Författare Ämne: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --bildUpdate 280812--  (läst 696881 gånger)

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #120 skrivet: juli 13, 2007, 18:38:06 »
skulle gissa på att bärsen iaf ger upphov till en kraftig berusning ;) för att prata fint.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2076
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #121 skrivet: juli 14, 2007, 01:16:27 »
näe tycker stiften ser bra ut...

varit o hämtat komptest instrument o startgas nu..

men kom på förut när jag funderade lite att jag nog fan missat att ställa rotorn ett halvvarv.. (vilket inte borde vara så bra ;) ) så jag ska ut o kolla in tändningen o kompet imorgon.. FÖR NU SKA DE DRICKAS BÄÄRS =)

men vi får se vad de ger för resultat.. =)



Den missen med rotorn har jag också gjort en gång, bara att flytta tändkablarna i locket och hoppas det startar då. När jag skulle starta upp mitt senaste bygge var det fel på spridarna, de hade tagit fast när de inte blivit använda på några år.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #122 skrivet: juli 14, 2007, 01:59:47 »
YE HOOO =) ja skulle vilja medge att bärsen fungerade ikväll!
får ta tag i skiten o prova tändningen imorrn!

hope It works!

nagithy boys!
« Senast ändrad: februari 10, 2011, 13:17:15 av zyklon »
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #123 skrivet: juli 14, 2007, 18:20:08 »
JAAAAAAAAAA!!!!! tha beast IS ALIVE!!! =)

fyy fasen va gott de va när den hoppade igång!! o den går kanonbra på tomgång!

men ännu mer överraskade blev vi när .. bilen går kalasbra även när man kör!! =)

den dumpar något kopiöst o drar riktigt gott!! =) trotts inga direkta "justeringar" utan bara ett litet snällt försiktigt provåk =)

så nu ska här ut o provåkas och justeras!! =)

vilket ladd ska man börja på tro?
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16556
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #124 skrivet: juli 14, 2007, 20:14:44 »
JAAAAAAAAAA!!!!! tha beast IS ALIVE!!! =)

fyy fasen va gott de va när den hoppade igång!! o den går kanonbra på tomgång!

men ännu mer överraskade blev vi när .. bilen går kalasbra även när man kör!! =)

den dumpar något kopiöst o drar riktigt gott!! =) trotts inga direkta "justeringar" utan bara ett litet snällt försiktigt provåk =)

så nu ska här ut o provåkas och justeras!! =)

vilket ladd ska man börja på tro?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Gläds med dig! Oj va roligt!

Vad var fel? Rotorn?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #125 skrivet: juli 14, 2007, 21:36:37 »
 :DFILM.............FILM...............FILM..............FILM............FILM :D

visa snikturbon för alla nu.

grattis btw
Lycklig igen i min 360gl sedan

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #126 skrivet: juli 14, 2007, 22:07:57 »
haha tack tack!! =)

film kommer garanterat! learn me how bara..


btw. frej du hade ju koll på lambdan?..
försökt o justerat enligt:

"För att kontrollera/justera bränsleblandningen gör såhär:
Kör fullgas och skruva upp bränslet tills att spänningen från sonden aldrig går under 0,5 volt under acceleration, skruva sen ned tills du hamnar under 0,5 volt och sen skruva upp lite tills du ligger med knapp marginal ovan 0,5 volt igen. Då har du ungefär rätt blandning.
Belasta aldrig motorn när du ser att spänningen från sonden försvinner = snål blandning = spikning under belastning = motorhaveri, i bästa fall blåst topplockspackning."


men lyckas inte få ner lambda värdena, utan de ligger runt 0.7-0.9
har varit nere o vänt på 2.5bar på BTRen men inte gett någon mindre resultat heller..

och tyckte den gick sämre (körde iof aldrig då) när jag släppte på LMM 3 kugg..

setupen ser nu ut såhär:   
LMM = original
BTR = 3.0bar
Lambda värden = 0.7-0.8v
Laddtryck = 0.6bar

resultat: fetspinner på 1an och 2an utan o använda kopplingen =)
går dock lite "orent" på jämnt gaspådrag, typ 90km/h

tips på justering så allt blir tipptopp??

CIAO!
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16556
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #127 skrivet: juli 14, 2007, 22:51:31 »
film kommer garanterat! learn me how bara..
Har du kamera/filmkamera som kan få in nån fil i datorn då?

btw. frej du hade ju koll på lambdan?..
försökt o justerat men lyckas inte få ner lambda värdena, utan de ligger runt 0.7-0.9
har varit nere o vänt på 2.5bar på BTRen men inte gett någon mindre resultat heller..

och tyckte den gick sämre (körde iof aldrig då) när jag släppte på LMM 3 kugg..

setupen ser nu ut såhär:   
LMM = original
BTR = 3.0bar
Lambda värden = 0.7-0.8v
Laddtryck = 0.6bar
Har du kört med LMM:en original hela tiden? Även när du hade b.tryck på 2.5bar?

Det är ju bra att den går fett och inte för snålt i allafall, då är det ju ingen fara att nåt går sönder.

Sänk bränsletrycket mera då, fast under 2.5 bar borde du ju inte behöva gå.. dock har du ju större spridare.. så kanske du ska prova neråt 2 bar i bränsletryck. Eller tanka etanol  ;)

resultat: fetspinner på 1an och 2an utan o använda kopplingen =)
går dock lite "orent" på jämnt gaspådrag, typ 90km/h
Härligt!! Spinner det på torr asfalt?  :P

Vad menar du, går den ojämnt om du ligger och gubbkör och håller gasen/farten stadigt i 90km/h? På femman då eller? Vilket varv, borde vara strax under 2500rpm? Vad hittar lambdan på då?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zlobban

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 292
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #128 skrivet: juli 15, 2007, 18:14:29 »

och tyckte den gick sämre (körde iof aldrig då) när jag släppte på LMM 3 kugg..


Du borde nog hellre spänna upp den ett par kugg mer än original, så den klarar ett större luftflöde utan att bottna. Alltså så att flärpen inuti går lite trögare, inte lättare än original. Tillsammans med större spridare och justerbar BTR borde det inte va något problem att få i den tillräckligt med soppa även fast spridarna får lite kortare öppettider (flärpen i LMM kommer ju inte att öppna lika mycket vid samma luftflöde som innan). Fördelen blir ju att du får ett bränslesystem som klarar ett mycket större luftflöde utan att bottna.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16556
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #129 skrivet: juli 15, 2007, 20:25:04 »

och tyckte den gick sämre (körde iof aldrig då) när jag släppte på LMM 3 kugg..


Du borde nog hellre spänna upp den ett par kugg mer än original, så den klarar ett större luftflöde utan att bottna. Alltså så att flärpen inuti går lite trögare, inte lättare än original. Tillsammans med större spridare och justerbar BTR borde det inte va något problem att få i den tillräckligt med soppa även fast spridarna får lite kortare öppettider (flärpen i LMM kommer ju inte att öppna lika mycket vid samma luftflöde som innan). Fördelen blir ju att du får ett bränslesystem som klarar ett mycket större luftflöde utan att bottna.

Här har vi tänkt till hör jag  8)
Har jag aldrig tänkt på, iofs. har jag aldrig varit inne i LMM och rotat heller. Har ju förresten den inte i bilen längre  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #130 skrivet: juli 15, 2007, 21:27:48 »
zlobban: så där har jag tänkt oxå!! men läste på flera ställen att det var tvärtom?? men jag ska göra som du säger o prova lite =) Tack!!


iaf.. igår gick ju bilen hyffsat bra =).. men när jag skulle starta den idag.. inte en tillstymmelse till o tända idag igen!! MEN VA I HEL*ä*#¤3 

efter ett gäng felsökningar så resulterade det hela i att.. dom nya hårdare stiften.. gav inte den rätta gnistan.. tog dom gammla o vips så startade den och gick betydligt bättre!... dock har jag fortfarande problemet med att den går ruggit ojämt när motorn är kall!.. finns det någon dum kallstarts ventil eller något som kan jävlas?? för den går inte alls på tomgång o man får pumpa på gasen o ha sig för o hålla den vid liv.. men när den blir varm går den "fint" på tomgång osv..

tillbaka till lambdan då frej.. provade att justera ner till 2 bar.. men den håller sig fortfarande vid ca 0.7V ..?? inte i närheten av att komma runt 0.5 vid fullt pådrag??

sen har jag upptäckt ett problem till som dyker upp allt "oftare"..  i intrument panelen finns ett antal varningslampor varav den med en gul ring runt och ett ! imitten blinkar till vid fullt pådrag.. man känner även att bilen klipper av effekten just då.. för att sedan få fart igen.. 
vad indikerar lampan????

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #131 skrivet: juli 15, 2007, 21:32:01 »
ska tillläggas att den lampan som blinkar till har jag sett göra tidigare (ej turbokonverterad) när jag varit ute o kört stoll...

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2076
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #132 skrivet: juli 15, 2007, 22:04:05 »
ska tillläggas att den lampan som blinkar till har jag sett göra tidigare (ej turbokonverterad) när jag varit ute o kört stoll...



Bara att fylla i lite mer bromsvätska då, för den lampan varnar för låg bromsvätskenivå, det ska vara fyllt upp till max för att lampan inte ska blinka till vid gaspådrag.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #133 skrivet: juli 16, 2007, 11:46:20 »
ah misstänkte att det var bromsvätskan först.. men blev fundersam när motorn klippte effekten när lampan blinkade... har det ngt me motorstyrningen o göra? (säkerhets grejj) ???

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #134 skrivet: juli 16, 2007, 14:05:45 »
nedå, det var nog mer en tillfällighet.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #135 skrivet: juli 16, 2007, 17:43:10 »
blinkandet försvann efter oljepåfyllning ;)  dock finns tendensen till att den klipper effekten runt 3-3500 för att sedan dra för fullt igen.. vad kan detta vara??

ställde fram LMM 3kugg och fått ner lambdan något.. dock inte bra än..

justerade tändningen sågott det går med fördelaren (går det utan hallgivare osv) ??

fortfarande att den går väldigt orent när motorn är kall.. dock bättre sen jag flyttade fram LMM..

för övrigt går den ruggit piggt nu =) förvånar mig faktiskt inte om den glider om min bmw =/..vilket inte är bra alls  =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #136 skrivet: juli 16, 2007, 20:31:52 »
tappar du soppa trycket samtdigt som bilen dör där vid 3-3,5 krpm? tänkte om det är pumpen som inte ritkigt orkar hänga med?

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #137 skrivet: juli 16, 2007, 20:44:57 »
Kan vara så att det händer under accerlation. då är det nog så att pumpen suger luft.
360 Hybrid MKII

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #138 skrivet: juli 16, 2007, 21:57:05 »
kan ju inte se BTRen när jag kör tyvärr =/ .. men kan tänkas att det är pumpen som krånglar.. hur fasen kollar man om den suger luft/fixar de då? köpa ny o hoppas på att de hjälper?

vad kan det annars va tro?
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #139 skrivet: juli 16, 2007, 22:02:55 »
skaffa catchtank. låt pumpen pumpa till ett mindre kärl som sedan pumpas till spridare
360 Hybrid MKII

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2664
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #140 skrivet: juli 16, 2007, 23:28:13 »
Detta för mig till tankarna till detta citat:

Gå som en BMW
Svänger som en Porsche
Krockar som en Volvo


Om du upplever att du börjar bli bra mycket mer effekt än original måste du byta ut pumpen alt köra med dubbla pumpar. För att vara riktigt säker om det är bränsletrycket som spökar koppla en slang till BTR och flytta upp givarfönstret så du kan se den när du kör.


Volvo 360 GLT -86
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #141 skrivet: juli 18, 2007, 14:51:36 »
hehe de citatet kanske stämmer ja..

borde ju inte va problem me pumpen egentligen..  provade att skruva upp btren o det var ju inga problem att få upp b.tryck till 8bar (snabb koll bara, körde inte så ;) )
tycker inte pumpen borde tappa flödet när jag kör på 2.5bar?? för sån sjuhelsikes effekt är de ju inte.. ??

får kanske prova att tanka fullt (ej möjlighet för pumpen o suga luft)


inga andra ideer? annars får jag väl dra extra slang o in med en manometer till i kupén för o se B.tryck vid fullt ladd..

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16556
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #142 skrivet: juli 19, 2007, 22:26:27 »
Ja det bästa är ju att kolla om bränsletrycket dyker samtidigt som det rycker till. Vilken växel har du kollat på? Tänker på att det kanske är i tanken det suger luft och det är ju inte så stora G-krafter på fullt acc på 4an tex. (jämfört med lägre växlar).

Hur beter sig lambdavärdet när du kör som en svensson?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #143 skrivet: juli 19, 2007, 22:58:27 »
ryckandet löste sig när jag spännde LMM ett par kugg till!  går betydligt renare o bättre nu! som en original turbobil.. fast med mycket mer ös ;)

lambdan har ja inte fått riktigt ordning på fortfarande..  runt 0.7 vid fullt ös men ligger runt 0.85 -0.90 vid svensson 90km/h körning..
ändå har ja ställt ner b.tryck till 2 bar!! funderar på om spridarna kan vara förstora?? 310cc...

efter LMM justeringen o det idag så gjorde den rätt schyrre lakris på 1an och sedan hela tvåan upp till 90km/h.. på torr fin asfalt =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #144 skrivet: juli 19, 2007, 23:04:54 »
dag att åka på tvären då da.. =)
360 Hybrid MKII

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #145 skrivet: juli 19, 2007, 23:30:24 »
låter gött som fan lite film på en sån repa vore roligt... ;D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2664
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #146 skrivet: juli 19, 2007, 23:35:20 »
Har du ingen digitalkamera som du kan filma med? Youtube.com kan du ladda upp filmerna på annars kan jag snickra ihop en profil film om du skickar över lite oredigerade filmer till mig.
Volvo 360 GLT -86
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #147 skrivet: juli 20, 2007, 06:47:47 »
LÅter mycket najs det dära. :) som alla andra förväntar jag mig film inom kort. och då gärna med bredsidan före och med mycket tjut och rök i några fina rondeller. :)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #148 skrivet: juli 20, 2007, 08:11:14 »
haha låter som vissa pojkar är lite filmsugna =)..  ska se om ja kan få med kameran ut på några repor..
någon som vill dela med sig av sin msn så kan jag väl skicka över några för lite skoj redigering =) ... om bilen håller för lite sådant bus =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #149 skrivet: juli 20, 2007, 08:37:20 »
funderar lite på våran diff..  undrar om de går häva i remgreppsolja i diffen? eller kanske låsolja ;) ..eller kanske svets.. hmm
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #150 skrivet: juli 20, 2007, 10:40:38 »
tja msn hittar du juh om du klickar på mitt fina namn ovanför min fina avatar. är dock sämst på videoredigering.

antar att juh att du inte har variomatic och då tycker jag du ska skippa remklistret och köra på svetsen.. :)

om du tycker den går för fett. prova köra med e85 och se vad som händer?

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #151 skrivet: juli 20, 2007, 11:41:40 »
hehe ah.. blir de ngt me diffen blir de nog svetsen.. känns som de håller lite mer ;) 

hmm.. går de häva in e85 med den setupen ja kör lr? något mer o justera/byta? vilken blandning e85/bensin?... eller 100%?

klickar på din fina msn då du ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #152 skrivet: juli 20, 2007, 11:53:20 »
prova köra 100% finns väl risk att spridarna inte pallar men höj soppa trycket och prova. blir det för häftigt så prova 50%. man kan alltid prova. fördelen med e85 brukar väl vara att du ska kunna ladda lite extra.

Micke S

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 259
  • Brett är bra ... ännu bredare är bättre ..
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #153 skrivet: juli 20, 2007, 12:12:05 »
hehe ah.. blir de ngt me diffen blir de nog svetsen.. känns som de håller lite mer ;) 

hmm.. går de häva in e85 med den setupen ja kör lr? något mer o justera/byta? vilken blandning e85/bensin?... eller 100%?

klickar på din fina msn då du ;)

Jag har kört mellan 600-700mil asfalt med min svetsade diff. (och den håller fortfarande)
Så har du några frågor om hur du skall göra så kanske jag kan svara på dom..  ;)

Tror jag även har lite bilder samt en film på den svetsade diffen..
-----------------------------
Micke S
360 Turbo 4x4 [vit]

360 Coupé [blå]
B230F
530 topp
ENEM V16 kam
Insprutning

Svetsad diff
Dubbla bladisar bak
Ställbara fjäderben fram

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #154 skrivet: juli 21, 2007, 02:03:20 »
hehe ok! om jag får för mig o ta fram svetsen till bakvagnen så hör jag av mig ;)
angående e85 så .. hmm kanske får ta o prova de.. inget annat som jävlas om man tankar de då?

såå.. var ute o testade lite mer idag och hittade en grusväg jag aldrig sett förut.. så vi var ju bara tvungna o provgasa lite på den.. la upp en liten film på Youtube..
och som sagt, aldrig åkt vägen innan så därför det lite "försiktiga" åkandet

ni tjatade ju så på film så de här får duga sålänge ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Sb4sjY4dKmY&eurl=
« Senast ändrad: juli 21, 2007, 02:16:29 av zyklon »
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #155 skrivet: juli 21, 2007, 02:17:23 »
funkar ej :'(
Bra, bättre, bredast

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #156 skrivet: juli 21, 2007, 04:49:49 »
hehe ok! om jag får för mig o ta fram svetsen till bakvagnen så hör jag av mig ;)
angående e85 så .. hmm kanske får ta o prova de.. inget annat som jävlas om man tankar de då?

såå.. var ute o testade lite mer idag och hittade en grusväg jag aldrig sett förut.. så vi var ju bara tvungna o provgasa lite på den.. la upp en liten film på Youtube..
och som sagt, aldrig åkt vägen innan så därför det lite "försiktiga" åkandet

ni tjatade ju så på film så de här får duga sålänge ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Sb4sjY4dKmY&eurl=

tja det som kan jävlas med e85 är väl om du har för små spridare och kallstarterna.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #157 skrivet: juli 21, 2007, 13:26:57 »
funkar det inte??
hmm prova den här då

http://www.youtube.com/watch?v=Sb4sjY4dKmY
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #158 skrivet: juli 21, 2007, 14:10:45 »
låter mäktigt

nu ska du bara få din kompis att filma en fet drive by i en höger kurva med ett sånt ställ som inte finns!!! 8) 8) ;D
Bra, bättre, bredast

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16556
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #159 skrivet: juli 21, 2007, 14:39:35 »
funkar det inte??
hmm prova den här då

http://www.youtube.com/watch?v=Sb4sjY4dKmY

Båda funkar finfint för mig!
Och den ser ut att gå skönt!  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.