Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Visa inlägg - intercler

Sidor: [1]
1
Säljes / div 340/360 delar
« skrivet: december 30, 2020, 23:35:48  »
VOLVO 340/360

LUFTMASSEMÄTARE BOSCH 0280202096 500:-

INSUGNINGSRÖR/SLANG 284732 250:-

STYRBOX ECU BOSCH 0280202096 500:-

STYRBOX ECU BOSCH 0280000308 500:-

TÄNDSPOLE RENIX/BENDIX 210686 250:-

INSTRUMENT GLT INKL ECON OCH TEMPMÄTARE 500:-

M47R-2 MED DIFF OCH MEDBRINGARE 1000:-

M47R-2 UTAN DIFF 500:-

MEDBRINGARE FÖR MELLANAXEL/KARDAN 250:-

2ST FÄSTEN FÖR "SNAP-OFF" TILL BAGAGELUCKAN 250:-

HAR ÄVEN MÄTARE FÖR 440/460

MÄTARE VOLT/OLJETRYCK OEM 250
MÄTARE LADDTRYCK/OLJETRYCK OEM 250
 

Delarna finns i Småland, kan skickas om så önskas, kan även ordna bilder vid intresse.

Kontakt sker via robertgustavsson@outlook.com.


Mvh

2
Teknik / Volvo 360 GLT Turbo rådgivning?!
« skrivet: februari 11, 2013, 00:09:52  »
Hej alla glada!  :D

Har precis blivit klar med min fina 360i som är turbo konverterad med dessa prylar =

+ 940 Turbo grenrör

+ 850 Turbo agg

+ 850 Turbo spridare "orangea" tror dom ska flöda 310cc @ 3bar

+ Tyckrör från 940 Turbo " har ej monterat IC än"

+ Nya stift + tändkablar

+ 850 Turbo downpipe ink lambdasond med 4 kablar "vit,svart + 2x gråa"

Resten är original.



Nu till mina frågor bilen gick igång direkt efter konverteringen men bluddrar mycket och ryker svart vid gaspådrag, känns väldigt trött och vill ej varva ut eller gå upp i laddtryck " kanske runt 0,1 - 0,2 bar".


Tänkte koppla in lambdasonden till multimeter för att få en hum om bränsleblandningen men vilka kablar ska man koppla ihop?

Behöver man pilla i LMM?

Behöver man höja bränsletrycket och isåfall med linjär eller progressiv BTR?

Behöver man göra något med tändningen?

Ska man åka på B95,B98 eller E85? Har B95 i tanken nu.

Vart ska man koppla slangen ifrån tillsatsluft slidern? Sitter en mellan den och insuget nu men på undersidan sitter de ingen slang?

Slangen från klockan på tändmodulen sitter på en nippel på insuget,ska inte den sitta på en nippel på spjällhuset? Och isåfall vilken?

Kan man koppa fel på kontakterna till tempgivaren på toppen och kallstartsventilen?

Kan man koppla in en knackgivare från Volvo 740 till en lampa så man ser om den spikar,och isåfall hur ska man koppla?



Många frågor jag vet men man vill ju att de ska lira  ;D

Tack på förhand

Mvh // Robban

3
Trimning / Volvo 360 GLT Turbo rådgivning?!
« skrivet: februari 11, 2013, 00:03:32  »

Hej alla glada!  :D

Har precis blivit klar med min fina 360i som är turbo konverterad med dessa prylar =

+ 940 Turbo grenrör

+ 850 Turbo agg

+ 850 Turbo spridare "orangea" tror dom ska flöda 310cc @ 3bar

+ Tyckrör från 940 Turbo " har ej monterat IC än"

+ Nya stift + tändkablar

+ 850 Turbo downpipe ink lambdasond med 4 kablar "vit,svart + 2x gråa"

Resten är original.



Nu till mina frågor bilen gick igång direkt efter konverteringen men bluddrar mycket och ryker svart vid gaspådrag, känns väldigt trött och vill ej varva ut eller gå upp i laddtryck " kanske runt 0,1 - 0,2 bar".


Tänkte koppla in lambdasonden till multimeter för att få en hum om bränsleblandningen men vilka kablar ska man koppla ihop?

Behöver man pilla i LMM?

Behöver man höja bränsletrycket och isåfall med linjär eller progressiv BTR?

Behöver man göra något med tändningen?

Ska man åka på B95,B98 eller E85? Har B95 i tanken nu.

Vart ska man koppla slangen ifrån tillsatsluft slidern? Sitter en mellan den och insuget nu men på undersidan sitter de ingen slang?

Slangen från klockan på tändmodulen sitter på en nippel på insuget,ska inte den sitta på en nippel på spjällhuset? Och isåfall vilken?

Kan man koppa fel på kontakterna till tempgivaren på toppen och kallstartsventilen?

Kan man koppla in en knackgivare från Volvo 740 till en lampa så man ser om den spikar,och isåfall hur ska man koppla?



Många frågor jag vet men man vill ju att de ska lira  ;D

Tack på förhand

Mvh // Robban


4
Projekt / Volvo 360 GLT 1988 Turbo/Isbil
« skrivet: augusti 27, 2012, 21:15:13  »


Hej  :D

Är ny här så tänkte bara dela med mig om min tankar och förhoppningsvis få lite hjälp på vägen :)

Har som sagt en Volvo 360 GLT 1988 som har rullat 12000mil.Har 111,5hk enl papperna,är de vassare kam och annat komp?

Den är i riktigt bra skick i motor och intrigör,men lite sämre i kaross.

Den ska få åka på isen och fina skogsvägar i vinter, ska med andra ord vara körduglig på vanlig väg, påställd,försäkrad och besiktigad.

Är nu nybes så nu är de bara och trimma :D



Saker som jag gjort:

+ 4st 14" isdäck på GLT fälg

+ 4st 14" dubbade på GLT fälg

+ Ny koppling "tryckplatta,lamell,urtrampningslager och svänghjulslager"

+ Begagnad medbringare "förstärkt"

+ Begagnad diff

+ Nybytt olja,filter,tändstift,bränslefilter,luftfilter.

+ Bakre ljuddämpare borttagen "rakt rör från främre ljuddämpare" "har ej katalysator"

+ Ny olja i växellåda och diff

+ Bromsar fram + bak renoverade

+ Vakuum,oljetryck,oljetemp mätare


Saker som ska göras

- Rensa inredning och annan onödig vikt

- 4 x extraljus modell fyrkantig från Hella

- Stag mellan fjädertorn fram + bak

- Turbokonventera



De är där jag behöver eran hjälp

Har inhandlat

+ IC från Volvo 940

+ Grenrör från Volvo 940

+ Turbo från Volvo 940

+ Laddtrycksmätare

+ BTR från en Volvo 740 Gl 1988, funkar denna? 3bar?

+ DP blir 2,5" har fläns och rör hemma

Hade tänkt och ladda 0,5-0,6


Nu till frågorna då

1 ? Jag tar olja från oljetrycksgrivar uttaget och returen borrar jag där den är på turbo blocken, vad ska man ha för innediameter på tryck och retur?

2 ? Vad ska man köra med för spridare?

3 ? Kan man ta bränsletrycks regulator från Volvo 700/900? Ifrån vilken motor isånnafall?

4 ? Behöver man manipulera LMM ?

5 ? Bränslepump och tändsystem, går de köra med original ?

6 ? Är det bara motorfästet på avgas sidan man måste bygga om ?

7? Behöver man ha koll på lambdan?, har ej kat/lambda på min original.


Bilder ska jag fixa in så fort jag kan  ;D

//Robban



Sidor: [1]