haha tack tack!! =)
film kommer garanterat! learn me how bara..
btw. frej du hade ju koll på lambdan?..
försökt o justerat enligt:
"För att kontrollera/justera bränsleblandningen gör såhär:
Kör fullgas och skruva upp bränslet tills att spänningen från sonden aldrig går under 0,5 volt under acceleration, skruva sen ned tills du hamnar under 0,5 volt och sen skruva upp lite tills du ligger med knapp marginal ovan 0,5 volt igen. Då har du ungefär rätt blandning.
Belasta aldrig motorn när du ser att spänningen från sonden försvinner = snål blandning = spikning under belastning = motorhaveri, i bästa fall blåst topplockspackning."
men lyckas inte få ner lambda värdena, utan de ligger runt 0.7-0.9
har varit nere o vänt på 2.5bar på BTRen men inte gett någon mindre resultat heller..
och tyckte den gick sämre (körde iof aldrig då) när jag släppte på LMM 3 kugg..
setupen ser nu ut såhär:
LMM = original
BTR = 3.0bar
Lambda värden = 0.7-0.8v
Laddtryck = 0.6bar
resultat: fetspinner på 1an och 2an utan o använda kopplingen =)
går dock lite "orent" på jämnt gaspådrag, typ 90km/h
tips på justering så allt blir tipptopp??
CIAO!