Författare Ämne: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86  (läst 1079369 gånger)

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1560 skrivet: november 25, 2007, 16:20:50 »
Grattis!!!

Om ni inte fått avdrag på installationen för som du säger kartfacken och instrumentbrädan, hur hade ni placerat er totalt då?

mvh
Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1561 skrivet: november 25, 2007, 18:08:27 »
fan va najs..ortu me vädert men tur att inget hände..
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1562 skrivet: november 25, 2007, 20:43:30 »
Gratulerar! Och kul att du fått blodad tand, det borgar för fler kul tillfällen för oss som följer dig  ;)

Oj vilken otur med vädret, men det var väl inga problem med snön för du har ju plogen på för jämnan  ;D
Dubbdäck kanske hade varit gott att ha dock..

Känn dig nöjd!! Kul att vara med i samma forum som dig!

"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1563 skrivet: november 25, 2007, 22:50:08 »
kul att du har träffar min kära kussin ;D
vi är 3.5 männingar 8)

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1564 skrivet: november 26, 2007, 20:29:17 »
Grattis!!!

Om ni inte fått avdrag på installationen för som du säger kartfacken och instrumentbrädan, hur hade ni placerat er totalt då?

mvh
Anders

Det hade inte spelat någon roll. Vi tappade nio poäng på det, men de flesta andra fick än mer avdrag. Tror vi hade 30 pinnar upp till trean. Det var ljudet som inte räckte.

Nu har vi haft vårt möte efter finalen och diskuterat vad vi ska göra till nästa år.
Inget är 100% spikat ännu, men som det ser ut, kommer hela anläggningen bytas ut och vi kommer tävla i en klass utan kostnadsbegränsning.

Idag har jag inhandlat nya skärmar och en stötfångare, samt backspeglar som ska användas i vinter.. Säger inte mer just nu.. Det blir en överraskning :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1565 skrivet: november 26, 2007, 20:48:44 »
Grattis!!!

Om ni inte fått avdrag på installationen för som du säger kartfacken och instrumentbrädan, hur hade ni placerat er totalt då?

mvh
Anders

Det hade inte spelat någon roll. Vi tappade nio poäng på det, men de flesta andra fick än mer avdrag. Tror vi hade 30 pinnar upp till trean. Det var ljudet som inte räckte.

Nu har vi haft vårt möte efter finalen och diskuterat vad vi ska göra till nästa år.
Inget är 100% spikat ännu, men som det ser ut, kommer hela anläggningen bytas ut och vi kommer tävla i en klass utan kostnadsbegränsning.

Idag har jag inhandlat nya skärmar och en stötfångare, samt backspeglar som ska användas i vinter.. Säger inte mer just nu.. Det blir en överraskning :)

En fråga angående kostnadsbegränsningen, varför tog ni billigare prylar än ni behövde? För att det var skojjigare så, för att de delarna ni ville ha var så billiga eller hade ni en egen kostnadsbegränsning? Är det det sista så verkar det konstigt att ni går upp på unlimited  ;)

KUUL med nya prylar! Hm, undrar vad det kan vara?  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1566 skrivet: november 26, 2007, 22:11:21 »
Grattis!!!

Om ni inte fått avdrag på installationen för som du säger kartfacken och instrumentbrädan, hur hade ni placerat er totalt då?

mvh
Anders

Det hade inte spelat någon roll. Vi tappade nio poäng på det, men de flesta andra fick än mer avdrag. Tror vi hade 30 pinnar upp till trean. Det var ljudet som inte räckte.

Nu har vi haft vårt möte efter finalen och diskuterat vad vi ska göra till nästa år.
Inget är 100% spikat ännu, men som det ser ut, kommer hela anläggningen bytas ut och vi kommer tävla i en klass utan kostnadsbegränsning.

Idag har jag inhandlat nya skärmar och en stötfångare, samt backspeglar som ska användas i vinter.. Säger inte mer just nu.. Det blir en överraskning :)

Varför byta anläggning igen? varför inte spela in grejerna riktigt innan ni börjar bygga om? Känns som det är lite väl att bygga om bilen totalt efter varje tävling istället för att finlira  ???

Men det låter onekligen spännande med unlimited! Du kan ju hälsa Tommy att han vet vart han kan skicka alla huvudenheter och sånt som ni bara använt några timmar och nu tröttnat på ;)

Keep up the good work! Mitt support har du oavsett vad ni gör (nästan).

mvh
Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1567 skrivet: november 26, 2007, 23:07:15 »
Frej: Anledningen till de billiga prylarna var att vi ville visa att det går att få bra ljud utan att det behöver kosta skjortan. Nu i efterhand kan vi konstatera att vårt Carpower 4-400 steg, vann över ett Audison som kostade tio gånger mer. :)
Den nya anläggningen blir inte enormt dyr, så det är inte den stora anledningen till klassbytet. Vi vill däremot vara med i en klass där installation bedöms mer ingående.
Jag kan lova att jag inte tröttnat på det som sitter i bilen nu. Men både jag och Tommy är bilstereofreaks (töntar) som gillar att testa nya grejor och aldrig blir klara :)

Anders: Det blir inte en total ombyggnad igen. Vi kommer bara byta grejorna, inte inredningen. Nu har vi visat Carpower, nästa år ska vi testa något nytt. :)
Angående huvudenheter finns nu två st Alpine av bästa klass som spelat ungefär 10 timmar var att tillgå.. för självklart byter vi även den tills nästa år :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1568 skrivet: november 26, 2007, 23:11:15 »
Frej: Anledningen till de billiga prylarna var att vi ville visa att det går att få bra ljud utan att det behöver kosta skjortan. Nu i efterhand kan vi konstatera att vårt Carpower 4-400 steg, vann över ett Audison som kostade tio gånger mer. :)
Den nya anläggningen blir inte enormt dyr, så det är inte den stora anledningen till klassbytet. Vi vill däremot vara med i en klass där installation bedöms mer ingående.
Jag kan lova att jag inte tröttnat på det som sitter i bilen nu. Men både jag och Tommy är bilstereofreaks (töntar) som gillar att testa nya grejor och aldrig blir klara :)

Anders: Det blir inte en total ombyggnad igen. Vi kommer bara byta grejorna, inte inredningen. Nu har vi visat Carpower, nästa år ska vi testa något nytt. :)
Angående huvudenheter finns nu två st Alpine av bästa klass som spelat ungefär 10 timmar var att tillgå.. för självklart byter vi även den tills nästa år :)

Okej, låter bra  :)
En eloge till er båda som visar att dyrast inte behöver vara bästa alternativet!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1569 skrivet: december 02, 2007, 12:20:49 »
Nu har det planerats och funderats i en vecka.

Till nästa år ska det byggas om ganska rejält. Nu blir det nog inte lika mycket eget arbete, utan mer köpta delar, som anpassas till bilen.

Anläggningen blir av modell "avancerad", med ett trevägskit på brädan och några boxar som man kan leka med :)

Ett par bilder på det som förhoppningsvis kommer att sitta på bilen om några månader.

Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1570 skrivet: december 02, 2007, 12:35:35 »
Låter och ser bra ut Återfallet! Dig tröttnar man aldrig på!  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1571 skrivet: december 02, 2007, 13:36:25 »
fan de kommer bli sveriges coolaste 260 när du är klar ju...tils peter har monterat i hop sin då ::)
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1572 skrivet: december 02, 2007, 17:26:21 »
fan de kommer bli sveriges coolaste 260 när du är klar ju...tils peter har monterat i hop sin då ::)

Ja, den lär man aldrig komma i närheten av ens :)
Fast 260? :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1573 skrivet: december 02, 2007, 19:11:27 »
sorry 360 :-[
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1574 skrivet: december 04, 2007, 00:15:26 »
Jon... DU ÄR GALEN!!!








Men på ett positivt sätt  ;D ;D ;D :o

/Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1575 skrivet: december 07, 2007, 02:52:17 »
Tackar Anders. Kan bara hålla med :)

Nästa vecka ska bilen rivas igen. Vi har beställt en hel del grejor och nu är det inte så mycket lågbudget längre.
Det som kommer hända:

Kjolpaket är beställt. Kommer nästa vecka.

Nya lampor runt om är också beställda. Dessa kommer förhoppningsvis innan jul.

Ny färg är bestämd. En orginalkulör från Ford är allt jag berättar än så länge :)

Det kliar redan i fingrarna :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1576 skrivet: december 07, 2007, 12:12:49 »
Ny färg är bestämd. En orginalkulör från Ford är allt jag berättar än så länge :)

Den var ju lätt! Fordar går ju bara att få svarta  ;D
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1577 skrivet: december 07, 2007, 13:58:50 »
Tackar Anders. Kan bara hålla med :)

Nästa vecka ska bilen rivas igen. Vi har beställt en hel del grejor och nu är det inte så mycket lågbudget längre.
Det som kommer hända:

Kjolpaket är beställt. Kommer nästa vecka.

Nya lampor runt om är också beställda. Dessa kommer förhoppningsvis innan jul.

Ny färg är bestämd. En orginalkulör från Ford är allt jag berättar än så länge :)

Det kliar redan i fingrarna :)

Vill svära nu men håller mig, det verkar lovande. Fy va du handlar julklappar till dig själv  ;)

Kommer kjolpaketet bli våldtaget med sticksåg/vinkelslip och kraftigt omarbetat för att passa 360 då?
Nya ljus kan ändra looken totalt precis som fälgar, blir spännande att se vad du ska trycka dit. Jag hoppas tyst på dubbeljus med angeleyes  ;)

Det kliar i mig med. Av nyfikenhet!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1578 skrivet: december 07, 2007, 20:38:58 »
Det kommer säkert att bli bra med nytt igenn, även om jag är tveksam om det kan göras ännu snyggare?  :)

Handen på hjärtat Aterfallet.. tar det inte emot att riva kjolpaketet?

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1579 skrivet: december 07, 2007, 20:50:06 »
Anders: Det var inte mer rätt än gissningen av finalplaceringen :)

Frej: Du har en förmåga att gissa otäckt rätt... Kan avslöja att kjolpaketet är till en japanare och det lär inte finnas något som passar, så det lär bli mycket jobb.. men knappast mer än att bygga ett eget :)
Får väl erkänna att strålkastarna som är beställda egentligen passar bättre på en BMW E-36.. Självklart är det angeleyes :)

Girder: Det kan gå åt båda hållen. Det kanske ser idiotiskt ut med de nya delarna, vem vet? Men som lösa detaljer är det riktigt fräcka. Nu gäller det bara att få det att se Volvo ut också :)
Det tar inte emot att riva det kjolpaketet som sitter på. Jag kommer bara plocka bort det och magasinera så länge..  Man vet ju aldrig vad man hittar på i framtiden :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1580 skrivet: december 07, 2007, 21:14:26 »
Frej: Du har en förmåga att gissa otäckt rätt... Kan avslöja att kjolpaketet är till en japanare och det lär inte finnas något som passar, så det lär bli mycket jobb.. men knappast mer än att bygga ett eget :)
Får väl erkänna att strålkastarna som är beställda egentligen passar bättre på en BMW E-36.. Självklart är det angeleyes :)

Girder: Det kan gå åt båda hållen. Det kanske ser idiotiskt ut med de nya delarna, vem vet? Men som lösa detaljer är det riktigt fräcka. Nu gäller det bara att få det att se Volvo ut också :)
Det tar inte emot att riva det kjolpaketet som sitter på. Jag kommer bara plocka bort det och magasinera så länge..  Man vet ju aldrig vad man hittar på i framtiden :)

Haha jasså? Coolt, brukar aldrig ha tur i spel..

Nej antagligen enklare att modda dit ett färdigt kit än att tänka och snida ut alla former själv!!
Blir nice med dubbeljuuus!! Tack Jon, du förverkligar mina drömmar  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1581 skrivet: december 10, 2007, 19:37:37 »
gott mos men om du blir nöjd med det nya kjolpaketet så vet jag om en köpare till det gammla

så nu är det sagt och JAG var först  ;D
Bra, bättre, bredast

stuf

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1582 skrivet: december 11, 2007, 03:31:53 »
Man har ju sett bilder på andra forum på ert projekt. Färdiga resultat av båda "installationerna". Även resultat på Emmanet. Men inte många bilder på själva byggnationen.

Gick in "igår" på 300 power för att se om du lagt upp någon tråd här, och mycket riktigt.
Klockan var väl sisådär 23.00 "igår" eller något när jag hittade tråden. Helt klart fängslande projekt.
Tjejen insomnade för länge sedan och jag har suttit klistrad vid datorn och denna tråd. Jag har varit Alfons Åberg i några timmar ("Kommer snart!").

Gillar kjolpaketet starkt, speciellt eftersom det är "hemmagjort".
Första installationen passade perfekt in i en Volvo, såg ut som en 360 med Volvos stora ljudpaket eller något.
Andra installationen blev så jävla grym, diggar den totalt! Att du sen spelar skiten ur många med den budgeten i en så pass hård klass är grymt imponerande. BAE måste älska din bil, finns nog ingen som får budgetprodukter att framstå så bra som du fått dem. Själv blev man sugen på Carpowersuben, hur många liter är lådan på och vad är den avstämd till?
Jag röstar för att du behåller bilen som den är och bygger på en ny istället. Men välj en 340 nästa gång, dom är snyggare från början  ;D

En F#1 huvudenhet och box skulle kanske inte sitta helt fel tills nästa år? 8)

Jag har nyss påbörjat mitt ljudprojekt i min sommarbil, men fan så taggad jag blev att istället bygga i min Volvo 343 DL -79 som jag glider runt i på vintern. Dumma dig! :P
Dock så har du ju bevisat att Carpower går att göra mycket med så varför inte i den med? ;D, lovar att vanliga svensson skulle säkerligen välja ditt ljud före många andras (som placerade sig högre på SM), då det garanterat är högre PARTYfaktor i din bil! :)

Än en gång: Grymt bygge! och synd att man inte var på någon tävling i år och fick chansen att lyssna. Får sikta på nästa år istället.

OT: Så ni tycker att 9887 låter bättre än 9855? Mer detaljer osv? Jag har nämnligen handlat en 9887 jag med, från BAE självklart :)

Mvh Linus

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1583 skrivet: december 12, 2007, 04:29:17 »
Välkommen hit Stuf :)

Börjar med att tacka för dina vänliga ord innan besvarandet av frågorna :)

Vi valde att visa själva bygget här, eftersom det ändå är en 300 och den redan fanns här innan själva stereobygget startade.
Blir lika förvånad varje gång någon orkat läsa alla 40 sidorna :)

Kul att du gillade första installationen. Själva idén med den var att försöka ge ett visst orginalintryck, men dessvärre fungerade det inte så bra i reklamsyfte, då ingen i den yngre generationen verkar veta hur en 360 ser ut inuti orginal ;)

Det nuvarande bygget har fungerat betydligt bättre och med de medel som planeras ska det förhoppningsvis bli fler som får upp ögonen.
Just att inte komma sist, trots minst budget är en seger i sig.
Det ska tilläggas att jag lyssnat en del i garaget nu när stressen lagt sig och gillar Preset högtalarna mer och mer :) Det var med sorg i hjärtat som stereon monterades ur idag... men för en god sak...

Lådan är på 25 liter och är avstämd till 30 hz. Resten tar 8:orna och 6:orna hand om.

Det blir lite boxar och annat kul till nästa år, men ingen F#1 och då pratar vi rena budgetskäl... :)

Det jag skrev om 9887 kontra 9885 var min rent personliga åsiker i tävlingssammanhang. 9887 har ett varmare klarare ljud enligt oss som lyssnat på den i bilen, men dessvärre inte lika bra tiskompenseringsmöjligheter.. Gillar båda apparaterna.. Fast det blir ett annat märke nästa år ändå :)

Du är välkommen att lyssna på någon tävling. Vi planerar betydligt mer turnerande i sommar, så det borde säkert bli något tillfälle.

Måste också tillägga att jag inte byggt allt själv. Utsidan är jag förvisso skyldig till, men inuti är bilen officiellt byggd av BAE, där jag och Tommy (MTR på Lazzat) har tillbringat många timmar. BAE har dessutom bekostat hela bygget, så all heder åt dem :)

Till sist. Har du en Volvo 340, så är det nästan lag på att du skapar en projekttråd här. Lika bra jag säger det innan Frej gör det :)


Bekkis:  Jag ska ha det i åtanke...  men det är svårt att skilja sig från så mycket slit.. Sen kan det ju bli mycket snö i vinter också :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


stuf

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1584 skrivet: december 12, 2007, 12:46:14 »
Oki oki. Motorveckan i Lycksele låter som en perfekt utställning att åka på :D www.motorveckan.se

Hehe, min 340 är vit och inte så mycket mer än det. Så jag väntar nog med projekttråden :P Har dock planer på att sätta i en B230 i den och kanske ett litet framsystem för att dölja skrammel :P

Lycka till med nästa bygget och se till att det blir minst 40 sidor till och minst lika mycket bilder.
Anledningen till att man orkade kolla igenom 40 sidor var ju att man fastnade i tråden pga alla bilder. Alla bygger vi olika och använder olika metoder. Lika kul att se nya varje gång, än vad det blir för resultat. Sen att du verkligen kan motivera varför du gör si och så gör det hela ännu bättre.
Samma med MTR. Jag hänger på lazzat och där är ju han med, han kan verkligen skriva förklaringar så att en 3 åring förstår. Sen gillar jag att man är opartisk trots att man är försäljare av vissa märken.
Såna personligheter gillas starkt och det lönar sig säkert i längden kan man ju hoppas.

Men nu skall jag inte hålla mig till OT i denna tråd.

Keep up the good work!

Mvh Linus

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1585 skrivet: december 13, 2007, 02:48:19 »
Det var långt upp det.. Tror inte vi har något över Östhammar planerat i nuläget.
Får återkomma med det när kalendern är spikad.

Det blir lite bilder även denna gången, dock sparar jag på det som redan visats med spackling och gjutning. Det är ju ändå inte speciellt kul att se.
Kan tillägga att detta blir den sista versionen av bilen. Dessvärre kommer den pensioneras efter säsongen 2008. Får göra den sista resan minnesvärd alltså :)

Angående "MTR" Tommy, så kan jag bara hålla med. Har känt honom i 15 år och han har aldrig budit sig till något speciellt märke. Dessutom är hans kunnande på så hög nivå, att han inte behöver hävda sig för att få sin åsikt trodd. :)

Jag brukar också titta in på Lazzat, men skriver sällan (aldrig) där, pga tävlandet och den ibland otrevliga stämningen. Detta är ett betydligt trevligare forum att vistas på :)

...och det finns inget offtropic i denna tråden.

Uppdatering i övrigt:

Färg är inhandlad. Lyckades få tag på tre liter på en utförsäljning till otroligt bra pris, så nu är iaf det problemet löst.

I övrigt är allt som vanligt. Bygget står i det närmaste still, eftersom de beställda varorna inte har dykt upp ännu. Numera pratas det om måndag, men man vågar inte hoppas längre, efter alla tidigare bakslag. I vilket fall börjar stressen över att inte komma igång rinna till nu. Det är tre månader och en vecka kvar till första tävling och mängder av saker som ska göras innan dess.

Återkommer med lite bilduppdatering framåt helgen :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1586 skrivet: december 13, 2007, 09:39:16 »
Det var långt upp det.. Tror inte vi har något över Östhammar planerat i nuläget.
Får återkomma med det när kalendern är spikad.

Det vill jag inte missa denna gång, är ju nästan nästgårds.

Mvh
Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

MrSniper

  • Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • VOLVO = Vi Orsakar Landets Vildaste Orgasmer
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1587 skrivet: december 13, 2007, 10:42:14 »
Väntar med spening på att få se dom nya pryllarna.
Fanför alt det nya kjolpaketet.

 8)
Ursäkta stavningen men jag har Dyslexi.
Volvo 745 GL -90 Motor: B230F

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1588 skrivet: december 16, 2007, 20:02:11 »
Bra Anders, du har anmälningsplikt denna gång  ;D

Mr Sniper: Det kommer nog dröja ett tag innan de nya kjolarna är på plats. Räkna med två-tre månader..men den som väntar på något gott... :)

Idag har bygget påbörjats synbart. Den yttre plasten är bortplockad och fjädrarna svetsade i skålarna inför besiktningen.
Nu väntar jag bara på delar, som enligt osäkra, eventuella och möjliga uppgifter kan dyka upp imorgon. *hoppas*

I väntan på något roligare att visa, hittade jag en bild på det omklädda baksätet som jag glömt lägga upp. Bifogar också en bild på bilen som den ser ut nu.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1589 skrivet: december 16, 2007, 20:48:11 »
var det dyrt att klä om baksätet och vem vände du dig till??
Bra, bättre, bredast

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1590 skrivet: december 16, 2007, 21:04:52 »
Haha bekkis, såkart Jon själv som klätt om baksätet! Har jag fel så...

Och angående bilen, tycker att den blev så "bad ass" på nåt sätt utan bakkjolen.. vet inte varför men gillar stuket  ???

Nu får ni såga mig  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1591 skrivet: december 16, 2007, 21:18:55 »
Bekkis: Baksätet kläddes om sista dagen innan finalen av mig och Tommy, alltså vi som gjort allt annat i inredningen. Det har blivit en sport att allt ska byggas av oss :)
Frej: Jag får hålla med om att det blev en tuff rumpa utan stötfångaren. Nu får vi bara hoppas att du gillar det som kommer ersätta den lika mycket :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1592 skrivet: december 28, 2007, 21:01:07 »
Äntligen... Nu har optiken kommit. Det har varit en lång väntan. Nu fattas bara kjolarna.
Sedan senaste uppdateringen har bilen rensats utvändigt och fått en genomgång undertill. Under sin tid i garaget hade en bränsleslang börjat läcka, så det blev till att tömma och byta. Passade på att tvätta bort all gammal smuts och oljerester undertill när jag ändå var där.

Men åter till optiken. Det som anlänt är angeleyeslampor som egentligen ska sitta på en BMW E-36. De passar inte bult-on precis, men det blev mindre modifieringar än jag räknat med. Den svåra biten är vinkeln, eftersom 300:or är ganska raka i fronten, medans BMW är något spetsigare. Har dock filat en del och tror jag fått till det. Det krävdes en del inverkan i plåten, men det är det värt för att kunna justera och byta lampor enkelt i framtiden :)

Nackdelar med dessa är att de är mycket bredare än orginallamporna, så hela huvgångjärnshistorien är bortmonterad. Det får bli "vanlig" öppning sedan, dvs gångjärnen i bakkant. I övrigt verkar det inte behövas några större modifieringar.

Baktill ska det också på nya lampor. Dessa ska egentligen sitta på en VW Vento. Nackdelarna med dessa är att de är tvådelade, samt att de har hål för låset i ena lyktan. Har dock lite ideér om hur detta ska lösas sen. :)
Lamporna är av Lexus-typ och c:a 2 cm högre och 5 cm kortare än orginallamporna. Blir en del pill att få ihop det...

I skrivande stund är vänsterlampan redan provmonterad, men det kommer ta några timmar att konstruera fästen, så jag slipper såga sönder nya grejor.

Hade gärna lagt upp några bilder, men får meddelandet att uppladdningskatalogen är full, så det får vänta.
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1593 skrivet: december 28, 2007, 22:00:38 »
Äntligen... Nu har optiken kommit. Det har varit en lång väntan. Nu fattas bara kjolarna.
Sedan senaste uppdateringen har bilen rensats utvändigt och fått en genomgång undertill. Under sin tid i garaget hade en bränsleslang börjat läcka, så det blev till att tömma och byta. Passade på att tvätta bort all gammal smuts och oljerester undertill när jag ändå var där.

Men åter till optiken. Det som anlänt är angeleyeslampor som egentligen ska sitta på en BMW E-36. De passar inte bult-on precis, men det blev mindre modifieringar än jag räknat med. Den svåra biten är vinkeln, eftersom 300:or är ganska raka i fronten, medans BMW är något spetsigare. Har dock filat en del och tror jag fått till det. Det krävdes en del inverkan i plåten, men det är det värt för att kunna justera och byta lampor enkelt i framtiden :)

Nackdelar med dessa är att de är mycket bredare än orginallamporna, så hela huvgångjärnshistorien är bortmonterad. Det får bli "vanlig" öppning sedan, dvs gångjärnen i bakkant. I övrigt verkar det inte behövas några större modifieringar.

Baktill ska det också på nya lampor. Dessa ska egentligen sitta på en VW Vento. Nackdelarna med dessa är att de är tvådelade, samt att de har hål för låset i ena lyktan. Har dock lite ideér om hur detta ska lösas sen. :)
Lamporna är av Lexus-typ och c:a 2 cm högre och 5 cm kortare än orginallamporna. Blir en del pill att få ihop det...

I skrivande stund är vänsterlampan redan provmonterad, men det kommer ta några timmar att konstruera fästen, så jag slipper såga sönder nya grejor.

Hade gärna lagt upp några bilder, men får meddelandet att uppladdningskatalogen är full, så det får vänta.

Spännande att du tar stylingen till en ny nivå, hittills har det ju varit "plast-on"  ;)
Ska bli kul och lärorikt att se hur du löser de nya problemen du ställs inför med lyktorna, huvöppning mm.

Nu ska du kunna bifoga bilder igen, det är en order  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1594 skrivet: december 29, 2007, 15:46:44 »
Då gör jag ett nytt försök att få med några bilder.

Bild 1 visar urskärningen i plåten.

Bild 2 visar vänster strålkastare

Bild 3 visar angeleyesen tända

Bild 4 visar baklyktan

Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1595 skrivet: december 29, 2007, 22:38:53 »
mermermermermermer :D
Bra, bättre, bredast

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1596 skrivet: december 29, 2007, 22:52:35 »
ser nice ut men själv tycker ja de är lite tråkigt att du ska ta bort 300 orginal delar men de blir nogg grymmt när de är klart... ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Aterfallet

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1465
    • Visa profil
    • Bertilsson Auto Electronics
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1597 skrivet: december 29, 2007, 22:58:21 »
Ja, det är ju lite synd att ta bort orginaldelarna egentligen. Det är ju själva charmen att det ska se ut som en 360, men jag ska försöka fixa till det längre fram. Har lite ideér ;)

Nu har lamporna kommit på plats. Det är inte helt färdigt ännu. Ska ta bort dem och justera in fästena ordentligt och lackera fronten innan de slutmonteras.

Passade på att "bredda" bilen lite också... För att slippa en massa plåtjobb runt blinkersen, flyttade jag istället ut skärmarna några centimeter i nederkant. Det handlar bara om c:a 1,5 cm bredare vid blinkersen, men som sagt, mycket arbete besparas :) Skarven kommer ändå inte synas när frontspoilern kommer på plats i nästa vecka.

Så, Bekkis. Här kommer lite mer :)
Sponsras av Bertilsson Auto Electronics.  Mitt projekt


Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1598 skrivet: december 29, 2007, 23:40:50 »
de ser bra ut men de ser lite lustigt ut när man är van vid att de ska vara en 360 :o
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
SV: Bilstereoåterfallet - 360 GL -86
« Svar #1599 skrivet: december 30, 2007, 01:49:47 »
Kommentarer överflödiga, du vet vad jag tänker :)

Men... tror du det blir omöjligt att få dit S40N-baklyktor (iom att de följer linjerna väldigt mycket från S40) så du får behålla lite holländare?  ::)

Hade det inte varit för att det är du så hade jag inte ens frågat...

mvh
Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.