Idag startade bilen utan minsta host eller problem bara för att jag vred om tändningen ca 10-20 gånger före jag vred runt den.
Igår när jag provade låta pumpen bygga tryck i mer än 10 sekunder hjälpte detta inte alls.
Alltså, för varje gång nyckeln vrids om till läge 2 öppnar spridarna någon millisekund eller något, annars hade den ju inte startat så bra idag
Hursomhelst ska detta kontrolleras noga i helgen.
På tal om helgen så blev det en intressant hemfärd idag. 100km tog 3½ timme
Påväg ut från stan hade jag en 240med svart motorhuv, dimljus å annat blingbling efter mig i röven hela vägen.
Tänkte att han drar jag ifrån bara jag kommer upp på motorvägen. Sagt och gjort, efter att 2an och 3an varvats ut var han några hundra meter bakom mig
Kände mig riktigt glad och lycklig.
Två sekunder senare tittar jag i spegeln och ser stoora vita rökmoln efter bilen. Neej tänker jag.
Från superlycklig till halv förstörd på 3 sekunder... Släpper gasen, slår av strömmen till MS så motorn stannar och rullar av motorvägen på en avfart som kom lägligt. Rullade ända fram till en parkering, då redan snurrade motorrenoveringar och b230 block i huvudet på mig.
När jag stannade märkte jag att det kom mycket rök under motorhuven och tänkte att nu har nog topplockspackningen gått eller nån annan packning.
När jag öppnade motorhuven fann jag att allting var dyngblött. Det var kylarvatten på precis allt. Jahaja, varifrån kom det då?
Det visade sig vara slangen från blocket till värmepaketets värmekran som spruckit upp i 90graders böjen ca 10cm.
Kände mig riktigt lättad över att det inte var något värre
Vandrade iväg med en kompis till närmaste bil/reservdelsåterförsäljare och de hade lyckligtvis nog en slang som passade.. 15€ fattigare gick vi tillbaka till bilen, bytte slangen och gick till en mataffär och köpte en 5-liters vattendunk. Tömde i vattnen och körde iväg hem.
Han i 240in måste ha haft ett bra skratt när han drog om mig, med min bil rykandes och isaktandes
Bild på slangjäveln kommer sen