Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Roffen

Sidor: [1] 2 3 4
1
Säljes / Diverse Volvo Originalfälgar Alu passar 340/360 Superfräsha
« skrivet: juni 18, 2012, 19:30:07  »
Halloj,

Har inte vart nå vidare aktiv här de senaste åren sedan min senaste förgasar-turbo-360 blev stulen och slutkörd.

Dock så hittade jag mina gamla 360 hjul som har legat och bevarats på ett lager i Stockholm. Jag tänkte att de kanske är någon här som värdesätter dessa fina hjul bättre än att de ligger och samlar damm. Om inte annat så sitter de ju däck på två av uppsättningarna iallafall.

På stålhjulen sitter snobbringarna kvar med oförskämt bra glans. Mönsterdjup, OK

13" Alufälgarna med däck har inga skador utan är som nya, aldrig målade eller liknande. Mönsterdjup, OK.

14" 400-fälgarna sitter det tyvärr inte däck på och är inte i samma skick som 13", men ändå ok fräsha för sin ålder.


Hjulen finns i Norrort och kan hämtas under kontorstid.

Pris: Lägg ett bud!

Fler bilder: Går att ordna.

2
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: januari 13, 2009, 23:32:10  »
Jag skulle kunna tänka mig att sälja rubbet flr 5k

Då är det ju allt jag köpte av dig plus:

Oljetempmätare
Oljetrycksmätare
Laddtrycksmätare
Hus, kablar och tillbehör till mätarna
2.5" Avgas med två dämpare, fullflödes
Diverse t-kors, nipplar, slangar och annat monteringstillbehör.
Dumpventil modell fet

Ett kap med andra ord för en komplett turbokonverteringssats!

3
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: januari 07, 2009, 16:09:52  »
Jag har inte kvar bilen. Fick tag i en gammal polis-940 istället.


Trimmet står på jobbet utökat med ett 2.5" avgassystem och fyra extraljus om det är någon som är sugen på att köpa? Annars sparar jag det till skruvlusten återkommer. Just nu vill jag bara sörja 360n.

Lämnade in nya bilen på mds för att få nya stereogrejer installerade till imorrn.

4
Evenemang / SV: 300power träff?
« skrivet: december 12, 2008, 15:30:54  »
Jag kommer!

5
Foto/Film / SV: Regler för tavlan!?
« skrivet: december 10, 2008, 19:40:03  »
Låter som en utmärkt idé!

6
Gruppköp / SV: 300power T-Shirt. Deadline 26 april
« skrivet: december 09, 2008, 00:05:20  »
synd att jag missade denna töja är ju skit frän

hoppas verkligen att det blir en beställning till snart

//Bolle 

Då är vi minst två, någon som vet hus många tröjor som behövs?

7
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: december 08, 2008, 21:52:06  »
Bilen är HEL! Nästan iaf.

Bilen stod vid ett dagis. Eftersom jag hade tankat och nollat trippmätaren samma kväll som dom tog den så kunde jag läsa att dem kört c:a 120 km, av tankmätaren att döma inte specielt hårda mil. :P

När dom bröt sönder rattlåset så böjdes "fästet" som navet till ratten, spakarna och tändningslåset sitter i. Den gick alldeles utmärkt att köra sånär som på ett litet missljud när man snurrar ratten mer än ett varv. Det var i princip bara att kolla vatten och olja, tjuvkoppla bilen och åka hemmåt.

Alla verktyg och andra för mig viktiga prylar som jag hade i bilen finns kvar. Det som saknas är:

Stereon
Slutstegen
Baslådan
6*9-orna
Alla cd-skivor

Dom lämnade kvar kondingen :D

Eftersom jag har Volvia-försäkring så ska jag åka till volvo med bilen imorgon och se om dom vill laga den eller lösa ut den. Vet inte vad jag skulle gilla bäst, vore skönt att slippa skruva själv, men det vore nästan lika skönt att låta dom göra det. Eftersom dom har rökt som några jäkla skorstenar i bilen så hoppas jag på att få ut en rekond av inredningen också eller om dom kanske ger mig en gran :P

Jobbigt att jag inte har kvitton kvar på mer än stereon... Får se vad dom säger. Det är grejer som jag haft ett par år så de kanske inte tycker de är värda något.. Någon som vet hur sånt funkar?

8
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: december 08, 2008, 15:30:12  »
Dom har hittat den!

Polisen ringde precis och det är någon som tipsat om att den ska stå i hässelby, parkerad på någons parkering. Polisen hade inte själva vart där o tittat på den så jag vet inget om skicket på den och mina prylar.

Ska åka dit nu!

Rapporterar så fort jag kommer hem!

9
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: december 07, 2008, 23:43:08  »
Inte så dumt kanske om dom kört sönder motorn så jag blir tvungen att byta.... till större :D

10
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: december 07, 2008, 23:26:14  »

Annars borde den väl snart hittas om det bara är nån som behövt transportera sig en bit och sen ställt bilen.. vi får väl hoppas på det!

Man förstår inte vad man har förren man blir av med det... Dessa bilar har själ!

11
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: december 06, 2008, 20:13:43  »
Åh nej  :(

fan vad trist!
klart jag kan skriva ett kvitto men du kommer nog inte få nått för dom sakerna ändå vet inte om man får ut nått på försäkringen om det visar sig att bilen var trimmad?

Jag vet inte riktigt. Kan vara värt att försöka i alla fall. Det borde ju inte spela nån roll om man har en stereo som är värd några tusen eller en turbo? Eller både och...  ::)

Volvia säger att dom täcker saker som satt monterade/fastskruvade i bilen och att hemförsäkringen får täcka verktyg, kläder och annat krimskrams som kan finnas i bilen (i detta fall ganska mycket verktyg eftersom jag var på en gör det själv hall hela kvällen igår och tog bara med datorn som jag råkade ha i bilen och tänkte att "jag tar verktygen imorrn, vad kan hända?")

Självklart så tankade jag fullt igår kväll 2 km hemifrån... Det enda jag har kvar av bilen är den lilla plastflärpen som sitter under tändningslåset samt motorvärmarkabeln som satt kvar i stolpen.


Känns så jävla dumt att nån annan får vara ute o köra sönder bettan. Har lagt ner min själ i bilen de senaste veckorna.

Skit samma. Nu hägrar en fylla som man inte sett maken till sen dackefejden och en varm o skön bastu! Jobbigt att jag måste vara tillräckligt kry för att cykla 15km till jobbet imorrn vid 8-tiden...

12
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: december 06, 2008, 16:03:32  »
Jo jag förstår precis hur du menar nu.

Men jag vet inte om det gör någon skillnad nu eftersom bilen vart stulen inatt... Får se om jag får tillbaka den och i vilket skick den är i.

Jag tänkte höra om du hade lust att skriva ett kvitto på grejerna som jag köpte av dig iom att försäkringsbolag och sån kommer kopplas in? Vore superbussigt!

13
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: december 06, 2008, 01:22:53  »
Tja får du någon fart på livet? (360in)

vad laddar du nu?

Jodå det går bara fint! Har rullat närmare 40 mil nu :D

Laddar 0,4. Går som fan! En lite tråkig sak är att min slöa koppling har börjat slira redan. I början var det bara på femman, nu redan på trean. Jag monterade öppet 2,5" avgas från downpipen med två simonsdämpare och det vart en jäkla skillnad mot att köra med orginal, tyst går den också, hör nästan ingen skillnad i bilen. Tyvärr så är det sen dess som kopplingen börjat slira så det blir väl till att byta den så småningom.

Jag blev dessutom positivt överraskad idag när jag tankade och räknade ut att den inte drar med än 1,27 liter milen till och från jobbet (15 km enkel)! Jag hade räknat med minst 1,5.

Jag har börjat fnula lite på soppapumpen. På min pump så sitter det ingen "nippel" eller skruv eller nåt under. Tror du kanske det kan vara så att det finns olika modeller? Finns det det så är det ju läge att åka till skroten o plocka en som man kan trimma då jag känner på mig att den går lite snålt när man drar ur växlarna på fyran o femman.

14
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: november 25, 2008, 18:46:28  »
tomgången var bra på min motor! du kanske har något lekage? annars går det ställa ner tomgången med hjälp av spjället, vet att jag skruva lite på det, så prova det!

och angående PMet om pumpen så kan du borra upp luftningshålet på undersidan av pumpen och sedan limma fast ett rör som du kopplar till tryckröret! som jag sa när du var och hämta sakerna!  ;)

lycka till!

ahaa, inte knepigare än så... :P

Tack för hjälpen!

15
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: november 24, 2008, 22:24:52  »
Jag moddade org.fästet lite och stummonterade med tre hockypuckar och en m12-bult.

Nu passar allt och bilen går utav bara helvete... Spinner på alla växlar i snökaoset.


Fråga till Freedrik:

Hur var tomgången när du hade förknasaren på din bil? I nuläget ligger den på 2000 varv/min. Lite högt o tråkigt... Hittade inte tomgångsskruven när jag tittade som hastigast... Tips?

16
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: november 23, 2008, 11:55:17  »
Original är hydrauliska kuddar, nylon får du nog svarva till själv :)
Vad jag kan läsa ut av bilderna så är det plattjärn som sitter i rörbalken och den balken som originalfästet sitter i. På motorblocket sitter originalkonsolen, däremellan är det en lång bult, en distans och en gummikudde.

Det vore kanon om någon som vet med sig att han har fräscha kuddar kunde mäta hur motorn hänger (men fråga mig inte var). Då kan man göra sin distans medvetet för lång, mäta motorn, och sen korta av den till lagom längd. Vet inte hur kinkigt det är med vinkeln, men motorn och växellådan/bakaxeln sitter ihop med momentröret. Kanske inte är så petnoga, men man ska inte ändra centimetrar i alla fall, då bryter det nog ganska bra :)


Får ordna ett sånt fäste. Det jag inte lyckas utläsa på bilderna är huruvida plattjärnet är svestat eller skruvat i rörbalken och balken där orgfästet sitter?

Har ej tillgång till svets där bilen står så det vore smidigt om man kunde tillverka något som man kan skruva fast i bilen.

Några idéer?

17
Teknik / SV: Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: november 22, 2008, 21:11:33  »
På min bil med nylon motorkuddar passet det akkurat med 940 grenrør og litt større turbo enn orginal.

Nylon.. är det orginal eller special? Vad har du för turbo? Vet inte om min är stor eller liten, en Garret TB03.


Jag funderade lite på Peters lösning med hans egna motorfäste men förstod inte riktigt av bilderna hur det såg ut och vad det var gjort av. Det lät på Freedrik som att det skulla passa utan att modda... Därför tänkte jag att motorn kanske hänger lite väl mkt på avgassidan.

18
Teknik / Motorfäste med sliten "kudde"+turbo=problem
« skrivet: november 22, 2008, 20:12:12  »
Jag köpte Freedriks turbokit till min bil. När vi monterat grenröret och skulle skruva dit turbon idag så tog den i motorfästet.

Det är ett 940 grenrör, så det ska ju "passa".

Min fråga är:

Visst borde det kanske lösa sig om jag byter till en ny motorkudde? Det måste ju få avgassidan på motorn högre upp, eller är jag fel ute?

Tacksam för svar!

19
Foto/Film / SV: KRB tradings 343
« skrivet: december 07, 2007, 15:45:47  »
Nu har alla (iaf jag) prenumeranter numret på lådan :P

20
Klotterplank / SV: Bygga riktig väckarklocka
« skrivet: november 27, 2007, 21:46:54  »
Inga dåliga idéer... Skojigast vore det ju om man tog ifrån honom täcket :P

21
Klotterplank / SV: Bygga riktig väckarklocka
« skrivet: november 20, 2007, 21:25:47  »
Har själv också problemet ibland att jag inte vill kliva upp på morgnarna.

Har funderat lite på att bygga en apparat med massiva fjädrar under ena sidan av sängen, som spärras av någon sorters spärr. Och när klockan ringer ger den en signal till nåt sorters relä som avlöser en motor som drar undan spärrarna till fjädrarna så man automatiskt blir omkullknuffad när klockan ringer... Nån som vågar pröva att bygga det?  ;D

Haha det låter väl lite väl extremt kanske :P

Går nu i tankarna att köpa en liten kompressor och en såndär luftdriven tuta. Tänkte att luften kan gå via en PET-flaska eller nåt som kan fungera som en "tank" så att den inte slutar låta bara för att man drar ur kontakten. :P

Får se hur det blir.

22
Klotterplank / Bygga riktig väckarklocka
« skrivet: november 19, 2007, 22:07:16  »
Jag går i tankarna på att bygga en ordentlig veckarklocka åt min svåger som har lite svårigheter med att vakna på mornarna. Har funderat på att använda en batteriladdare och en tuta som källa, någon som har någon roligare idé?

23
Foto/Film / Trafikhets i serbien
« skrivet: november 19, 2007, 21:35:33  »
Hitta det här klippet på Bilsports hemsida. Går ej att beskriva med ord, sjukt kul.

http://www.youtube.com/watch?v=xStRRNjB5xo&eurl=http://www.bilsport.se/news.php?id=51292

24
Projekt / SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« skrivet: november 19, 2007, 20:05:17  »
Fantastiskt, ses på lördag!

25
Teknik / SV: Förbättra halvljus+helljus
« skrivet: november 13, 2007, 11:56:37  »
8) 8)

Sen idag märkte jag att min bil käkar helljusrelän. Mina lampor slutade fungera idag under färd när jag hade hellyse. Sen var det som om det vore glapp så den fungerade lite när den ville, b.la när basen slog:) Sen kollade jag i motorrummet i säkringsskåpet där och vickade lite lätt på reläet och då fungerade det. Nu kan jag bara köra halvljus för att när jag sätter på helljus så slocknar all belysning. Tungt va?:P


Hade samma problem på min förra. Då kunde jag köpa ett nytt på volvo för en femtiolapp.

Btw så har jag kört med x-ljus på alla mina bilar utan att ha fått dom varken sönderslagna eller stulna. Har iofs fått ett elakt stenskott nu. Bor inte i vad man kan kalla stad, snarare by, men har inte mer än 3-4 mil in till Stockholm.

26
Klotterplank / SV: Böter vid obesiktigad bil??
« skrivet: november 09, 2007, 19:32:53  »
Googlade o hittade följande tråd.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=24913

Lite tvetydigt men verkar som 600:-

27
Projekt / SV: 360 den seriösa busbilen.
« skrivet: november 06, 2007, 17:52:20  »
Kan det vara så att rörstumpen är en urtappningskran för kylarvattnet?

Rörstumpen är en avtappningskran för kylarvattnet som man kan sätta slang på om man vill samla upp vattnet för att slänga det på rätt ställe eller återanvända det.

28
Evenemang / SV: Street cars fest 27-28/10
« skrivet: november 04, 2007, 18:43:00  »
Det var inte så jätteskoj. Fint väder bidrog till en hösttur på bågen, fick även bra mässpris på högtalare till förstabilen. Så helt bortkastat var det inte.

29
Klotterplank / SV: Var när och hur köpte ni er 300?
« skrivet: november 03, 2007, 01:19:22  »
Farsans polare körde 360 ("Den gör två hundra knyck och går brett på vintern ska du veta") när jag var knodd, dvs. 7-10 år. Farsan berättar fortfarande om hur jag satt o log o baksätet i den bilen, berättade senare samma kväll att "när jag blir stor, då ska jag ha en 360!". Sagt o gjort.
När jag hade kkortet i hand så var det bara till att sälja moppen o leta efter en fin 360. Det blev en vit GLS från -84. Körde den rätt hårt ett par år till den dagen hon vart dödsförklarad med två rostskadade längsgående balkar, två tvärgående fram, samt så blev man blöt om fötterna om man körde när det regnade. Rost i mängder alltså. Blev skroten.

Fick i sommras tag på en ny likadan fast grå av farsans polares svärfars kompis granne som blivit av med körkortet på äldre dagar o villle sälja pärlan som gått lite under 12000 mil och stått i varmgarage de senaste 22 åren då den inte var ute o köpte mat, besiktigades, eller servades på volvoverkstad. :P

30
Klotterplank / SV: Jouren i morgon
« skrivet: november 03, 2007, 01:08:30  »
Skål på dig Frej!

Sitter framför datorn o laddar upp inför morgondagens halloweenfest med några öl.

Jag o polaren ska klä ut oss till Läderlappen o Robin, (alltså inte "coola" Batman o Robin, utan dom löjliga i trikåer från 60-talet) blir förhoppningsvis riktigt roligt.

Stackare som jourear...

31
Teknik / Tomgångsskruv eller motsvarande på stromberg
« skrivet: oktober 31, 2007, 11:47:51  »
Någon som vet om det finns, och i så fall, var finns tomgångsskurven på en strombergförgasare?

Jag anser att tomgången på min kära bil är något hög (c:a 1050-1200rpm).

En till fråga. Förgasaren i fråga läcker ganska mkt olja, måste fylla på var 14de dag ungefär om bilen ska gå som den ska. Jag har kollat lite o den verkar inte läcka i den "övre" packningen... Men runt den undre är det riktigt skitigt, misstänkt läkage. Någon som bytt denna packning? Är det jobbigt eller gjort i en handvändning? :P

32
Klotterplank / SV: Hur många 300 har vi ???
« skrivet: oktober 30, 2007, 11:33:35  »
Har bara en 300. Råder platsbrist :(

33
Foto/Film / SV: Hemskt öde
« skrivet: oktober 30, 2007, 11:29:33  »
fy fan... Synd för honom att han inte hadde ett lite manligare fordon att köra över bilen med. Vi fick "lära oss" att köra över ett gäng bilar med våran BGBV90 i lumpen, det var ganska roligt :P

34
Elsystem / SV: Reflektorn
« skrivet: oktober 28, 2007, 00:10:13  »
Kostar inte så mkt att köpa nya orginal på volvo, gjorde det till min förra bil. Kommer inte ihåg va dom kosta men jag blev förvånad över hur billiga dom var.

35
Klotterplank / SV: Är såld!!!!
« skrivet: oktober 27, 2007, 20:48:13  »
just därför man inte ska bry sig om mc, det funkar helt enkelt inte, att behålla kortet vill säga

Man får så mkt mer G-krafter o adrenalinkickar på mc för pengarna än med bil.

Jag köpte en on/offroad-båge i våras o tog A-lappen. Det bästa jag gjort, näst efter att köra 360 :P

Att åka o sladda på grusvägar med bil är ju roligt. Prova att göra det på två hjul med livet som insatts. Man bara står o skakar efteråt. Det är fan bättre än sex!

36
Klotterplank / SV: Vad dricker ni helst på krogen?
« skrivet: oktober 27, 2007, 19:56:15  »
Ingen som dricker rom? Det gör jag.. Rom me tillbehör o öl.

37
Evenemang / Street cars fest 27-28/10
« skrivet: oktober 25, 2007, 21:37:12  »
Någon som ska på Street cars fest i Sollentuna i helgen?

Jag o en icke reggad 300-polare ska antagligen dit på söndag om allt går som planerat. Vor skoj att träffas om någon annan ska dit samma dag :P

38
Trimning / SV: Dubbla SU-förgasare
« skrivet: oktober 25, 2007, 21:31:44  »
Att det ska vara så jäkla dyrt! Kostar ju som en hel  bil... =/

39
Trimning / SV: Dubbla SU-förgasare
« skrivet: oktober 24, 2007, 21:32:13  »
dubbla su r inget å ha om man inte kör trimmat dom driker bara soppa och krabbar

Sånt kan man ju inte åka runt med! :P

Ingen som vet om det finns insug för dubbla stromberg?

40
Trimning / SV: Dubbla SU-förgasare
« skrivet: oktober 22, 2007, 11:46:36  »
Nej b18-b20 är inte samma motor som din b19. Din b19 är en b23 med mindre volym.

Du får se efter dubbla förgasare till b19,b200,b23 eller b230.

Ahh... tur att jag inte la bud då :P

Sidor: [1] 2 3 4