på ettan tvåan trean börjar det spinna redan vid 2.1-2.2 bar, på fyran fick man delvis grepp om man va lagom försiktig på gasen å därmed typ 2.5-2.7 bar, först när man passerade 240-250 så fick man vettigt grepp däcken, vindmotstånd mm å skickade upp laddet som det skulle till 3+
eller om man segdrog från låga varv (vilket dock inte va så snäll mot drivlinan)
jag tänkte använda den orignal hastighetsgivaren i bakaxeln på 1041 diffen, men det skulle gå lika bra att använda tex ett fjäderben från en bil med abs å använda den givaren, eller eventuellt säta nån typ av drigger på kardanen/drivaxel, eller kanske ett par magneter innuti en bromskiva med hallgivare...
behövs en krets som omvandlar signalen till en analog 0-5v signal. sen veta hur många signaler man får in per hjulvarv samt hjulomkrets...
finns att läsa om detta nånstans på msns extra sidan. men iom jag inte redigt har tid att sätta mej in i det själv till 100% så får backeliten bygga det istället...