Omröstning

Vill du ha en 300-kalender med 12 fina bilder i?

Ja gärna!
29 (55.8%)
Ja om den kostar <200
10 (19.2%)
Ja om den kostar <150
9 (17.3%)
Nej tack.
4 (7.7%)

Antal personer som röstat: 50

Författare Ämne: 300 Power Kalender 2009  (läst 76808 gånger)

svensson

• Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 306
  • Nästan långkalsångblå 360 is the shit
    • Visa profil
SV: Kalender?
« Svar #120 skrivet: december 21, 2008, 23:31:41 »
mina röster går till 29, 19, 14

Perka

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
« Svar #121 skrivet: december 22, 2008, 00:34:46 »
Här är mina röster

7, 15, 27
Indalrägers :)

Dubbe

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
« Svar #122 skrivet: december 22, 2008, 00:48:15 »
Röstar på bild:
1. (liknar Olga)   :D
19.
23.

God Hjul :)
Live Long and Prosper.

MoraMike

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
« Svar #123 skrivet: december 22, 2008, 08:17:41 »
Jag röstar på bild nr: 11, 15 , 23.
360 - Rockbilen

NYK

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
« Svar #124 skrivet: december 22, 2008, 09:37:32 »
Inte vet jag, men på 85x70 klubbens(där jag också är medlem) kalender är bilarna tvättade och utan rost i skärmarna i alla fall dom som ska pryda en kaleder som ska sitta uppe hemma.

Anton

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
« Svar #125 skrivet: december 22, 2008, 10:14:09 »
Inte vet jag, men på 85x70 klubbens(där jag också är medlem) kalender är bilarna tvättade och utan rost i skärmarna i alla fall dom som ska pryda en kaleder som ska sitta uppe hemma.

lite rost i en kalender gråter man väll inte över? ::)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

343räsern

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
« Svar #126 skrivet: december 22, 2008, 12:43:16 »
Min röst går till: 11, 8, 7 .
Remhjulsdrift :D

Kasi

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 441
    • Visa profil
    • Lite mer bilder och sånt :)
« Svar #127 skrivet: december 22, 2008, 14:38:00 »
Jag ändrar nog mina röster till 1, 10 och 19 då :)
En gång 300, alltid 300!

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2086
    • Visa profil
« Svar #128 skrivet: december 22, 2008, 16:36:19 »

Jo antagligen är det så men på85x70 klubben har vi ju betydligt nyare bilar ;)
Det hade antagligen inte blivit någon röst på min V70 om jag lagt upp den här ;)
Det finns nog också många fina bilar utan rost på detta forum men tyvärr är inte alla med i denna omröstning, men som det ser ut nu så är det bilderna där det syns minst rost som får mest röster.
Det är ju vår första kalender nu och jag tror den blir riktigt bra men kalender 2010 blir nog ännu bättre för nu kan ju alla planera och ta vinter, vår, sommar och höstbilder i förväg så nästa år är det förhoppningsvis många fler bidrag.

Munken

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
« Svar #129 skrivet: december 22, 2008, 17:30:52 »
om det inte är försent så  15, 19 och 20 mina röster

Pileborg

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
« Svar #130 skrivet: december 22, 2008, 20:16:56 »

Mitt bidrag

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 16847
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #131 skrivet: december 22, 2008, 21:15:56 »

Hur menar du, hade du röstat om det varit fritt från rost i kalendern?
Annars kan du ju rösta på tre rostfria bilder.

Jag har inte sett saken genom dom ögonen innan men gick igenom alla nominerade bilder nu och tittade efter rost eller smuts men hittade inget jag kunde hänga upp mig på. Och även om man har en fin och rostfri bil kanske man tar den där kanonbilden den dagen det regnar och är smutsigt. Ofta blir ju de oplanerade bilderna bäst och kan heller inte upprepas eller iscensättas.

Rosten är vår största fiende, vi anhängare av lite äldre bilar. Finns inte många rostfria 340/360 kvar tyvärr  :'(
Däremot inte sagt att man inte kan renovera bort den eller till och med hålla bort den.

Det är ju vår första kalender nu och jag tror den blir riktigt bra men kalender 2010 blir nog ännu bättre för nu kan ju alla planera och ta vinter, vår, sommar och höstbilder i förväg så nästa år är det förhoppningsvis många fler bidrag.

Precis så är det ju! Denna kalender var ju en kul grej som inte fått den uppmärksamhet från start som den förtjänat. Till 2010 har vi alla möjligheter att förbättra  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #132 skrivet: december 22, 2008, 21:18:04 »
Jag ändrar nog mina röster till 1, 10 och 19 då :)
om det inte är försent så  15, 19 och 20 mina röster

Det är taget  ;)

OCH TACK ALLA FÖR ERA RÖSTER, tillsammans är vi 300 Power!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #133 skrivet: december 22, 2008, 21:24:11 »
http://i388.photobucket.com/albums/oo321/Pileborg/Volvo/DSC00711.jpg
Mitt bidrag

Tack Pileborg men tyvärr kan jag inte släppa in några fler bilder i omröstningen. Har redan tackat nej till flera bla. andra bilden på klubbens grundares fina vita 340 som för de flesta här redan är en nostalgisk klassiker.
Anledningen till att vi inte tar in fler bilder är att vi vill ha kalendern klar och det blir den aldrig om vi inte sätter stopp nån gång.

Men Pileborg, jag hoppas att du vill bidra i nästa års kalender! Fin bil och med fina fälgar du hade där! Skriv gärna mer om den (och dig) i Nya besökare/medlemmar eller om du har nåt mer kul på gång så kan du ju alltid starta en projekttråd  ;)
Och välkommen hit, ser att du skrev ditt allra första inlägg!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #134 skrivet: december 22, 2008, 21:43:35 »
Aktuell ställning efter den senaste drösen röster, se bifogade bilder. Tyvärr blev det inte "bättre". Än fler som ligger på en poäng.
Väntar och ser tills i morgon om det hoppar in fler röster annars drar jag igång en omröstning på enpoängarna.

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #135 skrivet: december 22, 2008, 22:44:00 »
Vad jag kan se är det nu 12 bilder som har mer än 1 poäng ::) så är det inte bäst att stoppa nu innan det blir för många 2poängare.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #136 skrivet: december 23, 2008, 06:23:37 »
Vad jag kan se är det nu 12 bilder som har mer än 1 poäng ::) så är det inte bäst att stoppa nu innan det blir för många 2poängare.

Haha det har du ju helt rätt i Kullke! Tack för upplysningen!

Då är det slutröstat!

Och så föreslår jag denna bilden på framsidan men utan 2009 eftersom det ändå står i stora siffror längre ned på sidan sen i kalendern! Och svart av den anledningen att man aldrig vet om det blir en kant eller inte om man väljer vit och det kanske skiljer mellan bildens vita och kalenderns vita bakgrund.

Nån som absolut tycker annorlunda?

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #137 skrivet: december 23, 2008, 19:07:02 »

Haha det har du ju helt rätt i Kullke! Tack för upplysningen!

Då är det slutröstat!

Och så föreslår jag denna bilden på framsidan men utan 2009 eftersom det ändå står i stora siffror längre ned på sidan sen i kalendern! Och svart av den anledningen att man aldrig vet om det blir en kant eller inte om man väljer vit och det kanske skiljer mellan bildens vita och kalenderns vita bakgrund.

Nån som absolut tycker annorlunda?
Perfekt bild! :D Ser riktigt bra ut!
En gång 300, alltid 300!

_Smedberg

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
God jul & Gott nytt år!
« Svar #138 skrivet: december 23, 2008, 20:10:25 »
Här kommer vårat bidrag.
Bättre sent än aldrig!!

Mvh Karlberga Motorsport

360 Rallybil Grupp E
340 Blivande Rallybil Grupp H
240 Turbo
240 A-traktor
740 16 ventilare
Toyota Starlet lekbil

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
SV: God jul & Gott nytt år!
« Svar #139 skrivet: december 23, 2008, 20:54:21 »
Här kommer vårat bidrag.
Bättre sent än aldrig!!

Mvh Karlberga Motorsport

Tack _Smedberg, ett fint underrede är ju aldrig fel men tyvärr måste jag tacka nej till även era bilder då inlämningsdisken är stängd.
Men hoppas att även ni vill vara med i nästa års kalender kanske.

Spruce

• Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
« Svar #140 skrivet: december 24, 2008, 05:47:44 »
Här kommer vårat bidrag.
Bättre sent än aldrig!!

Mvh Karlberga Motorsport

Tack _Smedberg, ett fint underrede är ju aldrig fel men tyvärr måste jag tacka nej till även era bilder då inlämningsdisken är stängd.
Men hoppas att även ni vill vara med i nästa års kalender kanske.

Synd att man inte såg dethär lite tidigare då hade jag gärna bidragit med lite actionbilder tagna med riktig kamera:)
men det får väl bli till nästa års kallender då-
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #141 skrivet: december 24, 2008, 09:40:15 »
Synd att man inte såg dethär lite tidigare då hade jag gärna bidragit med lite actionbilder tagna med riktig kamera:)
men det får väl bli till nästa års kallender då-

Precis!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #142 skrivet: december 26, 2008, 00:20:35 »
Nu är julen över och jag har börjat slutföra kalendern!

Röstningen är över, vi har 12 bilder till kalendern utöver en bonusbild till framsidan som elleshar så entusiastiskt har tagit fram.

Med resultatet i hand så känner jag att upplägget av röstning mm måste förbättras till nästa år, men som jag sagt tidigare: Vi har alla möjligheter att förbättra det till kalender år 2010! Nog om detta, arbetet med nästa års kalender tar vi i en ny tråd.

Jag saknar några bilder i godkänd storlek men har informerat fotograferna via PM och/eller mail så jag hoppas att jag får tag på alla inom rimlig tid.

Alla bilder med 2 eller fler röster kommer med i kalendern. Sen struntar vi i inbördes ordning bland de bilder som hamnat på delad plats. Uppdraget var att ta fram de 12 populäraste bilderna och det klarade vi.
Sen sorterar jag bilderna över månaderna så bra det går, eller dåligt för det finns inga vinterbilder med tex. Den enda som gett mig pekpinnar hitills är elleshar men ni övriga har ordet fritt att göra detsamma.

En annan sak ni kan få tycka till om är bildtexter. Tex. kan det stå FREJs 360 GL 1987 under min bil, eller FREJs 360 GL 1987 i solnedgång, Nikdevs 360 GL 1986 utför drifting etc. Eller låter vi var fotograf skriva sin egen text (som måste godkännas av etiska rådet  ;) ). ELLER så bestämmer vi att vi inte använder bildtexter alls. Ventilera era åsikter!

Här (bifogat) ser ni resultatet av årets röstning!             Dessutom ser ni själva bilderna ink. tilltänkt månad här

kullke

• Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #143 skrivet: december 26, 2008, 00:58:25 »
Tack Frej för att du fixat omröstningen mm
Angående 2010års kalender undrar jag om det inte skulle vara bäst om vi började med den redan nu snart i januari och då tar vi nya bilder och röstar fram januari 2010 och i februari tar vi och röstar vi fram februaribilden till februari 2010 för att på så vis automatiskt få både vinter, vår, höst och sommarbilder eller vad tycker ni andra??
Kanske kan vi tom photoshoppa bort lite rost från bilarna, inte för att fuska men ibland på bilder syns det ju lite rostprickar i skärmkanterna som inte syns lika bra i verkligheten, ja ibland räcker det med lite smutsprickar så ser det ut som massa rost på bild ?
Angående 2009års kalender tycker jag vi ska tillåta Frej att göra som han vill med bildtexter mm nu så vi sparar lite tid och hinner få kalendern klar i tid till nya året.
Som bildtext tycker jag det räcker med frejs exempel, eventuellt kan det också stå lite kort om bilen typ :Frejs 360 med B230 eller Kullkes turbo 360GLT.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #144 skrivet: december 26, 2008, 01:35:16 »
Tack Frej för att du fixat omröstningen mm
Angående 2010års kalender undrar jag om det inte skulle vara bäst om vi började med den redan nu snart i januari och då tar vi nya bilder och röstar fram januari 2010 och i februari tar vi och röstar vi fram februaribilden till februari 2010 för att på så vis automatiskt få både vinter, vår, höst och sommarbilder eller vad tycker ni andra??
Kanske kan vi tom photoshoppa bort lite rost från bilarna, inte för att fuska men ibland på bilder syns det ju lite rostprickar i skärmkanterna som inte syns lika bra i verkligheten, ja ibland räcker det med lite smutsprickar så ser det ut som massa rost på bild ?
Angående 2009års kalender tycker jag vi ska tillåta Frej att göra som han vill med bildtexter mm nu så vi sparar lite tid och hinner få kalendern klar i tid till nya året.
Som bildtext tycker jag det räcker med frejs exempel, eventuellt kan det också stå lite kort om bilen typ :Frejs 360 med B230 eller Kullkes turbo 360GLT.

Tack Kullke.
Nu har jag skapat nästa års kalender så vi kan direkt börja diskutera förbättringarna där: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=4707.0

Angående bildtexter så känns det kul som du säger att ha med lite info men det får inte bli för långt känner jag. Å andra sidan ser det nog renare ut om man inte har någon bildtext. Fler röster i jungeln? Vi kan diskutera detta tills jag fått tag i alla bilder högupplöst.

Stormen

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 2111
    • Visa profil
SV: 300 Power Kalender 2009
« Svar #145 skrivet: december 26, 2008, 11:55:47 »
Det behöver inte skrivas en uppsats om bilen i fråga, men årsmodell och ägare kan väl vara bra att ha med.
-Får du skit i kardantunnel kan du lika gärna slänga bilen
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

Kasi

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #146 skrivet: december 27, 2008, 19:31:17 »
Det behöver inte skrivas en uppsats om bilen i fråga, men årsmodell och ägare kan väl vara bra att ha med.
Håller med.

Jag tycker att det va ganska bra bilder ändå, det finns inte så många rostfria 300:or kvar och så det ger även en rätt skön känsla när de inte är helt perfekta, känns äkta ;)
En gång 300, alltid 300!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #147 skrivet: december 29, 2008, 06:35:49 »
Håller med.

Jag tycker att det va ganska bra bilder ändå, det finns inte så många rostfria 300:or kvar och så det ger även en rätt skön känsla när de inte är helt perfekta, känns äkta ;)

Det verkar vara den allmäna åsikten  :)

Jagar som sagt dom sista bilderna men vi får vänta tills efter nyår innan allt är i hamn.
Det är jag som klantat mig, fick bilderna på mail men nu är det några som kommit bort. Beklagar  :-[

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #148 skrivet: december 29, 2008, 12:34:28 »
Den som väntar på något gott... ;)
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #149 skrivet: januari 06, 2009, 03:43:34 »
I väntan på dom sista bilderna till kalendern samlar jag nu in bildtexter till bilderna.
Fotograferna är underrättade via PM.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #150 skrivet: januari 08, 2009, 23:48:52 »
Nu är 300 Power Kalender 2009 klar!

Här kommer bifogat förhandsgranskningar av samtliga månader och framsidan.
Notera att det nu finns bildtexter valda av fotograferna själva!
Månadsindelningen blev svår för att inte säga omöjlig. Gjorde så bra jag kunde tycker jag.

Uppgifter från www.trycksakstorget.se

Prisuppgifter:
1 kalender 129:- + frakt 36:- = 165:- (styckpriset blir 165:-)
2 kalendrar 198:- + frakt 36:- = 234:- (styckpriset blir 117:-)
3 kalendrar 297:- + frakt 48:- = 345:- (styckpriset blir 115:-)

Expedition
Ingen extra avgift = 10 dagars leverens
Normal frakt (+59:-) = 5 dagars leverens
Snabb frakt (+109:-) = 3 dagars leverens
Express frakt (+309:-) = 1 dags leverens

Betalningssätt:
- Kortbetalning
- Bankbetalning (från Swedbank & Handelsbanken).
- Faktura (+39:-)
- Dela upp köp större än 200:-, betala från 100kr/mån + Aviavgift: 29 kr (En avgift oavsett antal köp). + 1,5% månadsränta.

De som vill köpa en kalender får skicka PM till mig och tala om detta så skickar jag tillbaks användarnamn, lösen och instruktion för hur man beställer kalendern från trycksakstorget.se

Kalendern:
« Senast ändrad: januari 09, 2009, 06:57:01 av FREJ »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #151 skrivet: januari 08, 2009, 23:49:48 »
mera

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #152 skrivet: januari 08, 2009, 23:51:34 »
meera

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #153 skrivet: januari 08, 2009, 23:51:55 »
sista

Stormen

• 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #154 skrivet: januari 09, 2009, 00:45:38 »
Det är väl förväl att det finns eldsjälar som genomför gruppköp. Stort tack till alla involverade.
-Jaså? Hur ser man det?
-Det ser man inte.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #155 skrivet: januari 09, 2009, 06:59:18 »

Nu har jag uppdaterat med priser, betalningsalternativ mm. i inlägget här ovan

Anton

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
« Svar #156 skrivet: januari 09, 2009, 15:02:41 »
mums sa Måns ;D kanske blir att sitta på internet banken ikv med andra ord ;)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #157 skrivet: januari 15, 2009, 20:46:36 »
Kom nyss på att det inte går att skriva i vilket land som kalendern skall skickas till. Har någon från annat land än Sverige beställt katalogen?

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2594
    • Visa profil
« Svar #158 skrivet: januari 15, 2009, 21:01:27 »
Kom nyss på att det inte går att skriva i vilket land som kalendern skall skickas till. Har någon från annat land än Sverige beställt katalogen?

Jag har varit i kontakt med dem angående beställning till finland, och det gick bra för dem. Bara att kontakta dem på epost så löser det sig.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #159 skrivet: januari 15, 2009, 22:24:02 »

Jag har varit i kontakt med dem angående beställning till finland, och det gick bra för dem. Bara att kontakta dem på epost så löser det sig.

Tack för svaret!