Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Vixhall

Sidor: [1]
1
Projekt / SV: Simlar's Volvo 360 GLT -88
« skrivet: november 07, 2017, 21:58:41  »
Hahaha, det är skickligt att inte ha av någon pinnbult - har slutat räkna hur många jag har dragit av ;D

B230 är någonting alla 360 skulle ha varit utrustade med :)

2
Projekt / SV: Mefistofeles is back!
« skrivet: augusti 15, 2017, 16:54:12  »
Har svårt att tro en B230 får tillräckligt med soppa med bara 2,5bar btr då B230 ska ha 3bar btr.

Har kört min 360 med B230 och V-kam med original 2.5 Bars bränsletryck i nästan ett år helt utan problem :)

3
Projekt / SV: Simlar's Volvo 360 GLT -88
« skrivet: augusti 13, 2017, 22:21:48  »
Proffsigt! Stolarna ser ju nästan ut att höra hemma där :) Har själv länge upplevt att man sitter lite för högt i 360 men inget jag orkat göra någonting åt

4
Projekt / SV: Brandts 360-GLS (25års-krisen)
« skrivet: augusti 13, 2017, 22:14:49  »
Åhhh vilken fin hund! ;D Bilen är inte så dum den heller, gillar fälgarna skarpt.

5
Projekt / SV: Mefistofeles is back!
« skrivet: juli 21, 2017, 00:03:56  »
Givaren behövs inte för uppstart och Renixenheten går väl att ful-laga lite temporärt, nästan bara att vrida på nyckeln ju ;)

6
Projekt / SV: Sixlar's Volvo 360GLT -83
« skrivet: juli 20, 2017, 23:55:14  »
Roligt att någon lägger ner lite tid och räddar bilen från skrot-döden :)

7
Projekt / SV: Simlar's Volvo 360 GLT -88
« skrivet: juli 20, 2017, 01:57:53  »
Vilket fynd, gillar dekoren på bagageluckan! ;D Kan verkligen inte vara vanligt med en så pass tidig insprutare

8
Framvagn/Bakvagn / SV: fjädringskomponenter fram demont./mont.
« skrivet: juli 19, 2017, 01:07:21  »
2 literssnurran byter man ut mot en 2.3 liters modell ;) det är lätt värt besväret

9
Framvagn/Bakvagn / SV: fjädringskomponenter fram demont./mont.
« skrivet: juli 08, 2017, 01:03:56  »
Att svetsa den gamla fjädertallriken går onda ögat hos bilprovningen. Byt till ny eller byt benet.

Då får du laga lite mer diskret ;) har bessat min 2ggr med hemmasnickrade undre fjädertallrikar, dock så målade jag upp fjäderbenen i samma veva så rostlagningen är mer eller mindre osynlig.

10
Framvagn/Bakvagn / SV: fjädringskomponenter fram demont./mont.
« skrivet: juli 08, 2017, 01:02:15  »
Normalt brukar hastighetsmätarvajern bara vara fastskruvad med en pytteliten mutter ute vid navkoppen. Baktill är den bara instucken i fjäderbenet, den ska inte sitta fast men dom brukar ha en tendens att rosta så dom sitter som berget. Slita som en galning och/eller demontera navkoppen och försöka hamra ut den med en skruvmejsel eller liknande brukar dock fungera rätt bra ;)

11
Framvagn/Bakvagn / SV: fjädringskomponenter fram demont./mont.
« skrivet: juli 04, 2017, 01:42:08  »
Fjäderbenet går fort att ta ut, lös med bromsoket, bort med de två bultarna som håller nedre kulleden, ta lös krängningshämmarstaget, lossa yttre styrleden och sist lossa de tre skruvarna uppe på fjädertornet. För förarsidan måste man även ta lös hastighetsmätarvajern. Att sedan ta isär fjäderbenet för att byta dämpare brukar dock kunna ta lite tid.

Jag rostlagade själv fjädertallriken men om jag inte minns fel så går dom fortfarande att köpa lös på Mekonomen ifall man skulle behöva det.

Ang. stötdämparen så så länge den är till 3-serien bör den passa. Om det går så googla artikelnummret.

12
B19/B200 / SV: Kamaxlar i b19/b200
« skrivet: februari 28, 2017, 18:02:45  »
Satt L-kam i min B19A -84
Satt M-kam i alla tre B200F jag har (en -87:a och 2st -88:or)

13
Köpes / SV: 345 gls eller 360
« skrivet: februari 26, 2017, 23:17:06  »
Dedär kan vara bland det coolaste jag har sett på länge! Klart du ska ha den i en 360! ;D

Jag har tyvärr ingen bil som är bra nog att göra i ordning dock... Vars i landet bör denne 3-serie finnas?

14
Foto/Film / SV: Dagens 300 bild/film
« skrivet: februari 26, 2017, 00:53:41  »
Inte direkt dagsfärsk bild men här är hur som helst min älskade räser-360 som får äran att föra reservdelsbilen till sista vilan ;D

B230 och feta 14-tummare där bak gör 360-in till en helt fantastisk dragbil.


15
Klotterplank / SV: Någon här som köpte en blå 360 i Rotebro?
« skrivet: februari 14, 2017, 17:21:54  »
Får man fråga vad priset var? :)

16
Projekt / SV: Danne08a: 360 isbil
« skrivet: februari 12, 2017, 23:34:20  »
Jag har provat både A, M och V-kam i samma motor och om jag ska vara helt ärlig så märkte jag ingen skillnad mellan A och M-kammen. V-kammen däremot gjorde undervärk! Rekommenderas starkt!

17
FAQ/Vanliga frågor / SV: Insprutning
« skrivet: februari 05, 2017, 15:28:21  »
Givaren sitter i topplocket in under insuget.

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=4294.0

18
Projekt / SV: Volvo 360 -85 B230
« skrivet: januari 11, 2017, 18:31:58  »
Härligt!

Dendär känner jag igen, smått avis på motorn ;)

Att tanklocket fryser igen är standard, brukar oftast gå att lösa med våld dock ;D

19
Däck och Fälg / SV: Någon som är insatt på ET och 360 skärmar? :)
« skrivet: december 17, 2016, 00:09:14  »
Originalfälgarna är 5 tum breda, iallafall dom av den här typen (ET40)
Mina centrumvända till vänster, om jag minns rätt så vart det ET-25(?!?) och jag tycker det passar bra i hjulhusen :)


20
Elsystem / SV: Startmotor eller Tändlås?
« skrivet: december 15, 2016, 22:16:58  »
Hej och välkommen!

Dedär med startmotorn lät ungefär som när startsolenoiden börjar kärva, dock så har den ingenting med lyset att göra vilket gör det hela mycket svårare. Mystiskt.

Det finns ett fläktmotstånd, ja. Det kan göra att fläkten bara går på fullt. Liknande har hänt för mig men då var det bara en säkring som hade gått av (gått av, ej brunnen).
Kan vara värt att se till att alla säkringar har kontakt, brukar vara väldigt vanligt att det är oxiderat.

Det ska blåsa kalluft ur de mittersta utblåsen, det är friskluftsintaget - nästan alla äldre bilar har det. Bara att stänga igen dom om man vill få upp lite värme.  ;)


21
Projekt / SV: 343DL - Remjohan
« skrivet: oktober 20, 2016, 14:48:29  »
Finns att köpa nya på 340onderdelen för 860kr +frakt från Holland  ;)

(http://www.volvo340onderdelen.nl/product_info.php/cPath/24/products_id/371)

Själv så köpte jag en reservdelsbil med hel wire då det hände mig

22
Framvagn/Bakvagn / SV: Volvo 360 med höger bakhjul fast, behöver hjälp asap.
« skrivet: september 15, 2016, 17:35:38  »
Vad är det för vätska som är över hela bromstrumman?

Hur som helst så är det mest troligen bromsbackarna som har rostat fast i trumman, brukar hjälpa att slå på trumman med en slägga modell större.

23
Projekt / SV: Volvo 360GL "Redline"
« skrivet: juni 25, 2016, 16:26:56  »
Riktigt fräsch bil dedär alltså!

Dekaltrim.nu verkar ha det du letar. (Under fliken "Klubbars Egna")

24
Projekt / SV: Volvo 360GL "Redline"
« skrivet: juni 13, 2016, 22:04:08  »
Vilket fynd!  :o

Var nära på att köpa en Redline -88a för ett tag sedan men gjorde det inte, börjar nästan ångra mitt val nu...

Grattis till en riktigt fin bil, inte ofta man ser en Redline!  ;D

25
Projekt / SV: Megasquirt n' Spark på B230-sugis - TORSEN!
« skrivet: maj 23, 2016, 19:39:46  »
Hittade precis detta roliga bygge, det tog några timmar att läsa igenom allt men det var det värt!  ;D
Fälgarna du breddade vart mycket snygga, riktigt imponerad. Nu vill jag också göra en uppsättning.

Du har ett väldans tålamod när det gäller rostlagning ser jag, själv hade jag aldrig orkat  :o
Uppskattas att du använder dig av många bilder  :)

Detta kommer jag följa!

Sidor: [1]