Författare Ämne: Volvo 360 Turbo  (läst 312874 gånger)

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #600 skrivet: september 24, 2012, 20:35:32 »
Har tyckt att jag har haft ett metalliskt klirande ljud i bilen hela sommaren. Precis som när en bricka ligger lös och skuttar på en bult som inte är åtdragen. Ikväll hittade jag troligtvis orsaken. Bulten som håller fast sprängkåpan högst upp på motorn låg helt lös på sprängkåpan!!
Ett under att den inte försvunnit. Tänkte att det är lika bra att känna på alla bultar om dom sitter fast, blev lite problem då jag märkte att startmotorn bara sitter fast med en bult, den andra saknades.
Även bulten på motorns högra sida längre ner var försvunnen, men de bultar som fanns kvar, 3 av 6, var stenhårt spända.

Är det någon annan som tappat bultarna till sprängkåpan eller är det jag som glömt att spänna ordentligt??  :(

Fick loss båda bärarmarna också, så nu ligger de på arbetsbänken i väntan på lite svetsning.  :)

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #601 skrivet: september 25, 2012, 19:13:58 »
Länkarmarna boxade med 3mm plåt! Tog inga bilder då svetsfogen inte blev så snygg som jag ville ha den. Dumma svets att bråka med matningen.

Kan knäppa en bild när jag fått nå bättre bussningar ipressade.  :)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3625
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #602 skrivet: september 25, 2012, 19:17:54 »
Låter som länkarmarna är riktigt stumma nu :D
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16897
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #603 skrivet: september 25, 2012, 20:54:41 »
Tur att inget hänt trots lösa bult. Dom bultarna brukar ju sitta bra som 17 allihopa.. men vet inte om de har låsvätska original?

Fint med boxade länkarmar. Ska jag också utföra när jag råkar ha ett par lösa.
Glöm inte rostskydd inuti bara. Det är ju enda nackdelen med boxningen, att man inte kommer åt insidan som på det öppna originalet.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #604 skrivet: november 02, 2012, 18:40:41 »
Superflex ipressade i bärarmarna. Det lyckades med bara skruvstäd och vaselin.  :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16897
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #605 skrivet: november 07, 2012, 22:01:55 »
Grattis!  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #606 skrivet: januari 22, 2013, 20:42:55 »
Har tagit ur motorn och byggt lite bättre oljeretur den här veckan. Har gängat och limmat i en böj som har en gänga som blir större destu längre in man drar den. Vad det nu heter sen..

Passar på att kolla över kopplingen samtidigt. Kopplingslamellens puckar ska nog inte vara så blanka som dom är??  :(

Sen verkar 'kardanens' ända ha slagit lagret i ändan av motorn snett också.  :( Vet någon vad detta lager kallas?

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3625
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #607 skrivet: januari 22, 2013, 20:49:11 »
Fint gjort med oljereturen :)
Det du menar är konad-gänga. Brukar vara sådan gänga på oljetrycksgivare m.m.

Var det komplicerat att borra och gänga?
Tror du det skulle gå att göra utan att lyfta ut motorn? Dvs bara ta loss oljetråget för att slippa metallflisor i oljan.
Ungefär hur tjock med material är det att gänga i?


Lagret i svänghjulet heter svänghjulslager (har jag för mig iaf, det är då det vanligaste namnet för det lagret).
Edit: Eller du kanske menar siffernamnet (elr vad jag ska kalla det)?
Har för mig det ska vara ett 6202-lager.
« Senast ändrad: januari 22, 2013, 20:52:13 av simlar »
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #608 skrivet: januari 22, 2013, 21:08:08 »
Ja, konad gänga kallas det väl.  :)

Det var inga problem att borra och gänga den, bara se till så vevstaken befinner sig i ett läge som inte är direkt bakom.

Att borra och gänga med motorn på plats kan lyckas om man har väldigt korta borrar, annars tar borrmaskinen nog i rambalken. 25mm borrar brukar inte vara så korta. 
Är viktigt att man borrar rakt i vinkel mot blocket så man får gängtappen att dra. Men det är nog inte tjockare än 6-7mm med material.

Svänghjulslager, hittade ett på kl-racing när jag googlade, hoppas på att hitta ett här i finland också, så om du har siffernamnet, produktkod eller något motsvarande så kunde det nog hjälpa.  :)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3625
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #609 skrivet: januari 22, 2013, 21:28:06 »
Ja, konad gänga kallas det väl.  :)

Det var inga problem att borra och gänga den, bara se till så vevstaken befinner sig i ett läge som inte är direkt bakom.

Att borra och gänga med motorn på plats kan lyckas om man har väldigt korta borrar, annars tar borrmaskinen nog i rambalken. 25mm borrar brukar inte vara så korta. 
Är viktigt att man borrar rakt i vinkel mot blocket så man får gängtappen att dra. Men det är nog inte tjockare än 6-7mm med material.

Svänghjulslager, hittade ett på kl-racing när jag googlade, hoppas på att hitta ett här i finland också, så om du har siffernamnet, produktkod eller något motsvarande så kunde det nog hjälpa.  :)

Ja det är ju klart, 25mm borrar brukar vara riktigt långa och sen få det rakt mot blocket :-\
6-7mm var inte så mycket men förhoppningsvis tillräckligt så returen inte lossnar för dig.

Haynes kallar lagret både stödlager och styrlager men jag hittar inte någonstans i boken vad det är för lager :(
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16897
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #610 skrivet: januari 22, 2013, 21:38:50 »
6-7mm måste ju räcka för att stå på returen så nog kommer den sitta kvar?  ;D
Snygg installation!

Lagret: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7313.msg95252#msg95252
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2103
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #611 skrivet: januari 22, 2013, 22:11:20 »
hoppas på att hitta ett här i finland också
På finska kallas det Silmälaakeri.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16897
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #612 skrivet: januari 22, 2013, 23:47:32 »
hoppas på att hitta ett här i finland också
På finska kallas det Silmälaakeri.
laakeri=lager?
Silmä=???
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2103
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #613 skrivet: januari 23, 2013, 00:09:09 »
hoppas på att hitta ett här i finland också
På finska kallas det Silmälaakeri.
laakeri=lager?
Silmä=???
Fritt översatt blir det nog ögonlager, jag kan inte så bra finska men bildelar och att läsa bilannonser har jag lärt mej ganska bra :)

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #614 skrivet: januari 23, 2013, 15:48:51 »
Tackar för mer info, har hittat några alternativ nu.  :)

Men vad tror ni om kopplingen. Ska lamellens puckar vara så glansiga efter kanske 1000km utan att det har slirat på kopplingen mer än 1-2 gånger snabbt?

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #615 skrivet: mars 27, 2013, 17:56:24 »
Monterat lite mera mätare, testar på en avgastempmätare från biltema också. Finns tydligen en plugg för lambda i grenröret så var ju bara att borra och svetsa i muttern för tempgivaren där.  :)

Från vänster uppe: Laddtryck, bb-lambda, avgastemp.
Nere: Oljetemp och oljetryck.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3625
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #616 skrivet: mars 27, 2013, 19:19:48 »
Trevligt med lite mätare att hålla koll på :)

Och det var ju väldigt lämpligt att det fanns en lambda-plugg att montera avgastempgivaren i.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16897
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #617 skrivet: april 07, 2013, 00:02:05 »
Finfint Bergvik! Nu har du koll på motorn :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #618 skrivet: april 12, 2013, 16:06:03 »
Fredagsupdate!

440 turbo kyld skiva som har fått nya bulthål och blivit svarvad till 252mm. 

Oket(4-kolvs från 240) är på fräsning och klossarna kommer nästa vecka.  :)

JL

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 45
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #619 skrivet: april 13, 2013, 23:06:23 »
Går ju som på räls detta projektet!

Tycker inte att sinterytan är oroväckande glaserad på fotot men det kan vara bra att få tryckplattan provtryckt för oftast behöver man schimsa ut den minst 1.5mm. Blästra eller kör med smärjelduk på puckytan och kolla var tryckplattan har sitt maxtryck är mitt tips.

Svänghjulslagret såg inte allt för vackert ut, testade faktiskt bosse bildoktorn knepet med att fylla upp med fett inne i lagret och slå in en tejpad stång med sugpassning och sedan gör fysikens lagar resten och ut kom det  :)

   
« Senast ändrad: april 13, 2013, 23:19:39 av JL »

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #620 skrivet: maj 09, 2013, 20:15:27 »
Då var bromsarna nästan klara. Gick åt helvete då det blev gängpaj i luftnippelns hål på vänster sida.  >:( >:(

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3625
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #621 skrivet: maj 09, 2013, 20:36:00 »
Gängpaj är inte kul, speciellt inte till luftnippeln :-X
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #622 skrivet: maj 09, 2013, 20:41:03 »
Speciellt inte när det gäller splitter nytt ok som är fräst att passa bilen.  :(

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3625
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #623 skrivet: maj 09, 2013, 23:23:28 »
Ja då är det ännu värre :(
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #624 skrivet: maj 10, 2013, 18:46:24 »
Nåja, fick hålet uppgängat till M8 och en M8 luftnippel idragen. Har lite problem med att pedalen känns svampig och går att trycka ända i botten vid snabb inbromsning, även om det inte kommer luft ur någon luftnippel.  ::)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16897
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #625 skrivet: maj 11, 2013, 18:23:17 »
Nåja, fick hålet uppgängat till M8 och en M8 luftnippel idragen. Har lite problem med att pedalen känns svampig och går att trycka ända i botten vid snabb inbromsning, även om det inte kommer luft ur någon luftnippel.  ::)

Inte så att det behövs bytas huvdbromscylinder till en större då det nu är större volym i oken? Bara en dum idé, jag kan inte mycket om bromssystem.
En enkel koll på övriga bromsmoddar i forumet kan de ge en hint om byte av huvudbromscylinder behövs eller ej vid dylik bromsombyggnad?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #626 skrivet: juni 20, 2013, 19:54:26 »
Längesedan det blev nåt skrivet här.

Nu tar bromsarna bättre efter att jag kört ett tag med dom. Omöjligt att få pedalen i botten nu  :) Men jag tror nog det kan finnas lite luft kvar.

Kan också meddela att det har blivit en tydlig effektökning i och med ombyggnaden av avgasröret. Nu har jag 2½ tum hela vägen med en liten fullflödesdämpare längst bak. Innan hade jag en fullflödes framme och en 'original framdämpare' längst bak. Den ströp nog flödet en hel del.

Laddar upp en gammal bild från förra sommaren, men jag tycker den är så fin så den förtjänar att visas igen.  ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16897
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #627 skrivet: juni 24, 2013, 22:28:46 »
Mycket fin bild i äkta Bergvik-anda  :D

Kul att höra att bilen går och bromsar bra dessutom!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #628 skrivet: juli 23, 2013, 15:34:23 »
Finn ett fel!

Som tips kan jag nämna att det är vänster framhjul.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3625
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #629 skrivet: juli 23, 2013, 17:42:59 »
Bromsoket ser ut att sitta lite långt ut på skivan om jag inte ser helt galet.

Vad har hänt?
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #630 skrivet: juli 23, 2013, 20:18:10 »
Kan starkt avråda alla från att montera 240 fyrkolvsok på 440 kyld skiva genom att fräsa bort material från oket. Det håller inte.

Ingen olycka inträffade som tur var, men en mindre bula i fälgen fick jag.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3625
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #631 skrivet: juli 23, 2013, 20:31:57 »
Ja det där såg inge trevligt ut :-X

Tur att ingen olycka inträffade i alla fall.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16897
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #632 skrivet: juli 24, 2013, 22:43:41 »
Kan starkt avråda alla från att montera 240 fyrkolvsok på 440 kyld skiva genom att fräsa bort material från oket. Det håller inte.

Ojdå hemskt otäckt sånt där! Tur att det gick bra för dig och bilen! (Synd på fin fälg men hoppas den funkar ändå).

Ska kolla vad vi har i guideväg på denna bromssetup så vi inte lurar på någon en farlig konstruktion.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16897
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #633 skrivet: juli 24, 2013, 23:12:37 »
Ska kolla vad vi har i guideväg på denna bromssetup så vi inte lurar på någon en farlig konstruktion.

Såg att du redan skrivit i Mulle Mecks guide, jag gjorde detsamma i Jyllskars och från smlade TIPS-tråden om forumets bromsombyggnader. Så nu ska ingen undgå att detta är en dum idé.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2103
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #634 skrivet: oktober 06, 2013, 23:31:28 »
Händer det något här då, någon ny modifiering på gång till nästa sommar?
Finns tyvärr inte så många byggprojekt på forumet nu så du får bjuda till lite så vi har något bygge att följa  ;)
Vad kommer det bli för bromsok nu?
Det är ju inte så mycket gods du fräst bort från oken, detta var biltema ok eller? undrar om det är bättre material i original 240 ok.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #635 skrivet: oktober 08, 2013, 21:31:38 »
Nja, det händer inte så mycket. Ska besikta den snart och tog avgastesten färdigt förra veckan. Behöver bara ställa ner laddtrycket och byta till originalblinkers så borde den gå igenom.

Som modifiering till nästa sommar så funderar jag på att byta ut Megasquirtet mot ett Maxxecu. Främst pga. att jag vill prova på ett modernare system, men delvis också för att jag inte har alla funktioner jag vill ha i mitt gamla MS1. T.ex. inställning av lufttemps-korrigering (problem med heat soak på tomgång).

Hade gärna också bytt till en lite större turbo, men vet inte om tiden riktigt finns. Sen har jag inte hittat nån passlig turbo i närheten heller.

Ja det var biltema ok som sprack. Undrar om det inte är samma tillverkare av alla ok, och biltema oken som säljs är renoverade?
En bekant har en Opel Vectra ståendes så jag kanske ska försöka måtta in bromsarna från den. Var det Opel-delar du använde också Kullke?

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2103
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #636 skrivet: oktober 08, 2013, 23:24:30 »
Maxxecu tror jag också jag skulle välja om jag skulle köpa sprut idag.
Jo det är Opelbromsar jag kör med vectra 1,8 -95, kanske opeloken skulle fungera ihop med skivorna du har :-\

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #637 skrivet: oktober 18, 2013, 16:49:33 »
Besiktad med blankt papper och kommentaren: "Den går ganska bra med 0,5 bar" och ett brett flin  ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 16897
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #638 skrivet: oktober 19, 2013, 23:02:09 »
Besiktad med blankt papper och kommentaren: "Den går ganska bra med 0,5 bar" och ett brett flin  ;D

 :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3625
    • Visa profil
SV: Volvo 360 Turbo
« Svar #639 skrivet: oktober 19, 2013, 23:07:02 »
Besiktad med blankt papper och kommentaren: "Den går ganska bra med 0,5 bar" och ett brett flin  ;D
Härligt! :D
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Amarok 2.0BiTDI 4motion -14
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75