Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - mrko

Sidor: [1]
1
Säljes / Bortskänkes: Hjul till Volvo 360
« skrivet: maj 07, 2014, 16:45:27  »
Hej!

Behöver röja lite i förrådet och har 2 uppsättningar hjul som bara tar plats. 4 alu-fälgar från en 360 GLT med däck på, däcken är nog inget att hänga i granen. 4 risiga plåtfälgar med dubbade vinterdäck. Dessa är antagligen inte heller nått att ha men jag vill minnas att de har dubben kvar i alla fall.

Det överfulla förrådet med hjulen i finns i  Mölndal.

Jag jobbar lite konstiga tider så enklast är att kontakta mig via email: kalle@haubits.net

2
Projekt / SV: Volvo 360GL -88 projekt stressfläkt innan snön
« skrivet: november 21, 2011, 16:48:36  »
Ser gärna lite bilder på motorfästet på avgassidan  :)

3
Projekt / SV: Volvo 360 GL -87: rullande renovering och kanske lite trim
« skrivet: december 10, 2010, 18:13:28  »
Tänkte bjuda på en del till av min lilla följetong "Gör om gör rätt". Slängde på vinterhjulen för några veckor sen och på ett av hjulen var det pyspunka. Detta lagades med reservhjul på burk och så fick det vara bra med det. Funkade väl som det skulle, däcket höll kvar luften men en del elaka vibrationer när man började komma upp i fart. Runt 70 var OK, men över det var inte att tänka på. Så nu när det ska åkas på vinterträff var det dags att försöka lösa vibrations problemet. Det var inte så svårt...



Ett bättre begagnat däck hittades på däckfirmans bakgård och sitter nu på plats. Kan väl passa på att nämna att det var Mölndals Däckservice som hjälpte mig, mycket trevliga att ha att göra med så där blir det återbesök nästa gång jag ska handla däck eller fälg.

4
Historiska träffar / SV: Vinter träff lördagen den 11/12-2010
« skrivet: december 03, 2010, 16:16:39  »
Har lyckats få ledigt den 11:e! Så finns det plats kvar så kommer jag gärna på vinterträffen (blir i så fall en halvdag för min del).

5
Projekt / SV: Volvo 360 GL -87: rullande renovering och kanske lite trim
« skrivet: november 22, 2010, 21:27:03  »
Hmm.. bådar ju inte gott. Den jag har är även den en blå spiralslang, men kanske 6-7mm ytterdiameter, den nya har 6.3mm ID och 12mm YD. Får väl helt enkelt testa och återkomma. Kanske får det bli en större kompressor i vilket fall, kan ju aldrig skada :) (blir lite sugen när man hittar sånt här på blocket)

6
Projekt / SV: Volvo 360 GL -87: rullande renovering och kanske lite trim
« skrivet: november 22, 2010, 20:27:05  »
Roterande stålborste på vinkelslip är det som står för grovjobbet, punktblästern var tänkt för kanter och skrymslen där det är svårt att komma åt. "Riktig" bläster funderade jag på, men fegade ur för att kompressorn jag har är rätt liten och klen. Ska bråka lite med punktblästern ett tag till, har två saker kvar att testa innan renova får ta hand om den. Till att börja med har jag vart och handlat en grövre slang att ha mellan kompressor och pistol, tänkte att det kanske är för dåligt flöde. Funkar inte det ska jag ta och testa den med en biffigare kompressor.

7
Projekt / SV: Volvo 360 GL -87: rullande renovering och kanske lite trim
« skrivet: november 22, 2010, 15:22:35  »
Har inte hänt så mycket det senaste men tänkte ändå fylla på med en liten uppdatering. Väldigt dåligt med bilder p.g.a en mobiltelefon som behagade dö.

Slangar till turbon är i det närmaste löst, knallade in på Hydroscand och fick utmärkt hjälp att plocka ihop slangar och kopplingar, billigt var det också. Oljeruturen köpte jag en fläns och packning till hos KL-racing. Så nu ska jag bara lista ut vart man leder tillbaka vattnet och hur man på ett smidigt sätt borrar hål i blocket för oljereturen.

Efter ett stort antal svordomar har även katalysatorn hittat tillbaks under bilen. Fästet framför katalysatorn hade rostat bort och flänsen som den sitter mot lika så. Nya fästen lyckades jag inte hitta, så det fick bli lite plåt-slöjd. Blev inte vackert men ska förhoppningsvis funka. Flänsen är svetsad på plats och det blev nya packningar hela vägen från topp till katalysator. Passade även på att svetsa en spricka i det främre röret som var svår att komma åt med röret på plats. Än så länge verkar det som att det hela blev riktigt bra. Tyst och fint går den i alla fall.

Har även bytt vakum-slang mellan vevhusvent. och insug, den som satt var gammal och sprucken. Ny övre kylarslang fick det också bli, men nånstans läcker det fortfarande kylarvätska.

Det som står näst på tur annars är att fixa till vinterhjulen lite grann innan de åker på. Tråkigt nog med hjälp av en punktbläster från biltema som inte beter sig som jag vill.

8
Projekt / SV: Super Vulvan 7 (Volvo 360 GL)
« skrivet: oktober 07, 2010, 16:51:25  »
Citat från: sabelström i första inlägget
monterat en front spoiler från en Mazda 323 4x4 Turbo 91:a

Så det är bara att leta rätt på en mazda nu då :)

9
Projekt / SV: Super Vulvan 7 (Volvo 360 GL)
« skrivet: oktober 07, 2010, 14:12:27  »
Håller med, såg riktigt bra ut! Har du fler bilder på bilen med fronten monterad?

10
Projekt / SV: Volvo 360 GL -87: rullande renovering och kanske lite trim
« skrivet: oktober 07, 2010, 14:05:52  »
Nu har jag samlat på mig lite fler frågor, hoppas nån vänlig själ orkar ta sig tid att svara. Ska som sagt montera turbo och tror jag samlat på mig det mesta som behövs, det som återstår är lite slangar. Turbon är en Mitsubishi TD04H-13c (tror jag) som vill ha både vatten och olja.

Olja tänkte jag ta med ett t-kors vid oljetrycksgivaren, har en slang och t-kors behöver bara en adapter till turbons M12*1,5 gänga. Frågan jag ställer mig här är om det ska till nån strypning så att turbon inte får för mycket olja? Slangen som jag har har minsta ID 4mm i kopplingen som kommer hamna mot turbon.

Oljeretur tänkte jag fixa till genom att antingen fila till en fläns eller köpa en ny och svetsa dit en rörstump, borra hål i blocket och gänga för nippel (tack till Peter Schmidt för tipset :) ) och dra dit en slang med slangklämmor. Kommer det att funka? Måste det vara helt tätt vid blocket eller kan man nöja sig med att borra hål och trycka i en slang?

Vatten till turbon tänkte jag ta från nippeln som finns på bild tidigare i tråden (återigen tack till Peter) och handla en slang med rätt koppling i andra änden.

Sista frågan gäller då vatten från turbon, vart leder man det? Till expansionskärlet? Har för mig att det finns en nippel man kan borra upp där. T-kors på kylarslangen? Eller gör man på något helt annat sätt? Tips mottages tacksamt.

PS. Vakumslangen i tidigare inlägg har jag ännu inte hittat vart den hör hemma, men pluggade igen den samtidigt som jag kopplade in laddtrycksmätaren. Fick lite lägre tomgång och det var nog bara bra, den låg runt 1200rpm innan.

11
Övrigt / SV: Förardörren går inte ställa på glänt
« skrivet: oktober 05, 2010, 22:19:35  »
Hade samma/liknande fel på min. Att lossa dörrsidan är inte så svårt. Börja med att ta bort ramen runt dörröppningshandtaget. Det gör man genom att skjuta ramen framåt eller bakåt (kommer inte ihåg nu). Pilla sen bort täcklocket på fönsterveven, skruva loss skruven som sitter bakom så att du kan ta loss veven. Nästa skruv sitter i botten av handtaget/förvaringsfacket mitt på dörren. Sen sitter det 4-5 skruvar till i dörren men dem ser man lätt. När dessa är lossade så lossar man dörrsidan i underkant genom att dra den emot sig (försiktigt), den sitter med snäppfästen här. Efter snäppfästena är lossade lyfter man dörrsidan uppåt för att kroka av den från fönsterlisten och låsknappen. Har du en högtalare i dörren från man lossa högtalarkablarna innan dörrsidan är helt fri från bilen.

Ska jag gissa så har mekanismen som ger dörren dess lägen lossnat helt från dörren. Har du tur ligger skruvarna kvar i dörren, det gjorde dom på min, om inte har säkert nån hjälpsam själ här koll på var det ska vara för några. Hoppas det var till hjälp.

(Ska väl även passa på att nämna att det var några månader sen jag gjorde det här och ovanstående är taget helt ur minnet och kanske inte helt korrekt)

12
Projekt / SV: Volvo 360 GL -87: rullande renovering och kanske lite trim
« skrivet: oktober 03, 2010, 22:25:33  »
Tändmodulen har vacuum, men minns jag rätt är den ansluten före eller precis vid spjället. Återcirkulation tror jag inte att jag har, har ingen knapp för det i kupén i alla fall (som det fanns i min förra GLT)

13
Projekt / SV: Volvo 360 GL -87: rullande renovering och kanske lite trim
« skrivet: oktober 03, 2010, 21:29:07  »
Aha, smidigt :) Slangen på insuget då, ena änden håller jag i och den andra sitter fast på insuget, det är den som är närmast den lösa slangänden. Slängde ihop en liten förklarande bild, de ljusa partierna är alltså samma slang. Såg inga lediga anslutningar på kolkanistern eller någon annanstans.

14
Projekt / SV: Volvo 360 GL -87: rullande renovering och kanske lite trim
« skrivet: oktober 03, 2010, 20:51:41  »
Då har det hänt lite med bilen igen.

Till att börja med har katalysatorn fått ett nytt hörn, det gamla hade rostat bort.


På trimsidan har det hänt lite också, började med att inspektera kylarens fästen och klura lite på hur man får plats med en IC.


Ingen vacker syn, så fram med kapen och bort med lite plåt.


Svetsade till ett nytt fäste för kylare och IC.


Och så här blev det med ICn monterad.


Inga tryckrör dragna än så det återstår och det övre fästet till ICn är jag inte riktigt nöjd med så det ska byggas nytt och stadigare. Annars har jag de flesta delar som behövs för att få dit en turbo, det som saknas är slangar och kopplingar för olja och vatten till turbon. Verkar lite svårt att få tag på dessa till vettiga pengar (iaf för mig som inte vet var jag ska leta  ;D). Försökte handla ett kit från ridetech.se, men de annullerade min order och sa att kitet var slut i lager. Var inne på bilia och kikade, men de ville ha nånstans runt 1500:- :( Så tips på inköpsställen mottages tacksamt.

Just det, hittat lite saker under huven som vore kul att få identifierade...

Nippeln på motorblocket, vad är den till? (kortet taget underifrån)


Vacuumslang på insuget, borde gå till någonting.

15
Projekt / SV: Volvo 360 GL -87: rullande renovering och kanske lite trim
« skrivet: september 21, 2010, 20:35:03  »
Kom på en liten fråga och tänkte att expertisen på 300power vet nog. Hur går det att svetsa i röret som sitter efter grenröret? Det lilla jag petade på det kändes det som att det var gjutet, kan man då svetsa i det med vanlig MIG/MAG-svets?

16
Projekt / SV: Volvo 360 GL -87: rullande renovering och kanske lite trim
« skrivet: september 19, 2010, 22:07:20  »
Hittade samma text som Frej länkar till när jag googlade på det igår och har hört samma historier om riktigt dryga böter om man blir haffad. Så katalysator får det nog bli. Någon gång i framtiden när det byggs nytt avgassystem så kan man ju faktiskt kosta på sig en riktig katalysator, har för mig att dom inte är så fasligt dyra.

Fast det är klart, om någon vet med säkerhet att det är lugnt att plocka bort den kunde det ju vara skönt att slippa försöka montera tillbaka den där rostklumpen och gå direkt på sportkat. till nästa år.

17
Projekt / SV: Volvo 360 GL -87: rullande renovering och kanske lite trim
« skrivet: september 19, 2010, 15:47:18  »
Tack tack, tyvärr ser det inte riktigt lika bra ut i verkligheten som på bild.. men det ska rättas till nästa gång instrumenthuset åker ur.

I fredags på väg till jobbet började bilen låta illa, rejält illa, visade sig att avgasröret rostat av precis framför katalysatorn.


Så här såg katten ut när man tillslut fått loss den.


Nya sportkatten från biltema ;D Nejdå, den riktiga ska tillbaks innan SBP vill kika på bilen i december, men var tvungen att få tyst på bilen.

18
Projekt / Volvo 360 GL -87: rullande renovering och kanske lite trim
« skrivet: september 18, 2010, 22:11:50  »
Tänkte att det var dags att lägga upp en projekt-tråd för min lilla bil. Bilen i fråga är en vit sport-coupé (jaja, 3-dörrars är väl närmare sanningen) som jag köpte i maj. Den har visst behov av rostlagning och lite annat småfix som jag ska försöka få ordning på. Har inget garage att hålla till i och ingen annan bil att frakta baken i, så  ingrepp som tar mer än en dag att färdigställa försöker jag undvika. Förhoppningsvis ska även lite trimm trilla på plats framöver. Nedan följer en liten lista på vad som ska göras och vad som är gjort. ( [ ] = ska göras, [-] = delvis gjort [X] = klart )

[X] Nya gasfjädrar till bakluckan. Fick med ett fint papprör att staga upp luckan med när jag köpte bilen, men efter att fått luckan i skallen 3ggr på 2 dagar så fick det bli nya fjädrar.

[X] Laga hastighetsmätaren. Med hjälp av Frejs utmärkta guide. Fick bli en ny vajer från Mekonomen, den gamla var rundsliten i änden som går in i mätaren, samt att medbringaren i hjulnavet var rundsliten den också.

[X] Fixa lite billjud. Inget avancerat alls, men något annat än orginalstereon behövdes. Det blev en billig huvudenhet av märket Denver, nya högtalare i dörrarna, ett par 6*9or jag fick gratis i hatthyllan och en beg. aktiv bas i bagaget. Totalkostnad lite över tusingen. Ny antenn hittade på plats också.

[X] Lacka om och rostlaga dörrarna. Dörrarna såg rätt tråkiga ut när jag köpte bilen, så sidolisterna togs bort, lite ny plåt svetsades på vänsterdörren och sen fick de ny färg från listerna och neråt.

[X] Byta till V-kam. Borde väl ge nån hästkraft i alla fall. Kan vara inbillning men det känns som den drar bättre på höga varv nu efter bytet.

[X] Byta kamrem och spännrulle. När jag bytte kammen såg jag att kamremmen såg rätt dålig ut, men orkade inte göra så mycket åt det. Tog bara några dagar så gick remmen av, men nu sitter en ny på plats.

[-] Slipa rost och lacka om diverse fläckar. Det finns rostfläckar lite här och där på bilen, en del av dem är övermålade med något jag tror är färg som man egentligen målar hus med. Så vill man ju inte ha det så tanken är att fixa till samtliga sånna fläckar. Har kommit knappt halvvägs.

[-] Rostlaga tröskellådorna. Finns några rosthål i trösklarna. Främre halvan av den vänstra klar, bara resten kvar...

[-] Montera laddtrycksmätare. Sitter på plats i mätarhuset, men inte helt nöjd med hur den sitter. Den är inte heller inkopplad, så det är kvar att göra.

[ ] Rostlaga skrämkanter och innerskärmar fram.

[ ] Montera turbo.

[ ] Bygga nytt avgassystem (2,5").

[ ] Byta till el-fläkt.

[ ] Fixa lite väghållning. Tänkte köra budgetvarianten med biltema-dämpare med annan olja och några nya fjädrar fram.

Det var lite om vad som är gjort och vilka planer som finns. Om någon orkat läsa ända hit kan det vara dags att bjuda på lite bilder.


Bilen lite innan inköp. Bilden lånad av Peter Schmidt, hoppas det är OK.


Så här såg det ut under dörrlisten  :-X


Biltemas bumperpaint spray gör underverk  ;D


Höger dörr färdig-lackad. Sen åkte listerna på igen, men bilderna på det har jag supit bort...


Laddtrycksmätaren fick smaka lite milt våld...


...och sen hamnade den här.

19
Säljes / SV: 360 -88 (bes&Skattad) bytes mot fälgar 5/108
« skrivet: mars 20, 2010, 18:29:32  »
Byter du den endast mot fälgar eller kan du tänka dig att byta den mot pengar? I så fall ungefär hur mycket pengar?

20
Då var bilen bortfraktad  :D

21
Säljes / SV: Reservdelsbil/Rostlagningsövning bortskänkes. (360 GLT -87)
« skrivet: februari 24, 2010, 22:11:09  »
Lysande, skickar ett pm!

22
Säljes / SV: Reservdelsbil/Rostlagningsövning bortskänkes. (360 GLT -87)
« skrivet: februari 24, 2010, 21:02:46  »
Karossen och inredning är gråa och det är en 4-dörrars (eller 5-dörrars brukar den väl kallas, inte sedan i alla fall). Tog mig ut och klämde av ett par bilder på den. Räcker det för att avgöra färgen? Om inte kan jag ta ett par bilder till i morgon i bättre ljus.

Den första blev rätt mörk, men i nedre vänstra hörnet stämmer färgen rätt bra.


Lite skitig och ostädad, men den är ju gratis. Mittkonsolen saknas inte, den är bara bortmonterad (ligger i baksätet).


23
Säljes / SÅLD: Reservdelsbil/Rostlagningsövning bortskänkes. (360 GLT -87)
« skrivet: februari 24, 2010, 16:17:46  »
Hej gott folk!

Har en Volvo 360 GLT från -87 som jag inte orkade ta till besiktningen, så nu står den i vägen på min parkering. Den är som sagt rätt rejält rostig, men om man orkar kan det nog gå att få ordning på den. Dessutom är den avställd så någon slags transport krävs om man inte räknar med att farbror blå tittar åt något annat håll. Den är alltså fullt körbar, men avgaset har gått av så den drar ju lite uppmärksamhet till sig. Utöver det har några mindre lagningar utförts av en klåpare (jag själv). Vad finns det mer att säga... jo, den är från början importerad från Belgien så i reg. pappren står det "F97B INFÖRTS TULLFRITT DISPENS: FRÅN AVGASRENING FRÅNSETT CO-HALT VID TOMGÅNG". Orkar inte skruva loss några delar och sälja/skänka bort löst, vill man ha något får man ta hela bilen.

Bilen står i Mölndal utanför Göteborg. Skulle det mot förmodan finnas flera intressenter så börjar budgivningen på en dosa snus, en dubbel Japp eller nått annat gott, och vill man betala för den även om man är den enda som är intresserad går det också bra.. ;)

Om snön smälter innan jag ledsnar helt på bilen och kör den till skroten så slänger jag upp en bild.

Svar via PM eller i tråden.

24
Teknik / Uppdatering
« skrivet: juli 02, 2009, 21:37:02  »
Tänkte jag skulle uppdatera lite...

Var för slö för att ta mig i väg och handla ett nytt lock, men hittade en tub "packning-på-tub", antar att det är silikon av nått slag. Smetade dit en rejäl klick där packningen var trasig och efter att fyllt upp systemet skruvade jag dit locket. Har haft ut bilen några kortare turer och det verkar hålla tätt. Kanske inte den bästa lösningen, men det verkar ju funka.

25
Teknik / SV: Min 360 kissar ner sig
« skrivet: juni 27, 2009, 15:52:21  »
Har aldrig varit med om att 360:n tryckt ur sig vatten (förutom vid kok), däremot min V70 när jag bytt vätska.

Locket ska väl hålla tätt men öppna om trycket blir för högt eller hur funkar det egentligen, någon som vet?
Fast trots att man skruvat av locket ska ju inte vätska stiga upp.. vad är det som expanderar egentligen? Kan det vara läckande topplockspackning så att förbränningstrycket läcker ut i vattensystemet så att vattnet trycks ut?
Det ska du isåfall kunna se om du står med motorn igång, lyfter locket och kollar efter bubblor i behållaren..

Det skumma är ju att det är först när man stänger av bilen som det börjar läcka. Hade nån teori om att det uppstår nått "ång-lås" eller vad det heter när vattenpumpen inte längre snurrar. Har inte hunnit undersöka vidare men tänkte ta mig till bilia och köpa ett nytt lock med hel packning och se om det hjälper. Annars är det farligt nära att det blir en ny bil och den här lilla 360in hamnar på skroten.

26
Teknik / Min 360 kissar ner sig
« skrivet: juni 23, 2009, 16:53:13  »
Hej!

Jag har ett gammalt vrak till 360 som jag puttrar runt i, funkar fint men så här till sommarn tänkte jag ta tag i ett problem som jag upptäckte förra sommaren. När det är varmt ute och man gasar lite så trycker bilen ur sig kylarvätska när man stänger av den. Håller tempen fint under gång (i alla fall enl. mätaren) men när man stänger av så låter det som om det kokar i expansionskärlet och den trycker ur sig kylarvätska nånstans runt locket, i bland uppåt 2 liter. Börjar tröttna på att åka runt med vattenflaskor i bilen så tänkte att jag skulle få löst det. Har inspekterat locket till expansionskärlet och det fattas en liten bit av "packningen" eller vad man ska kalla det, plasten som ligger an mot kärlet när man skruvar åt locket. Kan det vara så enkelt eller är det något annat som spökar? Slänger upp lite bilder ikväll så kanske någon kunnig människa kan göra en bedömning.

EDIT: Lite bilder på eländet.



27
Elsystem / SV: 360 GLT -87; icke-fungerande kupéfläkt
« skrivet: november 28, 2007, 00:22:41  »
Max:Mätte tyvärr aldrig strömmen, mitt mätinstrument är avsäkrat med en 0,6A säkring och jag har inga fler hemma så jag vågade inte chansa. Kan hålla med både dig och FREJ om att man egentligen borde ha överhettningsskyddet eller något motsvarande på plats. Men jag ville ha igång fläkten samma kväll så det får bli ett senare projekt.

28
Elsystem / SV: 360 GLT -87; icke-fungerande kupéfläkt
« skrivet: november 26, 2007, 22:59:38  »
Jag har fungerande kupéfläkt igen !

Tog tag i det hela under eftermiddagen. Fick loss hela burken och öppnade den utan att tappa bort allt för många clips och skruvar, och tog med motståndet in för lagning. Såg ut ungefär som på FREJs bild, överhettningsskyddet var ordentligt skitigt/ärgat. Här fick jag snilleblixten att jag skulle funktionstesta den lilla bimetallbrytaren, med en cigg.tändare... Efter en dryg sekunds exponering för öppen låga sprätte den lilla metallbiten iväg över rummet i en fin båge. När den väl var hittad igen visade det sig att den inte gick att få på plats på ett tillfredställande sätt igen, så det hela slutade med att jag kopplade förbi överhettningsskyddet.
Återmonteringen var ett litet äventyr det också. Det hade hunnit bli mörkt. Och kallt. Stog på parkeringen och pillade ihop skräpet igen i vad som i alla fall kändes som minusgrader och med en maglite mellan tänderna som arbetsbelysning. Men tillslut satt allt ihop igen, och dessutom fungerade!

Bifogar en bild på lagningen, kanske kan vara till nytta för näste man som råkar ut för samma sak. Slänger även med en bild på hur det sitter inkopplat, kanske kan vara nyttigt även det, i alla fall om färgkodningen är samma mellan årsmodellerna.




Edit: Bilderna blev lite stora, gjorde dom klickbara istället

29
Elsystem / SV: 360 GLT -87; icke-fungerande kupéfläkt
« skrivet: november 25, 2007, 21:40:06  »
Ah, strålande, blir till att bryta upp kåpan imorrn och ta en titt på det där... Såg ju inte direkt högteknologiskt ut. :) Tack för idéerna.

30
Elsystem / SV: 360 GLT -87; icke-fungerande kupéfläkt
« skrivet: november 25, 2007, 20:20:40  »
lundh: 12V uppmättes med fläkten i läge 3. Har haft loss hela fläkten och matat motorn med 12V och då snurrar det så fint så. Huruvida jag har ny eller gammal fläkt vet jag inte, kan ta kort på den imorgon om det hjälper.

Paq: Om motståndet är kass, är fläkten död även i läge 3 då? Och var sitter motståndet, i reglaget?


31
Elsystem / 360 GLT -87; icke-fungerande kupéfläkt
« skrivet: november 25, 2007, 15:43:08  »
Hej gott folk!

Igår kväll slutade fläkten i min bil fungera, helt utan förvarning. Tidigare har alla lägen fungerat men nu är den helt död. Då det var mörkt, kallt och regnade fick det vänta tills idag med inspektion.

Började med att kolla alla säkringar, såg helt ok ut. Har haft loss fläkten och testat lite, den fungerade felfritt så jag monterade tillbaks den. Tar man loss plus-kabeln från fläkten och mäter på den och höljet till fläkten så visar multi-instrumentet drygt 12 V. Hade ärgat rätt duktigt där jorden var skruvad mot höljet så det är renslipat, men utan resultat. Även slipat stiftet som plus-kabeln ansluter till och sprayat lite WD-40 i kabelskon. Följde kablarna från fläkten och kom til ett kontaktstycke som hängde rätt bakom motorn ungefär. Detta satt inte helt ihop, men inte heller det var felet. Passade iaf på att göra rent innan jag tryckte ihop det, ärgat mycket här med.

Så, det är vad som är gjort hittills, och jag har slut på idéer, så tips mottages tacksamt.

Sidor: [1]