Författare Ämne: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86  (läst 1083436 gånger)

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #80 skrivet: februari 14, 2007, 12:15:53 »
8) med ving. Jag ska ha en på min också. Ska bara ha tag i en.

Tips: Gustav T har en till salu. Kolla "Köpes"
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #81 skrivet: februari 14, 2007, 12:22:42 »
Citera

Vad är det för kärra? Saab har jag mer eller mindre förstått. Ingen Saab har mig veterligen 330NM orginal, finns några som ligger strax under och några som ligger strax över. Så vad har du och vad är gjort med den?

Själv plockar jag ur över 400nm ur min så jag håller med om att det är lite häftigare än 300an. Dock så kan man få bra mycket roligare i en 300a med små medel och nu när vi har snö ute så saknar jag definitivt 343an. Det är ju två helt olika bilar, saab är rolig på landsvägen, 343an i rondellerna och kurvorna och det går definitivt att få roligare i rondellerna än vad den är orginal.

mvh
Anders
Citera

Det är en 9-3 1,8 ss Vector med programvara från BSR. Tror den ger 150 hk och 265 nm orginal. 330 nm och 204 hk med boxen.
 Körglad bil, men jag håller med om att 300an är betydligt roligare på vintern och i rondeller. Av den anledningen är Saaben avställd över dessa månader och bakhjulsdriften återuppstånden :)
Dessutom är det inte speciellt kul att skruva i nya bilar, där man är hindrad av airbags, garantier och svindyra delar.
Vad har du som ger 400 nm? 9-5? *nyfiken*
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #82 skrivet: februari 14, 2007, 14:43:06 »
Citera
Det är en 9-3 1,8 ss Vector med programvara från BSR. Tror den ger 150 hk och 265 nm orginal. 330 nm och 204 hk med boxen.
 Körglad bil, men jag håller med om att 300an är betydligt roligare på vintern och i rondeller. Av den anledningen är Saaben avställd över dessa månader och bakhjulsdriften återuppstånden :)
Dessutom är det inte speciellt kul att skruva i nya bilar, där man är hindrad av airbags, garantier och svindyra delar.
Vad har du som ger 400 nm? 9-5? *nyfiken*
Citera

Aha riktigt fina bilar SS! Är bra sugen på att införskaffa en sådan, men som det är nu när jag dessutom har separerat rätt nyligen så får det räcka med en dyr bil i garaget (V70).

Jag har en -94 9000CSE 2.3T (200hk och 323nm), med speedpart steg 2(+40hk och +79nm) och nya kammar. Plus att jag upplevde den som skapligt rappare när jag klöpp balanskedjan.

Har fått erbjudande om ett chip för 3000kr som ska ge 280hk, är lite sugen på detta men är skeptisk till om turbon håller, performance här på forumet plockade ut ~240 på hjulen med org.turbo så det borde ju gå.

Jo dom är snuskigt roliga, han som köpte min ska tydligen sälja vidare den...  *är inte ett dugg sugen* ::)


mvh
Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #83 skrivet: februari 15, 2007, 02:27:42 »
Citera
Det är en 9-3 1,8 ss Vector med programvara från BSR. Tror den ger 150 hk och 265 nm orginal. 330 nm och 204 hk med boxen.
 Körglad bil, men jag håller med om att 300an är betydligt roligare på vintern och i rondeller. Av den anledningen är Saaben avställd över dessa månader och bakhjulsdriften återuppstånden :)
Dessutom är det inte speciellt kul att skruva i nya bilar, där man är hindrad av airbags, garantier och svindyra delar.
Vad har du som ger 400 nm? 9-5? *nyfiken*
Citera

Aha riktigt fina bilar SS! Är bra sugen på att införskaffa en sådan, men som det är nu när jag dessutom har separerat rätt nyligen så får det räcka med en dyr bil i garaget (V70).

Jag har en -94 9000CSE 2.3T (200hk och 323nm), med speedpart steg 2(+40hk och +79nm) och nya kammar. Plus att jag upplevde den som skapligt rappare när jag klöpp balanskedjan.

Har fått erbjudande om ett chip för 3000kr som ska ge 280hk, är lite sugen på detta men är skeptisk till om turbon håller, performance här på forumet plockade ut ~240 på hjulen med org.turbo så det borde ju gå.

Jo dom är snuskigt roliga, han som köpte min ska tydligen sälja vidare den...  *är inte ett dugg sugen* ::)


mvh
Anders
Förstår att du är sugen. Letar själv en 9000 CS/CSE till flickvännen.
Enda nackdelen med stora effekter är att man alltid vill ha mer. Min andrabil (900S) har fått laddtrycket höjt i etapper allt eftersom jag vant mig. Tror den är en fullturbo numera :)
Saknar dock min förra bil, en Merca CE med rak sexa och 220 hk. Då behövde det inte regna för att rondeller skulle vara roliga.
Skönt att höra att man inte är den enda "svartfoten" som åker Saab vid sidan av Volvon :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


MrSniper

  • Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • VOLVO = Vi Orsakar Landets Vildaste Orgasmer
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #84 skrivet: februari 15, 2007, 09:17:01 »
Hur gjorde du för att få ditt vingen ?

Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
Volvo 745 GL -90 Motor: B230F

Snowball

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #85 skrivet: februari 15, 2007, 10:18:17 »
Maskerade du runt  och sprayade fönsterlisterna eller pensel ? måste verkligen göra det där på min kärra åxå... like a lot..

ps 460 fälgarna sitter fint, kör med sådanna själv, bild finns under "medlemar"  ds.
« Senast ändrad: februari 15, 2007, 10:19:55 av Snowball »

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #86 skrivet: februari 15, 2007, 11:50:56 »
Hur gjorde du för att få ditt vingen ?



Den sitter skruvad med 5 st M6 skruv innifrån. Monterade genom att mäta var hålen satt på gamla luckan och borra likadant.
Tog c:a 10 minuter. Det finns täckbrickor stora som enkronor längst ut på luckor utan orginalvinge. Tar man bort dem når man hålen.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #87 skrivet: februari 15, 2007, 11:57:30 »
Maskerade du runt  och sprayade fönsterlisterna eller pensel ? måste verkligen göra det där på min kärra åxå... like a lot..

ps 460 fälgarna sitter fint, kör med sådanna själv, bild finns under "medlemar"  ds.

Jag maskerade allt och slipade med 400 papper, sedan grundade jag med klarlack på de ställen plasten var skadad. Lackade med vinylfärg i tre lager. Det är ett snabbt jobb, tar max en timme.

Kikade på din bil och den ser mycket bra ut. Gillar fägen. Förhoppningsvis ska min se ut sådär om någon månad :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


MrSniper

  • Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • VOLVO = Vi Orsakar Landets Vildaste Orgasmer
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #88 skrivet: februari 15, 2007, 13:55:41 »
Hur gjorde du för att få ditt vingen ?



Den sitter skruvad med 5 st M6 skruv innifrån. Monterade genom att mäta var hålen satt på gamla luckan och borra likadant.
Tog c:a 10 minuter. Det finns täckbrickor stora som enkronor längst ut på luckor utan orginalvinge. Tar man bort dem når man hålen.

Skulle du villa tala om vad det var för mott eller göra en skiss. Så vore jag tacksam. Har ingen gammal lucka att mäta på.
Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
Volvo 745 GL -90 Motor: B230F

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #89 skrivet: februari 15, 2007, 14:44:10 »
Citera
Förstår att du är sugen. Letar själv en 9000 CS/CSE till flickvännen.
Enda nackdelen med stora effekter är att man alltid vill ha mer. Min andrabil (900S) har fått laddtrycket höjt i etapper allt eftersom jag vant mig. Tror den är en fullturbo numera
Saknar dock min förra bil, en Merca CE med rak sexa och 220 hk. Då behövde det inte regna för att rondeller skulle vara roliga.
Skönt att höra att man inte är den enda "svartfoten" som åker Saab vid sidan av Volvon

Mycket fina bilar! Har dock haft lite för mycket problem med min för att vara helt nöjd. Ägt den i 6mån och redan tvingats helrenovera motorn, haft elfel till förbannelse osv. Men nu hoppas jag att den bara ska rulla, rulla, rulla många mil till  :) Mitt tips är att du ska slå till snart, priserna på 9000CSE verkar ha en märklig tendens att när snön smälter stiga betydligt mer än övriga märken.

Appropå den här tråden så borde ju nästan hela tråden läggas till faq! Tack för alla bra tips inför framtiden!!!

mvh
Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Snowball

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #90 skrivet: februari 16, 2007, 00:17:22 »
Tack för de snälla orden och för alla detaljerade svar :) Kommer att sno en hel del "tricks" från den här tråden märker jag, mycket intressant projekt/läsning  ;D

Har du några "favoritmärken" när det gäller färg och den där vaxoljan ?

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #91 skrivet: februari 16, 2007, 01:38:22 »
Hur gjorde du för att få ditt vingen ?



Den sitter skruvad med 5 st M6 skruv innifrån. Monterade genom att mäta var hålen satt på gamla luckan och borra likadant.
Tog c:a 10 minuter. Det finns täckbrickor stora som enkronor längst ut på luckor utan orginalvinge. Tar man bort dem når man hålen.

Skulle du villa tala om vad det var för mott eller göra en skiss. Så vore jag tacksam. Har ingen gammal lucka att mäta på.

Jag ska mäta ut exakta mått imorgon, så lägger jag ut dem här sedan. Lägger in måtten i en bild på luckan, så kan det inte bli missförstånd :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #92 skrivet: februari 16, 2007, 01:42:06 »
Citera
Förstår att du är sugen. Letar själv en 9000 CS/CSE till flickvännen.
Enda nackdelen med stora effekter är att man alltid vill ha mer. Min andrabil (900S) har fått laddtrycket höjt i etapper allt eftersom jag vant mig. Tror den är en fullturbo numera
Saknar dock min förra bil, en Merca CE med rak sexa och 220 hk. Då behövde det inte regna för att rondeller skulle vara roliga.
Skönt att höra att man inte är den enda "svartfoten" som åker Saab vid sidan av Volvon

Mycket fina bilar! Har dock haft lite för mycket problem med min för att vara helt nöjd. Ägt den i 6mån och redan tvingats helrenovera motorn, haft elfel till förbannelse osv. Men nu hoppas jag att den bara ska rulla, rulla, rulla många mil till  :) Mitt tips är att du ska slå till snart, priserna på 9000CSE verkar ha en märklig tendens att när snön smälter stiga betydligt mer än övriga märken.

Appropå den här tråden så borde ju nästan hela tråden läggas till faq! Tack för alla bra tips inför framtiden!!!

mvh
Anders

Hej Anders och tack för de upplyftande orden :)
Har letat 9000 i tre månader nu och om priserna ska gå upp mer, får det nog bli en annan bil. Hittar inget bra för vettiga pengar.
Synd att du haft så mycket strul med din. Jag har kört 15 000 mil Saab nu och bara bytt en kupéfläkt hittills... och lagat några kvadratmeter rost förståss  :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #93 skrivet: februari 16, 2007, 01:52:52 »
Tack för de snälla orden och för alla detaljerade svar :) Kommer att sno en hel del "tricks" från den här tråden märker jag, mycket intressant projekt/läsning  ;D

Har du några "favoritmärken" när det gäller färg och den där vaxoljan ?
Tack Snowball, kul att du gillar projektsidan.
Klart man hjälper till med sina erfarenheter. Jag skriver ut de tips jag har, så andra ska slippa göra de misstag jag en gång gjort. Ingen copyright här inte :)

Angående färg, rekommenderar jag Volvos egen. Den är inte kvalitetsmässigt bättre, men nyanserna brukar stämma väl överens med bilens färg. Att köpa färg via en provkarta på Mekonomen brukar inte ge gott resultat.

Vaxoljan jag använder är från Biltema (art nr 36-2423 ) och kostar 29,90 för 500 ml spray. Billig och bra. Det är egentligen Linolja.

Ett annat tips jag kan ge om denna är att den fungerar väldigt bra som förebyggande rostskydd.
Jag brukar gå ett varv runt bilen varje höst och spruta skärmkanter, dörrundersidor och skarvar med denna olja. Den är genomskinlig när den torkat, så det syns inte om det finns lite på lacken. Den skyddar mycket bra och är lätt att tvätta bort på våren. Om min 900 inte rostar, måste den vara bra :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #94 skrivet: februari 16, 2007, 02:21:39 »
[size=8]       Bilstereoprojekt [/size]

  Det kommer bli en del ljudbygge i denna 360 framöver och jag tänkte nu kolla upp om det finns intresse att visa byggnationen av detta.

Som läget är nu, kommer jag bli sponsrad av ett känt stereomärke och dess leverantör för att tävla i SM under den kommande säsongen.
Min undring är om jag ska skapa en egen tråd för detta, eller lägga in den här.. eller inte alls..
Kommentarerna avgör :)
[/font]


EDIT: Det blir en stereotråd inbakad här framöver. Massan har talat :)
« Senast ändrad: februari 17, 2007, 05:41:30 av Aterfallet »
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #95 skrivet: februari 16, 2007, 08:11:59 »
låter lovande ja tycker du ska fortsätta skriva här i tråden ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Snowball

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #96 skrivet: februari 16, 2007, 12:39:21 »
Forsätt här tycker jag med..  Blir det pimp my ride stuket eller typ finlir ? inte så insatt hur man tävlar i ljud förutom att spela högst !

Dubbe

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #97 skrivet: februari 16, 2007, 12:56:16 »
Låter intressant. Keep it up  :)
Live Long and Prosper.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #98 skrivet: februari 16, 2007, 13:25:46 »
Jaa!! skriv här  ;D allt som du gör med bilen verkar ju intressant  :)

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #99 skrivet: februari 16, 2007, 13:49:45 »
Forsätt här tycker jag med..  Blir det pimp my ride stuket eller typ finlir ? inte så insatt hur man tävlar i ljud förutom att spela högst !

Tävlandet innebär att man blir bedömd för ljudkvalité i första hand och installation och ljudnivå som delmoment.
Det blir en diskret installation, dvs så diskret det kan bli om man lastar in femtio kilo utrustning i en 360 :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #100 skrivet: februari 16, 2007, 14:42:34 »
Forsätt här tycker jag med..  Blir det pimp my ride stuket eller typ finlir ? inte så insatt hur man tävlar i ljud förutom att spela högst !

Tävlandet innebär att man blir bedömd för ljudkvalité i första hand och installation och ljudnivå som delmoment.
Det blir en diskret installation, dvs så diskret det kan bli om man lastar in femtio kilo utrustning i en 360 :)

Japp! vad var det jag sa! Bara börja göra någonting åt motorn nu också  med all den vikten ;)

"Låter" intressant det där, ser fram emot att få se bygget fortskrida om du väljer att visa det här.

Hoppas du hittar en 9000 till damen!

/Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #101 skrivet: februari 16, 2007, 15:21:37 »
Forsätt här tycker jag med..  Blir det pimp my ride stuket eller typ finlir ? inte så insatt hur man tävlar i ljud förutom att spela högst !

Tävlandet innebär att man blir bedömd för ljudkvalité i första hand och installation och ljudnivå som delmoment.
Det blir en diskret installation, dvs så diskret det kan bli om man lastar in femtio kilo utrustning i en 360 :)

Japp! vad var det jag sa! Bara börja göra någonting åt motorn nu också  med all den vikten ;)

"Låter" intressant det där, ser fram emot att få se bygget fortskrida om du väljer att visa det här.

Hoppas du hittar en 9000 till damen!

/Anders

Det blir aldrig som man tänkt sig. Tur det.
Tveksamt om det blir något motorprojekt om det ska byggas stereo. Det brukar ta några hundra timmar. Får nöja mig med 104,72 hästarna tills vidare.
Det blir till att gasa med volymknappen. :)
« Senast ändrad: februari 16, 2007, 15:22:11 av Aterfallet »
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #102 skrivet: februari 16, 2007, 16:28:36 »
Asså den som bara hade din energi.

Ritkigt bra blir det också, hoppas du kommer visa bilstereo installationen men förstår om du inte gör det pga stöldisk.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #103 skrivet: februari 16, 2007, 20:10:11 »
Asså den som bara hade din energi.

Ritkigt bra blir det också, hoppas du kommer visa bilstereo installationen men förstår om du inte gör det pga stöldisk.

Bilsteroinstallationen kommer att visas, men kanske inte larminstallationen.
Tack för berömmet, men energin är inte så enorm. Det blir bara några timmar på helgerna, ganska effektiva dock :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #104 skrivet: februari 16, 2007, 21:58:02 »
Hur gjorde du för att få ditt vingen ?



Den sitter skruvad med 5 st M6 skruv innifrån. Monterade genom att mäta var hålen satt på gamla luckan och borra likadant.
Tog c:a 10 minuter. Det finns täckbrickor stora som enkronor längst ut på luckor utan orginalvinge. Tar man bort dem når man hålen.

Skulle du villa tala om vad det var för mott eller göra en skiss. Så vore jag tacksam. Har ingen gammal lucka att mäta på.

Här är måtten. De kanske inte stämmer exakt på millimetern, men vingen är aningen flexibel.
Glöm inte rostskydda när du borrat.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #105 skrivet: februari 16, 2007, 22:17:08 »
I luckan sitter två täckbrickor i plåt. Knacka i ena kanten så den viker sig innåt och vrid sedan runt tills den lossnar.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #106 skrivet: februari 16, 2007, 22:18:24 »
Därifrån kommer man åt skruvarna. Det behövs en ordentlig förlängare till den ena. Storlek 10 mm.
Skruven i mitten når man om man lossar täckbrickan i plast över låset.
Tips: Dra inte åt muttrarna för hårt. Skruvarna i vingen kan släppa.
Glöm inte rostskydda, annars läcker det in vatten i bagaget och rostar.
Lycka till :)
« Senast ändrad: februari 16, 2007, 22:20:43 av Aterfallet »
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #107 skrivet: februari 17, 2007, 00:04:22 »
Ser fram mot att få se snyggt installerat välljud i denna tråden. Första som presenterar nåt liknande på forumet vad jag vet, särskillt som det ska tävlas med.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #108 skrivet: februari 17, 2007, 00:08:17 »
Ser fram mot att få se snyggt installerat välljud i denna tråden. Första som presenterar nåt liknande på forumet vad jag vet, särskillt som det ska tävlas med.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #109 skrivet: februari 17, 2007, 05:38:57 »
Håll ögonen öppna Frej, det kommer bli mycket byggbilder.
Har varit på planeringsmöte och diskuterat och provlyssnat delar av anläggningen. Det ser lovande ut.
Avslöjar inte vad det blir ännu, men pratet i början av denna tråden om att bilen skulle vara orginal är glömt. Det kommer förmodligen inte finnas något orginal kvar inuti ens :)
Byggstart är planerad om två veckor.
Första tävling är planerad till Elmia. (påskhelgen)
Nu blir det bråda dagar att hinna klart med bilen, innan monteringen börjar. Knappt 1,5 månad.
Klart är iaf att det blir helsponsring från en bilstereobutik och av dennes leverantör i Sverige. Blir nog den första 360:n med sådant förtroende i dessa sammanhang :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


MrSniper

  • Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • VOLVO = Vi Orsakar Landets Vildaste Orgasmer
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #110 skrivet: februari 17, 2007, 11:08:11 »
Tack för bra beskrivning på hur vingen ska monteras.
Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
Volvo 745 GL -90 Motor: B230F

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #111 skrivet: februari 17, 2007, 14:23:37 »
Tack för bra beskrivning på hur vingen ska monteras.
Inga problem. Hoppas det förenklar monteringen för dig.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #112 skrivet: februari 17, 2007, 14:29:28 »
En lite försmak på vad som ska in i bilen snart.
Denna "lilla" bas ska sitta under instrumentbrädan i en gjuten låda.
Den tål 800WRMS och ska matas med lika mycket. Tål peakar på 1600 Wrms. Dubbla talspolar och en enorm slaglängd.
För oss audiofiler är detta bättre än sex :)
« Senast ändrad: februari 18, 2007, 01:00:53 av Aterfallet »
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #113 skrivet: februari 17, 2007, 17:23:51 »
ser lovande ut :o
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #114 skrivet: februari 17, 2007, 23:06:09 »
Fyra åttatummare av samma fabrikat kommer sitta i dörrarna. Bas kommer nog inte saknas :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #115 skrivet: februari 17, 2007, 23:08:56 »
Förstärkare.. Blir tre av dessa. Två monoblock och ett fyrkanals.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #116 skrivet: februari 17, 2007, 23:13:34 »
låter mkt lovande serframimot ljudbygget ;D  :o
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #117 skrivet: februari 18, 2007, 01:15:44 »
Jag med :)

Stressar på med att få klart det yttre nu. Kan ju inte komma med rost på tävlingarna och skämma 360:n.
Har lackerat bakskärmen ikväll, så nu är det bara en buckla på höger fram kvar att rikta och spackla. Hoppas hinna detta imorgon.
Vid sidan av håller jag på att modifiera fronten lite diskret. Lägger upp bilder på detta när det är klart.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #118 skrivet: februari 18, 2007, 19:09:54 »
snyggt jobb du gör! Hoppas mina rostlagningar blir hälften så fina.

Frontmodd låter kul, ska bli spännande att se vad du tänkt för facelift där!

GRYMT med bas du ska klämma i bilen.. går den åka i när ljudet är monterat? (tänker på benutrymme vid dörrarna)  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
Re:Återfallet - 360 GL -86
« Svar #119 skrivet: februari 19, 2007, 01:35:13 »
Inga problem med rostlagningarna.. Du har ju en guide nu :)

Angående bilstereon blir det modifieringar långt över vad som kan kallas normalt. Ska ha 6,5" på instrumentbrädan och där finns ju inte ens hål idag. Hela instrumentbrädan kommer gjutas på i glasfiber och därmed höjas till instrumenteringens nivå.
Benutrymmet blir mindre, men eftersom jag kommer ändra stolsinfästningar kommer man få plats ändå. Har inga exakta mått på allt ännu, men har en liten skiss som sponsorn har gjort.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt