Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Freedo

Sidor: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 15
41
Säljes / Re:Fälgar och däck
« skrivet: juni 30, 2006, 16:55:41  »
Grejerna finns fortfarande kvar, ingen som behöver fräscha hjul?

42
Framvagn/Bakvagn / Re:Varför understyrning?
« skrivet: juni 20, 2006, 19:12:03  »
Understyrning beror på för lite gas, punkt ;)

Näe men skämt åsido, jag har upplevt samma sak, att hjulen bara kanar i sidled istället för att bakvagnen kastar ut.

Det enda jag kan tänka mig är att du kanske har (lite) bättre grepp i bakdäcken och ihop med det att diffen kanske låser sig lite grann och det på något vis tvingar fram en understyrning.


Annars är det väl bara att anpassa sig till det, och knixa till med ratten innan svängen och gasa lite mer :P

43
Kyrkogården / Re:Projekt: Snabba upp en 360
« skrivet: juni 06, 2006, 09:39:13  »
Jo det är väldigt dyra delar, iaf om man jämför med volvo, har ingen riktigt koll på vad tex japanare kostar. Men det blir nog runt 10,000 för att renovera motorn bara i delar, dvs packningar, lager och ringar :(

Men det är stabila v-lådor och motorer som Haak säger, M50 motorn som jag kommer köra med ska tydligen hålla för lite drygt 400 hk orginal även om man kör mycket och hårt.

44
Kyrkogården / Re:Projekt: Snabba upp en 360
« skrivet: juni 05, 2006, 15:07:48  »

Jo alla bilder på fjädrar, dämpare och styrväxlar och grejer finns ju kvar.. på länken i inlägget ovan..

Bmw  ???  :'(


Jaha de kanske de gör ja, har ingen riktig koll har ju inte läst i tråden på år och dag :)
Trodde att sidan med bilder gått ut så att säga.


Ja det blir en bmw nu, är alltid kul att prova på nya märken och jag tycker de verkar rätt hållbara, väl ihopskruvade och har bra potential för att kunna gå fort, vilket är det viktigaste. Jag är inte särskilt märkestrogen utan jag gillar alla bilar som man kan bygga nåt snabbt av, vilket i princip är det enda som räknas i min värld :P

45
Kyrkogården / Re:Projekt: Snabba upp en 360
« skrivet: juni 02, 2006, 15:26:26  »
Ja just ja, den där hade jag glömt.
Den där sidan existerar inte längre, har inga projektbilder kvar på bilen på nätet alls tyvärr.


Det blir nog ingen 300 på ett tag, inte förren jag har garage och kan ha bilen upppallad längre tid och svetsa och bygga om bakaxel mm.

Men jag har annat projekt på G nu, en bmw e30 som ska bytas motor och turbokonverteras.

Så jag lär inte ha sysselsättningsproblem även om 360:in försvinner :P

46
Historiska träffar / Re:Vrom 21 Maj
« skrivet: maj 22, 2006, 19:20:57  »
Och slutligen utställningens finaste åk, måste ha tagit flera år att få lacken och karossen till det skick den är idag.

47
Historiska träffar / Re:Vrom 21 Maj
« skrivet: maj 22, 2006, 19:16:47  »
En måsvinge, riktigt vacker bil helt enkelt.

48
Historiska träffar / Re:Vrom 21 Maj
« skrivet: maj 22, 2006, 19:15:03  »
P1900. En mycket ovanlig volvomodell med glasfiberkaross som bara finns i ett 50 tal ex.

49
Historiska träffar / Re:Vrom 21 Maj
« skrivet: maj 22, 2006, 19:12:44  »
En fin, ball och lååg PV med 5 cyl R motor och diverse andra moderniteter.

50
Historiska träffar / Re:Vrom 21 Maj
« skrivet: maj 22, 2006, 19:10:39  »
363 CS

51
Historiska träffar / Re:Vrom 21 Maj
« skrivet: maj 22, 2006, 19:08:50  »
Kul med träff och att så många tog sig dit.

Blev en riktigt fin dag, man var lite orolig när det spöregnade några mil därifrån, men vädret ordnade ju upp sig så fort vi kom dit :)


Tack till er som ställde ut och fixade med montern!




Nedan föjer ett smakprov av mina bilder.

52
Avstannade Projekt / Re:340 DL Amatör bygget. -BILDER-
« skrivet: april 30, 2006, 15:04:00  »
På 360 sitter det en justering till vajrarna mitt under bilen där den delas upp i två vajrar till hjulen. Du kanske inte har den men det borde iaf finnas någon form av justering på vajern som du kan slacka för att få lite mer spel.

Går alla leder och mekanismer lätt utan att kärva? Det är rätt vanligt att det kärvar så att vajern inte går helt tillbaka.

På våra bilar är det ofta tajt att få på trummorna, så allt måste verkligen sitta rätt för att det ska funka.

53
Klotterplank / Re:Tips och Råd vid Skoda köp
« skrivet: april 23, 2006, 13:19:08  »

... men maskinelt e det ju Vw så det bordar ju till ett bra köp...



Vill bara flika in att gamla Felicia 1,4 och kanske 1,6 har en gammal stötstångsmotor. Det är kanske inget fel på dem men det är då ingen folka-motor precis.
Vet inte fram till vilket år den användes runt 97-99 tror jag, men det kan ju vara värt att tänka på.

54
Teknik / Re:motor -- vattenpump
« skrivet: april 23, 2006, 13:08:25  »
Går tyvärr inte, det är andra pumpar på de gamla blocken  :(

Det är annan vinkel på anslutningarna och bulthålen är lite annorlunda har jag för mig.


55
Säljes / Re:Fälgar och däck
« skrivet: april 20, 2006, 18:12:02  »
Aha ok, har jobbat och inte kollat mejlen sen igår :P

Fälgarna passar rakt på, inga problem.



56
Säljes / Re:Fälgar och däck
« skrivet: april 19, 2006, 22:14:14  »
Vilka är det vi pratar om, svarta 440 eller dem andra?


Jag har i princip tid varje kväll efter 18:00 eller i helgen.

Ring mig på 070 4996357 så kan vi göra upp tid och plats lite smidigare än att chatta i tråden här :)


57
Klotterplank / Re:Sommardäck
« skrivet: april 19, 2006, 22:06:08  »
La på dem förra veckan, numera 195/55-15 på andra fälgar så både väggreppet och utseendet fick sig ett lyft :)

58
Säljes / Re:Fälgar och däck
« skrivet: april 08, 2006, 12:37:54  »
Enda bilden jag har på 440 hjulen, tyvärr.

59
Säljes / Fälgar och däck
« skrivet: april 08, 2006, 12:36:22  »
Jag har en uppsättning fina 360 fälgar med bra Kumho sommardäck i dimension 175/70-13.


Har även en uppsättning svarta 14" 440 fälgar med däck, 195/55 bak och 185 fram. De går att åka med håller inte toppklass.


Pris: Billigt, måste bort!

De finns i norra sthlm, utanför åkersberga.

60
Evenemang / Re:Stockholm Bilsalong i april?
« skrivet: mars 12, 2006, 11:34:25  »
Klart man ska dit!


Vet inte vilken dag dock, får se vad som passar.

61
Slask / Re:Vita blinkersglas, Deadline 9 Feb 2006
« skrivet: mars 08, 2006, 20:28:26  »
Ohh! fan vad gôtt! De ser riktigt bra ut  ;D


Börjar bli seriöst sugen på att få se dem på bilen :P

62
Förslagslådan / Re:Förslag till "shopen"
« skrivet: februari 16, 2006, 11:43:25  »
Jag kollade i Powerflex prislista från 2004 och hittade bussningar till kränghämmaren.


Har ingen länk till företag som säljer men de finns med här:

http://www.turbocenter.se/Produktblad/v%E4gh%E5llning/Powerflex%20Prislista%202004.pdf

63
Klotterplank / Re:Grattis tråden
« skrivet: februari 10, 2006, 19:13:45  »
Tack så mycket allihop!


Och grattis i efterskott David :P



Fick tyvärr inget matnyttigt till 360:in, mest vettiga flytta-hemifrån-saker och lite så, men det är bra då slipper man tänka på sånt själv.

64
Slask / Re:Vita blinkersglas, Deadline 9 Feb 2006
« skrivet: februari 07, 2006, 19:37:35  »
David har du haft kontakt med de som inte betalat och tjatat lite?

Man får nog räkna med att påminna folk, är lätt att glömma bort och alla är kanske inte inne på forumet och läser dagligen som en annan.



Så ni som läser detta och inte har betalat... Gör det nu!!

65
Avstannade Projekt / Re:T08R 360 2,5T 16V
« skrivet: februari 03, 2006, 18:21:22  »
Bra med bilder, kan man aldrig få för många av.

Kul att se att det rör på sig  :)



66
Klotterplank / Re:Stor turbo.
« skrivet: januari 27, 2006, 18:17:01  »
Undrar just hur lång spoolup det blir på en B230 med en såndär...


Måste ju vara från en fartygsdiesel eller annan jättemotor, skulle vara kul att se och höra en sådan turbo i drift :P

67
Kyrkogården / Re:Snögubben's 360 *uppdaterad 060123*
« skrivet: januari 23, 2006, 18:32:07  »
Ser ju skitbra ut det där, blir nog kanon med vingen och allt ;D


Vad är det för motor du fått i, B230ET?

68
Drivlina/Växellåda / Re:Hur svårt är det att byta växellåda?
« skrivet: januari 22, 2006, 14:54:22  »
Jag har ett litet tips, ta ner växelförarstången helt från bilen och montera på nya lådan först inann du sätter upp den. Det är, eller var iaf för mig ett helvete att få i växelförarstången i fästet på lådan, det tog nog en timme eller så. Iofs hade jag bilen bara på pallbockar, så det kanske inte är nödvändigt om du tänkt jobba på lyft.

Annars är det inga konstigheter, men det kan vara trångt att komma åt de övre insexbultarna som håller växellådan till transaxeln när man ska ha loss det.
Lite blandade förlängare och knutar till spärrskaftet kan vara bra att ha.

Och det är inga problem att köra med större/starkare motor, lådan tål en hel del faktiskt. Det är nog snarare körsättet som påverkar livslängden då.

69
Evenemang / Re:vinter race? 4 frågor
« skrivet: januari 22, 2006, 14:42:36  »
Hur blir det med is-racet? Nu måste ju isarna ha frusit till sig ordentligt, på sjön här hemma är det 35 cm is och det håller ju alla gånger att åka bil på.
Men det kanske inte finns snö till vallar istället?

Det skulle vara grymt kul att rejsa lite på isen igen ;D

70
Trimning / Re:drifting!
« skrivet: januari 19, 2006, 19:07:34  »
Jag tror att det är Ultralite fälgar, de på forden är iaf det och volvons ser ju snarlika ut.

71
Slask / Re:Vita blinkersglas, Deadline 28 Jan 2006
« skrivet: januari 15, 2006, 17:26:15  »
Fan vad bra rent ut sagt!
De sista gick oväntat snabbt att få ihop :o

Jag var lite skeptisk till att vi skulle få ihop de sista 5-10 köparna, men det gick ju galant   :)

72
Kyrkogården / Re:Projekt: Snabba upp en 360
« skrivet: januari 15, 2006, 17:09:54  »
Jodå visst kämpar man på fast det är motgångar, jag bankade och slog och jävlades i största allmänhet med växelspakstället förra helgen också.
Det främre staget pajade på bilen och så skulle jag bara byta från min resdelsbil men man måste ju ha ner hela transaxeln och v-låda för att få bort den smidigt.
Jag hade tom skavsår på skulderbladen av allt krypande under bilen, men det är sånt man får ta  :P

Servon är tagen från en 88, men jag tror att det fanns servo till nästan alla årsmodeller.
Jag hade bara rent flyt när jag fick tag på min, men om man letar så hittar man ändå en del som har servo,men då får man ju räkna med att köpa kompletta bilar som kanske kostar lite mer.




73
Teknik / Re:stor glipa mellan huv och front!
« skrivet: januari 13, 2006, 17:32:25  »
Räcker det inte att justera upp huvjusteringarna i framkant? De är som skruvar av gummi som sitter ovanpå kylarbalken.

74
Slask / Re:Bankörning 6 Juni 2006
« skrivet: januari 11, 2006, 17:46:08  »
Låter mycket intressant ;D Får se om jag har något vettigt att åka med bara.

Kan inte säga säkert nu om jag kan vara med, hur sent kan man anmäla intresse?


75
Avstannade Projekt / Re:T08R 360 2,5T 16V
« skrivet: januari 10, 2006, 20:42:52  »
Puh! Här var det rätt dammigt får man väl säga :) *trevar fram genom spindelväven*


Ja skämt åsido, kul att du fått tag på garage och allt så vi får se lite action från klubbens vita härförare nångång :P


76
Övrigt / Re:Utrustning på din 360??
« skrivet: januari 01, 2006, 18:28:07  »
Jag har ju servo på min bil, centrallås ligger i garaget och väntar på bättre tider :)


Här en bild på en bil med skinnklädsel,färddator och automatlåda mm.

77
Klotterplank / Re:Besiktade 360:in idag
« skrivet: december 25, 2005, 12:39:06  »
Jo jag hade ju kunna fått nedslag på bakljusen och motorn och allt, så det var skönt att slippa det helt iaf :)

Men spindelleden är jag tveksam till, hon sa sig känna glappet genom att jucka hjulet fram och tillbaka i sidled eller vad man ska säga, alltså på samma sätt som man kollar styrleder. Så har iaf inte jag hört att man kan kolla dem.
Det jag såg som glappade var styrväxelarmen, det rör sig ofta lite upp och ner när hjulen hänger i luften.

Frontplåten finns att köpa komplett från volvo för 550 kr, men på nåt vis känns det lite överarbetat på denna bilen då den är rätt rostig för övrigt.

78
Stereo/Styling / Re:baslåde hjälp
« skrivet: december 25, 2005, 12:23:26  »
Det är lite svårt att ge några tips utan att ha parametrar och dylikt på den.

Men som Frej sa, de brukar kräva stora volymer vilket är typiskt för billigare element.

Men de brukar istället inte vara så petiga med exakta lådvolymer heller, så det brukar gå att bygga lite hursom utan att man märker någon större skillnad i ljudet.

Bygg så att det passar i bilen framförallt, så blir det nog bra skulle jag säga.

Runt 35-50 liter sluten låda borde funka, ju större dessto ljupare i frekvens är ju en tumregel kan man säga. Och mindre volym ger snabbare, tightare bas.

79
Klotterplank / Re:God jul!
« skrivet: december 24, 2005, 12:06:41  »
Från mig alla, Till er alla, en riktigt god jul!

80
Klotterplank / Besiktade 360:in idag
« skrivet: december 22, 2005, 18:29:20  »
Som sagt, och det blev lite oväntat resultat. Hon (besiktningsmannen :P) anmärkte inte på tonade blinkers och bakljus, nämnde inget alls om dem. Inte heller att motorn såg misstänkt nybytt ut eller 2,5" system utan kat. En liten komentar om höjden på bilen fick jag när hon inte fick på lyften under bilen riktigt.
Nä istället fick jag en tveksam anmärkning på spindelled höger fram och sen på främre balken, dvs fronten/spoilern som är rostig i nederkant som nästan alla 300.or.
Så det blir till att bocka till och sy dit en plåt i hela underkanten av fronten.


Jaja besiktning är lotto, det bara är så.

Sidor: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 15