:47:42  »
du blir nok den første som prøver å få mykere dempere her ja ;) synes orginal demperne er super myke, men det spørs vel hva du skal bruke bilen til som du sier. skulle vel gå å få den mykere om du "hevet" bilen med høyere/større dempere av noe slag, men vet ikke hva som skulle passe. blir jo sikkert seende rart ut med enda høyere bil men ;)

35
Projekt / Re:Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« skrivet: mars 23, 2007, 15:01:19  »
porrig kondensator holder! :)

36
Övrigt / Re:Avmontera dörrar
« skrivet: mars 23, 2007, 14:57:59  »
den øvre nedåt ja, og den nedre opp. hvordan går/gikk det?

37
Projekt / Re:V-Man's 360
« skrivet: mars 23, 2007, 02:57:43  »
er vell på tide å skrive noe her også: hmmm uppdate kommer snart? :P

38
Projekt / Re:v-12 power
« skrivet: mars 23, 2007, 02:55:13  »
skal wattlinken sitte rundt mellomakselen og stagene festet til chass? siden det var så stort hull i den  ::) eller skal stagene sitte på bakakselen og skiva sitte på cassiet? er ikke 100% på g når det gjelder wattlink, men lærer vell en del når jeg begynner å sette opp min egen..

39
Övrigt / Re:Avmontera dörrar
« skrivet: mars 23, 2007, 02:38:40  »
heisann! du har koblet av dørstopperen så du får døren heeelt åpen? det jeg glemte å skrive i faq'en er at når du skal ha ut den nedre pinnen er det lurt å jekke opp bilen så du får skikkelig plass til å slå hardt med slegge fra undersiden! hammer var bare å glemme i mitt tilfelle, + jeg brukte omtrent 1 boks rustoppløser for hver pinne ::) den øvre pinnen skal ikke være noe problem å få ut ettersom du får lettere mye kraft på slegga når du slår ovenfra :o bare husk å koble ut ledninger FØRST ;) og slå ut den nedre før den øvre. nok om det.. lykke til!!

40
Projekt / Re:Jasses 360
« skrivet: mars 20, 2007, 21:06:28  »
hehe, artig historie iallefall ;) bra at du "fikk tilbake" bilen uansett :)

Sidor: [1] 2 3 4 5