Författare Ämne: 500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --bildUpdate 280812--  (läst 1263391 gånger)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
500HK++ EtanolTurboBanracing 360... --bildUpdate 280812--
« skrivet: maj 28, 2007, 23:27:07 »
Hejsan!

Välkommen till min projekttråd! Här kan du se min lilla transplantation av en stackars Volvo 360. Det började helt oskyldigt med ett behov av en ny vinterbil 2007. Sagt o gjort så inhandlades en röd fin Volvo 360... Märkte ganska snart att Volvo hade varit lite snåla med motoreffekten i de här bilarna. Så här kan man ju inte åka runt tänkte jag, och efter första vintersäsongen bestämdes det för att försöka sig på en turbokonvertering av den lilla B200F som satt där framme någonstans. Vid denna tidpunkten var mina motorkunskaper i nivå med en norrländsk hulahulaflicka.. Visst jag hade bytt några topplock tidigare o det vanliga som de flesta andra motorintresserade har gjort. För bilintresse det hade jag! Avverkat tusentals timmar på div. bilar som jag åkt omkring på utställningar med och visat upp, men aldrig grävt mig djupare ner i motortrimningen än att byta till sportfilter och "chippa"
Sen spårade det.. totalt...  ;D

För att inte tråka ut er redan här så låter jag er nu bläddra vidare bland sidorna och se vilka dårskaper jag sysslat med för att komma dit jag är idag.


Säsong 2007, Sidorna 1 -8 :

Saab 900 turbo
Egensvetsat grenrör
Saab 9000 IC
Linjär BTR
310cc Spridare
Forge Dump
Urfrästa förbränningsrum

Budget: 5000kr
Effekt: 200hk+


Säsong 2008, Sidorna 8 - 17 
Nytt egensvetsat grenrör
Extra Sprut
Ny TIC-koppling
Ny bakvagn med dubbla reaktionsstag och ny växellådsupphängning
Svetsdiff
Shortshift
Hårdare dämpare + sierrafjädrar + kortade framdämpare
Renoverad framvagn med bussningar etc.
Rostlagning
Dubbla kallstartsspridare
Bmw M5 bränslepump
Ny kompressordel på turbon
Ny Saab ALU-IC

Budget: spräckt
Effekt: 250hk+

Säsong 2009, Sidorna 17 - 35   
Nytt "renoverat" B230 Block med lager, ringar o packningar.
Alla motordetaljer lackerade, Blåmetallic, Silvermet. och rött.
Ny Schwitzer/Borgwarner S2 turbo
Rejällt portad 530 Topp, standard ventiler
Vx3 kam
Ap-racing 3-skivig koppling och nersvarvat svänghjul
Ford Sierra Cosworth växellåda + shortshift
Uppkapad torpedvägg och kardantunnel för växellåda
Saab 9-3 kyl
Egengjord Vevhusvent.
Alla kablar o slangar nya
Bakflyttat batteri
Skärmbreddare
Ombyggnad till volvo 240 bakaxel med 1031 + svetsdiff
Dubbla elfläktar
3" avgassystem
"nybyggd" kardan
Etanolkonverterad
Racestolar
Mockaratt med snap-off
Ny cossie låda
Påbyggnad av extrasprutet (4 spridare)
Ombyggnad till Volvo 240 frambromsar
Motorproblem!

Budget: Överskridit!
Effekt: 350hk+



Säsong 2010, Sidorna 35 - 46
Servokonvertering till Bmw e36 servo
Nyrenovering av framvagn med racebussningar och boxade länkarmar etc.
Lamelldiff till bakaxeln
Rensad inredning
H-profilstakar
Sänkt & förlängd styraxel till ratten
Ombyggnad av stolsfästen
45L Fuelcell nedsänkt i bagaget
Burbyggnation
Lackad inredning och bur
Dubbla Bmw M5 bränslepumpar
Nytt Bränslesystem med nya större slangar etc.
Nytt oljekylsystem
Nytt vevhusventilationssystem
Ståldrev till veven
avgastemp
Hydraulisk handbroms
3" Lmm ombyggnation
Nyrenoverade 15" racefälgar med Kumho 205 Banracing R-däck
Bromskylning
O-ringning av blocket
Rejällt portad 531 topp
Hårdare ventilfjädrar
Stora motorproblem!
Byggnation av nytt grenrör
Dubbla wastegates

Budget: kunde köpt en ferrari
Effekt: 400hk++


Säsong 2011, Sidorna 46 -> 
Separata tändspolar
Nya tryckrör och siliconslangar
3" gasspjäll
Byggnation av eget insug och plenum
Nyborrat block till +0.3
Nylackerat block
SPM lättviktskolvar
Lucas 1200cc Spridare
ALU-fuelrail
Rostfria 38mm avgasventiler
Rostfria 46mm insugsventiler
ALU-trattar till plenum
Ställbart ALU-kamdrev
ALU-remskiva
Haltech Platinum Sport 1000 sprut + Extra lång kabelhärva
4 Bars mappsensor, Elektronisk laddtrycksstyrning + laddtrycksstyrning i kupén, Vattentemp, Lufttemp
Mirafräst topp och inslipade ventiler
Mer kommer...

Budget: PANK!!
Effekt: 500hk++++


---Mitt Första inlägg på 300Powerforumet ser ni nedan:--

hellu!
som ny här på forumet får man väl först säga hej! =)

går i turbokonverteringstankar i min vinterbil (360, b200f)
skulle mer än gärna villja ta del av en snikvariants guide om det är någon snäll själ här som har en sådan =)

är ganska ny på motortrimmnings delen.. så om någon kan förklara vad som behövs (inköp, bygga m.m.) hur man ska gå tillväga. vad tänka på osv.
förmodligen svetsar jag väl ihop ett eget avgassystem och lämpligen ett eget grenrör.. och som sagt är det bara en vinterbil, men vore kul med lite pys o vissel.. så billigast/lättast möjliga =)

MVH Filip

« Senast ändrad: augusti 27, 2012, 21:34:52 av zyklon »
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #1 skrivet: maj 29, 2007, 06:58:06 »
tja vad som behövs för snikvariant är väl inte så mycket

btr
turbo(från typ en saab så följer wg med på turbon.)
slangar

Vad som behövs är juh beroende på hur mycket du tänkt laddda, hur mycket effekt du ska få ut, hur länge du tänkt det ska hålla.

oljekylare
intercoler
dump
turboräddare
mätare


vet en som körde men enbart turbo, btr, oljekylning och tryckslang och den gick som fan och ladda utihelvette men den blåsta topplockspackningen nåra gånger.


Oljan till turbon tar du från oljetryckskontakten, och sen oljereturen kör du direkt in i tråget.
« Senast ändrad: mars 02, 2008, 18:59:44 av loffe »

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #2 skrivet: maj 29, 2007, 10:04:15 »
okok får tacka för detta sålänge =) får läsa på lite mer så återkommer jag med mer frågor..

men Btr är väl bränsletrycksregulator va??

turboräddare då??

mvh
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #3 skrivet: maj 29, 2007, 21:00:25 »
men Btr är väl bränsletrycksregulator va??

Stämmer, välkommen till klubben förresten!

Vilket bränsle har du tänkt att köra med? Etanol ger ju mer hk särskillt med turbo och så kyler det bättre så det är lättare att köra utan intercooler då. Intercooler är lite trångt på 360 men det går, se andra projekt här hur de byggt. En annan synvinkel är att etanol ger möjlighet att åka med en del laddtryck på en sugis utan att kompsänka först.

Jag är inte turbokunnig men det kanske kan vara bra med en progressiv btr för att få mer bränsle vid laddtryck eftersom insprutet inte heller kan nåt om turbo  ;)

Mvh Frej
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #4 skrivet: maj 29, 2007, 21:36:53 »
om du ska köra med e85 så skulle jag nästan tro att du kan få problem med att inte spridarna flödar nog mycket. Men det är juh enkelt att prova om det går.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #5 skrivet: maj 29, 2007, 21:53:29 »
tjenare!
har nu läst på en hel del mer om ämnet =) men läsa kan ju alla!

så gärna lite mer praktiska tips på hur man går tillväga sökes =)
(pluggat/jobbat och åter pluggat som mekaniker, så mekandet kan jag)

detta med etanol tror jag att ja skippar då det blir ännu en "felrisk" för min "snikvariant"


med kompförhållandet på 10.1 (som min b200f ligger på) kan man ha ett effektivt komphåll. på 12,0 och kan då ladda 0.3bar utan risk för spik. detta skulle resultera i en effektökning med 35% =145hk

men med en extra topppackning (alt. fräsa av kolvar, förbränningsutrym.) kanske jag kan komma ner till 8:1... kan komma upp i 0.65 -0.7 bar då. och kanske närmare 160->hk

men detta är inte alls nödvändigt,  roligare om det "håller"

Btr blir väl nödvändigt antar jag(gärna en mer detaljerad förklaring på hur denna fungerar i praktiken, inkoppling m.m. ) .. och har nog även tänkt att försöka få dit en IC framför vattenkyl.


hur är det med oljekyl och turboräddare? är detta nödvändigt på en såpass liten laddning?
hur monteras isf oljekylen?  turboräddaren har jag koll på...


många frågor från en nyfiken stressfläcktssugen 360 driftare =)..

MVH!

tack för svaren btw! ;)





Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #6 skrivet: maj 29, 2007, 22:33:36 »
om du ska köra med e85 så skulle jag nästan tro att du kan få problem med att inte spridarna flödar nog mycket. Men det är juh enkelt att prova om det går.

Instämmer! Spridarna räcker inte till att ge originalspisen så det räcker vid 100% E85. Inte på original bränsletryck i allafall.

Frågan är om spridarna räcker för turbo med bensindrift, men med höjt tryck borde det ju gå bra..
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #7 skrivet: maj 30, 2007, 22:46:41 »
ok.. så kanske får satsa på nya spridare.. typ 300cc?? 940 turbo?

hur är det med kompet? behöver jag sänka kompet ( 10.1) vid den lilla laddningen jag ska göra?

lättast gjort med dubbla original packningar lr hur går jag tillväga isf??

mvh!
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Bekkis

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #8 skrivet: maj 31, 2007, 14:05:23 »
jag körde turbokonventerat med orginal spridare och pakning men man får ju inte ladda så mycket men man kan kanske ladda mer med eanol
Bra, bättre, bredast

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #9 skrivet: maj 31, 2007, 16:34:27 »
Finns att köpa kopparpackningar som dels bygger mer och håller bättre än orginal.

Redhead85

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1345
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #10 skrivet: maj 31, 2007, 16:51:16 »
du kan oringa blocket oxå. då kan du ladda mycket... =)
360 Hybrid MKII

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #11 skrivet: maj 31, 2007, 17:34:59 »
som sagt så skulle det inte laddas mycket ;)

men verkar nu som det blir en komplott av detta:

15G agg. T5 (300cc) spridare, linjär Btr, lmm uppspänd ett varv, liten smidig IC, dubbla original toppackningar (al.t koppar), liten öppen dump, egensvetsat grenrör,downpipe, tryckrör m.m.

kommer kanske ladda 0.4-0.5 bara...

nåå ni som kan detta, kommer det att hålla?? är som sagt inte ute efter att åka ifrån varken supror eller postbilen, utan bara lite mer knufff och pys..


något jag glömt, behöver tänka på??

Mvh filip

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #12 skrivet: maj 31, 2007, 19:46:08 »
nåå ni som kan detta, kommer det att hålla??

Tänker du på motor/toppackning nu? Det håller så länge du inte spikar.

Bilen borde hålla rätt bra med när det inte handlar om högre effekter.

Börja bygg  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #13 skrivet: maj 31, 2007, 20:06:40 »
-->Tänker du på motor/toppackning nu? Det håller så länge du inte spikar.


jo precis!


läste någonstanns.. att man kunde kolla ohm på lambdasonden och se om den går fett/tunt..
är det någon som kan förklara hur man gör de?? how to build? =)


har börjat inskaffa delar osv. nu så får väl se när ja drar igång.. .måste ju ta fram bilen igen från sitt vinterförvar.. besiktiga osv först.. crap =/

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

_343dl_

  • Medlem
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #14 skrivet: maj 31, 2007, 20:15:38 »
fränt med budget turbo, hoppas besiktningen går bra, så vi får se dig börja bygga.

MVH Robin.
Ställverket Racing/Fördärvet Customs

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #15 skrivet: maj 31, 2007, 20:37:13 »
hehe jo besiktningen ..hoppas ja går fint =)

ingen som har koll på lambdan??
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #16 skrivet: maj 31, 2007, 22:23:21 »
ingen som har koll på lambdan??

Full koll var det här.



Lambdasonden har två kontakter till sig som sitter bakom motorn som du ser ovan pilen på bilden, en 2-polig för förvärmningen & en flatstiftsskarv med gummituta över.

Det är den med gummituta du skall använda. Dra bort gummit, peta i en kabel till genom gummit och anslut till flatstiftet på ett eller annat sätt. Dra på gummit igen och fixa in kabeln i kupeen, där ansluter du den röda kabeln på din multimeter till denna kabel. Svart till jord nånstans.

En smalbands lambdasond visar i stort sett bara snålt eller fett, snålt = 0 volt, fett = ca 0.5-0.8 volt.

För att kontrollera/justera bränsleblandningen gör såhär:
Kör fullgas och skruva upp bränslet tills att spänningen från sonden aldrig går under 0,5 volt under acceleration, skruva sen ned tills du hamnar under 0,5 volt och sen skruva upp lite tills du ligger med knapp marginal ovan 0,5 volt igen. Då har du ungefär rätt blandning.
Belasta aldrig motorn när du ser att spänningen från sonden försvinner = snål blandning = spikning under belastning = motorhaveri, i bästa fall blåst topplockspackning.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #17 skrivet: maj 31, 2007, 23:01:18 »
exakt detta svaret jag var ute efter!!!

tusen tack!! =)

fan börjar få koll på de mesta nu!!  snart börjar första skruvtimmen.. =)

kommer garanterat fler frågor! ;)

mvh Filip
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #18 skrivet: juni 06, 2007, 20:28:47 »
kommer garanterat fler frågor! ;)

Panga på, vad har vi forumet till annars?  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #19 skrivet: juni 08, 2007, 13:00:21 »
hehe bra bra =)

nu ligger det iaf lite grejjer i garaget o besiktningen gick fint =)

turbo(ink Wg)
9000T IC
T5 Spridare 300cc
Hks Dump
JR luftfilter
2.5" avgassystem + burkar..


så nu är det bara BTR, ladd mätare, lie små krafs  + bearbeta toppen kvar =)

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #20 skrivet: juni 09, 2007, 12:39:32 »
Härligt! Verkar bli en kul motor  :)

Grattis till avklarad besiktning då! Alltid lika skönt!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

_343dl_

  • Medlem
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #21 skrivet: juni 11, 2007, 21:38:31 »
gött med nybesiktad bil...HKS:en kommer flämta fint under din huv.

MVH Robin
Ställverket Racing/Fördärvet Customs

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #22 skrivet: juni 14, 2007, 13:46:51 »
tack tack =) jo de e gott!

började mekandet igår!! =) *yehhoo*

fick av huv, front,grill osv... så lyckades montera Intercoolern och div. tryckrör
sen fick jag av grenröret och downpipen.. och börjat tillverka mitt egna grenrör. gjort alla avgasflänsar och kapat de flesta rördelar så ska börjas svetsas ihop ikväll!! =)

när grenröret är klart + downpipe så blir de till att ta av toppen och bearbeta den =)

MVH!
« Senast ändrad: juni 14, 2007, 20:10:36 av FREJ »
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #23 skrivet: juni 14, 2007, 20:11:51 »
Oj vilken fart på mekandet du fick! Hoppas det håller i sig  :)

Glöm inte att ta bilder och visa oss på grenrör, ic, tryckrör, portning och sånt skoj  :P Om du har möjlighet förstås.

PS nu är du medlem och kan bifoga upp till 4 bilder i varje meddelande du skriver
DS
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #24 skrivet: juni 16, 2007, 00:58:29 »
Tänkte bara flika in att original toppackning räcker till mycket mer effekt än vad jag förstått att du ska ta ut, åtminstonde ifall du inte spikar, så kopparpackning är inget måste.

Mappbart sprut kanske? Personligen hävdar jag att allt över chiptrim ska man slänga ut originalsprutet och köpa mappbart...
Förare TEAM EGON RACING

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #25 skrivet: juni 19, 2007, 01:14:22 »
så nu har ja hunnit me lite mer =)

byggt färdigt grenröret =) fasen de va nog bland de knivigaste jag svetsat någonsin! är inte lätt o få till de me alla böjjar hit o dit med raka rör =) (orka/ville inte köpa svindyra böjjar)  sen har jag svetsat klart alla tryckrör o monterat ICn korrekt..  fått ihop LMM osv..

och ikväll så gjorde jagt turbo/downpipe flänsen och svetsade ihop med downpipe.. denna gången gick jag dock över till TIG svetsen och fick till det riktigt nice =) svetsat på Lambdamuttern i DP.. TIG svetsat oljetrycks nippeln på turbo o lite sånt..

Och NEJ grenröret är varken snyggt, ultimatflöde eller Bra på någotvis.. men det är heller inte tanken ;)

slänger med lite bilder för den intresserade.. dock inte på Downpipe.. missade kameran ikväll! kommer senare..

ciao!
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #26 skrivet: juni 19, 2007, 01:24:45 »
IC
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #27 skrivet: juni 19, 2007, 01:27:33 »
grenrörsfläns
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #28 skrivet: juni 19, 2007, 01:27:56 »
varför ska de jävlas när man ska lägga upp bilder.. förstora hit o dit.. fixat men ändå =/.. jeje håll tillgodo med en på varje inlägg då =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #29 skrivet: juni 19, 2007, 01:28:31 »
halvklurigt ..
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #30 skrivet: juni 19, 2007, 01:29:01 »
turbofläns tillverkas
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #31 skrivet: juni 19, 2007, 01:30:33 »
kollektor börjar
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #32 skrivet: juni 19, 2007, 01:31:02 »
passa in bitar här va inte lätt..
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #33 skrivet: juni 19, 2007, 01:31:27 »
punkta ihop =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #34 skrivet: juni 19, 2007, 01:31:55 »
svetsa färdigt..
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #35 skrivet: juni 19, 2007, 01:32:23 »
slipa rent
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #36 skrivet: juni 19, 2007, 01:33:21 »
få ihop alla delar så de passa här va inte de lättaste.. o sen få plats me snurbon under huven oxå   :-\
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #37 skrivet: juni 19, 2007, 01:34:02 »
börjar ta form =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #38 skrivet: juni 19, 2007, 01:34:27 »
klaartt =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: turbokonvertering av 360.. snikvariant
« Svar #39 skrivet: juni 19, 2007, 01:35:18 »
Turbon på plats =)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..