Författare Ämne: Projekt ET  (läst 10950 gånger)

Kilowatt

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
    • Kamikaze Tuning
Projekt ET
« skrivet: november 29, 2005, 00:14:47 »
Halloj, jag är ny här pga av att en bjöd in mig här då jag hade lite frågor till mitt projekt på zatzy.

Så vad är mitt projekt? jo... Det går ut på att klämma ur mycket mer hästar än orginal ur en volvo B19A.

Detta kommer jag att göra med hjälp av insprutskonvertering, turbokonvertering, och eventuellt etanolkonvertering.

Privat så kör jag inte 300 serie... inte volvo över huvud taget, men
jag höll på mycket förut med en viss mossgrön volvo 343 med B19A motor, som nu tyvärr ligger på skroten pga av att nån smashade rutorna på den å sparkade på den osv. Den är saknad vill ja lova, jag hade mycket kul med den bilen.

Men till projektet - Det ligger upplagt på www.kamikazetuning.tk , där man sedan klickar på pågående projekt > projekt ET. Det har redan kommit en bra bit, kolla gärna in å ge kritik, tips osv!!


Direktlänk till projekt ET!!
http://hem.passagen.se/rjs_tuning/projektet.htm
om ni nu inte orkar gå via www.kamikazetuning.tk, vilket ja tycker ni borde, kan va kul.

M.v.h Robin
Besök gärna http://www.kamikazetuning.tk > projekt ET

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:Projekt ET
« Svar #1 skrivet: november 29, 2005, 19:17:07 »
Hänger inte riktigt med, ska motorn inte in i nån bil utan endast köras en repa eller två i bromsbänk?
Varför byta bort Mitsu-agget om målet inte är mer än 185 hästar? 13C räcker ju till aningen över 200 hästar...
Fint annars, alltid roligt med nylackade motorblock  :)
Förare TEAM EGON RACING

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:Projekt ET
« Svar #2 skrivet: november 29, 2005, 22:05:22 »
Varför B19?
Hur mycket hk är målet?
Hur stor budget hade du tänkt dig?

Resept på motorn skulle va trevligt.

Kilowatt

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
    • Kamikaze Tuning
Re:Projekt ET
« Svar #3 skrivet: november 30, 2005, 00:32:14 »
Hänger inte riktigt med, ska motorn inte in i nån bil utan endast köras en repa eller två i bromsbänk?
Varför byta bort Mitsu-agget om målet inte är mer än 185 hästar? 13C räcker ju till aningen över 200 hästar...
Fint annars, alltid roligt med nylackade motorblock  :)

Alltså, jag skall köra igång motorn på stativet och få den att gå rent, sen skall jag slänga i den i en billig bil
Besök gärna http://www.kamikazetuning.tk > projekt ET

Kilowatt

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
    • Kamikaze Tuning
Re:Projekt ET
« Svar #4 skrivet: november 30, 2005, 00:41:56 »
Varför B19?
Hur mycket hk är målet?
Hur stor budget hade du tänkt dig?

Resept på motorn skulle va trevligt.


Jadu... B19 för att ja ville ha en lite mindre motor för att klara lite mer varvtal än en större, sen så va den gratis, å då kommer vi in på budgeten, jag har tillgång till måånga donatormotorer, emn utöver det så har jag inte så mycket pengar att lägga... en tusing eller två kanske... men nu har ja ju som sagt de flesta delarna bland donatormotorerna...
Besök gärna http://www.kamikazetuning.tk > projekt ET