Författare Ämne: B19 som går ruggigt dåligt ibland.  (läst 345 gånger)

Sportfiskarn

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
B19 som går ruggigt dåligt ibland.
« skrivet: januari 29, 2021, 10:28:13 »
Tjenare! Har en 360 glt från 84 som inte mår så bra. Helt plötsligt när jag åker så börjar bilen kvävas eller drunkna. Hela bilen hoppar fram. När jag gasar dör motorn nästan helt. Jag lär frikoppla och försöka varva upp motorn för att ta mig framåt. Sen helt plötsligt försvinner det. 2 gånger har det försvunnit i samband med en rejäl avgasmäll. Jag har bytt tändstift, fördelarlock, gjort rent lmm. Bytt soppafilter. Bytt tändspole. Inget gör det bättre. Är det någon som har några förslag på vad det kan vara?

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2699
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: B19 som går ruggigt dåligt ibland.
« Svar #1 skrivet: januari 29, 2021, 15:01:31 »
Har du bytt rotor och även bränslefiltret bak vid tanken?

Nästa gång det händer stanna direkt och dra ut ett stift.

Om stiftet är blött
är det nog ett tändningsproblem. (Kolla alla sladdar till renixen är ok samt att sensorn inte glappar vid svänghjulet.)
Om stiftet är torrt och ser vitt ut är det nog ett bränsleproblem. (Byt bränslepump och gör rent systemet.)

Sen kan du på tomgång spraya startgas kring insuget. Börjar motorn varva upp betyder det att du har tjuvluft och behöver byta packning el slang.

-84 GLT är nice 8)
Volvo 360 GLT -86
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Sportfiskarn

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: februari 01, 2021, 11:19:41 »
Rotorn har jag inte bytt. Skulle det kunna vara den alltså? Bränslefilter bak har jag inte kikat.  Har bytt insugspsckning. Och har kikat med startgas utan resultat. Ska kika stiften nästa gång det händer. Tack för svar 8)

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2699
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #3 skrivet: februari 01, 2021, 12:33:17 »
Rotorn har jag inte bytt. Skulle det kunna vara den alltså? Bränslefilter bak har jag inte kikat.  Har bytt insugspsckning. Och har kikat med startgas utan resultat. Ska kika stiften nästa gång det händer. Tack för svar 8)

Lika bra att byta rotorn så den kan uteslutas.
Volvo 360 GLT -86
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor