Författare Ämne: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo  (läst 10603 gånger)

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #80 skrivet: oktober 25, 2017, 22:39:56 »

Har ikke hatt den på besiktning enda, holder på å bygge eksosanlegg. Blir i 2,5 tommer fra rett bak clutchuset og bakover. To lyddempere, så får man se hva db testen sier..
Bilder kommer.
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #81 skrivet: september 04, 2018, 19:08:04 »
Bilen har vært på besiktning for en god stund siden og ble godkjent frem til april 2020 ^^, Har kjørt ca. 300mil og den går friskt! Fortsatt med defekt andre gir :P
Senkefjærer foran(ta technix), PU topplagene, PU stabilisator stagforinger og PU lenkearmer er montert. Stivere ble det, og mye penere!
Eksosanlegget ble en del mer høylytt enn ønsket, fikk dette gjennom EU ved å stappe inn masse stålull i eksosen. Dette kom ut av seg selv igjen ved å teste turtallsperren et par ganger.
Har kjøpt pakninger til å sette sammen en motor til, så får se om jeg får til turbo nå da... Bilder kommer
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16755
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #82 skrivet: september 07, 2018, 01:15:54 »
Gøy!  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #83 skrivet: november 04, 2018, 23:38:28 »
Skjer litt i verkstedet for tiden, donor bilen er snart ferdig demontert og noen nye deler i hus.
Har begynt å tenke mer og mer på datainnsprøytning for tiden ::)
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #84 skrivet: december 17, 2018, 23:23:15 »
Noen bilder fra demonteringen av jordebilen. Har en følelse av at delene kommer til nytte  :-\
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #85 skrivet: december 17, 2018, 23:31:56 »
Nye motorfester er hus og klare for montering, må bare finne tiden. Har skiftet ut foringene til girkasse og casterstag bak til polyuretan.
Byttet også girkasse med diff. for et par uker siden, så nå har  den fått andre gir igjen, 3.36 differensial denne gangen.
Ulyd fra 3,4 og 5 gir da...
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16755
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #86 skrivet: december 23, 2018, 01:20:47 »
Vad är det för motorfästen?  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #87 skrivet: december 23, 2018, 13:35:23 »
Vad är det för motorfästen?  :o

Det er blokker av polyuretan istedenfor de originale :)
Bestilt fra Classicswede i England. Kjøpte alle foringer til bilen derfra, i polyuretan. Har ikke fått satt på alle enda da..
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #88 skrivet: december 24, 2018, 14:25:21 »
Det blir ikke B200FT allikevel, det var noe galt med lagerbukk nr.5 til veiva, ser ut til at den er skadet. Forklarer hvorfor jeg fikk den med så billig da jeg kjøpte stemplene og rådene >:(
Så har nå satt turbostemplene og rådene i en vanlig B200F blokk.
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #89 skrivet: januari 05, 2019, 23:35:17 »
Mer rust... kanal høyre side, bak.
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #90 skrivet: januari 05, 2019, 23:39:02 »
Montert nye smørenipler til topplagrene, de som var montert knakk når de skulle inn... ::)
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #91 skrivet: januari 05, 2019, 23:42:38 »
Gjenstår kun å gjenge opp innsuget til IAT  :)
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #92 skrivet: januari 05, 2019, 23:50:09 »
Tilpasset eksosmanifold, billigkopi av KL racing sitt, måtte file opp ALLE hullene -.-  Gøy å prøvemontere!

Tror oljetrykk til turbo er løst :D
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16755
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #93 skrivet: januari 06, 2019, 23:33:48 »
Mer rust... kanal høyre side, bak.
Ajajaj  :'(


Tilpasset eksosmanifold, billigkopi av KL racing sitt, måtte file opp ALLE hullene -.-  Gøy å prøvemontere!

Tror oljetrykk til turbo er løst :D


Ser fint ut! Men varför så hög turbo? Ska den sitta uppe på motorhuven?  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #94 skrivet: januari 07, 2019, 00:12:38 »
Gruer meg til å begynne å kappe bak der 😞

Turboen ble veldig høy på grun av T3-T25 adapteret :/
Mulig panseret må kappes 😯
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16755
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #95 skrivet: januari 07, 2019, 18:19:44 »
Gruer meg til å begynne å kappe bak der 😞

Bara kapa!

Citera
Turboen ble veldig høy på grun av T3-T25 adapteret :/
Mulig panseret må kappes 😯

Såg det men går det inte bygga en kort adapter eller bara en adapterplatta eller svetsa på en ny fläns som passar turbon?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #96 skrivet: januari 08, 2019, 06:48:29 »
Gruer meg til å begynne å kappe bak der 😞

Bara kapa!

Citera
Turboen ble veldig høy på grun av T3-T25 adapteret :/
Mulig panseret må kappes 😯

Såg det men går det inte bygga en kort adapter eller bara en adapterplatta eller svetsa på en ny fläns som passar turbon?

Lysten til å ordne rusten kommer vel en dag ::)

Sant det, leker litt med tanken om å kappe t25 flensen av adapteret og kappe t3 flensen av grenrøret. Så sveise t25 rett på grenrøret, for å spare høyden som du sier.

Har to panser, så kan fint ofre det ene for en liten scoop. Får se hva det blir til  :P
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16755
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #97 skrivet: januari 08, 2019, 22:31:58 »
Har to panser, så kan fint ofre det ene for en liten scoop. Får se hva det blir til  :P

En smaksak då  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #98 skrivet: januari 15, 2019, 12:41:02 »
Har to panser, så kan fint ofre det ene for en liten scoop. Får se hva det blir til  :P

En smaksak då  8)

Tenker det er dumt å kappe av t3 flensen hvis jeg skal gå over til t3 turbo etterhvert...
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16755
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #99 skrivet: januari 15, 2019, 19:07:19 »
Har to panser, så kan fint ofre det ene for en liten scoop. Får se hva det blir til  :P

En smaksak då  8)

Tenker det er dumt å kappe av t3 flensen hvis jeg skal gå over til t3 turbo etterhvert...

Ja då är det dumt  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #100 skrivet: januari 25, 2019, 12:34:27 »
Da har det skjedd litt, ordnet en eksosløsning og byttet bærearmforinger  :) :)
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #101 skrivet: januari 25, 2019, 12:36:25 »
Måtte varme den gamle foringen så den smeltet for å få løsnet bolten fra hylsen gjennom.
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16755
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #102 skrivet: januari 26, 2019, 00:35:16 »
ordnet en eksosløsning

Du fick ta vägen under axeln alltså?
Har du mjuk upphängning där bak vid dämparen så att systemet kan röra sig när motor, transaxel och växellåda/diff fjädrar upp och ner?
Annars kommer systemet att brytas.
Tänk också på att avgassystemet inte får värma upp bensintanken.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #103 skrivet: januari 26, 2019, 02:23:53 »
ordnet en eksosløsning

Du fick ta vägen under axeln alltså?
Har du mjuk upphängning där bak vid dämparen så att systemet kan röra sig när motor, transaxel och växellåda/diff fjädrar upp och ner?
Annars kommer systemet att brytas.
Tänk också på att avgassystemet inte får värma upp bensintanken.

Ja, det ble under ;)
Når bilen henger på bukken med hjulene helt nede så treffer eksos og tverrbjelke bak såvidt på ett punkt. Eksosopphenget er ikke stivt så det skal gå bra :)
Tenker på varmebestandig lakk og eksosbandasje på røret under tanken, bare for å være noe mer sikker.
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16755
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K -> LH 2,4
« Svar #104 skrivet: januari 26, 2019, 10:28:49 »
ordnet en eksosløsning

Du fick ta vägen under axeln alltså?
Har du mjuk upphängning där bak vid dämparen så att systemet kan röra sig när motor, transaxel och växellåda/diff fjädrar upp och ner?
Annars kommer systemet att brytas.
Tänk också på att avgassystemet inte får värma upp bensintanken.

Ja, det ble under ;)
Når bilen henger på bukken med hjulene helt nede så treffer eksos og tverrbjelke bak såvidt på ett punkt. Eksosopphenget er ikke stivt så det skal gå bra :)
Tenker på varmebestandig lakk og eksosbandasje på røret under tanken, bare for å være noe mer sikker.

Ok bra  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo
« Svar #105 skrivet: februari 09, 2019, 16:08:34 »
Har bestilt en del deler fra Kina i dag, så får man se om det ikke blir noen nye mods når de kommer :)
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16755
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo
« Svar #106 skrivet: februari 10, 2019, 00:55:58 »
Har bestilt en del deler fra Kina i dag, så får man se om det ikke blir noen nye mods når de kommer :)

Gøy  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo
« Svar #107 skrivet: april 21, 2019, 16:04:26 »
Laget eksosoppheng ved å gjøre om på et biltema universal oppheng :) Fungerer kjempebra!
Prøvde og feilet litt før jeg fant beste løsning for min eksos.
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo
« Svar #108 skrivet: april 21, 2019, 16:33:29 »
I påskesolen
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16755
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo
« Svar #109 skrivet: april 22, 2019, 00:27:29 »
Finfint!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Frellumstad

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
SV: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo
« Svar #110 skrivet: april 22, 2019, 01:09:48 »
Finfint!

Takk :)
Skal pleie lakken noe, men rusten må tas først.
_________________________
x Volvo 244DL B21A `81
x Opel Corsa B 1.6 GSI '94
x Daihatsu Rocky 2.8TDI '93
x Opel Corsa B 1.5TD '93
x Mazda 3 2.0 skyactiv '15
x Volvo 360GL B200K `87
   Mazda Demio 1.5i '98
   Volvo 360GL B200K`84