Författare Ämne: problem  (läst 7492 gånger)

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
problem
« skrivet: maj 10, 2006, 10:20:10 »
nu känns det som om allt går emot mig.

bilstereon pajja härom dan så nu vart jag less och for ut och avreagera mig lite grann.

tss skulle man inte gjort känns det som. Efter nåra minuter och nåra mm däckmönster mindre så smällde det till som fan. Bilen går köra men då jag körde är i från så smällde det till några gånger. Men nu märks det ingenting. Allting verkar då sitta fast och ingenting ser konstigt ut. Så jag har inte den blekaste vad det kan vara. Kan det vara nått med drivknutarna montro? att nån av dom håller på att ge upp?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:problem
« Svar #1 skrivet: maj 10, 2006, 18:36:10 »
vad exakt gjorde du när det lät missljud? Burnis?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:problem
« Svar #2 skrivet: maj 10, 2006, 21:01:02 »
just då det smällde till så avsluta jag just en liten fin donut.. men jag har då hafft lös knuten idag och kollat den men den såg bra ut . funderar på om den bara låste sig tillfälligt.. nytt fett och ny damask sitterdå på nu.. får se hur länge det håller..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:problem
« Svar #3 skrivet: maj 10, 2006, 21:08:26 »
När min yttre knut gav upp började det ticka en dag, vid motorbroms samt gaspådrag. Bytte innan den sa upp sig helt.

Men när jag fått bort den och kände på den så ville den låsa sig i ett läge och det läget hamnade den bara i ifall jag böjde den väldigt mycket, ungefär som när man svänger och kränger eller fjädrar in väldigt mycket pga. en grop i vägen eller nåt..

kör tills det rasar  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:problem
« Svar #4 skrivet: maj 11, 2006, 10:10:45 »
hehe sant sant.. jo jag tror det kan var så att det vill till att låsa sig vid allt för stor vinkel... men men.. prova då burna lite idag och det var då inga problem :) hehe

blir nog till att mest bara burna inte sladda ohc hålla på.. för som alla vet så är det juh bara rakt fram man ska köra..

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
Re:problem
« Svar #5 skrivet: maj 13, 2006, 12:35:07 »
det är din bakaxel som är kass jag har gjort likadant ett par ggr och det knakar mest när man svänger eller hur??
Bra, bättre, bredast

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:problem
« Svar #6 skrivet: maj 13, 2006, 12:37:52 »
knakar ingenting alls faktist. inget som märks iaf.. ska laga avgasssystemetsen kanske det hörs. men den uppfattning jag fått är att. pag av att det inte diffade då jag skulle på att göra lite ringar så var det sånt tryck och vinkel på höger drviknutså att den låste sig, sen efter ett tag så släppte detta.

Har burnat och sladdat nu senast igår och inte haft några problem förutom att jag tror lamellerna i kopplingen börjar på att ta slut. dock ingenting ja tänkt byta, får lov att hålla tills andra motorn är klar. :)
« Senast ändrad: maj 13, 2006, 12:38:50 av loffe »

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
Re:problem
« Svar #7 skrivet: maj 13, 2006, 13:14:25 »
lät ju bra  jag har en egen bakaxel som jag inte ser fram emot att byta :P
så du kunde fått öva på den om du hadde behövt det ;)
« Senast ändrad: maj 13, 2006, 13:14:56 av Bekkis »
Bra, bättre, bredast

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:problem
« Svar #8 skrivet: maj 13, 2006, 16:32:22 »
haha... :P
slutar säkert med att jagkommer får byta min också nån gång.. iaf om jag inte lugnar ner körningen  ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:problem
« Svar #9 skrivet: maj 13, 2006, 18:43:19 »
haha... :P
slutar säkert med att jagkommer får byta min också nån gång.. iaf om jag inte lugnar ner körningen  ;D

Allting har ett slut, men jag har inte lyckats döda mer än en drivknut på  tre års IKKE lugn körning  8) Dock så tjuter det från bakaxeln vid fuktigt väder i 70-90km/h  >:(

Gasar tills det rasar, ser fram emot att lära mig byta nya grejer  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:problem
« Svar #10 skrivet: maj 13, 2006, 19:07:43 »
haha du är lite rolig du frejj.. men jag gillar din inställningar och kan inte annat än ¨ålla med :)

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:problem
« Svar #11 skrivet: maj 14, 2006, 01:17:09 »
kan meddela att det rasde nyss.. verkar vara vänster drivknut som farit. dock lite halvväntat då damasken varit trasig i över ett år nu. hade fåt tanmärkning på bes 10 månader innan jag köpte bilen så jag orka inte göra något åt det. men nu är det bara hämta hem bilen imorrn och se så detnu är det.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:problem
« Svar #12 skrivet: maj 14, 2006, 07:18:03 »
kan meddela att det rasde nyss.. verkar vara vänster drivknut som farit. dock lite halvväntat då damasken varit trasig i över ett år nu. hade fåt tanmärkning på bes 10 månader innan jag köpte bilen så jag orka inte göra något åt det. men nu är det bara hämta hem bilen imorrn och se så detnu är det.

Okej, samma som för mig, min damask var oxå trasig, slött att inte byta, då går det som det går  :)

Byt drivknut och gasa vidare, lätt fixat! Glöm inte fetta in ordentligt bara  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:problem
« Svar #13 skrivet: maj 14, 2006, 13:31:17 »
hehe kändes som sagt onödigt då ja gantog att drivknuten skulle gå vilket som.. slött av dom som hade bilen inna att inte byta då fick veta det. :P joda... lätt att byta med ett helvete.. var juh lös med förra sidan förra veckan.. tss... jaja bara leta upp gasolbrännaren.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:problem
« Svar #14 skrivet: juni 05, 2006, 18:10:23 »
burnat och sladdat... AGA-diff på asfalt, eller åpen diff på grusvei?
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
Re:problem
« Svar #15 skrivet: juni 05, 2006, 23:27:47 »
burnat och sladdat... AGA-diff på asfalt, eller åpen diff på grusvei?

Du kan sladde på asfalt hvis du har riktig diff. Klarte iaf det med min diff som hadde 3,27 utveksling, og det gjorde sick_fuck også.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:problem
« Svar #16 skrivet: juni 05, 2006, 23:33:09 »
får bytte jeg da.. :p
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F