Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - knotan

Sidor: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 20
41
Projekt / SV: knotans 360, "snart ny look"
« skrivet: maj 15, 2011, 21:28:57  »
så var den såld  ;D

42
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: maj 09, 2011, 16:52:57  »
inget kul när det är i det stadiet, men det är bara kämpa vidare å försöka fixxa nån liten genväg nånstans (även om det inte alltid är roligt) 

43
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 260411--
« skrivet: maj 08, 2011, 12:42:24  »
6 cyl datsun är ju bra mycket fränare,  (fukushima edition   :-*    )

44
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« skrivet: maj 06, 2011, 18:06:16  »
det gäler ju såklart hur långt man åkt med sin projektbil  :P

45
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 260411--
« skrivet: maj 06, 2011, 18:05:14  »
det börtjar ju lika nått  ;D

46
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« skrivet: maj 06, 2011, 17:49:33  »
Jag tycker vi kör tävling om vem somm avverkar mest mil istället .
jagb har snart hunnit med 100 MIL I ÅR  ;D

47
ett sprut utan tvekan, men det hade inte blivit civinco, mycket strul med dem å ett onödigt krångligt sprut enligt vad jag hört...
jag hade monterat ett g4 storm  ;D

48
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: april 30, 2011, 19:09:54  »
trist med tidsstrul, men det är sånt som tillhör...

min 360 är redan klar för i år, dock micran ligger på uppstartsstadiet ganska snart, vi måste börjat ungefär sammaitdigt med din volvo som jag började med micran ???

fast jag slipper lack, den va skaplig utvändigt och invändigt blir det bara färg allteftersom bitarna är färdiga ..  har iallafall bokat depåplats på gatebil mantorp...   :o

ska jag boka en plats åt dej med  :D ;)





följ bygget på

http://www.projekteffekt.nu/media/?p=123

49
Projekt / SV: knotans 360, "snart ny look"
« skrivet: april 24, 2011, 21:47:28  »
ja det känns vemodigt   >:(

men jag kommer såklart imnte sluta sklriva här bara för det så länge som peter fotsätter va 360 frälst  ;D

50
Projekt / SV: knotans 360, "snart ny look"
« skrivet: april 24, 2011, 21:03:46  »
nu ska den ut på blocket  :thumbdown:
måste få loss pengar för att kunna slutföra bygget med micran tyvär  :(


51
skitsnyggt  ;D

52
Projekt / SV: knotans 360, "snart ny look"
« skrivet: april 17, 2011, 23:50:34  »
klart det går,  ;D
bara maska på, spruta färg å maska av  :P

är ju inget finischbygge direkt, bara det ser bra ut på 10m+ så är det bra nog  8)


ja alla som sett den hitills säger (inkl jag) att den ser 100ggr bättre ut i vitt OCH med 15"      :-*

"problemet" är juatt nu vil man ju ha nylackade fälgar med  :(

MEN den lär ju bli SNUSKIGT grym sen med alla svarta detaljer  ;)

53
Projekt / SV: knotans 360, "snart ny look"
« skrivet: april 17, 2011, 22:09:47  »
lite har jag fått gjort igen iallafall...

bytt färg, i veckan dit med alla rutor igen å sen alla nitar å skruvar bytas ut mot svarta, å sen lite andra svarta detaljer, åker på å rikta upp huven lite sen den åkte upp i höstas över rutan  :hihi:

men blir inget vidare seriös plåtarbete, ska bara se lite bättre ut än nu, inte lätt å hitta en fräsch huv på skroten heller tyvär...






54
Projekt / SV: knotans 360, "snart ny look"
« skrivet: april 15, 2011, 21:29:17  »
behövs inte myckel fel vid lite laddtryck inkl en std packning...

jag sköt nog 4-5 st packningar av olika fabrikat förra året innan jag tröttnade på det å sata skärring,. sen gick det galant resten av säsongen

55
Projekt / SV: knotans 360, "snart ny look"
« skrivet: april 14, 2011, 22:47:57  »
första toppackningen blåst för säsongen  ;D

nätta 1.9 bar pallade inte folkraceshops packning ialafall...

beställer en skäring från KG direkt...

56
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: april 14, 2011, 22:08:08  »
en halv underarm borde bli bra  ;D


haha, nej men 175 mm va längre än jag trodde, kör på det , det kommer nog bli bra  :-*

57
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: april 14, 2011, 00:17:59  »
50rna verkar ha en tendens att vara ganska trötta under låg å mellanregister (dvs under icke överladd)   
längre runners ger (vanligen) lite bättre vrid i just mellanregister.
kortare runners (uppskattar att dem på bilden ligger runt 100mm?)  ger mer effekt iom det flyttar upp vridpuckeln i varvtal, men den blir då även slöare i botten....

men med ett orignalagg är nog detta inga problem iom laddet kommer igång så pass tidigt ändå  ;D

58
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 200311--
« skrivet: april 13, 2011, 09:20:52  »
när har du satt deadline för uppstart/första körning???

59
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: april 13, 2011, 09:20:18  »
korta runners va det ja  :P

finns dock en anledning till att dem är rätt långa orignal på t5/r   ;)

60
Projekt / SV: 360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged + bruksräcer
« skrivet: april 10, 2011, 23:53:53  »
precis så är det jag brujkar "säjja"  ;D  ;D

61
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: april 09, 2011, 17:39:44  »
en överladdad m50 senare gör underverk  ;D

62
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: april 07, 2011, 22:03:11  »
det finns en uppenbar fördel med 15g orignalsnurran å det är att det funkar bra med std saker och ett chip. börjar man byta till större agg och vassare kammar etc så måste den nästan mappas om för det ska hålla  :-X

ang aggen så ÄR det sjuk skillnad på femmor, dem beter sej inte alls som fyr eller 6 cyl maskiner....

en modellen mindre "t04e" turbo (dvs modellen mindre än peters) är likadan som jag har i min b230 nu, relativt std motor igentligen, ger 1.5 bars ladd strax före 3000 rpm, likadan turbo på en vitfemma på 2.3 liter ger samma ladd vid ca 4500 rpm , dvs stoor skillnad  :(

ett 19t med 7ans avagshus ger typ 1.5 bar vid ca 4000 på en vitfemma (typ std med bara chip å evenutellt glt kammar) på en b230 8v med en bra kam så ger den 1.5 bar vid 2700-2900 ungefär

63
Projekt / SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« skrivet: april 06, 2011, 21:57:35  »
nej blir nog inte så tyvär... lite ekonomiska hinder  :-[

64
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: april 06, 2011, 21:57:07  »
hlo45 har jag både svart och RF tig, plus svart pinne  :P

65
Projekt / SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« skrivet: april 05, 2011, 23:46:52  »
det är kopplat enligt bosch std givare (tror alla har likadan inkoppling)

stift 1 på Vr givarn = jord från sprutet/alt samma jordpunkt som sprutet
Stift 2 på vr givaren =signal på triggeringången på sprutet
Stift 3 på sladden = jordskärm

i vipecet behöver man inte bry sej om stift 1 iom det finns så pass bra störningsfilter.
 
sen har man en bunt extra jord-utgångar som man  använder till stift 2.

3an är in på huvudtriggeringång (jag använder orignal fördelar/hallgivare som kamsync)

råkar man koppla 2an å 3an tvärt om så kommer bilen fortfarande funka, MEn det kan bli triggerfel bnån gång ibland...




66
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 200311--
« skrivet: april 05, 2011, 23:22:11  »
det brukar vara stabilt att bara köra med orginal halgivaren å sen kapa bort 3 av orginaltänderna bara    :P   def enklare dessutom  :-*

67
Projekt / SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« skrivet: april 05, 2011, 23:20:02  »
aaa visst fasn skulle skcikat sms å sagt det med glömde det ang däcken,
fick rätt skapligt pris (tror jag) ca 700kr st för R888 15-195-50 på däckteam i norrköping,
 beställde två nu till å ha fram till en början för å utvärdera.

så du behöver inte kolla det nu akut  :-X

nej kör med volvo (piratkopia från mekonomen)

Artikelnr: 14-453397
Benämning: Vevaxellägesgivare
Pris: 337.00

ska vara den mest stabila och mest prisvärda givaren enligt många...    ;)

68
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: april 05, 2011, 22:49:29  »
sitter väll oftast typ ett 5 koniskt avgashus orginal på 15g aggen?? dvs samma som sitter typ på 940ins 13c agg??..
det suger verkligen.

minst 6 eler 7ans avgashus går åt...

går ju förvisso att fräsa/svarva/porta avgashus med, men att utgåfrån ett 5ans hus känns bara fel då det stryper rätt duktigt även med dem större husen....

detta ser ut att ha 5ans koniska avgashus, riktigt srypning blir det med ett sånt..
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_19t_turbo_33020319.htm?ca=14&w=3

aggen på dem här bilderna har dem bättre avgashusen, 6ans å 7ans vinklade
http://www.blocket.se/dalarna/Fabriksnya_TD04HL_16T_volvo_850_mm_ERBJUDANDE_27333718.htm?ca=14&w=3

MEN denna "bil å maskin i luddvika" lär vara en RIKTIG skojjare som har sålt mycket skrot till volvoåkare runt om i landet, så KÖP INGET av honom...    ::)

här hittade jag ett agg i närheten av dej med, ser ut att vara kanske ett 6ans raka avgashus på, det skulle ju funka å rätt sida om 3000kr på prislappen

http://www.blocket.se/jonkoping/16t__IC__fk_motor__vita_bakljus_740_940_32898375.htm?ca=14&w=3

69
Projekt / SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« skrivet: april 05, 2011, 09:09:12  »
halare va ordet  ;D

R-däck står på önskelistan, "hyffsat" lkätt å bromsa på sej i ingången på kurvor, hala 195er från tidigt 2000 tal va ingen höjdare i kombinationen med resterande bil  ;D

70
Projekt / SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« skrivet: april 04, 2011, 23:15:56  »
ja å framförallt va både sido"kjolarna" och fronten gratis (galvade plåtprofiler ,å en lagom krockad 850 konfångare )
som jag hittade på skroten hos mad-mange...

titta så ser ni tom att kulörten på den galvade plåten stämmde så pass bra att jag inte ens behövde slösa på målarfärg  ;D

71
Projekt / SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« skrivet: april 04, 2011, 22:39:04  »
hmm får nog lov å ändra mej ang ljudnivån.

ljudämparna blev nog lite ureldade när jag råkade ställa in varvstoppet fel (råkade köra ignitioncutt) nu låter den som den ska igen  ;D


byggde om stötistarna lite fram, dvs svarvade ner dem 55mm för att passa bättre med 15" hjulen, dock hittade jag inte rätt gängsnitt så fick bli en nödlösning  ::)

ända jag saknar till motorn nu är luftfilter, dock lär jag få byta turbons lager inom kort, kina-lagrena som sitter i aggen orignal är verkligen kassa.  >:( 
köper garretlager istället då ska det hålla betydligt bättre enligt erfarenhet....





har även passat på å modda lite skit på karossen så den ser "lite" mer respektabel ut...


72
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: april 04, 2011, 22:32:31  »
det agget som peter har i sin blåa funkar inget vidare på en 5 cyl tyvär. blirr myycket turbolagg , har själv testat med en exakt lika turbo så jag vet vad jag pratar om, (på en 850 bruksis jag hade för några år sedan med det vanliga trimmet i övrigt)



kolla blocket efter ett begagnat 16t lr liknande då.. synd jag inte visst du letade , jag sålde ett nytt 16t med 6ans avgashus för 2500 för bara ett par veckor sedan  :-[  det hade vart perfekt för dej då...



i princip så kan du ta vilket 16t-18t eller 19t som helst, men se till att det är ett 6ans eller 7ans avgashus som sitter (finns raka eller vinklade osv men vilket som "funkar",
16t är lagom upp till max 300 häst å 19t upp till max runt 350 som sagt,
men är ju ändå orinalagg så dem har ju väldigt tidigt å snällt register.


73
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: april 04, 2011, 16:41:51  »
typ
http://www.turbomeck.se/T19-max-effekt

19t med 7ans vinklade avgashus, en sån hänger med upp till ca 35-370 häst och runt 500nm på din motor, å då ska det hålla skapligt bra med orignal bottendel en säsong lr så... (med luftmängdsmätare och spridare från en v70r 99-01 lr liknande)

ska du ha mer effekt så är det nyrenoverad bottendel, h-profilstakar, smidda kolvar OCH eftermarknadsprut som gäller,
Plus nån svindyr rejturbo som gäller,

vitfemmorna har ruggigt dåligt flås på bottenregister, så att bara sätta dit nån random större turbo (som man kan göra på 4 eller 6 cyl) kommer enbart leda till att du tapppar all körbarhet på låga varvtal och i mellanregister ,
å då stämmer inte mapppningen i en orignal/chipad box heller, så då förvärras problemet med körbarheten.

så summan av detta då.,... ska du ut i år, öppna plånboken, köp en 19t med 7ans avhashus ,  å nöj dej med en effekten till en början  :-*

75
Projekt / SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« skrivet: april 03, 2011, 11:49:38  »
jävlar så tyst den går nu med dubbla dämpare  :o

76
Projekt / SV: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --BildUpdate 200311--
« skrivet: mars 31, 2011, 23:10:56  »
det är camsyncen Frej  :-*

77
Avstannade Projekt / SV: 300power byggd 360???
« skrivet: mars 30, 2011, 14:31:18  »
är detverkligen en k24 på bilden ens?? ser onekligen ut som en kina t34

78
Projekt / SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« skrivet: mars 28, 2011, 21:18:08  »
har en enklare lösning ;D , köp min å uppgradera den  :P   

79
Projekt / SV: knotans 360, 2.3 turbo, sikte 500 häst
« skrivet: mars 22, 2011, 20:46:45  »
vårkänslor minst sagt, nu vet jag att mootnr funkar som den ska, dags att ägna sej åt lite kosmetika på bilen närmsta veckorna...

första körning på mantorp den 7de april  ;D

80
Projekt / SV: Volvo 360 4x4 Rallycross
« skrivet: mars 21, 2011, 22:39:59  »
ojsan, går det å få tag på reservdelar???   :-X

Sidor: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 20