Författare Ämne: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86  (läst 1083826 gånger)

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1080 skrivet: maj 19, 2007, 10:58:16 »
Dom som inte har vett nog att uppskatta ditt bygge behöver väl bara hålla tyst då! Jag vet då att jag och många med mig uppskattar denna tråden riktigt mycket och för min del så uppskattar jag den minst lika mycket som peters v-12tråd.

mvh
Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

MrSniper

  • Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • VOLVO = Vi Orsakar Landets Vildaste Orgasmer
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1081 skrivet: maj 19, 2007, 10:59:47 »
Snyga fälgar. Vad är det för märke och model?
 8)
Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
Volvo 745 GL -90 Motor: B230F

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1082 skrivet: maj 19, 2007, 17:38:05 »
Anders: Har fått en liten aning om att du uppskattar denna tråden :)

Mr Sniper: Det är Wolrace Toxin Black 7x17"

Idag har jag lyckats få ned bakändan till ungefär samma höjd som fram. Sänkningen skedde med distanser som lagts emellan bakaxel och bladfjäder.

I övrigt är det fortfarande lackarbeten lite runt om på bilen. Ska montera spoilern ikväll, sen blir det mest jobb inför tävlingen, dvs städning och inställningar.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


360grekbilen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 271
    • Visa profil
    • Fotogenicco
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1083 skrivet: maj 19, 2007, 18:08:18 »
sedär ja, nu börjar det likna nåt!
Snart börjar ljudbygget, inget mera tryck ifrån skuffen!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1084 skrivet: maj 19, 2007, 20:18:08 »
sedär ja, nu börjar det likna nåt!


Instämmer, även om jag personligen gillar liite attackvinkel alltså lägre fram/högre bak. Men det är svårt att uppskatta Jons vinkel på den bilden  :)

Jon, vad är fälgarna till för bil, inte är det väl exakt för Volvo 360 eller?
Tänker på följande mått, ET & navhålsdiameter. (Vet ju att 7x17 inte är för 360 i första hand  :P )
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

360grekbilen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 271
    • Visa profil
    • Fotogenicco
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1085 skrivet: maj 19, 2007, 20:42:52 »
I know.. BMW e30...
Snart börjar ljudbygget, inget mera tryck ifrån skuffen!

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1086 skrivet: maj 19, 2007, 21:15:48 »
sedär ja, nu börjar det likna nåt!


Instämmer, även om jag personligen gillar liite attackvinkel alltså lägre fram/högre bak. Men det är svårt att uppskatta Jons vinkel på den bilden  :)

Jon, vad är fälgarna till för bil, inte är det väl exakt för Volvo 360 eller?
Tänker på följande mått, ET & navhålsdiameter. (Vet ju att 7x17 inte är för 360 i första hand  :P )

Grekbilen har så rätt, det är till BMW egentligen. ET 40. Navhålsdiametern har jag ingen aning om, men tillräcklig, för de gick dit. Följde med distansringar i olika storlekar.
Den är 1 cm högre bak, men det är svårt att se, eftersom det inte finns en enda rak yta på min tomt :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1087 skrivet: maj 19, 2007, 21:17:27 »
Nu har jag äntligen plockat ihop det som var klart på bilen.
Tog lite bilder utan inbördes ordning.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1088 skrivet: maj 19, 2007, 21:23:14 »
Några fler bilder
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1089 skrivet: maj 19, 2007, 21:25:34 »
Sista bilderna.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


360grekbilen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 271
    • Visa profil
    • Fotogenicco
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1090 skrivet: maj 19, 2007, 22:53:30 »
Detta är helt brutaltsnyggt! Nu väntar man spänt på resten av kjolpaketet.
Snart börjar ljudbygget, inget mera tryck ifrån skuffen!

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1091 skrivet: maj 20, 2007, 00:59:41 »
Anders: Har fått en liten aning om att du uppskattar denna tråden :)

Vilket jädra påhopp!!! Smutskasta mitt namn sådär, jag gillar bara sånt som har med motor att göra! Ju större desto bättre! Stylingtjaffs och ljud är jag inte ett dugg för så länge det inte gäller motorljud. Sätt på en japsdämpare och kom in i matchen pöjk! ;)

Skämt å sido, läckert med sänkningen. Ser fram emot att se sidokjolarna!

mvh
Anders the enginefanatic
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1092 skrivet: maj 20, 2007, 16:31:23 »
Har dock tappat lusten att uppdatera här en aning, då intresset för stereo/styling är svagt och en del pikar
har kommit angående att detta inte är något "riktigt bilbygge".
Alla har olika intressen, så det är helt okej för min del,
men jag har därför funderingar på att flytta tråden till ett mer stereo-stylingvänligt sinnat forum där annat än motorstyrka uppskattas.
Vi får se vad som händer framöver... Denna helgen hinner jag ändå inte :)

Hoppas du inte tog illa vid dig angående kommentaren från sleeper.se tråden. Det var inte meningen.

Din och Peter v12 projekt är det bästa som hänt forumet!Det är bara att se statistiken på besökta trådar!
Det första jag gör när jag slår på datorn är att surfa in på era trådar!

Om det är någon som tycker att bilar och styling inte hör ihop så får de hålla det för sig själva! Man har olika smak, PUNKT. Vissa gillar eftermarknads prylar som Greken, jag gillar bilar med originalutseenden med många hästkrafter, andra gillar bara att skriva dåliga kommentarer.

Oavsätt så måste du fortsätta att hålla oss uppdaterade med ditt projekt. Huvuddelen av klubben har du i ryggen det visade många som genom att vallfärda till Elmia för att se och hejja på dig!
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Tankar om din rumpa!
« Svar #1093 skrivet: maj 20, 2007, 17:00:23 »
Tankar om din rumpa.

Lite ideér som du kanske kan gilla. Du har byggt det lågt fram och på sidorna och kankse tänker göra likadant bak?
Jag skulle föreslå att du istället låter bakändan stå upp lite! Likt som en ferrari 360 på bilden nedan. Att man bygger lågt på sidorna och låter det vara öppet i mitten längst ner. Likt ferrarin utan svart/gråa bubblan längst ner i mitten. Skulle vara snyggt med en plåt eller en panel som går hela vägen bak mot bakaxeln. Ger en synvilla att hela undersidan är plan som en F1 bil.

Mina fungeringar :)

Vill ju inte att den ska se ut som Ladan nedan :)
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1094 skrivet: maj 21, 2007, 02:17:56 »
Har dock tappat lusten att uppdatera här en aning, då intresset för stereo/styling är svagt och en del pikar
har kommit angående att detta inte är något "riktigt bilbygge".
Alla har olika intressen, så det är helt okej för min del,
men jag har därför funderingar på att flytta tråden till ett mer stereo-stylingvänligt sinnat forum där annat än motorstyrka uppskattas.
Vi får se vad som händer framöver... Denna helgen hinner jag ändå inte :)

Hoppas du inte tog illa vid dig angående kommentaren från sleeper.se tråden. Det var inte meningen.

Din och Peter v12 projekt är det bästa som hänt forumet!Det är bara att se statistiken på besökta trådar!
Det första jag gör när jag slår på datorn är att surfa in på era trådar!

Om det är någon som tycker att bilar och styling inte hör ihop så får de hålla det för sig själva! Man har olika smak, PUNKT. Vissa gillar eftermarknads prylar som Greken, jag gillar bilar med originalutseenden med många hästkrafter, andra gillar bara att skriva dåliga kommentarer.

Oavsätt så måste du fortsätta att hålla oss uppdaterade med ditt projekt. Huvuddelen av klubben har du i ryggen det visade många som genom att vallfärda till Elmia för att se och hejja på dig!

Jag tror jag blivit lite missuppfattad. Jag har inte tagit illa upp av några kommentarer eller specifika inlägg. Min fundering var mer om tråden verkligen låg på rätt forum, eftersom 300 POWER inte direkt är samma sak som plast och högtalare.
Men det verkar som jag får tänka om efter alla inlägg som bevisar motsatsen :)
Så jag fortsätter uppdatera här i första hand, men det blir nog inte så mycket den närmaste framtiden, då det ska tävlas en hel del.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Tankar om din rumpa!
« Svar #1095 skrivet: maj 21, 2007, 02:22:21 »
Tankar om din rumpa.

Lite ideér som du kanske kan gilla. Du har byggt det lågt fram och på sidorna och kankse tänker göra likadant bak?
Jag skulle föreslå att du istället låter bakändan stå upp lite! Likt som en ferrari 360 på bilden nedan. Att man bygger lågt på sidorna och låter det vara öppet i mitten längst ner. Likt ferrarin utan svart/gråa bubblan längst ner i mitten. Skulle vara snyggt med en plåt eller en panel som går hela vägen bak mot bakaxeln. Ger en synvilla att hela undersidan är plan som en F1 bil.

Mina fungeringar :)

Vill ju inte att den ska se ut som Ladan nedan :)

Stort tack för tipsen. Det är perfekt att få lite ideér nu innan jag börjat med bakdelen.
Jag har tittat runt en hel del på olika bakkjolar och bilden på Ferrarin är det som ligger närmast hjärtat. Kanske inte fullt så extremt dock :) Ska ha en öppning i mitten, men hur hög den ska vara låter jag vara osagt. Det tar nog minst en månad innan det blir gjutet där, så det finns gott om tid att fundera än.

Ladan var nog det värsta jag sett, men å andra sidan kanske det sitter någon i Ryssland och säger detsamma om min front, så jag ska vara tyst :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1096 skrivet: maj 21, 2007, 02:35:30 »
Dagen har ägnats åt rekonditionering av bilen. Det behövdes verkligen efter en månads slipande.
Så nu har hela bilen maskinpolerats, först med rubbing, sedan med lackförsegling.
Alla lister har fått svärta, fälgarna är vaxade, däcken rengjorda från monteringspastan och inredningen dammsugen. Med andra ord klart...

Tog inga bilder på detta, då det ändå inte syns någon större skillnad med min kamera.

I övrigt har jag gjort en bra bytesaffär med min granne, där jag rostlagade och lackerade hans bil mot att han sköter min framfartsväg.
Det kan låta som ett dåligt byte, men det är enda chansen att komma ut med 360:n med sänkning och spoiler :)
Anledningen till detta är eget klanteri. Sänkte vänstersidan 1,5 varv och högersidan 2,5 varv. Det blev till att göra om vänstersidan igen och markfrigången blev några cm lägre än beräknat.
Fast det ser ju ganska coolt ut förvisso  :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1097 skrivet: maj 21, 2007, 11:07:51 »
Jag tror jag blivit lite missuppfattad. Jag har inte tagit illa upp av några kommentarer eller specifika inlägg. Min fundering var mer om tråden verkligen låg på rätt forum, eftersom 300 POWER inte direkt är samma sak som plast och högtalare.
Men det verkar som jag får tänka om efter alla inlägg som bevisar motsatsen :)
Så jag fortsätter uppdatera här i första hand, men det blir nog inte så mycket den närmaste framtiden, då det ska tävlas en hel del.

Klubbnamnet ska inte tolkas som en klubb för biltrimmare. Tanken vara att ge 300-ägare ett klubbnamn sticker ut ur mängden. 300serien har alltid varit Volvos svarta får där för behöver vi ett kaxigt klubbnamn.Tror inte att vi hade fått så mycket uppmärksamhet om klubben hade haft namnet Volvo 300 klubben eller nått annat tråkigt. Det är inte lätt att försvara 300 rykte men vi är på god väg tack vare dig och din tävlingsbil :)

Bra att det vart uträtt.
« Senast ändrad: maj 21, 2007, 11:09:52 av Mefistofeles »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

V-Man

  • Medlem
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1098 skrivet: maj 22, 2007, 00:47:08 »
hallo! snygge felger!! og din front ble niiice :) gleder meg til å se sideskjørt ++. følger denne tråden som ei hore selv om jeg ikke skriver komentarer hele tiden.. føler liksom ikke at jeg har så mye saklig å bidra med bortsett fra varme ord :P men du får ikke lov å slutte av tråden her på 300power!! din stereo er vell rimelig "power" uansett, så synes det passer bra ;D og mange lærer nok mye om glassfiber fra prosjektene, og det kan jo både brukes på en styling bil og en racer!
V.W.L.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1099 skrivet: maj 22, 2007, 01:21:31 »
Jag tror jag blivit lite missuppfattad. Jag har inte tagit illa upp av några kommentarer eller specifika inlägg. Min fundering var mer om tråden verkligen låg på rätt forum, eftersom 300 POWER inte direkt är samma sak som plast och högtalare.
Men det verkar som jag får tänka om efter alla inlägg som bevisar motsatsen :)
Så jag fortsätter uppdatera här i första hand, men det blir nog inte så mycket den närmaste framtiden, då det ska tävlas en hel del.

Klubbnamnet ska inte tolkas som en klubb för biltrimmare. Tanken vara att ge 300-ägare ett klubbnamn sticker ut ur mängden. 300serien har alltid varit Volvos svarta får där för behöver vi ett kaxigt klubbnamn.Tror inte att vi hade fått så mycket uppmärksamhet om klubben hade haft namnet Volvo 300 klubben eller nått annat tråkigt. Det är inte lätt att försvara 300 rykte men vi är på god väg tack vare dig och din tävlingsbil :)

Bra att det vart uträtt.

Det har du nog rätt i.. Och jag gör mitt bästa för att ge reklam åt klubben. Hoppas på mycket publik i Växjö i helgen. 300 Power loggan sitter ju väl synlig i framrutan :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1100 skrivet: maj 22, 2007, 01:23:50 »
hallo! snygge felger!! og din front ble niiice :) gleder meg til å se sideskjørt ++. følger denne tråden som ei hore selv om jeg ikke skriver komentarer hele tiden.. føler liksom ikke at jeg har så mye saklig å bidra med bortsett fra varme ord :P men du får ikke lov å slutte av tråden her på 300power!! din stereo er vell rimelig "power" uansett, så synes det passer bra ;D og mange lærer nok mye om glassfiber fra prosjektene, og det kan jo både brukes på en styling bil og en racer!
Tack V-Man :)
Tråden blir kvar. Kan knappast sluta efter all påtryckning som varit nu. Jag kommer fortsätta bygga på bilen hela sommaren, så det blir fler bilder och uppdateringar framöver.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


RUNAR

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1101 skrivet: maj 22, 2007, 22:09:45 »
Det måste kännas bra att få klart spoilern efter så mycket jobb. Blir det lika mycket arbete med sidokjolar och bakkjol?

Lycka till på tävlingen
/Runar

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1102 skrivet: maj 23, 2007, 00:59:05 »
Jag vet inte riktigt hur mycket jobb det blir. Allt är ju första gången.
Det kommer nog gå åt mindre tid iaf, för nu har jag väl gjort de flesta misstagen.. förhoppningsvis :)

Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1103 skrivet: maj 24, 2007, 02:39:12 »
Det händer inte så mycket nu. Det mesta är klart för tävling.
Har uppdaterat reklamen på bilen lite, men www adresser och annat, samt installerat uttag för GPS i bilen, vilken är bra att ha när man ska ut på långresor.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


360grekbilen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 271
    • Visa profil
    • Fotogenicco
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1104 skrivet: maj 24, 2007, 07:20:55 »
aha GPS, fick du mersmak av min kanske?  ;D
Vad ska du ha för nån?

Jag har lite tips och vet folk som säljer ifall du vill ha integrerad VDDAYTON-gps..
Hör av dig!

Mvh/Nicholas
Snart börjar ljudbygget, inget mera tryck ifrån skuffen!

Tysken

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
SV: Tankar om din rumpa!
« Svar #1105 skrivet: maj 24, 2007, 08:27:39 »
Återfallet!
Vilken brutal skapelse! Snyggt, rent och fälgarna....WOW! Jag är ju mer för org.look med "finesser" under ytan men din bil har det där speciella lilla extra.. Du har gjort ett mkt bra jobb med den, respekt!

tysken

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1106 skrivet: maj 24, 2007, 12:22:22 »
aha GPS, fick du mersmak av min kanske?  ;D
Vad ska du ha för nån?

Jag har lite tips och vet folk som säljer ifall du vill ha integrerad VDDAYTON-gps..
Hör av dig!

Mvh/Nicholas

Jag har fått mersmak, ja.. Ska låna farsans GPS i helgen,men det kommer bli en egen längre fram. Tänker mig dock en portabel, så jag kan ha den i alla bilarna. :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Tankar om din rumpa!
« Svar #1107 skrivet: maj 24, 2007, 12:25:11 »
Återfallet!
Vilken brutal skapelse! Snyggt, rent och fälgarna....WOW! Jag är ju mer för org.look med "finesser" under ytan men din bil har det där speciella lilla extra.. Du har gjort ett mkt bra jobb med den, respekt!

tysken


Tack för det. :)
Bilen är mestadels orginal ännu utvändigt. Man lurar sig lite på klistermärkena. Men den är ju inte klar än på länge...

Angående finesser under ytan, rekommenderar jag Grekbilens tråd. I hans bil finns/kommer finnas, det mesta som går att ha när det gäller utrustning :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1108 skrivet: maj 24, 2007, 14:49:32 »
riktigt fina fälgar du hittat och det blev ju riktigt bra med spoilern
Bra, bättre, bredast

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1109 skrivet: maj 24, 2007, 22:58:21 »
Ojojoj den blir fet den här bilen!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1110 skrivet: maj 24, 2007, 23:25:04 »
Jävlar så snyggt! Kan inte säga annat.. Frontspoilern sitter bra som fan på din 360!

Sänkningen och fälgarna e också som gjorda  :)

Hur blev det när du sänkte.. 2½varv om ja läste rätt? Blev inte fjädrarna lösa när man hissar upp bilen då?

//mvh Tobias

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1111 skrivet: maj 25, 2007, 02:40:18 »
Jävlar så snyggt! Kan inte säga annat.. Frontspoilern sitter bra som fan på din 360!

Sänkningen och fälgarna e också som gjorda  :)

Hur blev det när du sänkte.. 2½varv om ja läste rätt? Blev inte fjädrarna lösa när man hissar upp bilen då?

//mvh Tobias

Tackar för kommentarerna. Jag kan inte med full ärlighet säga att jag är nöjd själv, men man kanske vänjer sig. Annars vet jag var vinkelslipen finns. Past och spackel har jag kvar :)

Sänkningen är 2,5 varv, efter min lilla missbedömning. Fjädrarna blir lösa om man hissar upp den, men det löser man genom att svetsa fast några plåtremsor på fjärdertallriken och sedan vika dem över fjädern.                                                       
Det blir dock lite fusk inför första resan, genom gummimellanlägg i fjädrarna. Vill inte chansa på att den går fritt överallt, eftersom jag inte hinner laga några skador innan lördag.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1112 skrivet: maj 25, 2007, 21:40:23 »
Klart för start.
Imorgon bär det iväg till Växjö för SM och EM kval. Har tvättat, städat och klistrat på lite fler märken på bilen igen.
Passade på att lägga i ett par gummikuddar i framfjädrarna för säkerhets skull. Men efter en sex mil lång provtur idag, har det inte varit några problem alls..
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1113 skrivet: maj 25, 2007, 21:43:32 »
En bild av inställningarna tidigare ikväll.
Eftersom ljudet fick bra poäng senast, gör vi inte så mycket med det.
Datorn används för att visuellt kunna se skillanderna i frekvensbandet. Vi hade aningen för hög bas senast, så den justerades ned lite.
Imorgon vid denna tiden vet jag hur det lyckades :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1114 skrivet: maj 25, 2007, 21:44:18 »
Tackar för kommentarerna. Jag kan inte med full ärlighet säga att jag är nöjd själv, men man kanske vänjer sig. Annars vet jag var vinkelslipen finns. Past och spackel har jag kvar :)
Nejnej! Bygg åtminstone färdigt sidorna + bak och kanske vinge!? innan du börjar kapa ner och bygga nytt!  ;)


Citera
Sänkningen är 2,5 varv, efter min lilla missbedömning. Fjädrarna blir lösa om man hissar upp den, men det löser man genom att svetsa fast några plåtremsor på fjärdertallriken och sedan vika dem över fjädern.
Har du testat med detta knep genom SBF nån gång?

Citera
                                                       
Det blir dock lite fusk inför första resan, genom gummimellanlägg i fjädrarna. Vill inte chansa på att den går fritt överallt, eftersom jag inte hinner laga några skador innan lördag.
Jag sa ju det, du skulle satsat på luftfjädring  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1115 skrivet: maj 25, 2007, 21:48:42 »
Jag ska inte bygga om något nu. Jag ska, som du föreslog, bygga färdigt det andra först.. Det läår ju ta ett tag :)

Knepet med att sätta fast fjädrarna i tallriken med plåtremsor har jag testat många gånger. Min förra 360 besiktigades med den lösningen tre gånger i min ägo utan anmärkning.

Luftfjädring i all ära, men då hade det knappast blivit fler tävlingar innan sommaren :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


360grekbilen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 271
    • Visa profil
    • Fotogenicco
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1116 skrivet: maj 25, 2007, 22:15:27 »
Ok,
Jag hade missuppfattat att det var idag du skulle tävla...
Ser snyggt ut allt på bilen, har bara en liten detalj som gör otroligt mkt för utseendet för imån.

Snälla köp lite vinylpolish på preem, dränk in mattorna några minuter och sen torka..kommer både se ut som nytt samt lukta fräscht!

Mvh/Nicholas
Snart börjar ljudbygget, inget mera tryck ifrån skuffen!

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1117 skrivet: maj 25, 2007, 22:20:47 »
har bara en liten detalj som gör otroligt mkt för utseendet för imån.

Snälla köp lite vinylpolish på preem, dränk in mattorna några minuter och sen torka..kommer både se ut som nytt samt lukta fräscht!

Mvh/Nicholas

Tack för tipset! Hoppas återfallet faller för ideen oxå  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1118 skrivet: maj 26, 2007, 05:29:59 »
Det är enklare att riva ur mattorna och lägga dem under bilen på tävlingar :)
Jag har ny matta ligger i garaget, men det hanns inte med till denna tävlingen.

Nu bär det iväg. Hoppas bilen håller :)

Återkommer med resultat ikväll.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


360grekbilen

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 271
    • Visa profil
    • Fotogenicco
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1119 skrivet: maj 26, 2007, 08:27:15 »
Brake a leg!   ;D
Snart börjar ljudbygget, inget mera tryck ifrån skuffen!