Författare Ämne: GLT Krängningshämmare?  (läst 3139 gånger)

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
GLT Krängningshämmare?
« skrivet: juni 19, 2006, 22:57:23 »
Er GLT Krängningshämmare styvere enn den som sitter på for eksempel 360'n min?
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:GLT Krängningshämmare?
« Svar #1 skrivet: juni 20, 2006, 21:25:05 »
Er GLT Krängningshämmare styvere enn den som sitter på for eksempel 360'n min?

vet ej, jag funderar på att sätta dubbla fram och sätta dit en bak

om det inte blir tillräckligt styvt med sierrafjädrar fram och kanske dubbla bladisar bak..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:GLT Krängningshämmare?
« Svar #2 skrivet: juni 20, 2006, 21:37:57 »
det blir nok stivt nok det, men krängningshämmar har jo også en oppgave å stabilisere bilen.. så en dobbel, evt en stivere måtte jo blitt bedre..?

Bak ja, det er ikke dumt.. kanskje lage wattlink også?
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:GLT Krängningshämmare?
« Svar #3 skrivet: juni 20, 2006, 22:12:58 »
det blir nok stivt nok det, men krängningshämmar har jo også en oppgave å stabilisere bilen.. så en dobbel, evt en stivere måtte jo blitt bedre..?

Bak ja, det er ikke dumt.. kanskje lage wattlink også?

Har man tillräckligt hård fjädring och bra dämpning så behövs krängningshämmaren bara för att justera under/överstyrning

Wattlink JAA  ;D  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:GLT Krängningshämmare?
« Svar #4 skrivet: juni 20, 2006, 22:21:29 »
Det er ikke så mye jobb å lage wattlink da. Gjort på en helg! :)
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F