300power dekalen finns nu att köpa på Dekaltrim.nu. Klicka på Klubbar och sen 300_power.(300power medlemmar har 15 % rabatt)
okej var sitter oljetryckgivaren ?Hur ska man få in oljereturen till tråget ? är inte så jätte bra på turboJag har en turbo, grenrör, IC, spridare liggandes hemma som jag tänkte sätta dit
okej vad är oljetråget för material ?
Fördelen med min genomföring är att det finns tätningar gjorda för den, finns säkert få tag på till din. har satt en 45graders salngnippel på min.
Tanken var att gänga i tråget och sen bara sätta lås mutter på baksidan dock hittade jag inte grejjer för detta så då borra jag så det gick genom hydraltätningar på båda sidorna (brikock med gummi som tätatr mot gängorna) sen bara mutter på insidan. enkelt och smärtfritt dock ångrar jag mig än idag att jag inte satte dubbla muttrar på insidan. men det borde hålla ändå.
hur stort rör ska jag använda till turbon för att den inte ska få för lite?
För oljan till turbon behövs inget grovt rör, om det inte är jättelångt då förstås, typ bromsrör duger fint. Det går inte så stora mängder olja genom turbon. Returen bör däremot va ganska grov (över 10mm) å ha nedförsbacke hela vägen.
Sitat www.Turbobanditen.se :"OLJERETUREN ska helst vara minst 16-17mm invändigt på dom flesta aggregaten, och oljan ska lätt kunna rinna ner utan tryck och därför ska slangen bara gå rakt ner.OLJETILLFÖRSEL slangen ska vara 4-6mm, med allt för grov slang så ökar trycket i turbon, och oljan hinner inte rinna av, vilket resulterar i att turbon början trycka ut olja genom tätningarna på både kompressor och turbin sidan. Så märker ni att bilen börjar ryka blått efter turbobytet så bör ni verkligen se efter era olje slangar!!"