Författare Ämne: Extraktorgrenrör [STOPPAT FÖR VIDARE BESTÄLLNINGAR]  (läst 441247 gånger)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Extraktorgrenrör [STOPPAT FÖR VIDARE BESTÄLLNINGAR]
« skrivet: februari 07, 2006, 20:43:01 »
Jag vet att många med mig är sugna på Extraktorgrenrör!

Jag har kontaktat Timos Motor i Haninge, Stockholm.
De har tillverkat bla. just extraktorrör till rally/rallycrossbilar i många år, även just till Volvo 360 i rallycross!
De har en jigg som de använt för att göra rör åt oss, dock så behövde jiggen finjusteras lite för att bla. passa bilar med styrservo.
Rören är väl uträknade och till tävlingsbilar testas de både på tävling i bil samt i deras egen bromsbänk.

Fille har hoppat på listan!

Just nu (2007-08-23) är statusen på listan som följer:

FREJ Betalt
Stormen Betalt
Mabba Betalt
Snowball Betalt
GustavT Betalt
V-Man Betalt
Girder Betalt
NikDev Betalt
Sami Juntunen Betalt (Sami är från Finland, ej forumsmedlem)
TveitRacing Betalt
mr_sweed Betalt
Munken Betalt
Fille - Ej betalt

Alltså 12 stycken!

Timos Motor gjorde en första prototyp som vi försökt provmontera, passade precis inte på en bil med servo.
Det sista som hänt nu är att Gobajens bil rullats över till Timos för att de skulle få en bil att slutföra protototypen på. Detta ombesörjdes av Gobajen och Mefistofeles som bor nära Timos Motor. Tack till er!

Nu är det äntligen dags! Efter ett år och tre månaders arbete/väntan kan vi nu få köpa våra rör!

Priset/priserna är som följer:
01 st köpare = 2900:- per rör!
10 st köpare = 2200:- per rör!
15 st köpare = 2000:- per rör!

Personligen är jag jättenöjd med dessa priser!


Mefistofeles och jag har gemensamt bestämt att den 29 juni är deadline. Då skall jag ha fått in pengar från 10st köpare. (Eller gärna 15st!) Så nu har ni ett par löningar på er att spara/fixa ihop pengarna om ni inte redan gjort det!

Dags att ordna pengar! Jag hör av mig till alla på listan, är det nån mer som är intresserad så måste han/henne kontakta mig nu, Skicka mig ett PM genast!


//Frej
« Senast ändrad: februari 22, 2008, 06:56:32 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

user

  • Medlem
  • Antal inlägg: 217
    • Visa profil
Re:Extractorgrenrör
« Svar #1 skrivet: februari 07, 2006, 21:54:00 »
Jag vill också ha ett, iallafall om det ligger i den prisklassen!

Har ingen aning om vem som bygger..

user

  • Medlem
  • Antal inlägg: 217
    • Visa profil
Re:Extractorgrenrör
« Svar #2 skrivet: februari 08, 2006, 08:54:43 »
Testa att kontakta den här killen?

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=247645

perra__

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Re:Extractorgrenrör
« Svar #3 skrivet: februari 08, 2006, 16:35:00 »
extraktor skulle va riktigt fint att ha! :D


The revenge of the 360.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extractorgrenrör
« Svar #4 skrivet: februari 08, 2006, 18:17:00 »
Testa att kontakta den här killen?

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=247645

Har PM:at honom så får vi se vad han kan erbjuda.

Personligen känns det som lyx med rostfritt syrafast men det är ju nice om man vill ha hållbarhet/livslängd.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

user

  • Medlem
  • Antal inlägg: 217
    • Visa profil
Re:Extractorgrenrör
« Svar #5 skrivet: februari 08, 2006, 19:02:51 »
Testa att kontakta den här killen?

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=247645

Har PM:at honom så får vi se vad han kan erbjuda.

Personligen känns det som lyx med rostfritt syrafast men det är ju nice om man vill ha hållbarhet/livslängd.

Fint! Hälsa att vi är ett gäng i klubben som är intresserade!

Frågade btw om han ville bygga till min Honda, men det var tydligen för svårt..  :-\

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
Re:Extractorgrenrör
« Svar #6 skrivet: februari 08, 2006, 19:42:46 »
har ett par bokstäver på min remkåpa vet inte vad dom betyder men det är dom som byggt min motor och får man tag på dom så kanske dom kan byga et par extraktorgrenrör för det sitter det ju på min 8)
Bra, bättre, bredast

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extractorgrenrör
« Svar #7 skrivet: februari 08, 2006, 20:36:03 »
har ett par bokstäver på min remkåpa vet inte vad dom betyder men det är dom som byggt min motor och får man tag på dom så kanske dom kan byga et par extraktorgrenrör för det sitter det ju på min 8)

Vad står det på den då? Vet kanske bilens föregående ägare detta? (Nimitz var det va?)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

hasse66

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
Re:Extractorgrenrör
« Svar #8 skrivet: februari 08, 2006, 20:55:03 »
HAHAHA!!! det va ju kul att det finns intresse om det är seriöst intresse så ska jag höra mej runt hos dom som bygger åt mej men prislappen på 1000.- ska ni nog ta med en nypa salt ev en 500.-pålägg så kan ni nog hamna riktigt men jag lovar inget ska återkomma när jag vety mer  har några kontakter på detta med rör...


    mvh hasse/360 turbo
360 turbo forever

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extractorgrenrör
« Svar #9 skrivet: februari 08, 2006, 21:11:29 »
HAHAHA!!! det va ju kul att det finns intresse om det är seriöst intresse så ska jag höra mej runt hos dom som bygger åt mej men prislappen på 1000.- ska ni nog ta med en nypa salt ev en 500.-pålägg så kan ni nog hamna riktigt men jag lovar inget ska återkomma när jag vety mer  har några kontakter på detta med rör...


    mvh hasse/360 turbo

Jag kan tänka mig att betala 2000:- bara det blir riktigt gjort samt ger effekten det ska! Tack Hasse för att du frågar runt! Du verkar vara en kontakt med kontakter  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extractorgrenrör
« Svar #10 skrivet: februari 08, 2006, 21:35:15 »
KG-trimmning säljer enligt uppgift rör från Timo(sthlm) Jag har hört nånstans i cyberrymden att Timo gör/har gjort rör till 360 oxå, dock säljer KG bara till 240/740 enligt hemsidan samt katalog nr. 16:

TYP1-240 2195:- B19/B21/B23/B200/B230 motor. Första steget vid trimning av dessa motorer. Ger mycket bra råstyrka (vridmoment) och bra acceleration. Bör kombineras med 2.5" avgassystem.

eller
TYP1-740  2295:- Samma typ som till 240-ser men med 740-bockning, se ovan.

Enligt ryktet ska det bli nån hundralapp billigare att handla direkt från Timo.. har nån kontakt med honom eller vet hur man kontaktar honom? Kanske vore ett alternativ? Kanske kan få klubbrabatt om vi gör lite reklam för honom på hemsidan under shopen?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
Re:Extractorgrenrör
« Svar #11 skrivet: februari 09, 2006, 21:47:59 »
har ett par bokstäver på min remkåpa vet inte vad dom betyder men det är dom som byggt min motor och får man tag på dom så kanske dom kan byga et par extraktorgrenrör för det sitter det ju på min 8)

Vad står det på den då? Vet kanske bilens föregående ägare detta? (Nimitz var det va?)

vet inte men ska kolla detta te helgen
joda det går ju fråga men han syns inte te här så ofta längre :-\
Bra, bättre, bredast

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #12 skrivet: februari 10, 2006, 15:40:09 »
Igår skickade jag bilder på mitt orginalgrenrör till killen på Zatzy, så ska han bedöma vad det kostar att göra extraktorör!

Har även mailat förfrågning till två andra killar jag tidigare pratat med om extraktor. Den ene gör i rostfritt för ca 2000:- och den andra i svartstål men billigt! Han lättar även svänghjul för 3-400kr!

Får se vilka som nappar och vad det kostar, skriver här sen när jag får svar.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extractorgrenrör
« Svar #13 skrivet: mars 04, 2006, 12:59:11 »
Testa att kontakta den här killen?

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=247645

Nu har jag tröttnat att vänta på svar, skickade bilder till killen för att få reda på vad det skulle kosta, om han ville åta sig att göra x-rör till oss. Har dock som sagt inte fått svar än. (har inte fått läskvitto så meddelanden är olästa, zatzys forum)

Såg nu att det är killen som grundade zatzy, han har även egen hemsida med en kompis: www.custompipes.se
Där står det att dom bara gör grenrör till turbobilar för stunden, rotfritt genomgående verkar vara receptet, och då blir det rätt dyrt.

Skippar denna killen för stunden och letar vidare på annat håll, med inriktning på svartstål samt billiga priser.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #14 skrivet: mars 04, 2006, 13:18:07 »
Har ej heller fått svar från Lofa/Loffe, www.pipe-arts.com
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #15 skrivet: mars 04, 2006, 13:19:25 »
Har även mailat förfrågning till två andra killar jag tidigare pratat med om extraktor. Den ene gör i rostfritt för ca 2000:- och den andra i svartstål men billigt! Han lättar även svänghjul för 3-400kr!

Får se vilka som nappar och vad det kostar, skriver här sen när jag får svar.

Ingen av de killarna ovan har svarat, har skickat ut påminnelser men hoppas väl inte på nåt underverk.. synd för jag hade förhoppningar om killen som gör rör i svartstål skulle vara sugen.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #16 skrivet: mars 05, 2006, 19:39:41 »
Mitt största hopp, killen som gjorde rör i svartstål billigt hade ingen möjlighet att tillverka till oss han heller, ser mörkt ut nu. Bara en kille jag inte fått svar från än, och han gör i rostfritt för 2000kr/st
 :-[
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #17 skrivet: mars 05, 2006, 20:00:36 »
http://www.klracing.se/grenrorsboj.htm <-- handle der og bygge du da FREJ ?

Eller passer dette http://www.klracing.se/turbogrenror.htm med litt modding?
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #18 skrivet: mars 05, 2006, 20:06:21 »
http://www.klracing.se/grenrorsboj.htm <-- handle der og bygge du da FREJ ?

Eller passer dette http://www.klracing.se/turbogrenror.htm med litt modding?

Det är inte till turbo jag letar grenrör utan till sugmotor.

Böjarna klracing säljer är 90°, det blir för tvära böjar. Och för dyrt.

Och turbogrenröret vill jag ju inte ha till en sugis  ::)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #19 skrivet: mars 05, 2006, 20:20:41 »
Spør KG, eller Parner da vel. De eller noen andre velkjente motortrimmere i sverige lager grenrør på mål..
« Senast ändrad: mars 07, 2006, 19:31:11 av FREJ »
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


hasse66

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #20 skrivet: mars 07, 2006, 09:14:40 »
  grabbar jag har en ide som vi kanske kan använda oss av  vi köper avgasplattorna av ex kl racing sen försöker vi göra ett eget rör till våra egna bilar vi börjar med en bil och har den som provbil med det som utgångs objekt kan vi tillverka alla rör bitar till ett eget kit som alla kan ha  till sina 340/360 bilar rör går att köpa i lösa delar likaså böjar ska kolla vad ex böjar kostar vi bör hamna runt ca 1000-1600 per kit om vi har tur  sen måste någon vara villig att bygga en jigg det finns många i klubben som har hyffsat god kunskap i svetsning..  tänkte man kunde utgå från originalet så man vet utrymmet och hur mkt vi kan böja olika rör man kan köpa billiga avgas delar som första projekt och bygga en prototyp av det. vad tror ni om det det blir ju billigast för alla då vi håller priserna nere om vi gör på detta viset jag kan prova och se om vi kan köpa en större volym då får vi nog bra pris men det måste vara gott intresse då... vem vill ta på sej att göra en prototyp som vi kan göra till mall för egna avgasextraktorrör..någon som vill prova????friskt vågat lite brunnet jätte mkt vunnet *ler*sammarbete gör klubben stark!!!! ha det gött!
360 turbo forever

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #21 skrivet: mars 07, 2006, 19:31:33 »
Spør KG, eller Parner da vel. De eller noen andre velkjente motortrimmere i sverige lager grenrør på mål..

KG har inte i katalogen i allafall. bara till 240/740+740 16v

Men KG säljer rör från TIMO och jag har hört att TIMO säljer till 360, får kolla upp det.

Vill inte betala för mycket heller, köper hellre hemmabygge för en 1000-lapp eller bygger själv
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #22 skrivet: mars 07, 2006, 19:36:47 »
  grabbar jag har en ide som vi kanske kan använda oss av  vi köper avgasplattorna av ex kl racing sen försöker vi göra ett eget rör till våra egna bilar vi börjar med en bil och har den som provbil med det som utgångs objekt kan vi tillverka alla rör bitar till ett eget kit som alla kan ha  till sina 340/360 bilar rör går att köpa i lösa delar likaså böjar ska kolla vad ex böjar kostar vi bör hamna runt ca 1000-1600 per kit om vi har tur  sen måste någon vara villig att bygga en jigg det finns många i klubben som har hyffsat god kunskap i svetsning..  tänkte man kunde utgå från originalet så man vet utrymmet och hur mkt vi kan böja olika rör man kan köpa billiga avgas delar som första projekt och bygga en prototyp av det. vad tror ni om det det blir ju billigast för alla då vi håller priserna nere om vi gör på detta viset jag kan prova och se om vi kan köpa en större volym då får vi nog bra pris men det måste vara gott intresse då... vem vill ta på sej att göra en prototyp som vi kan göra till mall för egna avgasextraktorrör..någon som vill prova????friskt vågat lite brunnet jätte mkt vunnet *ler*sammarbete gör klubben stark!!!! ha det gött!

Det låter som en bra ideé Hasse!

Själv har jag varken svets, svetskunskap eller tid till att göra några rör.. möjligtvis en prototyp..

Bäst är väl om man kan bocka rören själv, alltså inte köpa färdiga böjar. Men då måste man ha utrustning för det oxå..
Ska ju vara rätt långa fina böjar till en sugmotor..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
extrakotrgrenrör
« Svar #23 skrivet: mars 30, 2006, 09:01:37 »
ingen som vet om det finns nån möjlighet att få plats med ett sånt från en 240? eller är det helt kört?

Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #25 skrivet: mars 30, 2006, 13:25:55 »
http://www.300power.com/forum/index.php?board=20;action=display;threadid=1762

FREJ prøver å dra igang et gruppkjøp:
http://www.300power.com/forum/index.php?board=20;action=display;threadid=1775


jo jag vet men det verkar gå hyffsat tungt på den fronten så jag bara undrar om det finns nån möjlighet attt få plats med ett från en 340 med mindre modefikationer.

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #26 skrivet: mars 30, 2006, 22:33:28 »
Vet att Cupra köpte ett Timo extraktorrör till 200 serien och det gick inte att få dit.

Om du kapar och böjer om rör i ett extraktorrör så kommer funktionen bli sämre. Det är väldigt noga avstämt. Kan ju bli bättre än original men kanske inte ger det som man vill.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #27 skrivet: mars 31, 2006, 10:16:56 »
okey... då slipper man göra det misstaget då. vill ha ett extraktor grenrör.  känns som att orginel grenröret fungerar som en flaskhals, dvs om man nu ska sätta på 3" resten av vägen.

micke_art_racing

  • Medlem
  • Antal inlägg: 122
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #28 skrivet: mars 31, 2006, 18:34:34 »
Jag har kört med 240rör från Timo i en 360. Fick kapa och vända å bända lite samt övertala torpedväggen med en slägga innan det satt som gjutet, men visst gick det ;-)
En bild på spektaklet, tyvärr så sitter expansionskärlet lite ivägen, men man ser ungefär hur det kan se ut iaf...

ART-Racing
_____________________________________
Utför motorarbeten, speciallösningar till din bil.
Säljer även motorsporttillbehör.
Säljer Lumenition insprutning- och tändningssystem.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #29 skrivet: mars 31, 2006, 18:36:43 »
Jag har kört med 240rör från Timo i en 360. Fick kapa och vända å bända lite samt övertala torpedväggen med en slägga innan det satt som gjutet, men visst gick det ;-)
En bild på spektaklet, tyvärr så sitter expansionskärlet lite ivägen, men man ser ungefär hur det kan se ut iaf...



fick du kapa och bända mycket?
tänkte man tappar juh som funktionen om man ändrar konstruktionen på det?

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #30 skrivet: mars 31, 2006, 18:38:49 »
ÄR ltie sugen på ett extractor rör.. men fan.. svårt att få tag på juh!
360 Hybrid MKII

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #31 skrivet: mars 31, 2006, 22:33:08 »
"Har hört" att timo bygger rör till 360 oxå?!

nån som kan bekräfta eller förneka.. eller ge mig ett tele.nr. till Timo

Vad kostar ett timo-rör?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #32 skrivet: mars 31, 2006, 22:52:48 »
om jag inte fattat allt fel så är detta timo.. men jag är nu inte helt 100%
Timos Adress och tele.nr.

(länk redigerad av Frej så att inte fönstret blir så brett)
« Senast ändrad: april 01, 2006, 09:49:27 av FREJ »

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #33 skrivet: mars 31, 2006, 23:00:28 »
Det är Timos adress och telefonnr.
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #34 skrivet: april 01, 2006, 03:15:05 »
Kilowattvägen, tufft namn :)
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #35 skrivet: april 01, 2006, 09:46:44 »
Det är Timos adress och telefonnr.

Ska ringa och fråga i veckan angående extraktorgrenrör till 360 då!

Skriver här sedan vad jag fick för svar och ev. pris.
« Senast ändrad: april 01, 2006, 09:47:07 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

hasse66

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #36 skrivet: april 01, 2006, 09:48:24 »
Det är Timos adress och telefonnr.

Ska ringa och fråga i veckan angående extraktorgrenrör till 360 då!

Skriver här sedan vad jag fick för svar och ev. pris.

glöm inte att prata dej varm om denna klubben så vi kan få lite rabbatt om fler köper  priser ochså vidare  ..lycka till..
« Senast ändrad: april 01, 2006, 09:50:42 av FREJ »
360 turbo forever

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #37 skrivet: april 11, 2006, 20:36:01 »
Nu har jag pratat med Jimmy på Timos Motor!

Det var ett tag sen de tillverkade extraktorgrenrör till nån 300 och när de gjorde det var det till tävlingsbilar i rallycross!

När de har tillverkat har de alltid testat på tävlingsbana eller bromsat motor med rör! De beräknar själva rören och har god erfarenhet av detta.

De har en jigg kvar men den passar troligtvis inte när man åker hydraliskt motorfäste, han hade ett motorfäste i handen när jag pratade med honom men de visste inte från vilken typ av motor det var, dock var det ej hydraliskt.
Han sa sig dock kunna bygga om jiggen för att passa med det hydraliska motorfästet.

De var tveksamma att ta upp tillverkningen för endast nåt enstaka rör men han blev intresserad när berättade om 300 Power Club, han bad till och med om webadressen! Han tyckte det var roligt att vi håller liv i äldre volvos!

Priset på ett rör var 2900:- sist de tillverkade men om vi är många som är intresserade så ändrar dom på det!

Som dom är vana att arbeta gör dom ju ett rör utifrån EN motors förutsättningar, visst är det trevligt med specialtillverkning men tidskrävande och kostsamt, därför måste vi samsas om ett recept/trimgrad som passar så många som möjligt.

Jag glömde fråga vad dom använder för material i rören men jag misstänker att dom ej svetsar i rostfritt, tror inte det är vanligt förekommande i rallycross?!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #38 skrivet: april 11, 2006, 20:38:03 »
Nå, hur många vill ha äkta TIMO extraktor med arv av motorsporten?

Ju fler vi är desto bättre! För priset mm.  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #39 skrivet: april 11, 2006, 20:38:38 »
Jag vill ha extraktor!  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.