Kan medela att det inte gick så bra med monteringen idag... Vi fick inte äns på röret.
Då Freedos bil nu mer är begåvad med servo så tar ett servorör i extraktorröret. Utan det rörer så finns chansen att få på det men det va för tajt vid det hydraliska motorfästet och framvagnsbalken. Gissar på att det med minst 85% risk ändå hade tagit i någon stans även om servoröret inte suttigt där.
Freedo och David kommer säkert med komentarer också. Dom båda tog flera kort under montering och vilka "fel" som vi hittade på röret. Så med lite tur kommer det upp bilder här vad det lider.
Det som kommer hända nu är att timo får tillbaka sitt rör med dom anmärkningarna som vi kom fram till och att Gobajen kommer ställa sin 360 till förfogande hos timo så dom kan prova själva och se hur "dumt/trångt" 300 är konstruerad.
Det va inga probem att montera extraktorröret som den såg ut idag, väldigt lätt faktiskt. Det ända man behöver göra (tänka på) är att man behöver ta bort pinnbultarna som håller grenröret och dom två fästerna som finns original på vägen ner. Dom fästerna kan man slänga sen då dom inte kommer användas av exrtaktorröret. Pinnbultarna är bara kruva dit efter att man fått ner rörer då det är för tajt för att kunna lyfta det över dom då det inte är delat.
Då vet ni iaf även fast det inte blev så roligt.
Måste bara säga att jag provade G-techen i min bil också. Första repan på 400m avklarades på 13,008 och min motor levererade 375kw (är på 193hk enl regbeviset och helt original, så jag är glad över dom extra pollarna som letat sig ner

) Andra repan stämde den bättre då körde jag 400m på 15,6 (tror jag det va, David kan nog rätta mig annars) och med 119kw på hjulen. Bör stämma bättre med tanke på framhjulsdrift och transmitionsförluster mm.