Turbon är tyvärr för liten till det laddtryck du vill ha.Du har alldeles för mycket
mottryck i turbin huset över 1,2 bar i ladd. Allså det blir inte mer effekt efter 1,2bar.
Men varför ladda så mycket ? Det är väl effekt du vill ha Du har nog hitta en del fel själv ( 8:1 i komp ) Mitt tips 9:1 i komp,ladda 1,2 bar, se till att ha rätt med bränsle över hela laddtrycks kurvan.Kör med mycket förtänning (utan att den spikar eller motar). Med det receptet kommer din drivlina att hamna i omlopps bana runt jorden
Ok nog därför jag inte får mer ladd då
Jo klart att det är effekt jag vill ha men vid 1,2bar tycker jag att jag har för lite effekt.
Jag har fått för mej att man tappar mer effekt på att vara tvungen att köra med sen tändning än att ha låg komp och få köra med tidig tändning (jag kör ju på vanlig 98oktanig bensin).
Pga att inte behöva byta drivlinan dagligen vill jag ha en varvillig motor med effekten på höga varv istället för att ha högt vrid på lägre varv, maxeffekt mellan 5000 och 7000rpm vore ju lagom.
Enligt loggen gör den 0->100 på ca6sekunder nu, så det är ju ca en sekund långsammare nu än B200 sugmotorn
men det beror ju nog mycket på att den bara gör 90på tvåan nu så det blir ju en växling mer.
Jag hoppas den börjar gå bättre nu när jag byter kammen, men jag vet inte om jag ska höja kompet nu eller om jag ska försöka ta igen det med mycket förtänning
det är ju inte så många veckor nu innan bilen ska gå i vinteride
Jag har inte riktigt bestämt mej för vilka modifieringar som ska göras på bilen i vinter annat än att det blir bättre bromsar, styrservo och stötdämpare mm.
Motorn ska nog uppdateras med H-profilstakar, ny topp, plenum och ny turbo men det kanske blir först nästa vinter pga att jag ska ha ny drivlina först.