Författare Ämne: Fixa läckande avgassystem.  (läst 6703 gånger)

Falken_1

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
Fixa läckande avgassystem.
« skrivet: februari 26, 2019, 20:13:08 »
Tja,
Vår lilla 360 85:a har nu blivit rejält bonntrimmad. Sitter en b200k motor i den.
Till min fundering här då. Är det någon som pillat ihop ett eget system med Biltema rör och dämpare osv som har tipps på vad ni köpt? Gissar att hålet för mig är vid den första dämparen under bilen, jag har inte hunnit vara nere och kollat själv men en halvsatts från grenrör till och med efter första dämparen borde göra susen.
Vilken dimension är det original?
Går det att trolla fram på biltema?

Tacksam för all hjälp!!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 16987
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Fixa läckande avgassystem.
« Svar #1 skrivet: februari 28, 2019, 22:54:12 »
Jag föreslår att du kollar vart och var du behöver byta grejer innan du tänker vidare.
Har inte sett någon komplett sån här lista på forumet men jag vet att jag har börjat skissa lite på en guide (för 2,5").
Problemet är bara att jag inte kan komma ihåg vart skissen nu finns pga en flytt.   ???

Dimensionen borde vara 2".

Du behöver således bara en bit rakt rör och en dämpare i valfri storlek. Sen efter första dämparen sitter det två 90-gradersböjar och sen böjer det svagt uppåt förbi bakhjulet. Sen är det lite trixigare sista biten.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Falken_1

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mars 01, 2019, 22:53:38 »
Tack för svar.
Var i kontakt med ett företag här där ja bor som gör system och dom hade ritningar för att plocka ihop ett system till en billig peng. Så ja ska förbi på måndag för att få ett slut på bonntrimmet ja nu kör runt med.  ;D

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 16987
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #3 skrivet: mars 03, 2019, 17:47:52 »
Tack för svar.
Var i kontakt med ett företag här där ja bor som gör system och dom hade ritningar för att plocka ihop ett system till en billig peng. Så ja ska förbi på måndag för att få ett slut på bonntrimmet ja nu kör runt med.  ;D

Smidigt  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.