Skriver här för en kompis räkning, Jag är Axel9k på zatzy.
Projekt preppning av vinterbil
Har precis impulsköpt en Volvo 360 och tänkte att den kunda vara bra som vinterbil. Motorn var fruktansvärt slö och kopplingen villa inte ngt annat än att slira så den och motorn ska bytas. Och när man ändå är på gång så kan man lika gärna löpa hela linan ut och "pimpa" den rejält =P
Och vilken bättre tid än sommaren att bygga en vinterbil
Bilen hade varit helt orginal fram tills nu.
Receptet för en helt oseriös renovering och tillfixning.
Byta motorn.
Den gamla b200k:n ska ut och ersättas av en b230a.
Lacka om den i ngn ful färg.
Byta lite vesäntliga delar.
Byta koppling.
Osv listan kommer att fyllas på.
Mål: Att bli allmänt åtlöje och att ha kul...
Bilder:
Hur bilen såg ut förra vintern, såg ungefär ut såhär när jag köpte den också
Lillebrorsan fick vara med och leka för att lära sig ngt, visade sig vara ett störande moment och slagpåse
Hemmakonstruerad motorlyft som inte riktigt fungerade så bra denna gången som förra.
Riktiga doningar införskaffades och vips så lättade motorn.
Vill också tacka Oxenstierna och Axel9k på zatzy för att bilen får stå hos dom och för mekarsällkapet.
Vill ni läsa hela tråden i sin helhet uppdaterar jag oftast på
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=267376 Eftersom vi byter till Hall-givare o slänger renixen så jar vi några frågetecken att räta ut, ex. behöver hallen något förkopplingsmotstånd för att inte steka spolen?
Finns det ngt förkopplingsmotstånd orginal i 360:in?