Nu har jag sökt runt här på forumet efter info om drivaxlar men det jag inte hittat svar på är hurudanna drivaxlar ni som kört sönder och bytt en massa drivaxlar använt, eftermarknads, original eller begagnade axlar från någon långmilare ??
Jag har talat med typer som suttit på krogen och skrytit med att de har så mycke vrid i motorn så att de kört sönder en och annan 360drivknut, men när man börjar frågar lite mer så kommer det nog fram att de kört med trasiga drivknutsgummin, alltså vilken jävla porsche eller Ferrari drivaxel som helst går ju sönder om man kör med trasigt gummi.
Någon som har erfarenhet av olika eftermarknadsaxla? är de bättre eller sämre än original?
Så här skrev Dan.P i en annan tråd här på forumet.
Drivaxlar.
9031170 B200K/B14.4S/B172K
9031171-3 B200E/F
Knutar.
3207821 B200K/B14.4S/B172K
3202921 B200E/F
Knutarna och drivaxlarna ska vara något förstärkta till E/F-motorerna.
Så tydligen ska insprutarna ha bättre axlar och knutar, kanske därför som jag inte kört sönder någon drivaxel fast jag nästan försökt