241
Projekt / Re:Volvo 343.. (more to come?)
« skrivet: november 04, 2006, 11:43:31 »
Skvallrar upp lite bilder på Nilles tysk. Bromsarna fram fick sig lite moddning i veckan här.
300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu.
Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Köp inte en Koppling från Mekonomen eller någon annan bilfirma annan än Volvo.
Det finns en orsak varför tex Mekonomen är 800:- billigare än Volvo.
Så mitt råd är att köpa Volvo original koppling.
Varför inte? Sachs är ju fortfarande Sachs oavsett i vilken kartong det kommer i. Har monterat ett par Mekonomen kopplingar och jag tycker dom funkar bra. Men det kanske är ojämn kvalité så jag har haft tur och du otur?
Jo visst står det Sachs på både Volvo och Mekonomens kopplingar till 300an...MEN jämför SLITYTAN(dvs lammellen) och TRYCKET mot SVÄNGHJULET mellan de två så förstår du varför Mekonomens Sachs kopplingar är billigare.
Ett exempel är Vovos originalkoppling till 480Turbon(som är allt annat än vad en 300 kan bli) tål högre effekt än Sachs "original" koppling o deras racekoppling......ändå står det Sachs på Volvos original o piratdelen.
får dock det intrycket att det kommer alltid vara en halvrostig och ful 360 fastän den kommer in i garaget. hehe
Fick ett "lustigt" problem efter MS installationen. Verkar som bränslepumpen stängs av efter nån minuts körning. När jag satte dit original bränslepumpsrelä igen som inte styrs från MS så funkade det i en hel kvart, sen vart det läggdags.
Kom sedan på när jag skulle somna att det sitter en diod på MS-boxen som just visar om bränslepumpen är till eller ej, såklart glömde jag titta på den när jag körde.
Får återkomma i ämnet..
Tappar du triggersignalen också eller är det bara pumpen som stannar?
Nej jag har fått felet på logg minst 5ggr och där syns ingenting förutom att lambdasignalen blir noll direkt. Varvtalet och allt annat visas som det skall.
Fick ett "lustigt" problem efter MS installationen. Verkar som bränslepumpen stängs av efter nån minuts körning. När jag satte dit original bränslepumpsrelä igen som inte styrs från MS så funkade det i en hel kvart, sen vart det läggdags.
Kom sedan på när jag skulle somna att det sitter en diod på MS-boxen som just visar om bränslepumpen är till eller ej, såklart glömde jag titta på den när jag körde.
Får återkomma i ämnet..
Köp inte en Koppling från Mekonomen eller någon annan bilfirma annan än Volvo.
Det finns en orsak varför tex Mekonomen är 800:- billigare än Volvo.
Så mitt råd är att köpa Volvo original koppling.
Min B19 från -83 har det, & så har jag ett par 230 motorer som ligger å skräpar (en av dom har kastat lystna blickar på 360in ett tag nu) å det sitter samma på dom. Tror dom är från -85 & -86.
Kanske alla från början av 80 talet har samma? 398 toppar med A-kam på alla 3 oxå, om det kan ha med det att göra.
Det är väl bara en skiva som bultas fast utanpå kamdrevet. Har sett sånna på ett par äldre motorer men jag har fått för mig att tar man bort skivorna så är själva kamdrevet identiskt.
Låter skumt
Stämmer bra, den sitter under insuget på toppen.
Det är den med en tvåpolig Bosch kontakt, har för mig att den sitter ganska rakt ner i mitten av insuget, den första är en enpolig som går till temp mätaren.
Va är det inte samma till Jetronic och tempmätaren?
hur går det med förgasarturboplanerna?
Min B19 från -83 har det, & så har jag ett par 230 motorer som ligger å skräpar (en av dom har kastat lystna blickar på 360in ett tag nu) å det sitter samma på dom. Tror dom är från -85 & -86.
Kanske alla från början av 80 talet har samma? 398 toppar med A-kam på alla 3 oxå, om det kan ha med det att göra.
Planer? Tar man inte bara CD'n dit man kommer?
tror att det ska sitta en förpump i tanken också
Det tror inte jag, har aldrig sett nån andra pump i elritningar eller dylikt i allafall. Borde de som haft bort tanken kunna svara på om det går några elkablar till den.
Jag är tveksam
Har en riktigt fräsch kylare till 300-serien med Volvo motor, nån som behöver?
Ett stycke B23A med frontmonterad M47 låda kommer att lyftas ur i veckan här om allt går enligt planerna. Motorn är lite trött och kan behövas ses över om den ska sitta i nån fin bil. Delar eller komplett motorpaket nån?
Svanhalsinsug till 8ventilare nån? Säljes helst tillsammans med komplett B230E motor men kan säljas löst.
Lägg ett bud och hjälp min ekonomi och mina trimplaner!
HEJ Det är så min ser ut också ,så jag hoppar den tyvär.
Men har du plastkåpan på vänster sidan som hatthyllan ligger på så vore jag glad pris i så fall
Det är just den delen på främre röret som vi behöver som saknas på dittTror inte jag har några lösa fästen för motorkudden Är det olika till gamla B19 och nyare 360?
Motorkudden är ju rätt! Dock behövs väl även fästet mot motorn kanske?
Nej det TROR jag inte, nån som vet?
Det är just den delen på främre röret som vi behöver som saknas på ditt
Motorkudden är ju rätt! Dock behövs väl även fästet mot motorn kanske?