Vad är det för fel om den startar bättre då? 
går ju 2 kablar till den, vilken är det man ska jorda? båda?
Versionen av LE-jetronic som sitter i våra bilar kan inte "kallstarta" en motor utan den måste ha en separat "choke" dvs en Kallstartsventil och en Termotidgivare, TTG(termotidgivare), KSV(kallstartsventil), TTG styr KSV.
KSV sprutar in extra bränsle under startfasen, tiden den sprutar in extra bränsle beror på motortemperatur.
En varm motor kräver inte lika mycket bränsle för att starta för när motorn är kall kondenseras bränslet på insugningskanalernas väggar.
Om det är fel på TTG så jordar den inte KSV och då sprutar den inte in den extra bensinen som behövs vid uppstart.
Om du för tillbaka gummihöljet och tittar på kontaktstycket så skall anslutningarna vara märkta G och W.
Till G ska det gå en Blå/Gul kabel den andra har jag för mig var vit och skall på kontaktstycket ha märkningen W.
Dra en kabel från anslutning W till jordanslutningen uppe på insugningsröret prova starta.
Startar den lättare är det förmodligen TTG som spökar.