Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Kasi

Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
1
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: augusti 19, 2011, 19:08:27  »
I brist på tid och pengar hamnade bilen tillslut på skroten. Ute på blocket i två månader utan ett enda svar, så 400 kr får väl anses ok :P

2
Säljes / Volvo 340 -87 (projekt- eller reservdelsbil)
« skrivet: april 04, 2011, 18:11:17  »
Måste tyvärr sälja lilla Volvon för nya projekt :-\






Det som är bra med bilen:
-Ruskigt fin i underredet!
-Inga missljud från fram- eller bakvagn, känns precis som den ska.
-Tvådörrars (om man vill bygga busbil)
-Inte så farligt med rost på karossen.
-Nya tändstift och ny generator/vattenpumpsrem

Det som bör fixas:
-Laga dörrhandtag på förarsidan.
-Få ordning på motorn (B14) som går surt när den kommer upp i temp.
-Div. småfix som att täta dörrspringor, laga chokereglage och ev. laga ett rosthål i framskärmen.

Bilen är obesiktigad, men kan ändå inte köras pga motorproblemet. Annars känns den bra att köra, trots sina 17000 mil på nacken, och med tanke på underredet så borde den vara lämplig för något kul projekt, eller bara slit-och-slängbil till nästa vinter.

Bilen finns i Alingsås.

Pris: 2000 kr eller högst bjudande

3
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: februari 16, 2011, 17:39:02  »
Kollade lite på choken, och den verkade vara en aning felinställd. Gick inte tillbaks helt, men verkar skumt om det lilla kan orsaka så stora problem. Har ju glömt att trycka tillbaks den ett par gånger ::) men den har gått rätt bra ändå, fast motorn var helt varm.

När jag stod och justerade så råkade dock vajerhöljet till reglaget släppa, så nu blir det klurigt att choka... Får ta en titt på insugspackningen när det går att komma in i verkstan igen, för jag tycker det låter mer troligt att det är den som gett sig.

4
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: februari 14, 2011, 15:36:39  »
min bil är likadan vill inte bli stabil på tomgång men ger man fullgas och ligger på höga varv så klagar den inte jag har dock en b200k hatar förgasare :(
Låter ju som liknande symtom!

Hehe, förgasare är väl rätt trevligt så länge det är rätt inställt, men när något krånglar så krånglar allt :P Man skulle haft en gammal Cheva pick up som morsans sambo, på den finns det inte mycket som kan vara felinställt, om man säger så.

5
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: februari 14, 2011, 14:47:04  »
Hur är det med luftvägarna till motorn? Luftfilter i skick?

Kan vara en ide att kolla så choken släpps helt när du trycker in den också.
Jag har för mig att luftfiltret är helt ok, men ska kolla upp det!

Choken går inte in helt, eller det är precis så att lampan lyser när man tryckt in den, men det är i så fall ytterst lite. Kan ju kolla spjälet och se om det ser galet ut, för den drar lite mer bensin än vad den borde, tycker jag.

Annars kanske det kan vara tjuvluft om insugspackningen är dålig, fast då borde den väl gå konstigt på högre varv med?

6
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: februari 13, 2011, 19:31:32  »
Jag blir tokig på denna bil! >:(

För ett tag sen började den gå konstigt (surt) på låga varv och den dör på tomgång.

Jag förutsatte att det kunde åtgärdas med ett tändstiftbyte, så jag fick till slut tummen ur och bytte, men problemet kvarstår. Eller förut gick den på tre cylindrar på lägre varv (upp till ca 2500 rpm), men det blev bättre med nya tändstift. Nu går den bara jäkligt surt och hoppar fram innan man når lite högre varv, då kommer det en avgasknall och så går den bra igen.

Verkar ju som att förgasaren har ställt in sig konstigt(?) så motorn får för mycket bränsle, eller att den på något vis har ställt fram tändningen, men i och med att problemet bara uppkommer när motorn är helt varm, så låter det ju snarare som bränsletillförseln. Några förslag på vad det kan vara?

7
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 30, 2010, 22:43:33  »
hjullagret kan du känna om det glappar när bilen står på backen, drag i hjulet i sidled och se om det rör sig då, kan ju gå att dra åt muttern till lagret lite, med lite nytt fett också så kan det hålla en stund till :)
Ah, då skall jag undersöka detta när jag har lite tid över :) Tack för tipset! Kör tyvärr inte så mycket nu, men skall försöka ta tag i det så småningom när tentorna och allt tråk är över.

8
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 26, 2010, 17:35:03  »
Har tyvärr inte haft råd eller tid att fixa med bilen, men den går i alla fall. Tändstiften börjar dock ge sig nu, går på tre cylindrar på låga varv ibland, vilket är mycket irriterande när man ska komma iväg i isiga korsningar och får stopp. Men men, väntar på studielånet, så ska det nog kunna hända lite. Får snåla med mat och studielitteratur :P

9
Projekt / SV: Sandvik - Volvo 340 "Vinterpulkan"
« skrivet: december 18, 2010, 00:26:41  »
Vet inte av några bra i Sverige. Superior Imports har ju en del och får hem det du vill ha. Men dom tar väll egentligen inte
hem bilar bara för att plocka delar.

JapanImports har jag 6 mil bort. Mycket beggade motorer, lådor och delar i lager.
Rätt så bra priser också.
Lyckades manövrera mig fram på sidan lite grann :P Väldigt bra priser ändå för att vara såpass exklusiva motorer! Blev sugen på att åka till Finland i sommar ;)

10
Projekt / SV: Sandvik - Volvo 340 "Vinterpulkan"
« skrivet: december 17, 2010, 18:23:03  »
20 ventilaren såldes aldrig här.
16 ventilaren fanns i MK1 MR2orna, inte lätt att hitta.  ::)

Men det finns ju hur många som helst av dem på JDM skrotar. Väldigt vanlig motor i Japan.
Nja, det kryllar väl inte riktigt med Mk1:or precis :P Visste inte ens att de såldes här.

Nu får någon avbryta oss om vi pratar för mycket japsare, men vart hittar man JDM skrotar? :o

11
Projekt / SV: Sandvik - Volvo 340 "Vinterpulkan"
« skrivet: december 17, 2010, 14:37:23  »
Visst, AE86 är lite av en drömbil, dock ruskigt överpris på dem samt svåra att få inreggade.

4A-GE är ju varken raketforskning eller speciellt dyrt att få ner, får se hur mycket tid det finns i vår.
Full fart med ban-Honda bygget nu så, men det vet du ju redan. ;)
Ja, de har ju gått upp i pris någon bisarrt! Man skulle passat på att köpa en innan de blev kultbilar.

Sitter 4A-GE-motorn i någon modell som sålts i norden? I så fall vill jag också bygga japsmotor i 340:n! :)

Hehe, ajemensan ;)


12
Projekt / SV: Sandvik - Volvo 340 "Vinterpulkan"
« skrivet: december 16, 2010, 23:21:21  »
Förstår att du är inne på 4A-GE-motor! Hade suttit galet bra i en liten 340, men frågan är om det inte är lika bra att försöka få tag på en AE86:a när man ändå är i farten. Inget mot 300-serien, men AE86:an är snäppet sportigare ;) Och mycket dyrare... :/

Har varit inne på samma grejer, men har alltid kommit fram till att det inte skulle va värt :P Men har man viljan och tålamodet så har man en jäkligt cool 340 sen!

Annars "dröser" det ju med CA18DET-motorer häromkring, även CA18DE/CA16DE som sitter i Sunny GTI ;)

13
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 11, 2010, 11:44:53  »
Kolla bromsbeläggen! Jag hade så på bruksbilen och då hade ett belägg sprukit i 2 delar :)
Hoppsan :) Kan ju kolla det, men tydligen är bromsbeläggen nybytta.

14
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 11, 2010, 00:19:50  »
Jag bytte ett hjullager fram 2004 och har nu kört i 6 år utan att det andra börjat väsnas.
Och under tiden har jag samlat på mig många bättre begagnade  :D

Gissar oxå på hjullagret. Prova att bromsa och gasa samtidigt när du hör ljudet. Ändras ljudet när du bromsar kanske det är bromsarna.. eller så är det bara inbromsningen som påverkar hjullagret.. snurrigt va?  ;D
Asså, jag får kolla hur de ser ut helt enkelt.

Ljudet slutar när jag kan bromsar, även om jag bara bromsar pyttelite, så det känns nästan som att det skulle kunna vara bromsarna, men som du säger, de påverkar ju hjullagrena samtidigt. (lång mening) :P

15
Projekt / SV: Sandvik - Volvo 340 "Vinterpulkan"
« skrivet: december 10, 2010, 21:31:28  »
Vilken dålig tillit ni har till era bilar :( Jag körde närmare 400 mil med min vinterbil förra året (med dåligt hjullager :P ) och la inte ner mer än 135 kr i delar på den under hela vintern ;)
Haha, blir nog samma här :P Brukar hålla öronen på skaft efter missljud och ögonen på tempmätaren när jag åker motorväg, men det har alltid gått bra ;)

16
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 10, 2010, 21:26:02  »
Menade mest att det blir belastning!

Man måste inte men man bör byta båda samtidigt, spara det bästa. Bara lyfta upp bilen lite, snurra på framhjulen, det som skorrar och/eller går att vicka mest är slitnast

Då ska jag försöka byta dem i och med lilla renoveringen :) Om det blir av vill säga, har inte mycket tid och pengar över :/

17
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 10, 2010, 20:32:34  »
Hjullagret fram som inte vill, dock minns jag inte riktigt om det är dåligt lager på höger sida så "tar det i" vid vänstersvängar ;D
Okej, tack för svaret!

Är ett lager dåligt är det väl lika bra att byta båda? De slits ju lika mycket.

Vad är det "det tar i"? :P

18
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 10, 2010, 19:00:53  »
Det har uppkommit ett konstigt sjungande ljud från bromsarna/hjullagrena fram när jag åker runt 70km/h eller snabbare och svänger lätt åt vänster. Det kommer ibland, men är riktigt högt så det skulle va bra att få bukt på det.

Kan det vara dåliga hjullager eller någon typ av friktion i bromsarna?

Växellådan har börjat vina en del också, men ska byta olja och se om det hjälper.

Försöker fortfarande intala mig att det var ett bra köp :P

19
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 10, 2010, 17:09:56  »
Och en bonusbild, bara för att jag varit så slö på att uppdatera. Bilen har grävt en grop i snön med extremt orena orenade avgaser :P
[IMG]

va då, avgaserna har ju uppenbarligen renats i snön, om snön e så svart kan väll inget hamnat i luften va?
Haha, sant! :) Ät inte svart snö!

20
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 09, 2010, 23:32:20  »
Trist med låset, jobbigt att byta för det är pilligt att få i och ur då det är väldigt tight!

Bakluckelåset går ju justera på den delen av låset som sitter i bakstammen eller!?
Jo jag bytte låset på en bakdörr på 360:n, och det var lite knivigt, men det går med våld :P Ska försöka få tag på nytt handtag så småningom.

Ja, det vet jag, men det har rostat och blivit sprickor i plåten runt bultarna, så jag jämnade ut trycket lite med en bricka. Ville inte justera ner luckan för mycket när plåten var så dålig, men nu gick det fint :)

21
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 09, 2010, 22:57:02  »
I dag lyckades jag rycka sönder dörrhandtaget (armen innanför handtaget) på förarsidan, vilket inte var så lyckat... Ska åka kl 7 i morgon så jag tog tag i det direkt, vilket resulterade i den värsta sneek-lagning man kan tänka sig.

Jag lagade det med en bit elkabel :) (Kabeln är fäst i handtaget och går ner till en av armarna i låset)


Passade även på att laga glappet i bagageluckan, väldigt provisoriskt


Och en bonusbild, bara för att jag varit så slö på att uppdatera. Bilen har grävt en grop i snön med extremt orena orenade avgaser :P

22
Projekt / SV: Sandvik - Volvo 340 "Vinterpulkan"
« skrivet: december 07, 2010, 13:22:16  »
Ser ut att bli riktigt bra, passar ju som handsken :)

Plus för charmig snus-pose! :P

23
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 05, 2010, 22:21:51  »
Gött med ambitiös sladdfilm!

Jag skulle gissa på bakvagnen före motorkuddarna men det är bara en gissning! Lättast är ju att ligga på backen och kolla när nån backar så där!
Jo, får kolla på det. Kan ju vara staget på bakaxeln, för det känns som att det rullar en del i drivlinan. Hoppas bara inte att det är något allt för jobbigt :/

24
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 05, 2010, 12:23:17  »
Var ute och körde igår (håller på att spela in ambitiös vinterfilm) och råkade fastna i tjock snö. När jag skulle backa så började det slå som fan i drivlinan. Är det motorkuddarna som är så klena eller bör jag kolla över bussningarna till bakaxeln?
Gissar väl på att det är motorkuddarna då :P

25
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: december 04, 2010, 13:09:33  »
Var ute och körde igår (håller på att spela in ambitiös vinterfilm) och råkade fastna i tjock snö. När jag skulle backa så började det slå som fan i drivlinan. Är det motorkuddarna som är så klena eller bör jag kolla över bussningarna till bakaxeln?

26
Projekt / SV: Sandvik - Volvo 340 "Vinterpulkan"
« skrivet: november 27, 2010, 17:46:51  »
Jo, det är ju en bra lösning! Men det hade varit lättare om det fanns kortare stötdämpare :P

27
Projekt / SV: Sandvik - Volvo 340 "Vinterpulkan"
« skrivet: november 27, 2010, 13:20:15  »
Håller med Frej, smart lösning på sänkblocken :)

Det där med lösa fjädrar är väl ett återkommande problem här, då det inte finns kortare stötdämpare att köpa till 300-serien, så vitt jag vet. Men det går väl att lösa på något sätt.

28
Projekt / SV: Sandvik - Volvo 340 "Vinterpulkan"
« skrivet: november 26, 2010, 16:57:30  »
Staget på bakaxeln är väl någon typ av rotationsstag. Mitt stag rostade sönder på 360:n, och då vill jag lova att det glappade i drivningen :P Anledningen till att det bara sitter ett stag på högersidan är väl att det är tänkt att hämma rotationsrörelser i bakaxeln, och inte horisontala rörelser. Men det hade ju varit smartare att tillverka den med ett stag på vänstersidan också, bara så det blir lite stummare.

Tycker att 300-serien har ganska klen (krängig) hjulupphängning i allmänhet. Min gamla budget-Datsun som väger 950 kg är till och med kraftigare byggd. Men man ska väl inte klaga, allt går att åtgärda ;)

Hur blev det med glappet i fjädrarna efter stötdämparbytet förresten? :)

29
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: november 23, 2010, 20:14:27  »
Min viner en del också, inte speciellt högt ljud dock. Brukar låta högre när den är kall.
Vet inte riktigt vart det kommer ifrån.


Mvh
Per Sandvik
Ja, min tjöt väldigt högt igår när jag startade den, men det försvann efter någon minut. Eller sen tjöt den som vanligt.

Min låter lika dant.. de är fläktremmen, har hänt att den har skrikit till nån gång ;P
Va bra! Då skall den bytas i samband med servicen :)

30
Projekt / SV: Sandvik - Volvo 340 "Vinterpulkan"
« skrivet: november 23, 2010, 18:44:37  »
Citera
Kasi: Justera kan man inte, men man kan köra fulknep.
Haha, det gillar vi! ;D Så länge det fungerar får det vara så fult det vill!

Citera
Den blev kanske 5-10mm högre än innan med dubbla fjädrar, men kanske sätter sig lite ännu.
Okej, jo det låter rimligt. Får se om jag får tag på några bladisar sen då. Får hålla utkik på skroten :)

31
Projekt / SV: Sandvik - Volvo 340 "Vinterpulkan"
« skrivet: november 23, 2010, 17:51:35  »
Ja, jag har extra camber bak. 1,5mm brickor i nedre fästbultarna för navet.
Andra paret bladfjädrar gjorde den rejält mycket styvare. Svårt att säga mer exakt.

Fram ligger fjädrarna löst just nu, men fick ju hem nya stötdämpare fram idag så det ska fixas till.
Vilken lösning det blir får vi se, ska kolla på saken imorgon.


Mvh
Per Sandvik
Jasså, visste inte ens att man kunde justera cambern på de här bilarna ::)
Kan tänka mig att det gör en del med dubbla fjädrar, funderade bara på om det påverkar höjden mycket, eller om tjockleken på fjädern kompenserar för den minskade ihopsjukningen, eller hur man säger. Men man får väl montera fjädrarna först och räkna ut måtten på distanserna efter det.

Då ska jag hålla mig uppdaterad. Svårt att få tag på kortare stötdämpare vet jag, men det kanske finns om man letar.

32
Projekt / SV: Sandvik - Volvo 340 "Vinterpulkan"
« skrivet: november 23, 2010, 16:59:28  »
Bakhjulen ser ut att vara rejält cambererade! 300:orna har ju rätt ordentlig lutning på bakhjulen, men din ser lite extra bredbent ut, måste jag säga. Beror väl på höjden och att hjulen sitter en bit ut, men det är ballt ;)

Hur stor skillnad blir det med dubbla bladfjädrar? Funderar på något liknande till våren. Och hur har du gjort med stötdämparna fram? När jag kapade originalfjädrarna (dumt, jag vet) på 360:n glappade de rätt ordentligt.


33
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: november 21, 2010, 21:15:24  »
Bilen går rätt bra, förutom att det behövs nya tändstift (blir lätt sur), men det är något som viner/visslar från motorn. Har kollat remmen och den behöver antagligen bytas, men ljudet verkar inte komma därifrån. Kan det vara generatorn som är så högljud? Den är nybytt, så det verkar konstigt.

Vet inte hur en dålig vattenpump låter? Men kanske snarare skavande/skramlande ljud då eller!?
Vattenpumpen var tydligen också nybytt, men som du säger, känns som att den borde ge ett annorlunda ljud. Får nog köra med uteslutningsmetoden. Lite irriterande ljud bara :/

34
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: november 21, 2010, 15:33:26  »
Bilen går rätt bra, förutom att det behövs nya tändstift (blir lätt sur), men det är något som viner/visslar från motorn. Har kollat remmen och den behöver antagligen bytas, men ljudet verkar inte komma därifrån. Kan det vara generatorn som är så högljud? Den är nybytt, så det verkar konstigt.

35
Trimning / SV: Trimma B14
« skrivet: november 20, 2010, 19:34:29  »
Jag vet att tråden är väldigt gammal, men jag var inne på samma sak. Har samma bilmodell, 340 DL -87 med B14-motor, och skulle gärna vilja få ut lite mer effekt. Det där med att plugga EGR:en låter intressant, men vart sitter den? Är det rören som går ut brevid tändstiften och vidare till luftburken? Och vad är det jag ska plugga?

Lite ny på det här med Renault-motorer :P

Och sen tänkte jag på vart man kan få tag på weber-insug till dessa bilar? Ska jag leta runt på Renault-forum eller finns det någon återförsäljare? Även extraktorgrenrör skulle vara kul, men det kanske är svårt att få tag på.

36
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: november 19, 2010, 14:08:02  »
Snygg färg och superfräsch bil!!
Blir fett med de fälgarna. Jag röstar på uppräschad silvergrå.
Annars vit eller svart. Eller svarta med silverkant.


Varning bara för det stora rosthålet..

Min A-stolpe utanpå:


Min A-stolpe inuti:

Jag funderade på vit också. Blått och vitt brukar funka rätt bra tycker jag, men svart blir nog nästan fetare ;) Silver kanske också kan bli bra, men det känns lite vanligt. Vill gärna ha den i lite JDM/Tyskstuk-stil med mer udda färgkombinationer.

Den rosten såg inte snäll ut! Ska ta och slipa på det och se hur stort hålet blir.

Grattis!  ;D

Frej: Skräm inte livet ur han med dina rostbilder direkt efter köpet.  ::)


Mvh
Per Sandvik
Tackar :)

Haha! Är väl medveten om 300-seriens benägenhet att rosta, så jag räknar med en och annan överraskning ;)

37
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: november 18, 2010, 23:01:53  »
Ser ju ut som en kopia av min gamla! :D Fan saknar den nu när man ser den här! :( Men blir nog bra de här! :D
Jasså :) Kan jag tänka mig, mycket trevliga bilar!

Får hoppas att det blir som jag tänkt mig. Denna gången har jag tillgång till en liten verkstad, så då ska det nog hända mer ;)

såg skaplig utt den där  ;) får hoppas den är så bra som de verkar
Jo vars :) Är ju en del att göra, men inget ogenomförbart. Ska gå som vinterbil nu, så får jag se vad det blir av den sen. Vill gärna renovera min Datsun också, så det får bli en prioriteringsfråga.

Långkalsongblå,  me like :)
Haha! Me too ;)

38
Projekt / SV: Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: november 18, 2010, 21:53:31  »
Nu har jag inspekterat underredet mer ingående, och jag kan konstatera att detta är en bil med potential! :) Har kollat upp alla ställen där rosten brukar smyga sig fram på dessa bilar, men kan knappt ens hitta början till rostangrepp. Riktigt gött! Till och med fjäderskålarna är helt ok :P

Här kommer lite bilder av mycket dålig kvalité, jag skyller på att det var mulet...










Det stora rosthålet i framskärmen. Får bli lite plåtarbete innan de börjar toksalta...


Det lilla rosthålet.


En liten buckla. Vet inte om jag orkar göra något åt det. Ska ju bli busbil ;)


340:n står och bekantar sig med de andra bilarna på gården :)



Passade även på att provmontera fälgarna jag planerar att skruva på till våren. 15x7"-fälgar från BMW E21 (tror jag). De ser ju ruskigt tråkiga ut, men de ska slipas och lackas om. Vet dock inte i vilken färg, så ni får gärna komma med ideér, gärna något originellt :)

Lär ju bli lite småtufft i alla fall!


Ett styck skitig B14-motor. Behöver som sagt en ordentlig service, men går rätt bra ändå.


Blev rikligt med bilder ::) Men skall det dokumenteras, skall det göras ordentligt! Framtidsplanerna för tillfället lutar åt rat/busbil-hållet. Vet inte om det är värt att försöka putsa så mycket på den eftersom det finns en del skönhetsfel, men vi får la se :)

39
Projekt / Volvo 340 DL 1,4 -87
« skrivet: november 17, 2010, 21:38:08  »
Det blev ett köp! ;D

Men eftersom han hade många andra köpare som redan hade bjudit utgångspriset, så blev det inget prutande. Blev lite dyrt för en vinterbil...

Men nu till det positiva! Även om den har gått rätt långt för en 300 (nästan 18 000), så är den i otroligt bra skick. Antagligen har den varit mycket välvårdad av tidigare ägare, för undertill är den så gott som rostfri (skall granskas grundligare).

Det mesta som skall fixas är småsaker, t ex justera dörrarna, smörja/byta gasvajern, grundlig service på motorn och åtgärda mindre rostproblem på karossen. Efter det bör den nästan vara i toppskick :)

Försökte ta kort på bilen, men det var på tok för mörkt. Skall förhoppningsvis ordnas i morgon.

EDIT: Var precis ute och stollkörde lite. Resultatet var mäkta positivt! :) Känns som att den lätta motorn bidrar till ännu bättre väghållning, jämfört med 360:n. Mindre motor = Bättre viktfördelning.

Men jisses vad igensotad den är. Det kommer åtgärdas! ::)

40
Avstannade Projekt / SV: Volvo 360 gl -88, Bre-60
« skrivet: november 17, 2010, 12:01:51  »
340:n finns kvar! Ska åka ner till Halmstad (18 mil från alingsås) vid 14.30, så får vi hoppas att den är prutbar ;) Blir det köp ska jag försöka starta ny tråd redan ikväll!

Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11