Söndagsupdate, har inte hänt så mycket den senaste veckan. Har putsat och målat navens baksidor. Råkade även komma över en ny kylare till bra pris på ebay, så den beställde jag hem. Jag börjar småningom ha de flesta delar jag behöver till bilen, men dyker upp mera saker hela tiden. Det skall bli intressant att räkna ihop alla kostnader sedan då bilen börjar vara klar.
Jag har även rivit ner främre stötdämparna. Dessa "renoverade" jag år 2011. Då köpte nya fjädrar och tagit bort all rost, men rostskyddat men någon dålig rostkyddsfärg. Blir tvungen att befria dem från rost pånytt och måla om dem, antagligen med hammarlack denna gång. Topplagringen hade sitt sina bästa dagar, lagret föll genast i bitar, och fettet var mer likt sand. Förstår inte varför jag inte böt dem förra gången. Har dock nya lager på hyllan redan.
Ena sidans dammskydd till topplagret var inte heller riktigt bra mera, så slitet så det inte kan fylla sin funktion mera. Men har tyvärr inte hittat någon som skulle sälja dessa mera. Funderade om man kanske kunde limma på en läpp gjord av en innerring till cykel eller liknande.