Hej och välkommen Emil!
Ljudbygge i en Volvo 360 är väl inte det enklaste pga. begränsat utrymme.
Den enda som verkligen pysslat med detta öppet på detta forum är "Återfallet". Jag rekommenderar att du kikar igenom hans
projekttråd.Jag själv har byggt ljud i en Volvo 240 för väldigt många år sedan. Inte så svårt även om det på den tiden var mycket svårare att hitta information på internet då inte facebook, Youtube och sådant fanns och forum var ovanligare. (Oj vad gammal jag är

)
Min rekommendation är att köpa så bra grejer du kan och hellre få bra delar än många billiga.
Skippa baksäteshögtalare om du inte ska ha fest med hela ditt crew inne i bilen.
Är det mest för din skull du bygger så röstar jag på ett bra kit med midbasar och diskanter i framdörrar och på brädan.
Försök att driva alla högtalare via slutsteg. Åtminstone "på min tid" så gav det mycket bättre ljud än att försöka köra något på stereons inbyggda steg på 4x50 watt.
Har ingen aning om vilken sorts bas man ska ha till din musiksmak så det får du nog leta mer info på. Lämpligen utanför dessa forums väggar.
Är ganska säker på att det finns en passande stereoram till våra bilar men vet ej vart man hittar den.