Författare Ämne: Volvo 343 -85  (läst 57097 gånger)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 343 stuk
« Svar #80 skrivet: maj 11, 2019, 20:16:30 »
Nån mer än ja som installerat centrallås med kontroll? :)
Va lite trix men när man hade alla grejer som behövdes va de riktigt smidigt. Funkar endast på förardörren än då det inte fanns fler sockerbitar hemma till att koppla ihop staget från centrallås motorn till låspinnen på dörrn :p allt annat är nästan färdigt.
Men smidigt att kunna låsa allt med en knapp bara sen!

Wow! Jag har centrallås utan fjärr.
Vad för grejer har du köpt och var kopplar man in detta?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #81 skrivet: maj 11, 2019, 22:21:30 »
Köpte ett eftermarknadskit från kina lite billigt följde med en huvuddosa till bilen där alla kablar går in, motorer och fjärrkontroller då :) kopplade bara in dosan till batteriet o sen till motorerna å pinnarna på motorerna med sockerbitar till de befintliga låspinnarna på bilen, det var faktiskt inte så svårt som ja trodde :) fanns hål i dörrn som var perfekta för motorn så hade ja bara haft sockerbitar hemma hade det gått smidigt men så är det ibland :p
Kan fixa lite bilder när ja tar nästa dörr :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 343 stuk
« Svar #82 skrivet: maj 11, 2019, 23:24:10 »
Kan fixa lite bilder när ja tar nästa dörr :)

Ja gärna :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #83 skrivet: maj 12, 2019, 18:01:50 »
Sådär nu har ja fixat andra dörren :)
Så slänger upp lite bilder hur ja gjorde de här nedanför.
Så först är motorn och vart ja placerar den. Fanns på min bil färdiga hål som passade för att fästa motorn i.
Sen plockade jag bort låspinnen för att böja till änden så sockerbiten gick på. Märkte att man inte kan böja den för mycket då den lätt kan gå av.
« Senast ändrad: maj 12, 2019, 18:10:30 av Tubbe »

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #84 skrivet: maj 12, 2019, 18:09:32 »
Sedan satte jag fast motorn och fäste pinnen från den i andra delen på sockerbiten.
Drog kablarma lite sådär bakom plasten bara för vill inte att den ska häkta tag i rutan när man sänker ner den :p
Sist är två bilder på huvudenheten som ja satte tillfälligt vid pedalerna för testning. Finns många kablar där som ja inte kopplat in än. De är till blinkers som ska blinka när man låser/låser upp, någon är till bakluckan som man kan öppna med hjälp av kontrollen. Får se om ja har lust o komma på nått smidigt sätt att installera det oxå sen ;)
Funderar på om man ska försöka dra dit elhissar oxå.. någon som gjort det innan?
« Senast ändrad: maj 12, 2019, 18:19:23 av Tubbe »

ERMR

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #85 skrivet: maj 13, 2019, 13:31:39 »
Det ser ju riktigt bra ut!

Elhissar fanns som tillbehör när bilarna var nya. Bara fram tror jag. Jag har aldrig sett någon 360 med elhissar bak vad jag kan komma ihåg.

Vad jag vet så är det ingen som byggt om till elhissar från någon annan bilmodell men några har kommit över original delar som de flyttat över.

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #86 skrivet: maj 13, 2019, 16:55:15 »
Det ser ju riktigt bra ut!

Elhissar fanns som tillbehör när bilarna var nya. Bara fram tror jag. Jag har aldrig sett någon 360 med elhissar bak vad jag kan komma ihåg.

Vad jag vet så är det ingen som byggt om till elhissar från någon annan bilmodell men några har kommit över original delar som de flyttat över.
Aa tack !
Ahaa okej intressant. Har ju bara 2 dörrar så kanske går att sätta i om man får tag på orginal till de eller framdörrar? Har även en 940 skrotbil som har elhissar.. går ju att ta dän o testa om de skulle kunna passa. De är ju inget ja måste ha men hade vart kul o testa :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 343 stuk
« Svar #87 skrivet: maj 13, 2019, 23:16:53 »
Smart med sockerbiten och nice att motorn passade i hålen som fanns!

Tack för bilder  :-*
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #88 skrivet: maj 14, 2019, 22:09:30 »
Aa, tänkte böja till pinnarna från motorerna att passa i låset då det finns ett till hål där bredvid den vanliga låspinnen men varför krångla till det ;) blev nöjd med resultatet ändå och fungerar mycket bättre nu skulle jag tro.
Trodde att de skulle bli svårt med att passa in motorerna osv men de färdiga hålen var riktigt perfekta och underlättade mycket :)

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #89 skrivet: maj 26, 2019, 20:36:27 »
Sitter nu o folierar fläktutblåsen i kolfiber så de matchar resten av inredningen. Vill gärna ha lite tips på va ja kan göra med inredningen för att den ska bli mer annorlunda. Funderar på att bygga mittkonsol med mugghållare i osv. Så tips på småsaker eller större grejer man kan ändra på eller bygga dit tas emot. Tack :)

ERMR

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 194
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #90 skrivet: maj 26, 2019, 22:52:03 »
En sak jag saknar när jag kör min är mittarmstöd fram.

Vill du ge dig in på att sy så skulle tygmattor kunna vara något, riktigt trevligt på sommaren.

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #91 skrivet: maj 27, 2019, 19:44:25 »
En sak jag saknar när jag kör min är mittarmstöd fram.

Vill du ge dig in på att sy så skulle tygmattor kunna vara något, riktigt trevligt på sommaren.
Ja det skulle kanske gå att fixa. Tack :)

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #92 skrivet: maj 28, 2019, 21:38:13 »
Helgen räddad nu iallafall :)
Fick tag på ett monoblock slutsteg på 1000wrms billigt i stan. imorrn ska jag iväg till Kalmar och hämta 2 förhoppningsvis rätt kraftiga 12tummare. långhelgen fylls av arbete i trä ;) ville hitta basar utan färdig låda då jag ska försöka bygga formanpassat i skuffen.
Har inte sett så många "riktiga" ljudbyggen i 300 innan, bara återfallets bygge vilket är grymt! men annars är det inte så vanligt med ljudbilar av 300 va?
När jag ändå håller på o om jag får tid över tänkte jag bygga en mittkonsol med armstöd och kanske mugghållare med kylning under ;)
Ska försöka uppdatera lite mer nu när jag faktiskt håller på med bilen så yes hörs imorrn då ni får lite bilder på ljudet som ska i och kanske lite skisser :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 343 stuk
« Svar #93 skrivet: maj 29, 2019, 00:14:49 »
Kul det ser vi fram emot!

Precis som du säger så finns det få 300 ljudbilar. På forumet Återfallet och typ en till som jag minns det.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #94 skrivet: maj 30, 2019, 22:45:40 »
Tänkte uppdatera men insåg att jag glömt ta bilder när det var ljust så får förklara nu o lägga upp bilder imorrn :)
Köpte 12tummarna och de såg ut att vara riktigt bra o de var aldrig använda så kommer nog bli bra. Sen hade ja ju inte tittat så mycket på vad för typ av låda ja skulle göra, sluten eller portad osv så blev ett par timmars googlande innan jag började skissa på en portad låda då folk skrev att det skulle vara bättre om man ville ha tung bas. Sen märkte jag att lådan skulle blivit riktigt stor o klumpig (120liter totalt) ångrade mej o gick in o googlade lite till. Hittade lite formler o när jag kollade med de basarna jag fått tag på skulle dom trivas bäst i sluten låda. Räknade då ut att det behövdes 60liter totalt. Byggde en låda med två kammare, 30l i varje, riktigt mycket smidigare än vad den andra lådan hade blivit.
Har bara byggt allt utom sidan som basarna ska sitta i. Den kommer anpassas efter skuffen (ni får se bild när det är färdigt)
Detta är mitt första egna bygge så kanske inte blir de bästa.. men det är ju kul att lära sig nya saker :)

Edit: var o tog en bild på hur lådan ser ut just nu.
« Senast ändrad: maj 31, 2019, 10:13:37 av Tubbe »

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #95 skrivet: maj 31, 2019, 21:23:36 »
Så nu har jag fått i allt ska bara fixa liite inställningar på steget innan jag skruvar faat lådan riktigt.
Så jag drog in t biltema o köpte 21mm2 kabelkit innan jag flyttade på de andra steget. Drog alla kablar så det var färdigt. Fortsatte med lådan sen o kapade rill en skiva som passade hyffsat i skuffen o kapade upp hål så basarna gick i. Klädde den sidan i likadant tyg som den andra lådan, o blev faktiskt riktigt nöjd. Lådan väger dock riiktigt mycket nu så fick ta hjälp av broshan för att lyfta i den då jag satt fast basarna o stegen på lådan innan för det blev smidigare så tänkte ja :)
Resultatet är att det skakar i hela bilen när man höjer lite nu :D det låter som att bilen ska rasa ihop närsom typ hehe.. men inne är det klart o fint ljud :)

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #96 skrivet: maj 31, 2019, 21:25:32 »
Här är några fler bilder ;)

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #97 skrivet: juni 01, 2019, 17:26:06 »
Nuså sitter allt ljud fast så det kommer krävas ett rätt ordentligt stopp i många km/h för att rubba det förhoppningsvis ;)
Ställde in steget lite bättre oxå så är så bra jag har kunnat få det just nu. Kommer behöva ställa in steget igen om nån månad när allt är inspelat riktigt :)
Fick i en rätt okej spånskiva som golv nu som jag klämde in mellan "bakväggen" o lådan. Tänkte lägga något trägolv på där senare antingen vit träpanel eller vanlig brun träpanel. Får se vilket som blir snyggast :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 343 stuk
« Svar #98 skrivet: juni 22, 2019, 00:30:56 »
Bra jobbat!

Jo när ljudet är klart får man gå över bilen och limma regplåt och diverse lister och sånt som annars skramlar som galna utanpå bilen  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #99 skrivet: juni 25, 2019, 13:15:07 »
Bra jobbat!

Jo när ljudet är klart får man gå över bilen och limma regplåt och diverse lister och sånt som annars skramlar som galna utanpå bilen  ;D
Tack!
Haha jo t.ex. jalusiet är inte alls bra att ha på en bil med mycke bas i ;) lagt gummilister på baksidan av det men låter fortfarande förjäkligt :P
Nu har jag även spelat in ljudet bra så plåten börjar flexa lite smått hehe.

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #100 skrivet: juni 27, 2019, 10:31:17 »
Händer inte jättemtcket på bilen i dagsläget då man har lite andra projekt :P
Iallafallså ha ja fått fel på bromsarna varningslampan blinkar ibland när ja gasar iväg o ibland är pedalen stum å ibland sjunker den hela vägen ner utan motstånd å bromsar inte.. märkte att vacuumslangen hade gått sönder o täppts igen. Motorn började gå riktigt dåligt så märkte det på så sätt. Går att köra med bilen men lite svårt när bromsarna lever ett eget liv..
Ska kika lite mer på problemet i helgen.

Annat ja har gjort är lite småpill o har nu beställt ny stereo, en 7" androidstereo som ska in när den väl kommer hem :) vet inte om det är lätt att få in en dubbeldin orginal men de märker man ju ;)

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: 343 stuk
« Svar #101 skrivet: juli 14, 2019, 22:27:03 »
Nu har det inte hänt jättemycket men kul att uppdatera tänkte ja, jag har satt dit nya stänkisar runtom, skärbräden från biltema funkar alltid lika bra ;)
Fyllde även i texten på däcken en gång, blev mycket bättre men tror att ja få fylla i dom en gång till för att få de ännu bättre.

För en vecka sen ungefär fick jag hem androidstereon och direkt satte jag in den och installerade den. Den satt perfekt där men lite glipor på sidorna så än sitter den inte helt bra så bild på det kommer när den sitter som den ska. :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 343 bruksräser
« Svar #102 skrivet: juli 21, 2019, 23:27:44 »
Avis på dina fälgar! Blir inte sämre med vit däcktext  8)

Angående bromsarna så låter det ju inte kul. Hade liknande känsla i pedalen när en av bromscylindarna bak läckte på något vis. Blev bra med nya bromscylindrar i allafall.
Att just lampan tänds kan bara bero på för låg bromsvätskenivå.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: Volvo 343 bruksräser
« Svar #103 skrivet: juli 22, 2019, 16:45:15 »
Avis på dina fälgar! Blir inte sämre med vit däcktext  8)

Angående bromsarna så låter det ju inte kul. Hade liknande känsla i pedalen när en av bromscylindarna bak läckte på något vis. Blev bra med nya bromscylindrar i allafall.
Att just lampan tänds kan bara bero på för låg bromsvätskenivå.

Haha visst är det så ;)

Har kollat men bromsvätskenivån är bra när jag står still så de måste ju dra iväg nånannanstans när ja gasar då..men bromscylindrarna bak sitter i trummorna va? Kan inget om sånt hahah.. iaf så var dom nyrenoverade när ja köpte bilen så känns lite sådär om de redan pajjat.. kanske var dåligt renoverat isf? Får ta å kika över hela systemet nångång snart..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 343 bruksräser
« Svar #104 skrivet: juli 22, 2019, 16:59:25 »
Avis på dina fälgar! Blir inte sämre med vit däcktext  8)

Angående bromsarna så låter det ju inte kul. Hade liknande känsla i pedalen när en av bromscylindarna bak läckte på något vis. Blev bra med nya bromscylindrar i allafall.
Att just lampan tänds kan bara bero på för låg bromsvätskenivå.

Haha visst är det så ;)

Har kollat men bromsvätskenivån är bra när jag står still så de måste ju dra iväg nånannanstans när ja gasar då..men bromscylindrarna bak sitter i trummorna va? Kan inget om sånt hahah.. iaf så var dom nyrenoverade när ja köpte bilen så känns lite sådär om de redan pajjat.. kanske var dåligt renoverat isf? Får ta å kika över hela systemet nångång snart..

Om nivån är bra är det nog glappkontakt eller nåt strul med givaren i behållaren.

Trummor bak ja.

Här ser du (den rostbruna) bromscylindern i överdelen på bild som egentligen är två cylindrar/kolvar som pressar ut åt höger och vänster och trycker på bromsbackarna så att de pressas ut mot trumman och bromsar den. Handbromswiren gör samma sak fast med en hävarm och wiren är i nederdelen på bild. Lite svårt att förklara men enkel funktion när man väl pillar med det.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: Volvo 343 bruksräser
« Svar #105 skrivet: juli 22, 2019, 17:15:08 »
aaha okej. Tror ja förstår, ser ju inte jätteavancerat ut så får ta de till semestern nu. :) Måste ändå måla om bromsoken o trummorna så dom inte ser ut som skräp :P

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: Volvo 343 bruksräser
« Svar #106 skrivet: augusti 09, 2019, 14:19:53 »
Kommer skippa bromsfixandet nu, tar de i vinter om jag har tid funkar lite bättre nu när ja fyllt på lite extra bromsvätska. Måste även kolla över urtrampningslagren för de låter förjäkligt ibland :P
Men fixar de i vinter då ja inte ska köra denna så mycket om ja lyckas hitta nån billig 360 till vinterbil.

Har iallafall inte hänt så mycket nu då ja tog semester på öland en sväng, blev dock riktigt sugen på att fixa färdigt med ramen till stereon då det var lite tråkigt att ha den hängandes i lite tejp ner till öland :/ så det är va jag håller på att fixa nu.

Sätter en skiva runt om stereon över det gamla mittfacket. Klär det i kolfiber eller va jag nu hittar sen och kan nu sätta in lite usbuttag, voltmätare osv där utan att kapa hål i orginalinredningen :)

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: Volvo 343 bruksräser
« Svar #107 skrivet: augusti 09, 2019, 19:51:30 »
Nu har jag gjort färdigt allt :)
Kolfibrade skivan o Gjorde hål o limmade in min usb/voltmätare, medans de torkade så la jag in en matta i skuffen såatt det ser lite roligare ut där glömde ta bild när ja spänt upp den lite mer men aa :P. Satte in skivan när limmet torkat med lite dubbelhäftande runtom så den sitter fast. Blev rätt nöjd med resultatet, kunde blivit lite bättre men var så varmt idag o orkade inte vara så nogrann. :/

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 343 bruksräser
« Svar #108 skrivet: augusti 16, 2019, 23:52:15 »
Kul mix med trä och kolfiber  8)

Bra jobbat!

Hoppas du hittar en rolig vinterbil nu!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: Volvo 343 bruksräser
« Svar #109 skrivet: augusti 23, 2019, 12:20:02 »
Bilen fick sig en tvätt o en liten klibba :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 343 bruksräser
« Svar #110 skrivet: september 01, 2019, 00:08:37 »
Snyggt!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: Volvo 343 bruksräser
« Svar #111 skrivet: mars 05, 2020, 18:50:05 »
Längesen man uppdaterade här nu!
Har iallafall inte hänt särskilt mycket sedan sist då man skaffade en ford till vintern som var lite att göra på. 340in ställdes undan och jag har bara varit och tittat till den ibland. Nu har jag tröttnat på att köra forden och vädret har blivit bättre så idag var jag och startade igång den, efter en liten laddning av batteriet hoppade den igång och allt verkar vara som det ska, tänkte börja fixa iordning lite saker innan jag börjar köra den igen såsom bromsar, täta vid bakrutan laga den lilla rosten som fortfarande inte blivit fixad o lite annat smått o gott. Det är bara att hoppas på att vädret inte blir sämre igen :)

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: Volvo 343 -85
« Svar #112 skrivet: mars 08, 2020, 15:31:11 »
Såå för någon månad sedan köpte ja en vinylskärmaskin så att ja kan fixa egna dekaler osv.
Har velat ha inredningen vit o kolfiber med grönt ljus i bilen men då ja inte viljat ta bort å lacka delar vita så har det inte blivit av :p kom nu på idéen att ja kan skära ut vit vinyl och klistra dit där ja vill ha det vitt. Så det är vad jag har börjat pilla med nu. Har gått ut med papper, penna och ett skjutmått, gjort skissar på hur det ska se ut och gått in och skurit ut bitarna. Det tar tid men är lite kul faktiskt ;D
Har gjort bitarna runt ljusreglaget och fläktreglaget här är lite bilder. Ursäktar för kamerakvaliteten repade sönder hela linsen på kameran så :/
« Senast ändrad: mars 08, 2020, 18:24:10 av Tubbe »

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: Volvo 343 -85
« Svar #113 skrivet: mars 08, 2020, 22:58:04 »
Snyggt. Jag viste inte att vinylskärmaskiner fanns, så googlade och fick habegär, hur kan jag ha klarat mej utan 🤔

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: Volvo 343 -85
« Svar #114 skrivet: mars 09, 2020, 18:06:37 »
Tack! Jag ville ha lite klistermärken till min andra bil men sånna är ju rätt dyra, runt hundringen för varje liten dekal minst. Kollade runt lite och hittade att man kunde göra själv så var en självklarhet att köpa sån maskin då ;) riktigt smidigt att ha :)

streetvolvo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
SV: Volvo 343 -85
« Svar #115 skrivet: mars 23, 2020, 19:31:27 »
Coolt med vinylskärmaskiner. Ser bra ut!

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: Volvo 343 -85
« Svar #116 skrivet: juli 21, 2020, 22:34:06 »
Tjena, längesen nu. Vad som hänt sen förra uppdateringen? Asså inte jättemycket.
Tröttnade på den vita inredningen så har haft ett litet projekt att hålla på med, när det inte funnits annat att göra, eftersom ja har kvar mallarna till allt så skär jag nu ut lite andra varianter som ses i bilderna nedan, unikt och tröttnar man är det bara att rycka bort även gjort lite mer som att sätta fast och lacka runt stereon riktigt men detta va senaste bilden ja hade👌🏻
Kopplade in så blinkers funkar ihop med centrallåset och tänkte koppla in ett arduinokort i bilen för att programera fler finesser 😉
Har blivit några storstädningar inne. Några vändor till öland och senaste gången blev bilen riktigt knasig vid gaspådrag osv och verkar ta tjuvluft genom egr:en, verkade som att den fastnade lite ibland, så blir att plugga den.
Har beställt endel roliga grejer som ja kommer uppdatera om när de kommer hem, håller även på att göra om fronten på bilen just nu, men eftersom det är lite speciellt så får ni se det när jag kommit lite längre så ja vet om jag vill behålla det😋

streetvolvo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
SV: Volvo 343 -85
« Svar #117 skrivet: juli 29, 2020, 15:06:51 »
Hm, låter som utveckling. Det är en process i sig själv. Om 5 år kommer du titta tillbaka och fundera -hur tänkte jag där? Det händer för mig nästan dagligen... ;D 

Blir kul att få se vad du har beställt!

Tubbe

  • Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
SV: Volvo 343 -85
« Svar #118 skrivet: augusti 25, 2020, 23:59:48 »
Ja men precis, roligt att fixa med massa smågrejer hela tiden. Fick bilen att gå riktigt nu igen och nu banar det utför😅 satt dit underglow så är 00talet och fast and furious all over again. Gillar det dock riktigt mycket och för er som undrar så går det bara att starta utifrån bilen så typ på träffar osv, kommer inte köra bilen med det på direkt.
Underglow kittet och lite annat smått och gott var det sista jag väntade på från kina så har det mesta nu tillslut! Så nu kan jag byta ut kabeln och säkringshållare mellan batteri och stora slutsteget så de ska gå att maxa det, lite andra stylinglampor kommer sättas dit lite här och där. Jobbar fortfarande på fronten men borde vara färdig inom någon månad innan bilen går på besiktning och sedan blir undanställd för iår. Har endel att fixa innan besiktningen dock, sätta tbax ljuddämparn, org fälgar, koppla om bakljusen m.m. Någon som vet om bilen går igenom med sänkklossar bak? fjädrar ju fortfarande lixom😜

streetvolvo

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
SV: Volvo 343 -85
« Svar #119 skrivet: augusti 28, 2020, 11:21:02 »
Super coolt! Där har du en grym 300 som folk kommer att vända sig om efter. Kul!!  ;)