Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - loke

Sidor: 1 2 3 [4] 5
121
Trimning / SV: lägga i turbomotor i 360
« skrivet: september 26, 2012, 20:01:10  »
Vet du hur mycket dom olika pumparna levererar? Och om någon av 8v pumparna pumpar lika mycket som den remdrivna på 16v motorn?

122
Projekt / SV: Uppfräschning av Volvo 345 DLS -81 | VX3-kam köpt
« skrivet: september 25, 2012, 23:29:41  »
ja det är ju skönta att slippa oroa sig,  har haft inbrottsförsök en gång, eller någon har varit och brytit på nykelhålet på förardörren så det är mer äggformat än en springa  >:( , dock skrattade jag gott åt att idioterna inte kollat bakluckan som var öppen, hade bara varit och krypit in och öppnat dörrarna den vägen

123
Projekt / SV: Uppfräschning av Volvo 345 DLS -81 | VX3-kam köpt
« skrivet: september 25, 2012, 23:15:22  »
ja det stämmer den går ju att styva upp, sen har man väll inte så mycket vikt på den om du inte tänkte ha värsting basarna monterade i hatthyllan

124
Projekt / SV: Uppfräschning av Volvo 345 DLS -81 | VX3-kam köpt
« skrivet: september 25, 2012, 22:50:35  »
Om du har sett en orginalhatthylla så är den vikbar på mitten,  om man inte har denna delning blir det otroligt tight att få in lite större prylar i bakluckan, tänk dig mellan överkanten på bakplåten och upp till nederkanten på rutan i stängt läge, så stor blir springan ifall man har en hatthylla som ej går att vika. Kan vara bra att ha i bakhuvudet så man slipper stå och svära varje gång man ska in med något större i bak på  bilen.

Angående materialvalet så vet jag inte men det känns som att plexi har en förmåga att svikta lite väl mycket kanske? Men det är ju bara åka till biltema och testa hur flexibel den är.

125
Övrigt / SV: Problem att det kommer in vatten i kupen
« skrivet: september 25, 2012, 22:41:18  »
om du har taklucka är det väll ganska klassiskt att dom inte är helt täta/stängda, men typsikt för 300 serien verkar ju vara rost runt nederkanten på framrutan som bergvik och simlar antyder

126
Övrigt / SV: Problem att det kommer in vatten i kupen
« skrivet: september 25, 2012, 15:14:03  »
det är bara fläktpaketet som sitter på utsidan själva kylaren i värmepaketet sitter på insidan, så om det luktar glykol kan det vara där det läcker.

127
Trimning / SV: lägga i turbomotor i 360
« skrivet: september 23, 2012, 21:04:06  »
är väll bara 16ventilarn som har annan pump (monterad utanpå blocket) sen hur mtcket högre flöde den levererar vet jag inte men det finns ju dom som kör med 16v toppen på 230 block med standard pump...

128
Projekt / SV: Volvo 360 GL-86 projekt:-D byggs om till pickup
« skrivet: september 22, 2012, 15:42:21  »
alltid säkrast att lyfta bort bateripolen vid svetsning med ström    :)

129
Trimning / SV: Reggae 360 med 940 ltt motor?
« skrivet: september 19, 2012, 20:55:52  »
Det faller väll på vridet har jag för mig?

130
Projekt / SV: Vovlo 345 dl "300 ARMY"
« skrivet: september 18, 2012, 01:26:00  »
haha ser ju grymmt ut, förresten vilken färg rollar ni med? det verkar ju bli schyst resultat.

131
Trimning / SV: lägga i turbomotor i 360
« skrivet: september 16, 2012, 22:05:16  »
Orginalboxen går inte att chippa, man kan löda om ett motstånd för att få högre varvstopp and thats it.

132
Fakta/Guider / SV: Yttertempmätare från en GLT i en GL
« skrivet: september 16, 2012, 21:29:56  »
För att slippa värmestrålningen från kylarslangen så kan man placera givaren där den sitter orginal.

Givaren sitter då i ett hål framför tutan på det högra "hornet" som stötfångaren är skruvad i.
Kabeln dras ner runt balken ,där noTarget satte givaren, och på undersidan av balken finns ett hål som man för upp kabeln igenom sedan får man "fiska" fram den framifrån med hjälp av en böjd svetstråd eller liknande.

Det är alltså på tredje bilden: den vänstra kabeln som kommer uppifrån och ner runt balken och upp igenom hålet, det kan behövas en kabelgenomföring om det inte sitter en där.

133
Projekt / Sv: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« skrivet: september 16, 2012, 20:52:46  »
Lättast bör vara att ringa närmsta sfro-man (där du tänkt reg.besiktiga) då dom tydligen kan tolka reglerna på lite olika sätt, sen räknas väll svetsning av dörrar som en förstärkning?

134
Projekt / SV: Uppfräschning av Volvo 345 DLS -81 | VX3-kam köpt
« skrivet: september 14, 2012, 20:22:20  »
jag tror att det är någon kontakt som blir dålig med åren, då flera personer har samma fel (allt funkar utom belysningen), desutom har jag nya mätarhuset som bör ha ett annat kretskort på baksidan.

135
Projekt / SV: Volvo 360 GL-86 projekt:D Görs om i både utseende och prestanda!!
« skrivet: september 12, 2012, 19:56:14  »
Baksäte är väll en tolkningsfråga?, bara låta bältena hänga kvar och be dom peka på vart i lagboken det står att baksätet ska vara bekvämt  ::)
Varför svetsa igen bakluckan? Köp billiga huvlås och använd ifall den inte funkar.

136
Motor / SV: b230ft
« skrivet: augusti 31, 2012, 21:02:17  »
ok, det kan nog stämma, du vet inte om orginalsprutet funkar till turbomotor?

137
Motor / b230ft
« skrivet: augusti 31, 2012, 17:17:56  »
Av vad jag har förstått ska en b230 sitta fint på orginalmotorfästena om man plockar över all kringutrustning,
får en b230ft med turbo plats om man byter allt utom grenröret? expansionskärl och spolarvätskeburk kan man ju alltid flytta på ifall det skulle bli tajt.  ;)

och funkar det med insprutningssytemet från b200e eller f?

138
Klubben / Sv: Tapatalk
« skrivet: augusti 27, 2012, 17:43:01  »
Grymt.

139
Elsystem / Finns det färdidragna kablar till extratilbehör (dimljus)
« skrivet: augusti 24, 2012, 00:27:00  »
tjena, var iväg och köpte en glt för att plocka delar ifrån ::), och undrar om det finns färdigdragna kablar från mittkkonsolen till dimljusen i frontspoilern?
måste man trycka dit något relä i säkringsboxen eller liknande för att få det att fungera?

140
Projekt / SV: Televerks 360 GLT Bild update på verkstan och nyplanad topp
« skrivet: augusti 22, 2012, 16:25:37  »
hur är det att köra bilen på torrt underlag med agadiff?

141
Elsystem / SV: 3 El ämnen som jag inte blir klok på
« skrivet: augusti 22, 2012, 00:11:51  »
haha ok.

142
Elsystem / SV: 3 El ämnen som jag inte blir klok på
« skrivet: augusti 21, 2012, 23:59:03  »
vad var det?

143
Elsystem / SV: 3 El ämnen som jag inte blir klok på
« skrivet: augusti 17, 2012, 20:40:40  »
att några lampor inte lyser råkade jag ut för när jag mekade om i mina bakljus.  Bläcken i lampsocklarna (som trycker på lampans undersida)har  böjts ut med åren, så om du har ström fram till bakljusen men dom inte lyser skulle jag rekomendera att ta loss sockeln och trycka till bläcket underifrån med en skruvmejsel eller liknande.

OBS: plasten som sitter runt kontakten på kabeln till sockeln sprack för mig på flera av kablarna, antingen tar man en bit krympslang och trär över eller byter till en isolerad kabelsko så att strömmatningen inte råkar jorda i karossen.

Bromsljuset vet jag faktiskt inte om det finns något relä,enligt mitt elschema går det:
 +(30) -grön-> bromsljuskontakt(vid pedalen) -vit/blå-> bromsljus
så testa först om pedalkontakten fungerar (bara släpper igenom ström när pedalen är nedtryckt).
jordkabeln borde det inte vara något fel på då alla lampor i bakljuset får sin jord av en sladd så om någon lampa fungerar så bör jorden vara ok

Jag har nya bakljusen vet inte det är likadant på de gammla men det borde vara liknande förutom att regplåts belysningen sitter i stötfångarn på den gammla modellen, någon kabelfärg kanske skiljer  ??? .

144
Förslagslådan / SV: 300 power loga på en bord till framrutan
« skrivet: augusti 16, 2012, 19:01:11  »
annars går det väll bra att köpa en enfärgad bord till framrutan och klistra på 300 loggan i den färg man vill ha uppepå?
går inte att länka till  men på dekaltrim har dom under racingdekor>framrutestreamer
så kan man blanda färgerna hur man vill

145
Klubben / SV: Shoutbox
« skrivet: augusti 16, 2012, 18:24:58  »
ingen chatt syns här heller...
btw hur postar man bilder?

146
Evenemang / SV: Stor bilträff i stockholm
« skrivet: augusti 16, 2012, 16:52:01  »
snart dax igen, är det fler som kommer i 360/340 denna gång?
http://www.facebook.com/events/140927079381695/

147
Projekt / SV: Vinterpulkan "citronen"
« skrivet: augusti 13, 2012, 21:03:07  »
Hur har du gjort med grillen? När man tar av volvo emblemet ser man ju att det har suttit ett märke där (som på zyklons http://www.300power.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=3064.0;attach=21290;image ) medans din bara är ett rutnät.
Är det olika på olika årsmodeller?

148
Teknik / SV: Rattlås?
« skrivet: augusti 11, 2012, 15:45:43  »
jag trodde mitt var knäckt så jag demonterade det för att byta till ett annat men såg när jag hade det löst att det bara var osmort, den gammla oljan/fettet hade helt enkelt torkat. Så vi blåste på med brakeclean och sen någon olja så funkade det sen.
jag tog ner det genom att slipa ner mutterstyckena på översidan av rattstången, rattlåset är format som ett u under rattstången och sedan sitter det två muttrar fast i ett stålstycke format som ett n som ligger över rattstången,
I rattlåset är det kanaler för två bultar som man får byta, orginal sitter det någon sorts bult som en del av skallen går av på när man drar fast den så att det blir som en vagnsbult, jag ersatte den med en vanlig bult istället, kanske lite lättare att sno men spela stor roll...  ::)

det kan vara bra att ha något skydd när man slipar ner mutterstycket så att man inte skadar alla kablar, jag tog en bit innermatta från en bil och pressade upp ovanför rattstången det funkade kanon och den fångade upp allt stålspån så man slapp damsuga så jäkla mycket sen

149
Säljes / SV: silver volvo 360 -88 skrotas
« skrivet: juli 29, 2012, 22:53:59  »
ok, det var ju lite fel sida av stockholm för mig så jag avstår nog...

150
Säljes / SV: silver volvo 360 -88 skrotas
« skrivet: juli 29, 2012, 20:51:29  »
lite skum request kanske men dom där "luckorna" i plasten på stötfångaren hade varit nice, då jag saknar båda , vart i stockholm finns den?
fälgarna på bilden var inte till salu?

151
Projekt / SV: Bytt till b230
« skrivet: juli 25, 2012, 23:54:58  »
om du bara ska byta till b230 är väll det lättaste (billigaste) att bara ta en vanlig besiktning och hoppas på att dom inte kollar motorkoden...
edit: insåg att du förmodligen fått nedslag på vanlig besiktning, då vet jag inte hur det funkar, går det att skicka i orginalmotorn och köra en vanlig besiktning igen? och sedan efter besiktning stoppa ner b230 igen...

hur såg dom att det var annan motor? det ända man kan se det på är väll koden som går att slipa bort ::)

152
WANTED / SV: En mörk orange 300 i veddesta industri område
« skrivet: juli 15, 2012, 02:57:20  »
förmodligen, om inte super_motard har fler polare med röda 360...
http://postimage.org/image/9tcvwpvbl/
(stod brevid citronen i barkarby)

153
ica parkering funkar bra, gott om utrymme runt bilen och upplyst om du meckar på kvällen  ;)

154
Däck och Fälg / SV: 17 tums fälgar
« skrivet: juli 03, 2012, 17:23:46  »
EDIT: tänkte på isdäck så det hade inget med det här att göra...  :-[

155
Drivlina/Växellåda / SV: Frågor om bakvagn o låda 360
« skrivet: juli 02, 2012, 22:14:23  »
måttet mellan bladfjäderns infästningspunkt i fram och i länkaget i bak borde variera beroende hur mycket fjädern är ihoppressad:
tyngre lastad bil = rakare fjäder = längre avstånd mellan bladfjäderns ändar
stagen kan inte vrida sig fritt eftersom att den andra änden av bladfjädern sitter fast i de främre fästena.
kan ta några bilder senare i veckan...

här fins en sprängskiss av det hela:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=1054.0

156
Drivlina/Växellåda / SV: Frågor om bakvagn o låda 360
« skrivet: juli 01, 2012, 23:22:14  »
regnat lite till och från, och jag har haft annat för mig. Men imorgon ska det vara fint, så jag mäter när jag kommer hem ca 16:45...  ;)

edit: mätte upp lite nu och fixade till en bild i paint

http://www.freeimagehosting.net/sh1cl

är det några andra mått jag ska ta?

157
Drivlina/Växellåda / starkare koppling vid byte till b230?
« skrivet: juni 27, 2012, 00:46:45  »
Hej, nu är det så att kopplingen börjar säga upp sig i bilen. Då undrar jag om det är värt att uppgradera kopplingen istället för att byta till en ny orginal,
Jag har tänkt stoppa i b230 med lite vassare kammar istället för orginal b200f

Är det növändigt/värt att byta till en bättre koppling vid ett sådant motorbyte?
Vad ska man ha för koppling? Funkar org. Tryckplatta till sinterlammel eller finns det något annat relativt billigt och "bolt on" att köpa? Sinter kanske är överdrivet då efekten inte blir så mycket högre

Som student är man ju inte gjord av pengar vilket gör att jag gärna vill ha en billig koppling som ändå inte måste bytas titt som tätt

158
Drivlina/Växellåda / SV: Frågor om bakvagn o låda 360
« skrivet: juni 25, 2012, 09:10:41  »
Har en som är uppallad i bak, kan mäta när jag kommer hem om det slutat regna

160
Säljes / SV: garagerens mycket godis
« skrivet: juni 23, 2012, 21:23:23  »
tar gärna ratt + nav om du har vägarna förbi stockholm/uppsala

annars kanske frakten inte blir så farligt dyr så det kanske funkar det med.

Sidor: 1 2 3 [4] 5