300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu. Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
Hej, funderar på att köpa en 360 GLT, slänga ur B200 och hinka i en B230 med 531 topp och kg003 kam och använda originalsprutet. Harn några frågor:Vad skiljer sprutet mellan B230E och B200E? Skiljer bara styrbox och spridare och kan man isof flytta över det från 240/740 utan att behöva byta hela kabelhvan. Verkar jobbigt att behöva bygga megasquirt....
Om inte det går att lösa så funderar jag på 2x weber 45. Går dessa att montera eller kommer de att ta i bromsservo eller något annat? Vad säger bilprovningen om weber 45:or?
Vad jag har förstått så går det inte att ta bort varvstoppet på något enkelt sätt om man inte har förgasarmotor (B19A eller B200K)?
Finns inget varvstopp på B200E med LEJetronic det är B200F med LUJetronic som har varvstopp.
Citat från: kullke skrivet januari 28, 2007, 18:54:50 Finns inget varvstopp på B200E med LEJetronic det är B200F med LUJetronic som har varvstopp.Det var som.. var ligger det på den då? I tändsystemet?
Citat från: FREJ skrivet januari 29, 2007, 19:25:02 Citat från: kullke skrivet januari 28, 2007, 18:54:50 Finns inget varvstopp på B200E med LEJetronic det är B200F med LUJetronic som har varvstopp.Det var som.. var ligger det på den då? I tändsystemet?Jag varva ju över 7000rpm med min GLT-87 B200E med LEjetronic, så den har inget varvstopp, fast det är ju inte omöjligt att den haft rotor med varvstopp original.Men min -90a med LUjetronic varvar bara 6000rpm pga varvstopp i sprutet. Vi redde ju ut det i en tråd ifjol, jag testa ju byta renix i min -90a då men den varva bara 6000 i allafall. http://www.300power.com/forum/index.php?board=5;action=display;threadid=1900;start=msg20462#msg20462
B19 o B200 har aldrig varit finska......men däremot ganska så Italienska. Finnarna fick dras med en sunkig B17 dvs en B2x nedborrad till 1,7liter, tänk er den i en fullastad 245......
Citat från: kullke skrivet januari 29, 2007, 22:27:06 Citat från: FREJ skrivet januari 29, 2007, 19:25:02 Citat från: kullke skrivet januari 28, 2007, 18:54:50 Finns inget varvstopp på B200E med LEJetronic det är B200F med LUJetronic som har varvstopp.Det var som.. var ligger det på den då? I tändsystemet?Jag varva ju över 7000rpm med min GLT-87 B200E med LEjetronic, så den har inget varvstopp, fast det är ju inte omöjligt att den haft rotor med varvstopp original.Men min -90a med LUjetronic varvar bara 6000rpm pga varvstopp i sprutet. Vi redde ju ut det i en tråd ifjol, jag testa ju byta renix i min -90a då men den varva bara 6000 i allafall. http://www.300power.com/forum/index.php?board=5;action=display;threadid=1900;start=msg20462#msg20462Minnet sviker... redan vid unga år.Men det låter konstigt att en motor från -88 inte skulle ha varvstopp? Är det för att den är finsk?
hmm. Någon som vet något om B17? skulle vara roligt att veta vad den har suttit i och var i världen...