Författare Ämne: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86  (läst 1079201 gånger)

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1400 skrivet: augusti 26, 2007, 21:00:42 »
okey, inte lika noga med att domarna inte ska få veta vad förm ärke det är än eller? ser iaf mycket bra ut. :)

Tack Loffe :)

Vi tänkte hålla märket hemligt, eftersom det är ett billigare fabrikat och sådant mycket väl kan påverka resultatet i öronen..
Problemet är att bilen även finns på Garaget.org och där syns installationen för mer folk som lätt kan lista ut vad det är för grejor.

Ska tillägga att idag är denna gamla 360 den mest sedda bilen på hela garaget.. Ligger på första plats på "Hetast just nu" listan.
Av alla saker jag aldrig trodde skulle ske....  :) Den har också varit uppe på topp 250 listan en sväng och vänt. Plats 217 som bäst.  Folk verkar gilla 300:or :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1401 skrivet: augusti 26, 2007, 21:47:03 »
okey, inte lika noga med att domarna inte ska få veta vad förm ärke det är än eller? ser iaf mycket bra ut. :)

Tack Loffe :)

Vi tänkte hålla märket hemligt, eftersom det är ett billigare fabrikat och sådant mycket väl kan påverka resultatet i öronen..
Problemet är att bilen även finns på Garaget.org och där syns installationen för mer folk som lätt kan lista ut vad det är för grejor.

Ska tillägga att idag är denna gamla 360 den mest sedda bilen på hela garaget.. Ligger på första plats på "Hetast just nu" listan.
Av alla saker jag aldrig trodde skulle ske....  :) Den har också varit uppe på topp 250 listan en sväng och vänt. Plats 217 som bäst.  Folk verkar gilla 300:or :)

Det var som 1000an! Tack för reklamen för 300:or i allmänhet och 300 Power Club i synnerhet då!  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1402 skrivet: augusti 27, 2007, 11:29:09 »
okey, inte lika noga med att domarna inte ska få veta vad förm ärke det är än eller? ser iaf mycket bra ut. :)

Tack Loffe :)

Vi tänkte hålla märket hemligt, eftersom det är ett billigare fabrikat och sådant mycket väl kan påverka resultatet i öronen..
Problemet är att bilen även finns på Garaget.org och där syns installationen för mer folk som lätt kan lista ut vad det är för grejor.

Ska tillägga att idag är denna gamla 360 den mest sedda bilen på hela garaget.. Ligger på första plats på "Hetast just nu" listan.
Av alla saker jag aldrig trodde skulle ske....  :) Den har också varit uppe på topp 250 listan en sväng och vänt. Plats 217 som bäst.  Folk verkar gilla 300:or :)

kan faktiskt förstå dem ;D
Bra, bättre, bredast

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1403 skrivet: augusti 28, 2007, 02:36:18 »
Nu har vi tillverkat bafflar och sarger till de nya högtalarna.
Det har blivit en del ändringar i vinklar och monteringssätt, mest för ljudets skull.
Allt är tillverkat i MDF och ganska omsorgsfullt spacklat, grundat och lackerat.
Den övre sargen fungerar mest som dekor, men den har även en stabiliserande effekt på högtalaren.
Vi provlyssnade lite snabbt och det blev klart bättre. :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1404 skrivet: augusti 28, 2007, 16:11:35 »
ser lika bra ut som vanligt  ;D helt klar en jävla skillnad sen man såg den på elmia får åka på nån mer ljud tävlig och kolla in /lyssna på den igen så jävla snyggt  >:( du kan bygga lika dant i min bill fast röd / svart vinyl hahaha  ;) du angående taket är de svart blank venylfärg  och spraya du bara på de utan att ta ut de eller tog du ut de och måla???  svår målad färg ??? hur belv de att sitta i bilen mörkt ??? mkt frågor nu hopopas dom inte var för svåra attt svara på ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1405 skrivet: augusti 28, 2007, 16:59:13 »
Ser bra ut med högtalarna monterade sådär.
Är helt säker på att det låter fint :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1406 skrivet: augusti 28, 2007, 19:44:01 »
Det där såg riktigt bra ut, hur får ni ringarna som ni vill ha dem?
Snygg ytfinish och snyggt lackade med! Imponerande.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1407 skrivet: augusti 29, 2007, 13:18:15 »
ser lika bra ut som vanligt  ;D helt klar en jävla skillnad sen man såg den på elmia får åka på nån mer ljud tävlig och kolla in /lyssna på den igen så jävla snyggt  >:( du kan bygga lika dant i min bill fast röd / svart vinyl hahaha  ;) du angående taket är de svart blank venylfärg  och spraya du bara på de utan att ta ut de eller tog du ut de och måla???  svår målad färg ??? hur belv de att sitta i bilen mörkt ??? mkt frågor nu hopopas dom inte var för svåra attt svara på ;D
Tackar.
Det blri inga fler "vanliga" tävlingar detta år, bara en final i november. Bygga allt detta igen?...nja, tror jag har fått min dos nu :)

Vinylfärgen kan vara lite lurig att lacka med. Man blir lite färgblind när man sprayar stora ytor. Allt är gjort på plats.
Jag blåste först ett täckande lager och sedan dimmade jag på dubbla avståndet för att undvika flammighet. Efter några dagar får man ta en mjuk borste och skrubba av ytan en aning så den blir helt matt. Man kan också lägga på lite vinylglans.
Inuti blev det mysigt. Har haft svarta tak på alla mina 300:or, så det var snarare tillbaka till det normala :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1408 skrivet: augusti 29, 2007, 13:20:51 »
Det där såg riktigt bra ut, hur får ni ringarna som ni vill ha dem?
Snygg ytfinish och snyggt lackade med! Imponerande.

Ringarna tillverkades i MDF. De är svarvade och har sedan fått försänkta hål i två steg för att "gömma" skruven lagom mycket.
Lacken består av två lager filler, två lager vitt och ett lager neongult, toppat med ett torrt varv klarlack för att ge den matta finishen.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1409 skrivet: augusti 29, 2007, 13:25:46 »
Nu har pedalerna kommit. Det tog en månad extra, men det gjorde ju inte så mycket, då allt annat också var försenat.
Vi har också monterat in diskanterna och fått i rutan och skruvat fast a-stolparna igen. Tror inte diskanterna kommer lossna i första taget :)

Vi har också fått hem en liten kul detalj. Neonbelysning, utan neon. Det är en LED slinga för montering under bilen, men vi ska använda en del av satsen innuti.
Det blev en ganska mysig effekt mot det gula och blanka i bilen. Montering sker ikväll. Får se om det går att fånga reesultatet på bild :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1410 skrivet: augusti 29, 2007, 17:48:37 »
ser lika bra ut som vanligt....tack för infon om färgen ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1411 skrivet: augusti 29, 2007, 21:55:08 »
Tuffa bult till diskanterna!

Vet inte vad jag ska säga om pedalerna.. fulsnygga?

Keep up
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

MrSniper

  • Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • VOLVO = Vi Orsakar Landets Vildaste Orgasmer
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1412 skrivet: augusti 30, 2007, 15:38:44 »
Jädrar vad cool den blir....
Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
Volvo 745 GL -90 Motor: B230F

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1413 skrivet: augusti 30, 2007, 22:21:45 »
hahahaha den diskanten lär la inte lossa i första taget ser hioförsig ganska elakt ut me så många bult....bizzzz humlan haha me riktigt sting i ljudet hahahahahah ;D ser förövrigt lika bra ut som vanligt... ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1414 skrivet: augusti 31, 2007, 22:18:00 »
Tackar för kommentarerna :)

Passar på att komplettera med lite bilder när neonet är inkopplat.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1415 skrivet: augusti 31, 2007, 22:23:43 »
Wow! So nice!

Mer rymdfarkost än humla nu  :P
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

MrSniper

  • Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • VOLVO = Vi Orsakar Landets Vildaste Orgasmer
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1416 skrivet: september 01, 2007, 13:43:09 »
Wow !!! Det blev coolt...
Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
Volvo 745 GL -90 Motor: B230F

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1417 skrivet: september 01, 2007, 17:57:29 »
värsta rymd skepper ju  ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1418 skrivet: september 01, 2007, 19:02:21 »
Ser coolt ut!! Lätt snyggaste in-car entertainment jag nånsin sett :)


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1419 skrivet: september 02, 2007, 18:12:50 »
Tackar för det. Nu ska vi bara skruva ihop det sista, sen kommer bilder på ett färdigt bygge. Till helgen ska allt vara klart.. Ska bli skönt :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1420 skrivet: september 03, 2007, 11:56:35 »

Tackar allihop :)
Sista rycket.. Takpanel tillverkad. Denna gjordes i nylon som har lackerats neongul. Längst fram mot rutan, sitter en LED slinga som ger blått ljus över brädan. En likadan kommer monteras längre bak på taket för att belysa resten. Jag har också beställt mindre LED rör till delningsfiltren och förstärkaren bak, så det kommer även lysa i sidopanlelerna.
Nu håller vi på att tillverka ett nytt instrumenthus, då vi upptäckte att det gamla var aningen skevt efter alla år i en säckad instrumentbräda. Även denna görs av nylon som kommer lackeras svart. Bilder på den nästa gång.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1421 skrivet: september 03, 2007, 18:53:19 »
Nice.. men nylonstrumpor vet man ju vad det är.. men nylon? Hur gör man och var skaffar man? Och varför inte glasfiber?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1422 skrivet: september 05, 2007, 13:06:46 »
Nylonet jag använder är vad jag vet samma material som vissa sportbussningar tillverkas av. Det är alltså en väldigt flexibel och hållbar plast. Vet inte var man kan köpa den över disk. Vi har använt spillbitar vi hade liggande.
Att arbeta med det är mycket enkelt. Tål att sågas, filas, böjas och värmas, så möjligheterna är stora. Dessutom kan man lacka på det :)

En bild på nya instrumenthuset... i nylon...

Nästa steg är att montera in en diodslinga som belyser mätarna.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1423 skrivet: september 09, 2007, 21:48:37 »
Här kommer lite bilder på de senaste dagarnas skruvande. Vi har monterat en diodramp i taket för att belysa resten av inredningen. Den är skruvad i mittbalken och sitter i en kabelkanal som visade sig passa utmärkt för ändamålet. Kan verka brutalt att borra i taket, men det gick bra som tur var :)

Instrumentbelysningen är nu avklarad. Det sitter fyra blå starka punktdioder som belyser var sin mätare, samt den gamla neonslingan vid sidan av mätarna. Effekten är riktigt mysig, men som vanligt svår att fånga med kameran.

Delningsfiltren är numera infällda i nylon. I veckan kommer ett par mindre diodramper att monteras under denna och då lysa upp filtren innifrån. Hoppas det ska bli en snygg effekt.

Nya mattor är också beställda, liksom aluminiumlister till dörrarna. Om allt går väl, ska vi ha fått hem allt och monterat i mitten av veckan.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


LinuNez

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1424 skrivet: september 10, 2007, 21:31:02 »
Har följt den här tråden länge, Ser snyggt ut som vanligt! skulle gärna se bilen "live". kommer du att ställa ut även nästa år?
US soildier: oh shit its a volvo! i need artillery on my position!!!!!...run for your lives men!

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1425 skrivet: september 11, 2007, 00:40:32 »
Har följt den här tråden länge, Ser snyggt ut som vanligt! skulle gärna se bilen "live". kommer du att ställa ut även nästa år?

Tack, kul att höra. :)

Än är inget bestämt angående nästa år. Har inte fått några besked vad min sponsor vill, så allt kan hända.
Vad det gäller rena utställningar, är det nog inte så troligt. Bilen är inget utställningsobjekt, bara en tävlingsbil.
Kan dock ev bli kombinerade utställningar/tävlingar. Återkommer om detta när jag vet mer. Som läget är nu, är bara SM finalen inbokad.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1426 skrivet: september 15, 2007, 21:27:55 »
Några dagar sen senaste uppdateringen. Bygget ligger ganska lågt för tillfället, men av en bra anledning. -Det är nästan klart. :)
Vi inväntar nu stolarna, som enligt leverantören är skickade från Italien och förhoppningsvis finns hos oss i början av nästa vecka. När dessa är monterade, ska vi ställa in ljudet och sen betraktas bygget som färdigt. En månad efter tidsplanen...

Så vad har hänt?

Delningsfiltren har byggts in och fått fem lysdioder i blått bakom sig.
Förstärkaren på motsatt sida har fått samma behandling.
Nya mattor av fabrikat "bling", dvs kromad durkplåt på golvet (förlåt Frej) :)

Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1427 skrivet: september 15, 2007, 21:51:23 »
Fy faan fyfan vad snyggt!!!!! :D
Lycklig igen i min 360gl sedan

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1428 skrivet: september 15, 2007, 23:13:21 »
Nya mattor av fabrikat "bling", dvs kromad durkplåt på golvet (förlåt Frej) :)

Måste erkänna att det ser väldigt "mysigt" ut på bilderna, synd att det inte är en utställningsbil bara så du får lön för mödan ordentligt!  ;)

När man tänker tillbaka så är det här på en helt annan nivå än förra inredningen. Även om jag hade varit mer än nöjd med det stuket i min sleeper.
Bra jobbat!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1429 skrivet: september 17, 2007, 16:39:38 »
Nya mattor av fabrikat "bling", dvs kromad durkplåt på golvet (förlåt Frej) :)

Måste erkänna att det ser väldigt "mysigt" ut på bilderna, synd att det inte är en utställningsbil bara så du får lön för mödan ordentligt!  ;)

När man tänker tillbaka så är det här på en helt annan nivå än förra inredningen. Även om jag hade varit mer än nöjd med det stuket i min sleeper.
Bra jobbat!

fast återfallets bil är juh allt annat än sleeper känns som att den är byggd för att synas och höras. Det synliga har han då lyckats med vad det gäller höras så vet jag tyvärr inte av egenerfarenmhet. :)

bra jobbat. :)

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1430 skrivet: september 21, 2007, 01:07:44 »
Nya mattor av fabrikat "bling", dvs kromad durkplåt på golvet (förlåt Frej) :)

Måste erkänna att det ser väldigt "mysigt" ut på bilderna, synd att det inte är en utställningsbil bara så du får lön för mödan ordentligt!  ;)

När man tänker tillbaka så är det här på en helt annan nivå än förra inredningen. Även om jag hade varit mer än nöjd med det stuket i min sleeper.
Bra jobbat!

Det är ju en demobil och all uppmärksamhet här och på andra internetsajter har varit uteslutande positiv, så nog har man fått utdelning alltid :)
Jo, inredningen ser väl lite annorlunda ut nu, mot senast du satt i bilen. Sleeperstuket kommer dock tillbaka till viss del, då vinylen inte är UV beständig, så den kommer få täckskydd när den inte tävlar.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1431 skrivet: september 21, 2007, 01:13:06 »
Det har fortfarande inte kommit några stolar, så det finns inte mycket att visa. Vi jobbar just nu i måttlig takt med listerna på dörrsidorna, som är i borstad aluminium med infällda maskininsexskruv.

Sista handen lades vid elsystemet igår, så nu fungerar allt, mer eller mindre som det är tänkt.

När bilen rullar ut från garaget, ska den genomgå en mindre renovering av chassiet. Avgassystemet ska modifieras för att det nya slutröret ska passa, samt ändrs en aning runt bakaxeln, då sänkningen gör att det slår i vid större gupp.

Därefter kommer den nervösa biten. Den måste besiktigas. Ska bli minst sagt intressant att se hur det ska gå. Ska köra in den i det skick den är, dvs 17"are och sänkning.. Det blir nog en ganska omfattande "att göra" lista :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1432 skrivet: september 23, 2007, 12:32:57 »
borstad aluminium med infällda maskininsexskruv.
Nice!  :P

Citera
Sista handen lades vid elsystemet igår, så nu fungerar allt, mer eller mindre som det är tänkt.
Creds!  :)

Citera
När bilen rullar ut från garaget, ska den genomgå en mindre renovering av chassiet. Avgassystemet ska modifieras för att det nya slutröret ska passa, samt ändrs en aning runt bakaxeln, då sänkningen gör att det slår i vid större gupp.
Såpass! Vad innebär en mindre renovering i ditt fall?  :)

Citera
Därefter kommer den nervösa biten. Den måste besiktigas. Ska bli minst sagt intressant att se hur det ska gå. Ska köra in den i det skick den är, dvs 17"are och sänkning.. Det blir nog en ganska omfattande "att göra" lista :)

Spännande! De har nog aldrig sett nåt liknande på SBP så det blir kul att höra vad de säger om den gamla tantvolvon dom förväntar sig se  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1433 skrivet: september 23, 2007, 22:11:21 »
HAHAHA skulle kunna betal mkt pengar för att se besiktnings gubbens annsikte när han öppnar porten och din racer rullar in men en massa Dekaler och göttt säknkt me gooa fälgar
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1434 skrivet: september 24, 2007, 09:05:03 »
ja elle när han öppnar förardörren ;D
Bra, bättre, bredast

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1435 skrivet: september 24, 2007, 18:48:57 »
haha när han har klivit in kliver han alldrig ur igen ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1436 skrivet: september 26, 2007, 03:36:07 »
Jaha, det går inte jättebra i garaget...
Stolarna som utlovades har inte kommit. Det visade sig att leveransen skadats på en omlastningsstation i Portugal och därmed skickades allt tillbaka till fabriken. Nu har de sagt att de ska komma nästa vecka.. Har dock slutat tro :)

Men det gör ändå inte så mycket, eftersom subbasen gått sönder. Vid en provspelning igår, upptäckte vi att talspolen lossnat i limmingen och därför ger ifrån sig ett icke önskvärt ljud. Ni som följt tråden, vet hur den sitter monterad, så det är inget man byter utan vissa bekymmer.

Rivningen är nu i full gång och som vanligt när allt är nästan klart, börjar det om på nytt igen.. Blir en annan bas denna gång, liksom ny huvudenhet.
Bilder kommer, så snart det går att se vad vi gör :) Just nu är allt inplastat.

Frej: Renoveringen av chassiet innebär inget större. Det handlar mest om avgassystem, styrleder och annat småplock. Vet att det egentligen inte är chassierelaterat, men i min värld är det bilstereo eller chassie :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1437 skrivet: september 26, 2007, 20:57:26 »
Å fy tusan, lider med dig både när det gäller stolarna och basen!

Men tummen upp för mer byggbilder framöver  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1438 skrivet: september 30, 2007, 01:50:40 »
Nu har vi fått stolarna tillslut. Har tillbringat aftonen åt att fundera och knåpa ihop fästen. Fick såga bort all plåt till de befintliga stolarna och en del annat, men nu får de plats. Eftersom jag redan visat bilder på stolarna i tråden, kommer nya kort först när monteringen är klar.
Blir en del merarbete med golvmattan efter modifieringarna, annars kommer det mesta klara sig som det är.
Vi håller också på att göra om bilens utsida. Listerna är borta och reklamen kommer få nytt utseende, eftersom vi bytt märke. Mer om det nästa gång :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1439 skrivet: september 30, 2007, 14:17:22 »
Vi håller också på att göra om bilens utsida. Listerna är borta och reklamen kommer få nytt utseende, eftersom vi bytt märke. Mer om det nästa gång :)

Det var som 17, här hänger man inte med för 5 öre  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.