Mors.
Har fått trassel iform av att bilen dör under körning, började häromdagen och kändes lite som
en "första varning" om soppatorsk.
Tankade, fortsatte färden nån mil och trodde därmed att problemet var ur världen....
Nån dag senare och efter att ha färdats på motorväg i nån mil eller så var det dags igen,
köra åt sidan, fimpa motorn, vänta nån minut och sen fortsätta några km i stöten på vägar med
längsammare tempo.
Tappade till slut räkningen på hur många ggr detta var nödvändigt men efter en evighet och 9 mil
stod den äntligen i garaget.
Avluftning vid tanklocket är helt okay, syns lite bränsle i plastfiltret mellan pump och
förgasare när den står på tomgång men sen vete tusan vad som händer under färd.
Motorn är B200 k 1986 med den vanliga returledningen från pumpen.
Misstänker att man kan använda pump från någon av storasyskonen med förgasare?
Elektrisk pump som suger kanske kan va nåt men vad ska den då ha för högsta tryck ut för att INTE flöda ihjäl förgasaren?
Mvh
Edit - Då det ser ut att vara vansinnigt lite soppa i filtret vid tomgång misstänker jag starkt att felet ligger ligger på bränslesidan, med det sagt dock inte helt hundra men det förekommer ingen överdriven bensinstank och drar man ut choken så verkar den få bränsle nån sekund.
Tack för ditt förslag Mefistofeles