updeeejt!!
Bilen började ju krångla tidigare i veckan och har stannat lite titt som tätt.
Gav mig ändå in på att köra 100km hem idag och hemma är jag.
Den höll dock på att stanna mitt i en omkörning så motorn tänkte dö, men började gå igenn, och sen stannade den totalt ca 500m hemifrån)
Tog ner bensinpumpen och konstaterade att kontakterna till den var bajs. Så jag lade nya kontakter och for iväg och besikta bilen.
På besiktningen gick allt bra, ända tills han skulle kolla på motorn. Besiktningsmannen står och kollar lite på extraktorgrenröret och lyser och funderar och säger:"Du tror inte detta ger effektökning?" Jodå sa jag, och sen berättade jag vilka andra ändringar jag gjort på motorn och han tänkte inte tro på mig att det var lagligt. Det krävdes 2 besiktningsmän och en dator med internet före dom trodde på mig
Sen klagade han bara på att jag inte får ha positionsljus i extraljusen samt att mina dimljus räknas/klassas som extraljus så de måste jag ta bort (jovisst, de glöder ju knappt ändå).
Efter bromstest, och övrigt var det dags för provkörning, han åker ut till ena ändan av planen och svänger om, lägger i ettan stampar gasen i botten och drar iväg ettan, sen tvåan.. Sen var han på andra sidan planen. Samma sak tillbaka. (Det råmade gott ur det öppnaluftfiltret kan jag säga).
Sen var det dags för avgastest och när det var över så skulle jag få min besiktningsprotokoll, men det fick jag inte för datorn var sönder så dom skulle skicka hem protokollet, men bilen, den är godkänd!!
Tjoho vad jag är glad, nu är det dags för vita blinkers, megasquirt och eventuellt lite sänkning