Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - mulle_meck

Sidor: [1]
1
Säljes / Volvo 340 T5 Busbil -88
« skrivet: augusti 22, 2014, 15:28:29  »
Då va det dax igen säljes till förmån till nytt projekt.

http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_340_T5_Busbil_55447149.htm?ca=15&w=1

2
Säljes / B14 motor med växellåda samt bakvagn ÄNDAST 4081MIL!
« skrivet: augusti 17, 2013, 14:32:39  »
Hej säljer nu av drivlinan till den 340n jag inhandlade i veckan gick jannon när grejerna togs ur bilen.
Finns i Göteborg
Pris:Bud

0704736637

3
Säljes / SV: Säljes Volvo 360 88 Med 3,0L Sugmotor på 280Hk
« skrivet: juni 18, 2013, 22:33:19  »
Japp så kom o köp går som en klocka o flyger fram  ;D

4
Säljes / Säljes Volvo 360 88 Med 3,0L Sugmotor på 280Hk (SÅLD)
« skrivet: juni 16, 2013, 11:35:10  »
Hej nu är det dags o sälja pga nya planer.

För info om bilen kolla projekt tråden här http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7582.0

Bilen är skattat o besiktigad till april 2014 Original motorn hänger med vid sidan om så det är bara att byta vid besiktning o koppla in en kontakt så är det bara att tuta o köra.

Priset är runt 50000:- Eller bud

Tele 0704-736637

Bilen står i Göteborg o är i fungerande skick.

5
Övrigt / SV: Identifiera min Garrett Scania turbo
« skrivet: februari 25, 2013, 09:19:38  »
Det är en GT37a med 360 lager klarar dock bara att ladda 1,5 Bar pga dåligt lager system Garrett orginal nr är 452311-9

Mvh Markus

6
Övrigt / SV: Identifiera min Garrett Scania turbo
« skrivet: februari 24, 2013, 23:41:07  »
Tjo såg att skylten på turbon är borta det ända sättet att identifiera den då är att ta alla artikel nummer o kolla upp imot Garretts databas. Men ska visa bilderna för en på jobbet imorgon (Jobbar på Svensk Turbo Service i GBG) Han är så arbetsskadad så han brukar kunna se vad det är för någon turbo utan att läsa av orginal nr på turbon XD

7
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Nu med 3,0L 16V sugis!!!
« skrivet: januari 19, 2013, 09:45:21  »
Det är lugnt att du lägger upp bilderna på serven för mig  ;D Men någon guide på drivlinan blir det nog inte förens till våren då jag ska ta ner allt för service samt inspektion av allting.

8
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Nu med 3,0L 16V sugis!!!
« skrivet: januari 15, 2013, 23:09:23  »
Ja den har fungerat förvånansvärt bra har inte strulat en ända gång sen jag fick till med bringaren i mellan lådan o diffen :P
Vad var tricket?

Citera
Men då gör jag det då så alla kan få fina bromsar på sina 300or ;)
Du är snäll och omtänksam du  :D

Ja du bättre material samt kraftigare så nu håller det även för hjul lyft med bilen  ;D

Haha ja säger du det så är jag väll det då  :D Ne men har sett en massa bra lösningar här på forumet men ingen som har skrivit ordentligt hur dom har gjort så man har fått gissa sig fram o det gillar jag inte  :P

9
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Nu med 3,0L 16V sugis!!!
« skrivet: januari 15, 2013, 23:06:07  »
Fan så fint :)

Vad är det för bromsskivor du använder?

Det är Volvo 460 Turbo jag använder finns på mekonomen med följande artikel nr 02-09.5854.10
Fint :)
Så dessa skivor passar rakt på utan några modifikationer?

Nej det gör dom ej skrivit en guide nu ;) http://www.300power.com/forum/index.php?topic=8103.0

10
Fakta/Guider / Guide: Uppgradera bromsarna på din 300!!!
« skrivet: januari 15, 2013, 23:04:03  »
Hej FREJ tyckte att jag skulle dela med mig av hur jag har byggt mina bromsar i detalj så att alla kan få till fina bromsar...

Saker man behöver
Svarv
Fräs
M14x1,5 Gängtapp
Borrmarskin med 10,5 samt 14,5mm borr
Bromsskivor i från Volvo 460 Turbo Med art nr E 998 32 hos Autoexperten
Bromsok i från Volvo 240 MED ABS (Man kan använda även ok utan ABS men blir krångligare med bromsslangarna då)
En bit 2mm plåt

Då så börja med att ta bromsskivorna och svarva ner ytterdiametern på skivan så att den blir 252mm sen svarvar man upp nav hållet på skivan till  69.1mm.

Nu passar skivan på 300ns nav fast nu märker du att du inte kan skruva fast skivan någonstans så då får du borra 4 stycken 10,5mm hål med 86mm som bult cirkel.
Sen efter det så tar du en 2mm plåt och gör 2 cirklar som har 69,1mm som inner diameter och 120mm i ytter diameter sen borrar du likadant på dessa bitar som på bromsskivorna.
Dessa lägger du nu i mellan navet samt skivan och sen skruvar du ihop allt.

Sen tar du och gängar upp fästet på spindeln till broms oket till M14x1,5 (Bara att gänga rätt i)


Sen va det bara oket kvar, spänn upp oket stabilt i fräsen sen tar du och fräser av 6mm på fästes örona till oket sen tar du och borrar upp bult hållen till 14,5mm.


Så nu har du ett par bra bromsar som passar på din 300 ända nackdelen med dessa är att man inte kan köra med fräsiga 13 tums fälgarna längre utan sportiga 14tums istället ;D

 

11
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Nu med 3,0L 16V sugis!!!
« skrivet: januari 15, 2013, 22:29:28  »
Jättekul att ha dig tillbaka mulle_meck! Och kul att höra att bilen har gått bra!

Jag blir jätteglad ifall du vill skriva en guide, det är inte så ofta nån orkar göra det längre men det är underbart när det händer!

Snyggt jobbat med alla anpassningar till 360 fjäderbenet  :P

Ja den har fungerat förvånansvärt bra har inte strulat en ända gång sen jag fick till med bringaren i mellan lådan o diffen :P

Men då gör jag det då så alla kan få fina bromsar på sina 300or ;)

12
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Nu med 3,0L 16V sugis!!!
« skrivet: januari 15, 2013, 22:26:33  »
Fan så fint :)

Vad är det för bromsskivor du använder?

Det är Volvo 460 Turbo jag använder finns på mekonomen med följande artikel nr 02-09.5854.10

13
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Nu med 3,0L 16V sugis!!!
« skrivet: januari 15, 2013, 22:11:55  »
UPDAJT!!!!  ;D

Så nu har det varit dåligt med uppdatering på detta projektet, och det beror på att bilen har fungerat hur bra som helst.  :o Men man har ju märkt att vissa saker behöver förbättras så som bromsar samt fjädring så det ska jag fixa till tänkte jag  ;)
O nu lite bilder i från garaget.

Ett stycke låda med Volvo R-sport original coilover satts som en på jobbet hittade ifrån hans storhetsdagar då han körde Grupp A.  :P

 

Volvo 240 ABS brosmok som jag har fräst ner 6mm på fästet så det passar på 360ns orginal spindlar.



Provmonterar oket



Fick svarva ur original spindeln lite så att coilover röret passade då 360ns är 49mm och 240ns är 52mm



Provmonterat ska ta med mig grejerna till jobbet imorgon så man kan göra färdigt det sista innan man kan svetsa ihop bitarna.  ;D



Är det något ni undrar över så är det bara att fråga  ;) Och om det är någon som vill att jag skriver en guide med alla mått samt vart alla delar är ifrån så gör jag det gärna.  8)

Föresten någon som har en GLT Vinge över så säg till ;)

14
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Nu med 3,0L 16V sugis!!!
« skrivet: augusti 08, 2012, 23:09:27  »
Ja eller hur man måste ju konsentrera sig när man öppnar huven så det inte händer en olycka ;)

Ja det är jag med det är därför jag endast kör den på castroll GTX olja :P

Full attack har det allt blivit har kommit till lite grejer nu samt fått bänkat bilen så nu vet jag hur mycket effekt jag har :D
Har fixat ihop ett eget extractor grenrör, samt nya kammar från ENEM på drygt 300 graders duration samt 11,5 i lyft :D:D:D


260HK i motorn och 232HK samt 314NM på hjulen :D

Mer bilder samt film på bänkningen kommer ;)

15
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Nu med 3,0L 16V sugis!!!
« skrivet: juli 06, 2012, 09:50:36  »
Haha ja jag håller ju på  ;D Väntar bara på vevlager som ska komma idag sen är det bara att skruva  8) Kommer nog att dra upp bilen till gatebil i Norge nästa helg så då kanske ni får se den dom som kommer dit. Ja det hade varit intressant och se hur det skulle gå  :o

16
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Nu med 3,0L 16V sugis!!!
« skrivet: juli 05, 2012, 20:36:02  »
Så nu kommer en lite uppdatering på va som har hänt i garaget den sista tiden :D
Har lyckats fått tummen ur röven och fixat hem stroker kitet så man kan börja åka riktigt fort XD

Men nu över till bilderna :P

Bara står och väntar på att få åka i bilen.


Fina kolvarna med stakarna.


Vevaxelns nya hem :P


Förbrännings rummet på nya toppen.


Lite större än original XD


Bonus bild på sprängkåpan nu när den inte sitter på motorn så man ser lite bättre.

17
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: juni 23, 2012, 11:20:43  »
Så nu har jag hittat en film på bilen men är inte den bästa är med 1:10 och 4:00 :D http://www.youtube.com/watch?v=mhvq2RMpGmo&feature=related

18
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: juni 10, 2012, 00:13:39  »
Synd med raset. Hur mycket varvade du?

Kul att du tar nya tag.  :)

Ja lite segt mitt i säsongen men skam den som ger sig :P Inte så farligt varv stoppet ligger på 7200 men dom gjutna kolvarna ville inte riktigt vara med då XD



 

19
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: juni 09, 2012, 18:26:19  »
Då va det dags igen. Nu har motorn pajat alla 4 kolvarna hade gett sig pga över varv men skam den som ger sig kollar på större stroker kitt till bilen nu med helt ny botten på 3,0L  ;D Så håll ut så kommer det mer. :P

Hejsan hoppsan! Men då är toppen skrot med då!?

Blir det 3.0 16v sugis nu?  :P

Nej den klarade sig rätt bra bara ett förbrännings rum som blev lite skadat men har inte tagit isär toppen än så det kan jau vara värre än va det ser ut :P

Jaja mensan det blir 3,0L och SUG 16V finns inget bättre än äkta sug hästar :D

20
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: juni 08, 2012, 21:42:34  »
Då va det dags igen. Nu har motorn pajat alla 4 kolvarna hade gett sig pga över varv men skam den som ger sig kollar på större stroker kitt till bilen nu med helt ny botten på 3,0L  ;D Så håll ut så kommer det mer. :P

21
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: juni 06, 2012, 14:05:32  »
Ja Mulle Meck han kan meka han!!

Anade inte att du gjort så mycket svarv och svetsjobb för att få ihop motor+kardan, kardan+låda samt låda+växellåda men fattar ju nu att det inte finns några genvägar!

Fina jobb gör du i allafall! Lite avundsjuk på allt ihop, framvagnen var fint förstärkt! Både boxade länkarmar och ihopsvetsat med reaktionsstaget för att bilda A-armar samt förstärkningen av hela framvagnsbalken. Vad har du för bussningsmaterial i reaktionsstagen där de möter "pottorna". Är det hemmagjort det med? Ser inte helt original ut om jag inte misstar mig.

Haha ja folk brukar säga det :P

Ja det blev ett gäng med timmar i svarven :P Så det är inte bara att bulta dit direkt.

Tackar kul att folk uppskattar det man gör :D Bussningarna är faktiskt original men det kommer bättre om ett tag när jag smackar på coiloversana ;)
 

22
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: juni 06, 2012, 14:00:20  »
Jävlar vilket hantverk :D

Du ska inte montera kardanringar/kardanfångare ifall kardanen skulle få för sig att gå av?

Och vad jag kan se på sista bilden har du svetsat ett plattjärn mellan bärarmen och reaktionsstaget så att det blir som en A-arm, har du gjort något mer än det?

Nu blev jag glad när någon uppskattar allt ens slit :D

Kardanringar kommer har inte hunnit det än bygget ligger ganska så stilla för till fället pga att dom sålde garaget jag hyrde så nu står den hemma på parkeringen :( Letar febrilt efter nytt.

Kan väl beskriva i detalj hur jag gjort. Först tog jag och svetsade fast reaktionsstaget med länkarmen sedan så tog jag ett thule takräcke och kapade lite (mycket bra matrial i dom ;D) och svetsade fast imellan reaktionsstaget och länkarmen så att det blev en A-arm. Sedan är länk armen förstärkt med 3mm plåt så att det inte är en U balk längre. Så har jag gjort samma med framvagns balken med.

23
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: juni 02, 2012, 12:39:18  »
Så nu har jag grejat lite med bilen och fått tagit lite bilder som alla har väntat på. :P

Här så kan ni se hur medbringarna ser ut har tagit bmws medbringare och tagit splinesen sen har jag svarvat om volvo medbringare till bakaxel och svetsat ihop dom två för att få det att passa.


Här är fram på växellådan har tagit och kapat ner zf-lådan så mycket det gick och sen svetsat på en 10mm alu platta på där och sedansvarvat en ring till stödlagret till lådan och ringen är svetsad i en främre biten av en 340s växellåda, sen är med bringare en byggd av en kasserad kopplingslammel samt en medbringare från volvo bakaxel till :P


Här har ni ett gäng med bilder på sprängkåpan med. Har alltså tagit en b200 orginalkåpa och svarvat lite i och svetsat och fixat lite med b14s sprängkåpa för att få det att passa.




Så ja nu va kardan på plats med. :)



Subframen uppe och fast bultad.


Slänger även in en bild på framvagnen med förstärkningar kan rekommendera alla att göra denna operation för det känns som en helt ny bil när kan gjort detta.


Så det va allt för denna gången.  ;D



24
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: maj 29, 2012, 23:33:24  »
jag måste bara fråga, hur gör du med besiktningen? plockar du ut allt då eller har du reggat om den??

Haha besiktningen ja du jag stoppar tillbaka b200 motorn och hoppas att dom inte tänker på lådan :P
När ska bilen besiktigas? Tänkte så vi vet när vi kan förvänta oss att höra resultat ifall den går igenom med specialbygge eller inte :P
Ja det lär dröja ett tag för den är besiktad för 2 månader sen så typ 1år :)

25
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: maj 29, 2012, 23:32:00  »
Åh vad underbart projekt med alla de rätta parametrarna  :o  :P  8)

Har varit "offline" länge nu och det första man får i ansiktet när man loggar in är ditt galna bygge!  ;D


Jag ställer mig i kön för att få se någon bild på sprängkåpan/anslutningen till kardanen samt en film på hur bilen går/låter!
Angående besiktning så tror jag inte du kommer igenom, inte med 16V åtminstone..

Själv bara måste jag snart byta ut originaldiffen och lådan för ett paket så som ditt med åtminstone lamell men helst torsen.
Har inte tänkt tanken "kardan" tidigare, nu när jag fick se det såg det ut som en enklare väg till himmelriket. Annars hade jag tänkt bygga om ett momentrör så att det passar mot BMW-lådan. Gillar transaxel mer än kardan men är det lättare att bygga kardan kanske det blir det istället.. vet dock inte vad SBP säger om BMW-grejerna? Med momentröret kvar ser det ju lite mera original ut i allafall.
Ombyggt fordon är ju alltid en laglig utväg förstås.. mycket grubblerier.

Nu över till din bil igen!
Halleluja!

Hej bilder kommer håll ut XD

Ja jag funderade länge på hur jag skulle lösa drivlinan men efter att ha pratat med gubben på jobbet som berättade att dom hade en egen subframe på rallycross bilarna med getrag 262 låda ihop parad med en diffhus i från en 240 med alu bakaxel  :o och svarvat och grejat så istället för drivaxel rör så fixade dom dit medbringare istället. Och dom körde ju med kardan så varför inte så ja provade och det funka så kör på det i stället :P

26
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: maj 29, 2012, 23:26:36  »
Kul med ett sugmotor projekt. Bilder på chassiet och drivlinan vore riktigt intressant att se.  :)

Tackar kul att det uppskattas :) Lugn nu kommer att laga bilen på fredag och då kommer det att komma bilder på förstärkningarna samt mer bilder på drivlinan samt kanske en film om jag hinner med det med ;)

27
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: maj 29, 2012, 23:24:43  »
jag måste bara fråga, hur gör du med besiktningen? plockar du ut allt då eller har du reggat om den??

Haha besiktningen ja du jag stoppar tillbaka b200 motorn och hoppas att dom inte tänker på lådan :P

28
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: maj 28, 2012, 23:00:51  »
Härligt bygge ! 
Ska bli intressant o se mer om bygget
Väcker ombyggnads djävulen i en  ;D
Vore kul med en film om ngn har så man ser/hör hur den går med  ;D

Magnus

Tackar härligt med ett sånt stort intresse :)

Ja det hoppas jag allt bara att ut och skruva.

Klart att det kommer film håller på att pilla lite med drivlinan nu men håll ut folk det kommer film  8)

29
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: maj 28, 2012, 07:23:06  »
Är det gjort något åt chassit på bilen och har du planerat att åka något på banträffar i sommar så att man får en chans att se den?

Ja det är gjort lite med chassit men det är inte helt klart har förstärkt framvagnen som på Rally cross bilen som står på volvo museumet. Har en gubbe på jobbet som jobbade på R-sport när det begav sig, så jag har byggt efter va han kan komma ihåg. Sen fick jag tag på en gammal bilsport tidning där dom är på besök i R-sports verkstad där dom visar upp mycket av bakvagns upphängningarna. Så där har man tagit en del inspiration ifrån.

Och nej har ej planerat några banträffar men den som lever får se ;)   

30
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: maj 27, 2012, 23:29:58  »
Och själv när man öppnar huven så har man bytt ut till sportluftfilter, fan vad jag skulle vilja kunna lite mer avanserade grejer när man läser deta och mänga andra rådar så känner man ju sig ganska värdelös:( men ska bli otroligt spännande att följa, och hoppas jag får se dig någon gång på gsr:D

Så ja man måste börja någonstans jag började sj med sportluftfilter och borttagen ljuddämpare ;) men man vill ju alltid ha mer och man lär ju sig hur mycket som hällst när man håller på, så trimma på säger jag bara XD

Klart att vi gör kom fram vet ja när du ser mig nästa gång så kan du få åka med om du vill ;)

31
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: maj 27, 2012, 23:05:30  »
Kul att du hittat hit, det har varit bra tunnsått med avancerade byggen på sista tiden! Ser riktigt bra ut!

Tackar tackar ja jag håller med men jag ska försöka att hålla igång projekt tråden så länge jag kan har inte äns orkat skriva allt som är gjort än men håll ut det kommer :P

32
Projekt / SV: Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Med 2,5L 16V sugis
« skrivet: maj 27, 2012, 23:03:42  »
Jävlar vilket bygge :o

Du verkar kunna dina saker. Hur mycket effekt tror du drivlinan håller för? Borde hålla för ordentligt med effekt tycker jag iaf.

Har du möjligtvis fler bilder på modifieringen av sprängkåpan och axeln där i? Jag förstår det som att du har tagit axeln från en M47 och fixat så du fått in den i b14 sprängkåpan och sen monterar du kardanaxeln med bultar som det är original på 200,700,900-serien, riktigt smart i alla fall för att kunna använda stadigare lameller :)

Ja det brukar vara så folk reagerar när man kommer rullandes :P Det bästa med bilen är ju att den kör ifrån BMW M5 mfl.

Vet ej riktigt hur mycket den kan hålla för men kanske 6-700 borde den hålla för. M47ans axel är 1mm grövre än zf lådan och den påstår ju folk håller för 800hk så det första som jag tror kommer att paja är diffen.

Du har förstått helt rätt med sprängkåpan. Har lite svårt att fixa bilder under bilen just nu pga andra projekt men jag lovar att jag ska ta mer bilder i detalj så att ni kan få se ordentligt ;)

33
WANTED / SV: 300 på GSR någon gång vid påsk
« skrivet: maj 27, 2012, 13:23:39  »
Så  nu har jag fixat projekt tråd

34
Projekt / Mulle Mecks Volvo 360 Års 88 Nu med 3,0L 16V sugis!!!
« skrivet: maj 27, 2012, 13:23:08  »
Nu kommer jag att lägga upp lite bilder på mitt projekt pga att folk har tjatat om det :).

Lite info om motor + drivlina
B230F Block 89års Borrat till 97mm samt kanal spolat
Sten Parner smidda 97mm kolvar
H-profil stakar
Stroker vev 101,5mm slaglängd
Ståldrev till vevaxeln
Portad 16v topp med hydraul tryckare
Enem kammar 302 grader in 298 ut 11,5 lyft in 10,6 ut
Egen byggt extractor grenrör
Lättat pott svänghjul
Volvo 740 turbo lammel
Sachs 618 tryckplatta
Insug hemmabygge med 46mm spjäll i från suzuki hayabusa 99-07
VEMS sprut med wastefire spole
Egen byggda motorfästen ikaross med valpmotorkuddar + volvo 940 motorfästen på blocket

Växellåda ZF 5växlad i från BMW 525 E34
Drivaxlar från BMW 525 Turbodiesel
Bakaxeln är en lamelldiffad 188mm Från samma bil
Sprängkåpan är en orginal till 360 som jag har byggt om med konan ifrån volvo 340 med b14 och svarvat till en egen m47 lådsaxel så att jag kan köra med volvo 2,7 och 940s kopplings lammeler
Kardanaxel omsvetsad i från volvo 740
19 raders oljekylare
Volvo 940 Turbo kylare med Volvo original elfläkt
2.5" avgassystem

Chassi info
Egen byggda coilovers fram bak ligger o väntar på att bli monterade.
Bromsar fram 240 ABS ok samt volvo 460 turbo bromsskivor
Bromsar bak orginal (än så länge)


Och nu lite bilder :)


Hjärtat <3


Fina spjällhusen


Den special byggda växellådan med diff + subframe

35
WANTED / SV: 300 på GSR någon gång vid påsk
« skrivet: maj 10, 2012, 12:36:33  »
Nej har tyvärr ingen projekt tråd men jag kan ju lägga upp lite bilder på den någon gång till helgen så kan du få se lite i alla fall :P

36
WANTED / SV: 300 på GSR någon gång vid påsk
« skrivet: maj 02, 2012, 15:11:54  »
Har någon här varit på gsr med sin 300 bil runt påsk och raceat? typ veckan efter påsk
MVH jesper

Det va nog jag om det va en blå grå sak som gick fort XD

37
Elsystem / SV: Inget halvljus samt kopplingsschema 360 GL 88års model
« skrivet: augusti 13, 2010, 17:43:28  »
ok får leta efter den grå kabeln då men hur är det draget någon som vet???

38
Elsystem / Inget halvljus samt kopplingsschema 360 GL 88års model
« skrivet: augusti 12, 2010, 23:53:35  »
Hej körde hem från jobbet i dag och sedan när jag kom hem så funkade inte halvljuset  ???
För innan så fick jag inte på halvljuset förens jag verd ljus reglaget till läge 2 och så skall det väll inte vara, det skall väll gå på automatiskt så fort som man sätter på tännigen. Så man får vrida lyset till 0 för att allt skall slockna annars så lyser p-ljuset hela tiden och drar ut batteriet.

Så jag undrar var man skall börja leta efter fel. Tror det är något med säkrings boxen för halvljuset har slutat att funka förut men det har bara varit att slå lite på säkringsboxen så har dom hoppat till liv igen.

För sökte lite efter ett kopplingsschema men hittade bara till 360 84års model och då hade dom väll inte automatiska halvljus. Skulle behöva ett till min årsmodel så man kan börja leta efter fel i halvljus härvan.

39
Övrigt / SV: Justera fram dörr volvo 360 gl 88
« skrivet: augusti 12, 2010, 18:03:44  »
Bra då vet jag det gnislar ju väldigt om dörren när man öppnar så det är nog sprinten idörren som är kass får väll plocka av dörren till helgen och kolla.

40
Övrigt / Justera fram dörr volvo 360 gl 88
« skrivet: augusti 11, 2010, 23:43:51  »
Hej köpte mig en ny pendlar bil för några veckor sedan, en blå 360 gl funkar hur bra som helst men det finns ett fel. Dörrarna fram ligger ej an imot karossen så det blir ett väldans vinddrag där när man kör fort. Har kollat efter justerskruvar i dörrarna men har ej funnit något har haft loss framskärm och dörr panelen. Så det verkar ju inte som om man kan justera dörren ???

Sidor: [1]