Nu kommer jag att lägga upp lite bilder på mitt projekt pga att folk har tjatat om det

.
Lite info om motor + drivlina
B230F Block 89års Borrat till 97mm samt kanal spolat
Sten Parner smidda 97mm kolvar
H-profil stakar
Stroker vev 101,5mm slaglängd
Ståldrev till vevaxeln
Portad 16v topp med hydraul tryckare
Enem kammar 302 grader in 298 ut 11,5 lyft in 10,6 ut
Egen byggt extractor grenrör
Lättat pott svänghjul
Volvo 740 turbo lammel
Sachs 618 tryckplatta
Insug hemmabygge med 46mm spjäll i från suzuki hayabusa 99-07
VEMS sprut med wastefire spole
Egen byggda motorfästen ikaross med valpmotorkuddar + volvo 940 motorfästen på blocket
Växellåda ZF 5växlad i från BMW 525 E34
Drivaxlar från BMW 525 Turbodiesel
Bakaxeln är en lamelldiffad 188mm Från samma bil
Sprängkåpan är en orginal till 360 som jag har byggt om med konan ifrån volvo 340 med b14 och svarvat till en egen m47 lådsaxel så att jag kan köra med volvo 2,7 och 940s kopplings lammeler
Kardanaxel omsvetsad i från volvo 740
19 raders oljekylare
Volvo 940 Turbo kylare med Volvo original elfläkt
2.5" avgassystem
Chassi info
Egen byggda coilovers fram bak ligger o väntar på att bli monterade.
Bromsar fram 240 ABS ok samt volvo 460 turbo bromsskivor
Bromsar bak orginal (än så länge)
Och nu lite bilder


Hjärtat <3

Fina spjällhusen

Den special byggda växellådan med diff + subframe