Författare Ämne: Extraktorgrenrör [STOPPAT FÖR VIDARE BESTÄLLNINGAR]  (läst 439460 gånger)

skummiskungen

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #80 skrivet: april 20, 2006, 13:45:27 »
ett tips till er som vill ha extraktorrör, ring orrefors bilverkstad, dom gör ( har gjort)rör till 240 för 1200kr

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #81 skrivet: april 20, 2006, 16:14:54 »
länk till Orrefors Bilverkstad

denna du menar?
« Senast ändrad: april 25, 2006, 06:54:40 av FREJ »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #82 skrivet: april 20, 2006, 16:31:23 »
ett tips till er som vill ha extraktorrör, ring orrefors bilverkstad, dom gör ( har gjort)rör till 240 för 1200kr

Kan du ge mer info, gör/gjorde dom på beställning eller?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

skummiskungen

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #83 skrivet: april 20, 2006, 18:45:05 »
dom tillverkar endel folkracedelar, bla. skelettsvänghjul, extraktor och andra timmgrejor till mycket bra priser, hurvida dom gör det nu vet jag ej, men ifjol så gjorde  dom.
kvaliten på rören är typ KG

T08R

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1317
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #84 skrivet: april 23, 2006, 09:15:21 »
Det behövs inget extraktorrör om man ska upp i 150hk. Det klarar man med 405 och bra kam. (räknar nu på 2,3 liter.) men det är inte så mycket svårare på 2 liter. Ska ni ta fram ett extraktorrör så är väl det bästa att ta fram ett som går till ca 200-220.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #85 skrivet: april 23, 2006, 12:16:31 »
Det behövs inget extraktorrör om man ska upp i 150hk. Det klarar man med 405 och bra kam. (räknar nu på 2,3 liter.) men det är inte så mycket svårare på 2 liter. Ska ni ta fram ett extraktorrör så är väl det bästa att ta fram ett som går till ca 200-220.

Nu är det ju inte bara toppeffekt utan även kraft i övriga registret + soppaförbrukningen som man vinner fördelar med extraktorgrenrör, och säg att man får 160hk då om man kör med 405 & bra kam..
Citat från KG-Trimning: "första steget vid trimning", ingen idee att köpa vass kam om man inte får ut vad den är gjord för..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #86 skrivet: april 23, 2006, 14:23:46 »
jaja.. bar det funkar och är till lämpligt pris så bryr jag mig inte såhårt... om det nu ska vara tilll 200hk så får jag väl trimma mer då..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #87 skrivet: april 23, 2006, 14:37:24 »
jaja.. bar det funkar och är till lämpligt pris så bryr jag mig inte såhårt... om det nu ska vara tilll 200hk så får jag väl trimma mer då..

sålänge vi kör med rör avstämda för standard ventilstorlek (max effekt med orginalventiler är ca 180hk med 530-topp) så går det nog bra, får diskutera det med Timos.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #88 skrivet: april 24, 2006, 10:28:43 »
gör så du som har lite mer koll än vad jag har så kan du juh kolla upp dom där som skummiskungen pratade om. har för mig skickade länk till telfonnummer. själv harjag ingen kunskap annars hade jag kunnat ringa själv.

Gobajen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #89 skrivet: april 24, 2006, 15:51:52 »
Jag kan nog vara intresserad av ett rör jag med  ;D
Men som sagt ett pris på kalaset vill jag se innan jag bestämmer mig,och om det blir beställning hoppas jag alla kan bestämma sig snabbt,vill ju ha den monterad nu i sommar!
360 goes beyond :-)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #90 skrivet: april 24, 2006, 19:47:43 »
Jag kan nog vara intresserad av ett rör jag med  ;D
Men som sagt ett pris på kalaset vill jag se innan jag bestämmer mig,och om det blir beställning hoppas jag alla kan bestämma sig snabbt,vill ju ha den monterad nu i sommar!

Det vore trevlig, det går lite trögt med att få ihop folk till en beställning känner jag.

Självklart skall pris samt spec. på vad det är vi köper vara klar innan det blir lista på vilka som verkligen vill ha och har pengar när priset är fastställt!

Jag skall ringa skummiskungens tips och se vad de kan erbjuda! Alla tips är av intresse fortfarande!

Får jobba snabbt så vi får rör till sommaren!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #91 skrivet: april 25, 2006, 20:11:08 »
Ringde Orrefors Bilverkstad idag!

De har aldrig gjort rör till 360 och ville inte göra heller..

..dock hade de byggsatser för 800kr som är tänkta till 240.
De byggsatserna borde vara ganska enkla att få dem att passa 360. Men nån måste ju bygga dem oxå, förstår att alla inte vill eller kan göra det själva, själv blev jag dock sugen men har inte tid till det.
Priset på byggsatsen går inte att pruta på, var redan så billigt!

Så nu har vi att välja på Timos proffsiga utprovade rör som passar 360 för 2-2900:- eller en byggsats till 240 för 800:-

Fler tips på rörkrökare?  :)
« Senast ändrad: april 25, 2006, 23:10:44 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Stormen

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2112
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #92 skrivet: april 25, 2006, 20:22:04 »
Definera byggsats, lösa flänsar och raka rör?
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #93 skrivet: april 25, 2006, 20:22:04 »
okey. lät intressant det där med byggsatsen. dock tvilar jag på samma prestanda som timos rör så i detta fall så vore bästa att typ slick timos röv så priset går ner till iaf 1900:-

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #94 skrivet: april 25, 2006, 21:52:12 »
Definera byggsats, lösa flänsar och raka rör?

lösa flänsar samt rörkrökar, du behöver inte göra nåt mer än att svetsa ihop, möjligtvis kapa vissa delar.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #95 skrivet: april 25, 2006, 21:56:45 »
okey. lät intressant det där med byggsatsen. dock tvilar jag på samma prestanda som timos rör så i detta fall så vore bästa att typ slick timos röv så priset går ner till iaf 1900:-

Glömde nämna att rören de hade till 240 hade de bromsat långt över 200hk med men han tyckte inte att det var en dum ideé att köra med dessa rör även på en närmast standardmotor..

Att få Timos rör för under 2000:- ser jag som ganska osannolikt.. men vi kan ju hoppas!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #96 skrivet: april 26, 2006, 08:57:56 »
joda.. hoppet är juh vad man levar på :)

Gobajen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 514
    • Visa profil
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #97 skrivet: april 26, 2006, 17:31:55 »
Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp,Hopp, f-n kan ju inte svetsa så hoppa på  ::)
360 goes beyond :-)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:extrakotrgrenrör
« Svar #98 skrivet: april 26, 2006, 21:43:07 »
Kullke påtalade en sak jag inte tänkt på, om man köper/bygger ett långt grenrör som går ned under transaxeln så får man problem att montera/demontera det utan att lyfta ur motorn!

Kullke har löst detta med en skarv på själva grenröret. Han lägger upp bilder i denna tråd när han för möjlighet. Kullke får själv berätta mer fakta om själva grenröret han byggt.


(OBS! Sammanfogade den gamla tråden om extraktorgrenrör med den här för att slippa ha två, den gamla tråden var äldre och hamnade alltså först i denna tråden)
« Senast ändrad: april 26, 2006, 22:02:36 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #99 skrivet: april 26, 2006, 22:08:15 »
Hej
Jag tänkte att jag kanske kunde hjälpa till med lite ideer till era rör så jag tog en bild på mitt hemmagjorda 4-2-1 gränrör idag.
Det är trångt på 360 när man ska ha dit ett så här långt gränrör.
Om ni tittar på bilden så ser ni att jag gjort en skarv på mitten (ovanför framvagnsbalken när det sitter i bilen) det var nödvändigt för att det skulle gå att montera och demontera röret utan att behöva lyfta ur motorn.
Jag har använt flänsarna från ett originalgränrör, i övrigt är det byggt av överblivna avgasrörsdelar som jag fick från en verkstad.
På de ställen där rören går ihop från två till ett har jag snyggat till insidan med slipstift innan jag svetsat dit sista röret, dehär röret är kanske inte så snyggt på utsidan men det är jämnt o slätt utan vassa kanter på insidan.
Jag har kört med detta gränrör i några år så därför är det rostigt på bilden.
Orsaken till att rören korsar varandra vid koplingen är att jag ville ha de exakt lika långa rör.
« Senast ändrad: april 26, 2006, 22:11:29 av kullke »

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #100 skrivet: april 26, 2006, 22:14:36 »
Skajag inte lyckas posta en bild ???

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #101 skrivet: april 29, 2006, 20:35:07 »
fungerar det? dvs har du märkt nån skillnad  jämfört med orginal?

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #102 skrivet: april 29, 2006, 21:30:57 »
fungerar det? dvs har du märkt nån skillnad  jämfört med orginal?
Jo det fungerar nog bra. Först när jag gjort röret körde jag med original b200e motor och bilen gick nog bättre samt blev lite mer varvvillig än med originalrör.
Med en portad topp med modifierade förbränningsrum, racekam, ställbart kamdrev, ställbar svänghjulsgivare och detta rör gick den otroligt bra.
Jag anser att ju mer man trimmat desto viktigare är det med ett bra gränrör, det fungerar inte bra att köra med vass kamaxel som ha mycket överlapp med originalrör för då går motorn orent pga avgasmottrycket.
Jag valde att göra ett 4-2-1 rör för att jag TROR det ger effekt på mellan och högvarv medan 4-1rör bara ger effekt på höga varv.

Mabba

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #103 skrivet: maj 01, 2006, 18:19:06 »
Mycket intressant läsning :)
Skriv upp mig som intresserad… Men som sagt, priset avgör 0:)
Jag tycker att vi lägger oss i 150+ och att vi fixar den hos Timos.
Men går det att monterabort original röret utan att lyfta motorn?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #104 skrivet: maj 01, 2006, 19:30:24 »
Mycket intressant läsning :)
Skriv upp mig som intresserad… Men som sagt, priset avgör 0:)
Jag tycker att vi lägger oss i 150+ och att vi fixar den hos Timos.
Men går det att monterabort original röret utan att lyfta motorn?

Tack för visat intresse!

Jo orginalröret är ju delat precis under där rören går ihop från cylindrarna, sen är det ju "främre rör" som förbinder grenröret med katalysatorn. Däremot om man inte delar på grenrör och främre rör utan bara lossar på katalysatorn och försöker lirka ut främre rör & grenrör i ett stycke så är det väldigt svårt, jag tror att det är omöjligt om allt sitter på plats men är inte säker, testade det i samband med ett motorbyte har jag för mig..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

343TIC

  • Medlem
  • Antal inlägg: 182
  • Quasimodo
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #105 skrivet: maj 02, 2006, 17:04:59 »
Har ej heller fått svar från Lofa/Loffe, www.pipe-arts.com
Ska jag vara på dem? Känner dessa grabbar så jag kan masa på dem om det är intressant.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #106 skrivet: maj 02, 2006, 19:41:53 »
Har ej heller fått svar från Lofa/Loffe, www.pipe-arts.com
Ska jag vara på dem? Känner dessa grabbar så jag kan masa på dem om det är intressant.

Det får du gärna göra, dock verkar det som om dom gör dyra system, gärna i rostfritt och då blir det nog dyrare än ett Timo-rör och då är det nog inte många som är intresserade ink. mig.
Men ett pris vore intressant så att vi vet.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #107 skrivet: maj 04, 2006, 22:14:01 »
Frejj. vad är det du har fått ut av timo nu egentligen?  dom kan göra rören till oss? till vilket pris?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #108 skrivet: maj 05, 2006, 20:09:02 »
Frejj. vad är det du har fått ut av timo nu egentligen?  dom kan göra rören till oss? till vilket pris?

Timo har en jigg som är baserad på B19 med EJ hydraliskt motorfäste. Vet inte hur det blir med vårt biffiga hydraliska motorfäste på B200, eventuellt kan dom ändra i jiggen så det passar vårt motorfäste.

Priset för ett rör till 360 ligger på 2900:- men sen får vi rabatt efter hur många vi är som beställer. Jag sa till honom att jag hör av mig när jag vet hur många som köper!

Just nu är vi som anmält intresse (med många reservationer för priset):


FREJ
Stormen
Roffen
loffe
Redhead85
perra_
Gobajen
Mabba

Alltså 8 stycken hitills, 10 st. vore trevligt om vi kunde bli innan jag ringer Timos och pressar priset.. men blir vi inte fler får jag väl testa med 8st.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #109 skrivet: maj 05, 2006, 22:09:56 »
du kan juh alltid ringa och be om ett prisförslag om vi är 8 stycken. eftersom då blir det ett riktpris för dom (inklusive mig) som inte vill betala riktigt 2900:- för  ett rör. Fråga vad han ska ha stycke pris på rörena  om vi är 10 stycken.  mest bara för att vi som tänker ekonomiskt ska kunna säga mer tydligt om vi är med eller inte.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #110 skrivet: maj 06, 2006, 18:30:59 »
du kan juh alltid ringa och be om ett prisförslag om vi är 8 stycken. eftersom då blir det ett riktpris för dom (inklusive mig) som inte vill betala riktigt 2900:- för  ett rör. Fråga vad han ska ha stycke pris på rörena  om vi är 10 stycken.  mest bara för att vi som tänker ekonomiskt ska kunna säga mer tydligt om vi är med eller inte.

Ja det låter bra, ringer i veckan!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #111 skrivet: maj 09, 2006, 16:44:56 »
Just nu är vi som anmält intresse (med många reservationer för priset):


FREJ
Stormen
Roffen
loffe
Redhead85
perra_
Gobajen
Mabba
Snowball

Alltså 9 stycken!

Ska ringa och prata med Timos i morgon tänkte jag! Jag är inte så bra på att pruta men får göra ett försök!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Snowman

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #112 skrivet: maj 10, 2006, 16:31:27 »
jag oxå....


Som e intresserad alltså!!!
« Senast ändrad: maj 10, 2006, 16:31:54 av Snowman »
Proud Owner Of Zorro
Volvo 360 Cossie

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #113 skrivet: maj 10, 2006, 17:29:29 »
Just nu är vi som anmält intresse (med många reservationer för priset):


FREJ
Stormen
Roffen
loffe
Redhead85
perra_
Gobajen
Mabba
Snowball
Snowman

Alltså 10 stycken!

Pratade med Timos him self idag och han skulle ringa efter helgen igen. Han var inne på att vi skulle ha ett typ-2 rör, pratade på om dimensioner och så men jag han inte snappa upp allt.

I allafall så var det bra till 2-litersmotor samt om man inte varvar mycket över 7000rpm och det är det inte många som tänkt göra eller? Mycket bra rör sa han  8)

Förresten, är det många med mig som tänkt sig köra 2.3 liter i framtiden?
« Senast ändrad: maj 10, 2006, 19:32:24 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #114 skrivet: maj 10, 2006, 21:02:38 »
det är till en 2,3liters som jag tänkt ha röret men jag tror det funkar med ett typ 2 rör ändå.. :P bättre än orginal.... nu väntar jag med spännign på höra vad han säger :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #115 skrivet: maj 10, 2006, 21:11:26 »
det är till en 2,3liters som jag tänkt ha röret men jag tror det funkar med ett typ 2 rör ändå.. :P bättre än orginal.... nu väntar jag med spännign på höra vad han säger :)

Tror jag med, kan diskutera 2.0 vs 2.3 när han ringer igen.

Han blev paff när jag sa att vi ville ha 9 rör! Nu är vi uppe i 10 intressenter  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #116 skrivet: maj 11, 2006, 10:07:50 »
okey... såg att kgs steg 2 grenrör kosta ungefär 2300 :P bar hoppas vi får grubbrabbat.. :)

låter bra... fråga han om 2,3. tro han kommer säga att det funkar till dom också :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #117 skrivet: maj 11, 2006, 21:00:19 »
okey... såg att kgs steg 2 grenrör kosta ungefär 2300 :P bar hoppas vi får grubbrabbat.. :)

Ja jag vet, glömde dock att fråga hur dom kan vara så billiga, eller våra så dyra. Får göra det oxå när han ringer, om jag får en syl i vädret  ;)

Misstänker att priset på 240-röret beror på:

- Masstillverkning av rör
- Trimfirma som säljer en annan trimfirmas rör
- Ev. förenklad konstruktion.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #118 skrivet: maj 11, 2006, 21:03:14 »
mm.. ska kunna tänka mig att dom är rören till 240n svetsas med förbundna ögon av vissa..

hoppas bara att våra inte blir allt för dyra... vil inet lägga ner en jätte mycket pengar..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Extraktorgrenrör
« Svar #119 skrivet: maj 11, 2006, 21:05:38 »
hoppas bara att våra inte blir allt för dyra... vil inet lägga ner en jätte mycket pengar..

Jag ser det som så att det är en engångskostnad och en del jag väldigt gärna vill ha, eller måste ha om jag ska kunna trimma seriöst.

Jag får tigga på stan om inte pengarna räcker till, måste ha x-rör!  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.