Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - DumDum

Sidor: [1] 2
1
Nu har jag lånat ut bilen till kompisen som hade den innan mig.
Han ville låna den som mall för ny kabelhärva och insug till sin 2,5 16V. Han håller på bygga motorn och delar som ska bolt on sedan när han skaffar en ny. Mer vill jag inte avslöja om han själv väljer att stiga fram i forumet senare.
Tänkte undertiden att jag raggar tag på ny bränsle pump, drivaxel och kam till den undertiden och hoppas på att jag får byta det under tiden den står där.
Dock vet jag ej hur länge han ska låna den.

2
Helt ärligt har jag nog otur med allt i livet förutom att turen finns för att jag ska få behålla körkortet och mitt liv :P

3
Hade bilen till jobbet en dag och självklart ryker en drivaxel påväg till jobbet.
Trodde att svetsen sprack pågrundav att jag knappt la dit något. men när jag körde in den och skulle skruva bort kåpan såg jag drivaxeln...
Då passade jag på att bränna bort dom gammla fästena med gasen dessutom.

På vägen hem så rasar bensinpumpen och den har inte gått många mil...
Så nu har den blivit stående och jag börjar samla på mig nya delar till häftigare sug motor. Tänkte få ihop en 16v och så ska jag tänka över dedär med drivlinan en aning.
Börjar bli en aning trött på att det alltid är minst en sak som ska paja i drivlinan varje gång jag kör med bilen :P

4
Kamran är min bästa vän ;)
Jo jo visst det är välbyggt men får ganska lätt hjulstutts ändå men av någon anledning verkar det som om drivlinsn höll bra läge hårdkörning i ett halv år innnan saker började paja på den.

Japp det är 16V insug med tretums spjäll.

Volymen är 2,3liter men hittat en vev med 92mm slaglängd. Har inte kvar min 2,5liters motor längre den rasade totalt med en stor turbo och lite spikningar.

Dock med det insuget så har jag ingen tomgång överhuvudtagget. Men ska testa  ett par olika VOC chip och se om det blir bättre.

Dock är den rätt vass nu redan. Men vill testa 531an från min 740turbo  i denna bil. toppen är inte kompsänk på något vis så jag tror det kommer göra bra skillnad då den är portad.
Sitter och funderar lite på att bygga helt ny sugis somm kommer skilja sig på alla punkter ifrån denna. Men ska kolla lite på lite olika lösningar innan jag pressenterar något mer än ett B230fk -98 block :P

Hoppas det kommer fler ovanliga udda lösning FREJ ;)

GOD (H)JUL

5
Kamran är min bästa vän ;)
Jo jo visst det är välbyggt men får ganska lätt hjulstutts ändå men av någon anledning verkar det som om drivlinsn höll bra läge hårdkörning i ett halv år innnan saker började paja på den.

Japp det är 16V insug med tretums spjäll.

Volymen är 2,3liter men hittat en vev med 92mm slaglängd. Har inte kvar min 2,5liters motor längre den rasade totalt med en stor turbo och lite spikningar.

Dock med det insuget så har jag ingen tomgång överhuvudtagget. Men ska testa  ett par olika VOC chip och se om det blir bättre.

Dock är den rätt vass nu redan. Men vill testa 531an från min 740turbo  i denna bil. toppen är inte kompsänk på något vis så jag tror det kommer göra bra skillnad då den är portad.
Sitter och funderar lite på att bygga helt ny sugis somm kommer skilja sig på alla punkter ifrån denna. Men ska kolla lite på lite olika lösningar innan jag pressenterar något mer än ett B230fk -98 block :P

GOD (H)JUL

6
2,664liter om du har 96mm borr och 92mm slag. Tror marinveven har 86mm slag.
oki taack för hjälpen. jo nu när du skrev det så har marinveven 86mm i slag.

7
Projekt / SV: Volvo 360 -87 3d Suget var förstort. Bilder hjulupphängning
« skrivet: december 21, 2011, 16:57:45  »
Japp då har jag krympt ner några bilder till.
Detta är i motorutrymmet med fokus på insuget som är lite kustom.

En vev med 92mm slag vad blir det i liter med orginal borr? Var inte speciellt aktiv på matte lektionerna :P
Kan de va så att det blir 2,7liter?
Har för mig att marinveven hade 88mm i slag och den gav ju 2,5liter med standard borr

8
sorry my english are bad bad.
I have not a picture on it now but i can take it after Chrismes.

I have panhadbar? from volvo 240 on is axel.

9
Projekt / SV: Volvo 360 -87 3d Suget var förstort.
« skrivet: december 20, 2011, 19:24:57  »
Nu entligen kommer det lite bilder. fick krypa på backen i vattenpölar för att ta bilderna under bilen :P

Verkar vara förstora bilder för att lägga ut :P

10
Projekt / SV: Volvo 360 -87 3d Suget var förstort.
« skrivet: december 19, 2011, 23:28:34  »
Japp då jag hade tänkt att gå och köpa mig en kamra mellan jul och nyår så fick jag en i prisent idag av min kära mor.
Och detta tycker jag är en klar nyhet att skriva i tråden då det kommer tillföra tråden nytt liv.

Dock har jag inte gjort något med 360in än då jag har livat upp min 142 för lite utflykt över jul helgen.

11
Projekt / SV: Volvo 360 -87 3d Suget var förstort.
« skrivet: december 17, 2011, 00:44:41  »

Låter som ett kraftfullt och bra mål med 250hk sugis. (Och säkert med hållbar drivlina)

Får du möjlighet att ta bilder och vill lägga upp dem kanske jag ska uppgradera din profil så att du kan bifoga direkt i tråden när du skriver inlägg?
jo för 250hk sugis är inte så jobbit igentligen rätt kvickt om man har liten vikt.

Ja tack hade varit jätte snällt att göra om du skulle vilja det. Ska försöka få lite bilder under helgen på den.
Ska ändå lyfta upp den med truck för att svetsa diffen riktigt med mig/mag med gas och rörtråd. lika stärk som pinne men går fortare att svetsa med.

12
Foto/Film / SV: 300 filmer
« skrivet: december 14, 2011, 23:16:05  »
synd ATT Jag inte har filmkamra då hade jag laddat upp lite av när ja och en kompis var ute och sladdade med min 360 hade nog beaktas som livsfarlig. men ska köpa en snart

13
Projekt / SV: 340 motorbyte till B230ft
« skrivet: december 14, 2011, 19:27:41  »
Enda fördelen med 2,4 är ju att du kan chippa om varvstoppet enligt mig... Inte värt det extra jobbet att slänga in ett i alla fall...
De är väl de värt om man ska bygga vass sugis och man kan hämta hem 15 hästar extra på det. Men iförsig lär man köra förgasare eller eftermarknads sprut..

TS - Gött då kan de ju bli ett riktigt kul bygge då för du har ju vikten på din sida om man gemnför dom andra RWD modellerna som Volvo gjort.

14
Projekt / SV: Volvo 360 -87 3d Suget var förstort.
« skrivet: december 13, 2011, 00:06:50  »
Just det har ju naturligtvis glömt av att skriva att det byggdes nya motorfästen ochså. 940 fästen på blocket och egensvetsade på ramen och valp kuddar emellan fästena.

Med andra ord igen hängig motor någonsin. utan den är pigg och kry som en motor ska vara  ;)

15
Projekt / SV: Volvo 360 -87 3d Suget var förstort.
« skrivet: december 12, 2011, 21:36:01  »
Grattis till återfallet och välkommen tillbaka om man får säga så  :D

Det är alltså en trimmad sugis du kommit över? Men inte från klubben?

Visa gärna bilder på hjulupphängningarna framöver, det verkar vara en unik bil på den fronten!


Man får tacka Frej. Och ditt trevliga bemötande nu två gånger i rad ;)
Via en kompis. varit med han och hjälpt till lite med bilen i hans ägo. Därav att jag fick köpa den av han.

Sålde ju tillbaka min 2,5L botten till han för inte så längesedan tyvär. Och den portade 531 toppen monterade jag på min 740turbo.
Å så har jag dubbla weber 48or liggandes :) Kan bli mysigt men inte riktigt bestämt mig än..

Försökte tjata om ställbart fyrlink men då blev det 240 saker i stället.

Ska försöka få låna en kamra och ta lite bilder på upphängningen
Men det trodde jag var vanligt att man tog 240ins upphängning och byggde dit på 360.

Ska inte skriva allt förmycke mål med denna bilen utan låta det hända som händer just för den stunden det händer.

Men kan iallafall sätta ett effekt mål på ca 250hk sugis av något slag och hållbar drivlina.

16
Projekt / SV: 340 motorbyte till B230ft
« skrivet: december 11, 2011, 22:53:27  »
Tänkte på att om man ändrar pinjong vinkeln neråt får man bättre grepp. 240 axel föreslog jag för den håller bättre och usa lösningen förbladen jag minns inte om dom hette slappersbar och så finns det en bättre ide på den. men det hämmar ju att bladen vrider sig som ett S när man får bättre grepp oavsätt med orginal driv lina eller ombyggd efter bladen sitter där ändå och behöver hjälp att hålla sig raka och fina.

17
Projekt / SV: 340 motorbyte till B230ft
« skrivet: december 11, 2011, 22:18:01  »
Det tar inte spec långtid att få in det och är inte heller speciellt jobbigt.
Men det är en fördel de där med chip. om man ska bygga turbo dit med spridarmotstånd och chippa. eller ska man bygga sugis dit med VOC chipen då flyttas även varvstoppet till iallafall 7000rpm

18
Projekt / SV: 340 motorbyte till B230ft
« skrivet: december 11, 2011, 21:51:09  »
Tjena!

Hade tänkt att börja bygga på min volvo 340 87a då jag blivit lite sugen pga mina kompisar gör liknande byggen:)
Byggt ska max få kosta 15000kr.
Drivlina

Motor             B230fk -köpt
Vxl                 Orginal -har M47 framonterad låda
Koppling         Ej bestämt max 2000kr - KOM MED TIPS Sinter
Turbo             Ej bestämt max 3000kr - KOM MED TIPS 13c så länge  Stor turbo typ HX40?
Grenrör          Ej bestämt max 500kr - KOM MED TIPS orginal så länge - Köp rörstumpar och gör egna flänsar och svetsa själv?
Diff                AGA tillsvidare
hade svetsat dit en 240 bakaxel i bladfjädrarna med 15graders pinjong lutning
2,5 " avgas    Göra eget hade gjort 3"


Chassie

Fjädrar          Från Volvo 740 - Sierra fjädrar
Bladfjädrar    Orginal tillvidare   Hade gjort någon usa lösningför att hjälpa bladen
Sänka
Breddade plåtisar

Orginal bromsar då allt detta är nytt
Skivor fram
Trummor bak - lättare att bromsa upp;)


Kaross

Tona rutorna
Lätta bilen - Nästan klart
Bort med värmepaketet
Bort med reservhjulet
- Klart
Rostlaga

Invändigt

Mätare framför växlelspaken
Oljetemp
Oljetryck
Turbotryck
Inget baksäte
- Klart


Det kommer inte bli jätte seriöst men ska ändå göra allt så noga som jag kan. För 15000kr kommer man långt enligt min mening. Kommer försöka köpa beg saker så har ni ngt jag behöver hör gärna av er. Kom gärna med tips på vad jag måste göra/inte göra då detta är mitt första bygge.

Osäker på vilken koppling jag ska ha, samt tryckplatta - Kom med tips
Jag har inte införskaffat några delar än utan håller på att leta.
Ska börja plocka ner bilen nästa vecka har jag tänkt så har ni ngt jag letar efter så säg till!

Hoppas 340in blir en rolig busbil till sommaren, ska gå brett inte fort;)

Kostnader
Motor, turbo mm (komplett bil) -4500kr
En annan sak ta insprutningen från en 240 -90 så får du ett smartare och bättre sprut.

19
Projekt / Volvo 360 -87 3d Suget var förstort. Bilder hjulupphängning, motor
« skrivet: december 11, 2011, 21:44:01  »
Hej efter att min 360 med pågående V8 projekt brann inne så fick jag nys om en ny billig som jag köpte.

Gick ärligt och drömde om en 360 med V8 sedan andra bilen blev förstörd.

Dock idags läget sitter det B230 Med ombyggt insug, K-kam, 531topp oportad å lättat svänghjul och 16V boxar eftersom det sitter ett LH2.4 insprut i. Volvo 740 turbo bränslepump alltså biltema 52-202.
Avgassystemet är 2,5tum utan kat och med en stor simons fullflödes dämpare under bilen och en lite mindre längstbak. Orginal grenrör och främre rör.

Hjulupphängningen är ombyggt och då är det 240länkarmar undre och övre som sitter på med panhardstag och S/V40 fjäderben.

Den går rätt friskt  och kör sönder något i drivningen varje dag jag kör med den. .........

Så nu går jag i tankarna över att montera M47l¨da och 240 axel bara fästena på axeln som behöver ändras i CCmåtten.

Enbart för att få en hållbar lina innan fortsatt trimmande. Går i tankarna med Volvo rödblock sug i denna bilen för att prova på de lite också.

Prestanda messigt känns de lite som en Chippad 940turbo Alltså helt ok med det lilla som gjorts.

20
Framvagn/Bakvagn / SV: Bygga om bakvagn till, spirafjädrar?
« skrivet: december 11, 2011, 20:40:33  »
På min 360 sitter det 240 länkarmar övrestag. panhardstag och S/V40 fjäderben och fjäderbens torn.

21
tänkte:
Vilken stjärna nästan lite lik mig ju ;D

22
Projekt / SV: DumDums 360 - V8 an raderas och glömmas. :(
« skrivet: oktober 02, 2011, 01:14:52  »
A nu var det tvär slut med projektet. gömde utan den i en byggnad för att fixa transport till nya garaget. och så går dom och eldar upp just den byggnaden av alla...
Körde nyligen ras på min 855R som jag ska skrota nu ska plocka så mycke som bara går och spara till eventuellt ett 360 bygge eller 140 bygge inte bestämt mig än. dock har jag inte gett upp hoppet om V8 i 360 heller. Snart ny V8 kaross på G

23
Projekt / SV: DumDums 360 - V8 an raderas och glömmas. :(
« skrivet: juli 18, 2011, 19:48:31  »
A ne nu har det klivit kris. pga vänner som ballar ur att hjälpa till med garageflytt. så jag sågar ner bilen och kör den till stena tillsammans med min Van och 745a.
Och så börjar jag om när jag fått räta på det ekonomiska och det nya garaget
.

24
Projekt / SV: DumDums 360 - V8 Nya hopp!:D
« skrivet: juli 05, 2011, 20:17:48  »
a ne de ska jag göra. och jag måste verkligen köpa en kamra för alla er som inte tror mig ;)

25
Projekt / SV: DumDums 360 - V8 Nya hopp!:D
« skrivet: juli 05, 2011, 18:26:50  »
Ville bara påminna mig själv om denna tråden. snart är 360in uppe i nya garaget. motorn är uppe och 244an är nästan färdig med sin nya motor.

26
Projekt / SV: DumDums 360 - V8 350 i egna fästen i karossen
« skrivet: maj 16, 2011, 18:40:31  »
Har idag fått mina platser uppsagda i garaget på grund av rivning av fastigheten... >:( >:( >:(

Får leta efter ett nytt. idags läget har jag plats för 10 bilar. och det kan jag drömma om att hitta nytt ställe till samma pris och därav att jag får leta efter ett mindre garage och prioritera bland alla mina fordon och delar och saker.

Så nu är detta till en stor besvikelse att jag kanske måste lägga ner mitt bygge med denna bilen.   :-\ :'(

 :'(  :'(  :'(


Citera
Dock sparar jag motorn och allt annat för eventuelt nytt mer genomtänkt bygge.

Jag lever på hoppet som vanligt..  ::)

Lycka till med garageletandet då. Hoppas du hittar vad du söker och till bra pris!

Ska jag överraska er en aning.

Jag ska Bygga KLART 360in  ;D
Har tillgång till nya garaget i slutet av denna månaden.

27
Projekt / SV: DumDums 360 - V8 350 i egna fästen i karossen
« skrivet: maj 08, 2011, 21:59:26  »
Har idag fått mina platser uppsagda i garaget på grund av rivning av fastigheten... >:( >:( >:(

Får leta efter ett nytt. idags läget har jag plats för 10 bilar. och det kan jag drömma om att hitta nytt ställe till samma pris och därav att jag får leta efter ett mindre garage och prioritera bland alla mina fordon och delar och saker.

Så nu är detta till en stor besvikelse att jag kanske måste lägga ner mitt bygge med denna bilen.   :-\ :'(

Dock sparar jag motorn och allt annat för eventuelt nytt mer genomtänkt bygge.


28
igentligen så hur kan man haka upp sig på en sådan sak. är ju bara att ta det som är bäste tänkabara som är mångsidigt. :P

Dock har jag nu mina motorfästen till en 350cui till en Volvo 240 och en 240 dock ingen motor eller låda till den  ???

29
det är la det som tilltalar mest är att det är såpass anpassningsbart när man byggt vidare ocu bara uppdatera med 8 nya större spridare.
Men samtidigt så går den inte sådär ojämt på tomgång och ljudet försvinner  :-\

så vette fan.

Dock har jag beslutat mig för att ha lådan monterad i förarutrymmet i bilen för att vinna mer plats åt mig själv med stol och padaler.

Det kommer också bli lexan rutor runt om i 3 millimeter. Mest för att kunna byta ut rutan när en kompressor ska på, då det krävs hål i rutan för det.

30
Vet inte men jag har kommit i stadiet om jag verkligen ska köra dubbla förgasare eller om jag ska köra ett Civinco sprut med två TBI enheter från 454cui. eller 8 vanliga spridare.

anledningen till detta är för att jag ska kunna välja när jag vill köra kompressor eller som sug utan för mycke meck. att ha 4 Quick E85 på 950CFU är lite dyrt. Visst civinco med enheterna eller 8 st spridare ca 12000kr men vad kostar dom förgasarna st ca 6000kr = 24.000kr och massa munstycken mm.

Men om man vänder på det.

Två plast huvar.
Två olika insug, sug och kompressor
En kompressor med tillbehör
och två tune kort med en sug mapp och en kompressor matt och en transportmapp.

Visst det är enormt tufft med förgasare och Hör V8 till men efter att en TH400 låda blivit inköpt och preppad för 1000hk med en Danielsson turbin så och botten delen är färdig så så skulle vem som helst känna av det ekonomiskt.

En snik variant för ju dubbla 350 TBI enheter eller en 454 enhet och massa olika chip. men de tycker jag är för snikigt.


Vad hade ni gjort med  handen på hjärtat?

32
Japp det ska jag göra det med. Men det är aldrig prioreterat  >:(

Dock kom jag hem från garaaget nu, stack upp direkt efter jobbet slutade 16.00

Jag skruvade ihop min motor helt igen med nya lager och nya kolvringar, oljepump.

Kapade jätte mycke mer (fanns bara lite lite plåt där styraxeln går igenom) plåt.

Lade styraxeln mot rambenet och spände fast.

sänkte ner motorn så fästet är ca 1 cam över "gummiringen" som sitter på styraxeln och bestämde mig att där ska den vara. allt annat sket jag i och får ta tag i det sedan som tex,
styrning, vänstra avgas systemet.
Det största är väl oljefiltret som inte sitter på motorn. Om det var monterat så går styraxeln rätt igenom bara 2 cm från motorn.

jag började plocka fram matrial som stor platta 5mm tjock, fyrkant profil 30X30 eller så är det 35X35mm och ett "L" profil.

Så nu har jag svetsat fast 2 motorfästen men får justera in dom såg jag för motorn kom hel snett nu vid ca kl.04.00...

Men den står själv på bara dom fästena och motorn kommer bli stumt monterad och "ligga" i sina skenor.


Men FAN VAD BRA DET KÄNNS NU ;D 8)

33
Ne då kommer bakaxeln bakom bilen :P
Men om man bygger men audi låda så funkar det ju. Det är ju också ell alternativ men så extrem vill jag inte vara. Vill bara få bilen rullandes med 350in och 400låda på några street race. Med bra resultat.


34
A ne det kommer inte bli någon 240 på ett tag nu.
Båda två som var intressanta var eller blev såld.

Så jag ska låna kompisens 244 (min gammla) som jag ska bygga V8 kitt till och ha liggandes :P

i samma veva så kommer ja på något enviset sätt stoppa ner 350in i 360in utan allt för mycke jobb. har några ider i huvudet.

Ska försöka förklara dom lite.

Om man kollar uppe ifrån motor utrymmet och ner på framvagns balken så precis ovanför rambenen så kapar man bort all plåt och lämmnar så att det är ca 6 cm plåt kvar till topplagringen. svetsar i lite plator och förstärker rambenen eventuellt med ett rör från en fullbur till en bit bakom änden av rambenet.
Röret ska gå mellan ram och topplagringen och helsvetsas emot den kvar varande plåten.

Eller så flyttar man bara motorn så långt bak som är möjligt  typ motorns läng v-lådans längd och ca 15cm lång kardan och sedan bakaxel på orginal plats fast i 4-link.


35
Haha många projekt, många forum!

Självklart hejar vi på alla dina galenskaper men håller tummarna i smyg i ficken för att 360 V8 blir färdig före 244 V8  ;)

600hk V8 i en 360 sen blir det åka av, med andra ord: Låter som det är tur att du bara hade 2-bultat då  :P
(Kan absolut ingenting om jänkemotorer så hoppas jag inte gör bort mig som kommenterar nåt jag inte vet vad det är)

Nja hade det varit 4bultat hade man säkert kunnat få det att hålla med 1600hk. Men då hade nog karossen vridigt sig som en korkskrvu.

Men det tråkiga med 360in är ett min svets krånglar så jag kan inte göra något mer utan ny svets. som jag faktiskt håller på att kolla efter.

36
Övrigt / SV: hastighetsrekord med vovlo 360???
« skrivet: april 26, 2011, 21:54:03  »
Stabilt? hmm då har jag fått ett måndags exemplar. på min så fladrade framdörrarna i 190km/h och man var tvungen att ha interkom man man skulle snacka med kompisen jämte än:P
bara för att det brusar "lite" så blir dom väll inte instabila...min vento är SJUKT ostabil med orginal 14" med några skitdäck i 200blås
fast rakt fram är det stabilt bara man inte tänker tanken på att svänga så =)

Grus gamla känns fruktansvärt stabil sist jag körde den men som sagt bara kört i 170-180 men åkt med på varvstoppet på 5:an och kan inte påstå att jag var nervös över väghållningen iallfall

Är ju precis det jag menar ska man köra rakt fram när motorvägen svänger lite och man har bråttom? ;)

37
Vart uppe idag i garaget några timmar nu och sålde i väg båda mina 244or. självklart stod dom båda längst in och hade en Van utan motor ivägen, en cadillac utan nycklar och annat bröte...

började skruva ner 350in lite också tog bort det som ska väck alltså servo acpump TBI enheten och grenrören.
Passade på och skruvade bort tråget också för att kolla om den var 2 eller 4 bultat block.

Skrotet till motor var fan 2 bultat..... Det säger ju max ca 600hk... Var rätt nära att köpa stroker kitt till den 383cui och kompressor. Dock så skiter jag i det nu och försöker fåtag på Musse toppar och vettig förgasare till den så länge.

Kollade på en rostfri 244 -76 också idag. Som jag tänker köpa.
Planen är att jag ska ska hitta en som kan trolla om den till en -75 och samtidigt trolla om en 350 till en 262cui ;)

Men det får bli ett annat projekt på annat forum :P

38
Ska jag vara ärlig så känns det inte som om det händer speciellt mycke i garaget ändå. Önskade att det kunde ta bättre fart bara med en massa bilder på allt.
Beror ju helt på vem man jämför med ;)
Är imponerad hur fort du går från tanke till handling. Tvärt emot mig som går i åratal och klurar innan man går till aktion  ::)

Citera
Åandra sidan kommer det säkert komma upp en till projekt tråd med 360 och V8 från mig efter denna ;)
Jasså?  :)
[/quote]

A vet inte riktigt vad jag ska säga de där med från tanke till handling. Allt drog la igång såpass fort för jag hade bil och motor, växellåda hemma fast i annan bil då.  ;D

Japp kommer komma en till som byggds för strippen hade jag tänkt genomtänkt och att chassit kommer bli hållbart för typ 800 hk SB. Men den kommer det ta mycke längre tid med  ;)

39
Här händer det grejer! Spännande att följa  :P

Skoj att du tycker det.

Ska jag vara ärlig så känns det inte som om det händer speciellt mycke i garaget ändå. Önskade att det kunde ta bättre fart bara med en massa bilder på allt.

Åandra sidan kommer det säkert komma upp en till projekt tråd med 360 och V8 från mig efter denna ;)

40
efter att jag var hos han och byggde en bakvagn. så hade jag fattat principen på det. Enkelt igentligen bara svetsa fast lite öron och bulta fast. Kändes det som iallafall ;) ::)

Fick också redigt ut det med Pinjong vinkeln. blev debatt i 2 timmar med andra rallycross åkare. Så vi kom fram till att man kan inte mäta fram det utan testa sig fram. För vissa funkar det bra med 3 graders vinkel. Andra så funkar det skit och då har dom max brytning på kardan och vinklar bara till baka en liten smula.
Så jag tror att det är lite hur bilen byggs i övrigt.

Så därefter åkte jag till mitt garage och började rycka ut 350in ur vanen och konstaterade att jag får bygga rör rams konstruktion och egen framvagn om den med grenrören ska få plats mellan rambenen i 360in. :o

Verkar inte heller så svårt. Men det jobbigaste var ju att min Esab LDA200 bara krånglade hela tiden så att det blir att köpa ny svets igen...  >:(

Idag på dagen vet jag inte om jag ska upp till garaget eller om jag åker upp vad jag ska göra där, svetsen funkar ju ändå inte. Har ju min nödsvets som jag visserligen kan punkta ihop sakerna med (biltema billigaste förr förra året NO GAS :-X)

Men nu får ni sova gott ska jag gö efter att jag har ätit. Det tar i kistan utav all garage tid  ;D

Sidor: [1] 2