Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Visa inlägg - carter

Sidor: [1]
1
Tjenare!
Har nyligen köpt en 360 -88 sedan med b200f och m47r. Jag har faktiskt tänkt att göra traktor av den men inget sunkbygge utan många timmar kommer att vara nedlagda. Jag har tänkt att bygga långlucka över flaket osv men det får bli en annan tråd.

Jag undrar exakt vad som behöver göras och köpas för att få i "b234fk"n med en frammonterad växellåda med kortad orginal transaxel som utgående axel, alltså även ha kvar bakre lådaan och växla som vanligt på bakre men ha en simpel ryckspärr högsta-lägsta växel på främre. Alltså skita i spakställ och sådant och ha främre lådan agera som den typiska bakre i en vanlig 7/940 traktor. Vilken låda skulle vara mest passande för det ändamålet? Finns m30 med vanliga rödblock-sprängkåpan? m40?

Vad mer måste köpas för nya motorn?

Sett att orginal motorfästen är för mjuka så passar 7/940 motorfästena?

Oljetråg?

Lättast att byta hela elsystemet?

Vad måste flyttas över från b200an?

Kapa upp golvet för att få plats med lådan fram?

Hur fästa transaxeln på främre?

Hur många hästar och nm är karossen typgodkänd för? Tänkte om jag kanske regbessar med b230fk och sätter på 16v toppen sen eller om kanske inte ens det går? Skulle vara drygt att få ombess pga turbo om den inte skulle vara reggad med det.

Undrar även om vad som behövs för att ställa laddtryck och sätta i laddmätare.


Det var alla frågor jag kom på för tillfället, svar uppskattas enormt.

Sidor: [1]