tycker inte det borde vara några problem med mer bränsle..
får ju fan inte ner lambdan med vanligt bränsle!! =(
hur är det tänkt att de ska va egentligen?
ca 0.5v vid fullt pådrag? men vid svensson körning då?
för ställt lite hur sm helst.. vart nere på mindre än 0.5bar men lambdan var ändå på 0.7bar vid fullt och runt 0.9 vid svensson.. är spridarna förstora om de inte går att få ner??
Mycket konstigt det där att du inte får ner lambdan.. gick bilen att köra när du hade 0.5 bar vid btr??
Förresten, har du kvar original BTR? Om du har det kan du ju aldrig få ner trycket under 2.5 bar. Då är de det som spökar för dig. Men då borde du heller inte kunna mäta upp ett tryck under 2.5 bar på mätaren....
Det är ju jättebra att tanka etanol för då får du ju hjälp med att "leana" ut bränsleblandningen så den går snålare. Spridarstorlek behöver du inte oroa dig för eftersom du har stora och dessutom kan öka bränsletrycket mycket ifall det behövs.
Lambdavärdet ska ligga över Lambda 1.0 det vill säga över ca 0.45 volt. Så fort det blir snålare så faller spänningen jättesnabbt ner mot ca 0 volt eller när den går fett så ser du ju ett värde på över ca 0.6-0.7 volt. Du behöver inte fundera på exakt värde för det finns inget, antingen ligger den över eller under brytpunkten som är ca 0.45.
Vid svenssonkörning så ska den pendla ca 1 gång per sekund från 0 till "1" och hålla på så 0 - 1 0 - 1 - 0 - 1 - 0 - 1 - 0 - 1 - 0 - 1 - 0 - 1 - 0 - 1 hela tiden. Så fort du belastar motorn skall den ligga i 1 alltså över brytpunkten=över 0.45 volt. Gör den inte det är den för snålt ställd.
Hoppas jag inte rörde till det. Ett så enkelt ämne blir ganska komplicerat när man ska försöka förklara att det inte alls är komplicerat