Hej alla 300 fans
Jag tänkte skriva en tråd gällande renovering och uppgradering av min 360.
Det som har hänt till dags dato:
20220123: Inköp och jungfrufärd från Gävle till Stockholm.
Bilen var i något sämre skick än vad annonsen antydde (Så är det väl alltid), Avgasröret var nästan av vid bakre ljuddämparen, Främre stötdämparna tvärslut, bussningar, lister och andra gummi och plast detaljer har torka sönder totalt och kommer att behöva bytas ut, luckan till handskfacket hängde i ett gångjärn osv osv.
Rost är dock inte mycket att klaga över, framskärmarna avrostade där glt läppen suttit, trösklarna har separerat vid bakre domkraft infästningarna och kanten innanför bagageluckans tätningslist har helt försvunnit, i övrigt verkar den ha klarat sig bra, tyvärr hade bilen stått olyckligt till och fått ett snöras på sig med resultat intryckt tak och bagagelucka, så dessa är tvär buckliga

Och till råga på allt så är GLT vingen är vattenskadad och har blivit rejält frostsprängd.
Med andra ord framskärmar och bagagelucka i bra skick efterlyses, gärna röda

Det mest positiva var att bilen bara rullat 12500 mil, stått avställd i garage från ca 2014-2021 , att jag fick med helt nya sommardäck på 440 fälgar samt att den är utrustad med AC.
20220210: Avgasrör
Jag hade fixat en högst tillfällig lagning av bakre ljuddämparen, men nu hotade den med att trilla av i varje kurva. så nu var det helt klart hög tid. Original återvändsgränd till ormbo-ljuddämpare ersattes med en 2" fullflödes-burk och slutröret blev snidat av en 3" rostfri böj som jag hade liggandes. Låter lagom epa

Ett mer seriöst avgasrör med extraktor står på att göra listan.
20220323: Bumper car
Efter att sladdat runt med bilen orörd sedan jag köpte den så var det dags att hänga på sommarhjulen, i samma veva bestämde jag mig för att ta bort de enorma listerna längs med dörrarna då jag tycker att de är överdrivet tjocka, ser ju ut som man hör hemma bland radiobilarna på grönan

kanske ersätter jag dem med en tunnare stripe men jag är ganska nöjd utan. Bakdörren på förarsidan var rostangripen bakom listen så jag slipade,spacklade och sprayburks renoverade samtliga dörrar upp till vecket. Ser långt ut på bra håll så att säga

20220402: Stereo
Installerat dubbel din stereo och nya högtalare i c stolparna. Dubbel dinnen fick nästan plats men det krävdes en mindre rensning av infästningsplåt i mittkonsolen samt att stereons stöldkassett och ram inte gick att använda, så dessa ersates med lite hemmapul. Eftersom det redan satt ett par nya Pioneer 4,5" i framdörrarna och de lät bra så köpte jag ett par 6" av samma serie till c-stolparna, besviken, dessa låter hellre än väl. Det är faktiskt bättre ljud i 4,5"arna men för sent att ångra sig nu.
20220410: Sommardäck... igen

Tyckte 440 fälgarna var för tråkiga så när tillfälle gavs införskaffades 4 st 15" TSW Volcano fälgar med 195 50 15 gummin, passar fint men vill sänka bilen några cm runt om för nu är det lite mycket luft i hjulhusen.
20220414: AC
Solen tittade fram, så jag passade på att funktionstesta Ac:n... Helt tom. Men med ett fyllnadskitt från Envirosafe så var det snabbt åtgärdat och efter att fixat ett mindre elfel så kyler den bra och verkar hålla tätt också, har testat med såpavatten på alla komponenter i motorutrymmet, så om det läcker så är det inne i bilen... vilket brukar vara det minst troliga stället då det är mest skyddat. Antagligen hade gasen sluppit ut på grund av torra oringar under de år den stått obrukad.
20220416: Mera ljud
Sågade till en golvskiva till bagagen, fans ingen hård skiva tidigare vilket gjorde att hundarna försvann ned i reservhjulet

i samma veva monterade jag en 8" GAZ bas i tidigare nämnda reservhjul samt ett kicker slutsteg, vinner inga tävlingar men låter bättre en inget i alla fall.
Det var allt för den här gången.