Tack för klockrena förklaringar!
Om en ensam pump inte räcker till så är det för att få mer flöde (inte högre tryck) som man vill ha två eller en stor pump!?
För om man byter till större spridare istället för att bara höja bränsletrycket så höjer man ju inte trycket nämnvärt vid trimning
njae inte bara , du vill också kunna ha flöde vid högt tryck, tex en pump som lev 400l/hr vid 3 bar och 150 l/hr vid 5 bar är ju sämre än en pump som lev 300l/hr vid 3 bar och 200 l/hr vid 5 bar, e du med är flödet vix maxladdet som är intressant,
bränsletryck är typ allt, en bra pump med mkt mos som flödar bra vid höga tryck är ju det bästa, 2 pumpar är egentligen en billig nödlösning enl mig, för oftast använder man 2st billiga pumpar till detta ändamål, och blir en pump dålig vid tex max belastning så kan du ju räkna ut vad som händer med dom kolvarna, om man nu inte gör som vi gör på filips bil,vi lägger in en övervakning som jobbar ihop med map sensorn och grundtrycket som utgångläge då kommer sprutet känna av ett givet tryckfel som vi bestämmer säg tex 0.3 bar och kommer då klippa bilen soppan direkt,+ att vi även kommer köra den övervakningen ihop med en övervakning till från bredbandslambdan som kommer få ett värde den inte får gå över i afr vid ett visst laddtryck och tps läge, så dessa 2 saker ihop säkrar upp så mkt som går, sorry för långt inlägg //M